Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
De Realist
Internationale topspeler
3
Seizoenkaart: Vak V
Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ondertussen is iedereen al wel weer genezen van die aandoening waardoor ze dachten een grotere hekel te hebben aan Feyenoord dan aan die diemense trutjes lijkt me.
Ja, het wiefferen was irritant. Nee, timber is geen Zinedine Zidane. Feyenoord is ons niet voorbij op alle fronten.

Wat er nu gebeurt na 1 overwinning tegen een elftal dat normaalgesproken beter is dan deze theaterschool laat zien wie de meeste punten verdient voor galbakkerij. Een masterclass zelfs. De gehele wedstrijd met 11 man in of rond je eigen zestien staan en daarmee is de tegenstander dan vernederd. Alsof we het grote Real Madrid van een tijd terug aan het werk hebben gezien.
Dit gaat niet minder worden he, tenzij ze weer eens op hun plek gezet worden.
Juichende Jan Joost die alweer hardop aan Champions League winst denkt. Falentein die superlatieven tekort komt. Een twintig minuten durend item op Studio Sport waarin ravioli zijn eyeliner van alle kanten in beeld gebracht wordt, terwijl hij met een brede glimlach vertelt dat hij bijna moest huilen vanwege de scheet die worst dekhengst in de kleedkamer liet bij wijze van teambuilding.

Gadverdamme.
Of zijn er nog mensen die nog steeds denken dat onze Rotterdamse vrienden erger zijn?
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen De Realist voor dit bericht:
    Jeronimo
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    M.Delgado
    Vaste waarde in elftal
    4

Het was saaie, degelijke en mede op geluk baseerde overwinning, ik vond met name het tactisch onvermogen van Priske schrijnend, hij had in kunnen grijpen, een extra mannetje op het middenveld kunnen brengen en sowieso eerder de counter eruit kunnen halen, viel me vies tegen, daarin was Farioli slimmer. Met Bosz hebben we een coach die ook tactisch sterk is en meerdere systemen kan spelen. Het zal geen makkelijke wedstrijd worden maar we hebben meer kwaliteit.
  • Citaat
  • Ronaldio
    Meervoudig international
    2
    Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 31 okt 2024, 09:01 Ondertussen is iedereen al wel weer genezen van die aandoening waardoor ze dachten een grotere hekel te hebben aan Feyenoord dan aan die diemense trutjes lijkt me.
    Ja, het wiefferen was irritant. Nee, timber is geen Zinedine Zidane. Feyenoord is ons niet voorbij op alle fronten.

Wat er nu gebeurt na 1 overwinning tegen een elftal dat normaalgesproken beter is dan deze theaterschool laat zien wie de meeste punten verdient voor galbakkerij. Een masterclass zelfs. De gehele wedstrijd met 11 man in of rond je eigen zestien staan en daarmee is de tegenstander dan vernederd. Alsof we het grote Real Madrid van een tijd terug aan het werk hebben gezien.
    Dit gaat niet minder worden he, tenzij ze weer eens op hun plek gezet worden.
    Juichende Jan Joost die alweer hardop aan Champions League winst denkt. Falentein die superlatieven tekort komt. Een twintig minuten durend item op Studio Sport waarin ravioli zijn eyeliner van alle kanten in beeld gebracht wordt, terwijl hij met een brede glimlach vertelt dat hij bijna moest huilen vanwege de scheet die worst dekhengst in de kleedkamer liet bij wijze van teambuilding.

Gadverdamme.
    Of zijn er nog mensen die nog steeds denken dat onze Rotterdamse vrienden erger zijn?
    Vind het allebei niks. Heb de afgelopen 2 weken moeten horen hoe buitenaards goed Feyenoord weer was.1 goed seizoen en ze zijn PSV in alles voorbij. En nu is Ajax weer buitenaards goed na een gewonnen wedstrijd. Dat heb je met dat volk in de provincies boven de rivieren. Stel schreeuwlelijke arrogante Hollanders. Of ze nu uit Amster of Rotterdam komen.
  • Citaat
    De Realist
    Internationale topspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

@Ronaldio dat bedoel ik dus. In Rotterdam hoorde je ze na anderhalf seizoen onder slot eens rare dingen zeggen.
    Bij Getafe aan de Amstel is het na 1 gewonnen wedstrijd al raak. Zoek de verschillen. Het is daar echt honderd keer erger
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

M.Delgado schreef: 31 okt 2024, 09:05 Het was saaie, degelijke en mede op geluk baseerde overwinning, ik vond met name het tactisch onvermogen van Priske schrijnend, hij had in kunnen grijpen, een extra mannetje op het middenveld kunnen brengen en sowieso eerder de counter eruit kunnen halen, viel me vies tegen, daarin was Farioli slimmer. Met Bosz hebben we een coach die ook tactisch sterk is en meerdere systemen kan spelen. Het zal geen makkelijke wedstrijd worden maar we hebben meer kwaliteit.
    Het was ook wel mooi hoe Gijp het weer zei, die werd niet goed van die analyse in de rust op ESPN en sloeg het plat met 'die keeper maakt twee fouten en daardoor krijgt de ene ploeg de wind mee en de ander denkt 'het zal toch niet zo'n avond worden?' '.

Ik denk wel dat wij meer wapens hebben dan Feyenoord, een dynamisch middenveld met zowel diepgang als opbouwende kwaliteiten, Lang met onvoorspelbare acties, Luuk waarop je altijd de bal kwijt kan als zij het middenveld dicht zetten. Ik ben alleen benieuwd naar wie Bosz tegenover Godts zet, ook al is Godts wel altijd veel blaffen weinig bijten maar ik vraag mij af of je de verdedigend sterkere en meer ervaren Karsdorp of juist de wat snellere, wendbare Mauro er tegenover zet.
  • Citaat
    AlexDeTank4
    Bankzitter
    1
    Seizoenkaart: Ere-Zuid

Sensation schreef: 31 okt 2024, 09:13
    M.Delgado schreef: 31 okt 2024, 09:05 Het was saaie, degelijke en mede op geluk baseerde overwinning, ik vond met name het tactisch onvermogen van Priske schrijnend, hij had in kunnen grijpen, een extra mannetje op het middenveld kunnen brengen en sowieso eerder de counter eruit kunnen halen, viel me vies tegen, daarin was Farioli slimmer. Met Bosz hebben we een coach die ook tactisch sterk is en meerdere systemen kan spelen. Het zal geen makkelijke wedstrijd worden maar we hebben meer kwaliteit.
    Het was ook wel mooi hoe Gijp het weer zei, die werd niet goed van die analyse in de rust op ESPN en sloeg het plat met 'die keeper maakt twee fouten en daardoor krijgt de ene ploeg de wind mee en de ander denkt 'het zal toch niet zo'n avond worden?' '.

Ik denk wel dat wij meer wapens hebben dan Feyenoord, een dynamisch middenveld met zowel diepgang als opbouwende kwaliteiten, Lang met onvoorspelbare acties, Luuk waarop je altijd de bal kwijt kan als zij het middenveld dicht zetten. Ik ben alleen benieuwd naar wie Bosz tegenover Godts zet, ook al is Godts wel altijd veel blaffen weinig bijten maar ik vraag mij af of je de verdedigend sterkere en meer ervaren Karsdorp of juist de wat snellere, wendbare Mauro er tegenover zet.
    Voor mij is het echt een no-brainer om Karsdorp neer te zetten. In zo'n wedstrijd vind ik toch altijd dat ervaring een groot pluspunt heeft.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen AlexDeTank4 voor dit bericht:
    Sensation
    TylerDurdn
    Internationale topspeler
    6

Maikel schreef: 31 okt 2024, 08:16
    Standbeeld schreef: 31 okt 2024, 08:08

:kots:
    Potverdorie.
    Zou hij ze ook allemaal pijpen na een gewonnen wedstrijd?

Wat een mafkees zeg
    Fucking C-acteur, en die kneusjes van een supporters slikken het als zoete koek. Samen met Woutje maakt die dagelijks afleveringen voor de spin-off GTST-Ajax.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-bezig-aan-zeldzaam-sterke-seizoenstart schreef: Ajax is onder Francesco Farioli bezig aan een bijzonder goede seizoenstart. Pas voor de tweede keer deze eeuw zegevierden de Amsterdammers minimaal veertien keer in hun eerste achttien wedstrijden.
    Sterke seizoensstartehark is wel een stuk gemakkelijker geworden met de kwalificatierondes in de EL of ECL.
  • Citaat
    Boktor
    International
    1

Awards:

Iedereen die wat anders beweert heeft, of de wedstrijd niet gezien, of de wedstrijd bekeken in een Ajax-pyjama. Het was echt heel slecht wat beide kanten lieten zien, en van suprematie van Ajax was echt op geen enkele manier sprake, behalve dat ze een handbal verdediging hadden waar het moeilijk doorheen komen was. Maar met onze technische spelers en onze andere wapens verwacht ik dat het zaterdag anders zal zijn.
  • Citaat
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

Boktor schreef: 31 okt 2024, 09:45

Iedereen die wat anders beweert heeft, of de wedstrijd niet gezien, of de wedstrijd bekeken in een Ajax-pyjama. Het was echt heel slecht wat beide kanten lieten zien, en van suprematie van Ajax was echt op geen enkele manier sprake, behalve dat ze een handbal verdediging hadden waar het moeilijk doorheen komen was. Maar met onze technische spelers en onze andere wapens verwacht ik dat het zaterdag anders zal zijn.
    Ik heb alleen de samenvatting gekeken en daar hoorde ik de commentator zeggen 'Ajax wil de tweede helft niet meer voetballen en doet er alles aan Feyenoord het voetballen onmogelijk te maken'. En dan die blije Ajacieden met voetbal wat ze decennia lang verafschuwd hebben :lol:
  • Citaat
    Boktor
    International
    1

Awards:

Sensation schreef: 31 okt 2024, 09:56

Ik heb alleen de samenvatting gekeken en daar hoorde ik de commentator zeggen 'Ajax wil de tweede helft niet meer voetballen en doet er alles aan Feyenoord het voetballen onmogelijk te maken'. En dan die blije Ajacieden met voetbal wat ze decennia lang verafschuwd hebben :lol:
    Eigenlijk wilden ze dat vanaf het begin al niet, maar door het geluk van de vroege goal maakte dat niks uit voor ze.
  • Citaat
  • Massimo
    Legende
    7

Valentijn Driessen laat ook weer zien opportunist eerste klas te zijn en niet verder dan zijn neus lang is te kunnen kijken. (Al wisten we dat natuurlijk al) Drie dagen geleden Ajax afmaken vanwege de manier van spelen en is de trainer een catenaccio-Italiaan. Vervolgens speelt Ajax wederom heel defensief, maar dan vanuit een 4-3-3 waarbij Akpom voornamelijk de offensieve back van Feyenoord moet opvangen en het zo meer een verkapt 4-4-2 wordt i.p.v. 5-3-2- afgelopen zondag. Ajax wint door 2 fouten van de keeper en door de boel dicht te houden, waarbij ze niet schromen om regelmatig met vrijwel zijn allen rond de eigen 16 te staan en opeens smult Driessen van Farioli.

De uitslag is gunstig voor Ajax en op papier stond er 4-3-3 en ja hoor, Ajax was superieur en had een masterplan. Bij superieur denk ik toch wel wat anders dan de tegenstander ontregelen, de boel dichthouden en gaan voor de paar uitbraken.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Massimo voor dit bericht (totaal 4):
    De RealistDutch CowboyTylerDurdnLucieNilis
    RPSV94
    International
    2
    Seizoenkaart: Vak TT

We moeten die club zaterdag zo hard vernederen dat we deze clown 's nachts zelfs in Brabant kunnen horen krijsen vanuit zijn bedje op de Toekomst.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen RPSV94 voor dit bericht:
    Jeronimo
    Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

RPSV94 schreef: 31 okt 2024, 10:14

We moeten die club zaterdag zo hard vernederen dat we deze clown 's nachts zelfs in Brabant kunnen horen krijsen vanuit zijn bedje op de Toekomst.
    Eens met dat vernederen en dat Italiaanse gejank, maar ergens vind ik het toch wel bewonderenswaardig dat zo'n ventje van 35 jaar vooralsnog zo overeind blijft in zo'n slangenkuil en het gewoon beter op de rit heeft dan Steijn en van het Schip die vele jaren meer ervaring heeft. En hij doet volgens mij ook niet onder voor de sloot aan Nederlandse trainers die vrijwel direct na hun topcarriere een club mochten coachen.

Ik moet er niet aan denken dat hij bij ons trainer wordt, maar ik kan er wel respect voor opbrengen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht (totaal 2):
    flemmingpovlsenritzmeister84
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    DonyellMalen
    Legende
    4

Kan hier alleen maar om lachen. Echt Italiaans, media bespelen op basis van een anekdote en emotie.
  • Citaat
    Armada
    Internationale topspeler
    6

Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2024, 10:40
    RPSV94 schreef: 31 okt 2024, 10:14

Eens met dat vernederen en dat Italiaanse gejank, maar ergens vind ik het toch wel bewonderenswaardig dat zo'n ventje van 35 jaar vooralsnog zo overeind blijft in zo'n slangenkuil en het gewoon beter op de rit heeft dan Steijn en van het Schip die vele jaren meer ervaring heeft. En hij doet volgens mij ook niet onder voor de sloot aan Nederlandse trainers die vrijwel direct na hun topcarriere een club mochten coachen.

Ik moet er niet aan denken dat hij bij ons trainer wordt, maar ik kan er wel respect voor opbrengen.
    Deels eens, deels moeten we niet vergeten dat hij het enige logische doet met deze selectie... en dat hij met slecht voetbal al best vaak is weggekomen en de tegenstand tot nog toe Fortuna, GAE, RKC, FC Groningen, Heracles, Willem II en nu dus Feyenoord was.

Het is broos in Amsterdam, het is broos in Rotterdam. Van PSV begin ik heel langzaam weer een beetje een 'gevoel' te krijgen na een vrij lamme start met veel spelers die er nog niet lekker in zaten.... maar bij ons zie ik goede wedstrijd of slechte wedstrijd, altijd een bepaald kwaliteitsniveau waar we op terug kunnen vallen. Dat zie ik bij de rest niet zo.
  • Citaat
  • Chucky
    Vedette
    6

Armada schreef: 31 okt 2024, 11:16

Deels eens, deels moeten we niet vergeten dat hij het enige logische doet met deze selectie... en dat hij met slecht voetbal al best vaak is weggekomen en de tegenstand tot nog toe Fortuna, GAE, RKC, FC Groningen, Heracles, Willem II en nu dus Feyenoord was.
    Maar dat is het hele euvel: de nummer 7 t/m 18 van de Eredivisie is dermate zwak dat Ajax ondanks het matige aanvallende spel enorm veel kan sprokkelen. Als dan teams als AZ en Twente het ook nog laten afweten eindigen die Amsterdammers straks helaas weer gewoon op een CL-plek op deze manier.
  • Citaat
    Armada
    Internationale topspeler
    6

Chucky schreef: 31 okt 2024, 11:22

Maar dat is het hele euvel: de nummer 7 t/m 18 van de Eredivisie is dermate zwak dat Ajax ondanks het matige aanvallende spel enorm veel kan sprokkelen. Als dan teams als AZ en Twente het ook nog laten afweten eindigen die Amsterdammers straks helaas weer gewoon op een CL-plek op deze manier.
    Zou zeker kunnen. Ik voorzie nog wel wat terugvalletjes.... Zo kun je bijna niet ongestraft blijven voetballen natuurlijk. Maar ik lees hier, en op andere plaatsen, dat wij moeten vrezen voor het kampioenschap.

Dit laatste is er natuurlijk bij lange na niet, maar vanuit de positie waar we nu staan .... en waar de rest staat... is dat wel zeer aannemelijk.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Ze hebben het middenveld van Feyenoord uitstekend in bedwang gehouden. Mede door het doordekken van Baas, waardoor ze achterin een-op-een kwamen te spelen. Dit is natuurlijk ideaal voor spelers als Lang, Perisic of Bakayoko met Tillman, Saibari daarachter en Til die veel de diepte achter Baas kan zoeken.

Henderson zal opnieuw op de diepgaande 10 worden gezet. Taylor blijf ik matig vinden aan de bal maar brengt wel loopvermogen netals Klaassen.

Het zal veel voor de goal hangen worden en ballen diep op de spitsen, gaan voor de tweede bal en voor de omschakelmomenten gaan.
  • Citaat
  • Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

Deels eens, deels moeten we niet vergeten dat hij het enige logische doet met deze selectie..
    Wat mij betreft is "het logische doen" geen vanzelfsprekendheid. Er zijn te veel wijsneusjes actief die het wiel telkens opnieuw proberen uit te vinden, of uitgebluste of authoritaire trainers die spelers didactisch helemaal niets te bieden hebben. Dat je als 35 jarige zonder voetbalverleden het logische weet te doen, en de druk van zo'n club als Ajax qua supporters en media-aandacht weet te managen, dat vind ik daarom wel knap.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht:
    ritzmeister84
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Armada
    Internationale topspeler
    6

Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2024, 12:04

Deels eens, deels moeten we niet vergeten dat hij het enige logische doet met deze selectie..
    Wat mij betreft is "het logische doen" geen vanzelfsprekendheid. Er zijn te veel wijsneusjes actief die het wiel telkens opnieuw proberen uit te vinden, of uitgebluste of authoritaire trainers die spelers didactisch helemaal niets te bieden hebben. Dat je als 35 jarige zonder voetbalverleden het logische weet te doen, en de druk van zo'n club als Ajax qua supporters en media-aandacht weet te managen, dat vind ik daarom wel knap.
    Ik vind het enorm meevallen en ik vind het een gekkie.

Krediet krijgt hij aan de eindstreep, of niet.
  • Citaat
  • guus
    Internationale topspeler
    5

2 Enorme blunders van de keeper van Feyenoord waardoor Ajax snel op voorsprong stond. Verder was het pure armoe wat Ajax en Feyenoord lieten zien. Geen vrees voor zaterdag. 0-3.
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Lente schreef: 31 okt 2024, 09:12
    Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.
    Over effectief gesproken, ooit van Pepi gehoord? Bij hun scoort gisteren een middenvelder vanuit een doeltrap en een verdediger vanuit een corner. Wij hebben veel meer wapens dan dat. Wij hebben 35 goals gescoord en er 6 moeten incasseren. Hun hebben er 20 gescoord en 7 tegen gekregen met 1 wedstrijd minder. Hoezo effectief?
    Pepi? Van Koki?

Uiteraard is Pepi extreem effectief. Ik zeg toch nergens van niet?

Ajax was extreem effectief tegen Feyenoord. Bijna elke halve kans ging erin. Voetballend was het triest verder, met name lange ballen.

Daarnaast begrijp je effectief niet helemaal denk ik. Maar dat doet er verder niet toe.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

DonyellMalen schreef: 31 okt 2024, 11:14

Kan hier alleen maar om lachen. Echt Italiaans, media bespelen op basis van een anekdote en emotie.
    Het is een hoop komedie natuurlijk. Toch was PSV in een zelfde situatie geweest na zo'n seizoen zoals Ajax had beleefd vorig seizoen, dan was Farioli bij ons ook aanbeden en vonden we hem een geweldenaar. Wat dat betreft zijn alle supporters eigenlijk gewoon hetzelfde. Opportunistisch als de pest.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht:
    Heissenberrug
    29.04.2007
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak YY

Awards:

Ik vond het van ajax niet 'echt heel slecht'. Ze hadden tactisch een slim plan om punten te halen, wat ook nog eens goed werd uitgevoerd. Dat het misschien niet prachtig voetbal oplevert, dat klopt, maar ik vond zowel de keuze voor de tactiek als de uitvoering ervan zeker niet slecht, integendeel. Het zorgde er namelijk voor dat Feyenoord totaal niet wist wat ze moesten doen, zelfs grote delen in de 2e helft waarin een trainer de mogelijkheid krijgt om iets aan te passen. Bij het druk zetten van Feyenoord kreeg ik flashbacks naar sommige wedstrijden van PSV onder van Nistelrooij. Onsamenhangend en zonder echte overtuiging. Maar als Feyenoord het probeerde, lukte het ajax ook vrij eenvoudig om er goed onderuit te voetballen met redelijk tot goed positiespel. En buiten dat vond ik ze ook nog eens meer strijd leveren dan Feyenoord.
    Nee, voor mij was het vanuit Ajax kant (helaas) zeker geen 'echt heel slecht'.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen 29.04.2007 voor dit bericht:
    Ykhim
    Ardbeg
    Mister PSV
    6

Menno1 schreef: 31 okt 2024, 13:02
    DonyellMalen schreef: 31 okt 2024, 11:14

Het is een hoop komedie natuurlijk. Toch was PSV in een zelfde situatie geweest na zo'n seizoen zoals Ajax had beleefd vorig seizoen, dan was Farioli bij ons ook aanbeden en vonden we hem een geweldenaar. Wat dat betreft zijn alle supporters eigenlijk gewoon hetzelfde. Opportunistisch als de pest.
    Nee hoor, dat had ik niet gevonden.Ik vind het een kwal van een vent. Ik denk niet dat ik de enige ben die dat vindt maar ik denk ook dat er ook mensen zijn die het met jou eens zijn. Open deurs are go!
  • Citaat
  • Plaats reactie