Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Armada
Internationale topspeler
6

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:26
Armada schreef: 30 okt 2024, 21:57

Ik spreek niet over een walk in the park, ik zeg enkel dat we winnen. Dat ik geen scenario zie waarin wij niet winnen.
Dat is een beetje naïef. Die scenario's zijn er altijd. Als een ploeg het goed compact houdt en aardig countert is dat voor iedereen moeilijk, ook voor ons. Uiteraard is PSV zwaar favoriet en we hebben meer creativiteit dan Feyenoord om een gaatje te vinden in een dergelijke verdediging. Maar ook PSV kan een paar kansen missen en zich daardoor stuk lopen.

Zo eenvoudig is het allemaal niet om heel hoog op het veld te staan (wat Bosz weer zal willen), vervolgens in een super kleine ruimte je kansen te creëren en zelf in een grote ruimte de boel dicht te houden. Bosz heeft nou eenmaal altijd zijn eigen speelwijze maar in dit geval is dat natuurlijk wel de speelwijze die Ajax het liefst tegenover zich ziet. Want zelf het spel maken kunnen ze niet, counteren wel. En het huidige middenveld zal altijd kwetsbaar zijn bij counters.

Ik ben absoluut niet bang voor Ajax maar dat er geen scenario zou zijn waarin zij kunnen winnen klopt niet, die zijn er zeker wel. Alleen zijn er meer waarin PSV wint.
Ik zie het scenario niet. Oprecht niet. Niet naief hoor.
  • Citaat
  • Makaveli
    Meervoudig international
    7

Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Armada schreef: 30 okt 2024, 23:28
    Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:26

Dat is een beetje naïef. Die scenario's zijn er altijd. Als een ploeg het goed compact houdt en aardig countert is dat voor iedereen moeilijk, ook voor ons. Uiteraard is PSV zwaar favoriet en we hebben meer creativiteit dan Feyenoord om een gaatje te vinden in een dergelijke verdediging. Maar ook PSV kan een paar kansen missen en zich daardoor stuk lopen.

Zo eenvoudig is het allemaal niet om heel hoog op het veld te staan (wat Bosz weer zal willen), vervolgens in een super kleine ruimte je kansen te creëren en zelf in een grote ruimte de boel dicht te houden. Bosz heeft nou eenmaal altijd zijn eigen speelwijze maar in dit geval is dat natuurlijk wel de speelwijze die Ajax het liefst tegenover zich ziet. Want zelf het spel maken kunnen ze niet, counteren wel. En het huidige middenveld zal altijd kwetsbaar zijn bij counters.

Ik ben absoluut niet bang voor Ajax maar dat er geen scenario zou zijn waarin zij kunnen winnen klopt niet, die zijn er zeker wel. Alleen zijn er meer waarin PSV wint.
    Niet naïef. Misschien wel overmoedig?

Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Hoogmoed komt voor de val.
  • Citaat
  • Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:32 Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
    Die uitwedstrijd kwam wel op een moment dat PSV wat met haar vorm worstelde en bovendien met een aantal blessures te maken had. Dat laatste is nu ook zo, maar ik krijg de laatste weken wel de indruk dat de vorm van PSV aan de beterende hand is. Verder heb je wel gelijk, wat mij betreft. Een team dat zo compact en gedisciplineerd verdedigt, is voor veel tegenstanders moeilijk. Dat zal voor PSV niet anders zijn, hoewel ik denk dat PSV wel beter voor de dag gaat komen dan Feyenoord vandaag. Fitter, scherper, creatiever, meer kwaliteit, meer wapens.
  • Citaat
    Armada
    Internationale topspeler
    6

Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42
    Armada schreef: 30 okt 2024, 23:28

Niet naïef. Misschien wel overmoedig?

Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Ik ben het hier niet mee eens.

We zien het zaterdag wel. Of niet.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Armada voor dit bericht:
    Ardbeg
    Makaveli
    Meervoudig international
    7

Ykhim schreef: 30 okt 2024, 23:43
    Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:32 Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
    Die uitwedstrijd kwam wel op een moment dat PSV wat met haar vorm worstelde en bovendien met een aantal blessures te maken had. Dat laatste is nu ook zo, maar ik krijg de laatste weken wel de indruk dat de vorm van PSV aan de beterende hand is. Verder heb je wel gelijk, wat mij betreft. Een team dat zo compact en gedisciplineerd verdedigt, is voor veel tegenstanders moeilijk. Dat zal voor PSV niet anders zijn, hoewel ik denk dat PSV wel beter voor de dag gaat komen dan Feyenoord vandaag. Fitter, scherper, creatiever, meer kwaliteit, meer wapens.
    Klopt. Maar ondanks dat dacht eigenlijk iedereen toch dat we daar met een nulletje of 3 zouden gaan winnen? We waren wel de betere en creëerden nog best wat kansen maar ook weer niet legio. Dat scenario bestaat altijd wel, dat je je stukloopt op een stugge verdediging en een paar counters.
  • Citaat
  • RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Denk ook dat het afhankelijk is van welk team die Fabiola weer opstelt. Kunnen Taylor, Hendo en Klasie nog een wedstrijd op dit niveau spelen? Hetzelfde geldt voor Wappe en Gods (hun beste linksbuiten). Of stellen ze weer het B-team op en dan met hun A spits Brobbel (die ik zelf gevaarlijker vind ondanks dat ie niet scoort)?

Het enige scenario waarin Ajax van ons zal winnen is als we de kansen missen en zij ons eraf counteren, dan zie ik een 2-1 overwinning voor hun wel gebeuren. Houden wij het achterin dicht en spelen we zoals we altijd spelen dan 0-3. Of misschien worden ze wel overmoedig en pakken we ze keihard aan in de Arena, kan ook.
  • Citaat
  • koetje
    Legende
    7

Armada schreef: 30 okt 2024, 23:09
    Bossche bol schreef: 30 okt 2024, 23:04
    Gevaarlijk. Dit is een gek. Gevaarlijke gek.

Zaterdag in een dwangbuis voetballen die man.
    Benito Fabiola
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42 Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Smakelijk gelachen, bedankt. :opzijnkop:
  • Citaat
    Klapstoel
    Vaste waarde in elftal
    2
    Seizoenkaart: Vak O

Grasmat schreef: 31 okt 2024, 00:26
    Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42 Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

PSV mist redelijk veel belangrijke spelers: Dest, Veerman, Schouten en Lozano. Maar…..

We moeten ze niet groter maken dan ze zijn maar ook niet onderschatten. Het is voor ons gunstig dat deze wedstrijd eerder was dan zijn we extra gewaarschuwd en staat iedereen op scherp.

Zonder deze wedstrijd zou er van onderschatting sprake kunnen zijn geweest .
  • Citaat
    mr.top
    Internationale topspeler
    4

Ugh.. even lekker die rillingen van pure opgelatenheid.

https://www.vi.nl/nieuws/spelersbus-aja ... oegezongen
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

En daarom hoopte ik dat Feyenoord zou winnen. Ze hebben daar weer een paar forse tikken om de oren nodig.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht (totaal 2):
    De Realist29.04.2007
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Het liefst had ik gehad dat ze beide verloren hadden maarja er zijn toch 2 a 3 punten te verdelen.

Ajax hun speelstijl is niet duurzaam genoeg dus die gaan nog genoeg tikken krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat ze 2e worden maar ze hebben wel goede zaken gedaan voor plek 3 en dat is een flinke troostprijs voor hen want het geeft ze de kans op CL. Dat ligt overigens niet aan gisteren maar het feit dat de rest het weer gigantisch laat liggen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
    Boktor
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

StratumZuid schreef: 30 okt 2024, 21:19
    ruuddevil schreef: 30 okt 2024, 21:18 Ik heb alleen een stukje van de eerste helft gezien. Het viel me op dat Feyenoord niet aan voetballen toe kwam, het middenveld kwam niet aan de bal. Geen idee of dat een representatief beeld is, maar Ajax stond vrij hoog. Wij moeten daar onderuit kunnen voetballen en dan ligt er veel ruimte.
    Stonden mandekking, veel succes tegen Tillman en Saibari
    En wij hebben als voordeel dat we met Luuk een aanspreekpunt hebben waardoor we het middenveld ook kunnen overslaan.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

:kots:
  • Citaat
  • Teletubby
    Nationale topspeler
    1

Deze theater Italiaan past zo goed bij Ajax. Overdreven, constant slijmen bij de fans, die stukjes chatgpt proza elke interland break. Wat verdienen ze een 3-0 op de broek aankomende zaterdag. Ik denk dat de hele PSV selectie dit theater ook met jeukende handen aanziet. Dit weekend winnen en Ajax die punten laat liggen tegen Utrecht en je hebt iedereen op 10 punten achterstand. Dat moet het doel zijn. Dan gaat het chaos worden tussen al die subtop teams terwijl wij rustig kunnen uitrijden naar een nieuwe titel.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Teletubby voor dit bericht:
    Boktor
    Maikel
    Site Admin
    6

Standbeeld schreef: 31 okt 2024, 08:08

:kots:
    Potverdorie.
    Zou hij ze ook allemaal pijpen na een gewonnen wedstrijd?

Wat een mafkees zeg
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Ik vind die Italiaan veel meer een Feyenoorder. Die houden van show.

Ajax is veranderd in alles waar ze tegen waren: een zakelijk spelende, vechtvoetballende club, zonder enige voetbalschoonheid.

Op zich ben ik voor winnen, en niet voor schoonheid boven resultaat, dus vanuit mij alle complimenten, maar voor Ajacieden die nu dansend door de straten gaan, is dit mega-hypocriet.
    Toen PSV in 2018 en zo kampioen werd, wisten ze in de media ook niet hoe vaak benadrukt moest worden dat het saai en niet goed was. Nu lijkt het sentiment bij Ajax gek genoeg anders.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht:
    JoJo
    Hammertime!
    Prof_napo
    Vedette
    2
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Klapstoel schreef: 31 okt 2024, 01:10 PSV mist redelijk veel belangrijke spelers: Dest, Veerman, Schouten en Lozano. Maar…..
    Eens maar zelfs dan - op basis van de wedstrijd tegen zowel PEC maar ook PSG - zou er één speler zijn waar ik enigszins over zou twijfelen of hij zou blijven staan als we de speler van Ajax hadden gehad en dat is Dams / Hato. Til zou ik op termijn graag vervangen maar bij Ajax zijn geen spelers die daar voor in aanmerking komen.
    Klapstoel schreef: 31 okt 2024, 01:10 We moeten ze niet groter maken dan ze zijn maar ook niet onderschatten. Het is voor ons gunstig dat deze wedstrijd eerder was dan zijn we extra gewaarschuwd en staat iedereen op scherp.

Zonder deze wedstrijd zou er van onderschatting sprake kunnen zijn geweest .
    Het helpt zeker, al mag ik hopen dat zelfs zonder deze wedstrijd spelers zouden moeten weten dat het een wedstrijd op zich is en onderschatting altijd een risico is tegen teams uit de top 5 van de Eredivisie. Nu heeft de staf en de selectie in ieder geval kunnen zien wat Ajax voor instelling had ( al was dat in het voorgaande seizoen een probleem omdat PSV thuis daar juist op instelde en Ajax wel weer vol opportunistisch ging spelen met 1-2 ruststand tot gevolg en sommige Ajacieden nog steeds teren op 'de beste helft van het seizoen' ). Beide wedstrijden in afgelopen seizoen hebben afdoende leermomenten gehad.

Fit en scherp aan de wedstrijd beginnen, zelfs tegen een tegenstander die de bus parkeert moet PSV er wel doorheen kunnen komen.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Denk dat vooral de PSV-supporters hiervan kotsen, dergelijke sentimenten spelen onder de spelers veel minder of zelfs niet. Conculega's en zo. Maar gezien de steeds breder gedeelde afkeer hier, worden sommige mensen toch wel wat zenuwachtig. Begrijpelijk, want er is wat degelijkheid waarneembaar bij onze vrienden uit Duivendrecht. Het zal wel lastig worden zaterdag, maar een verlies vind ik toch lastig voorstelbaar. Maar tot gisteren 18:00 verwachtte ik ook geen overwinning van ajax op feyenoord ... Sinds gisteren is het belang van de wedstrijd van zaterdag a.s. weer wat groter geworden, heel benieuwd. Ik ga nog steeds uit van een kleine overwinning van PSV en een striemend fluitconcert na afloop van het eigen publiek. Althans... van dat gedeelte dat er dan nog zit :pul:
    Edit: vooral de creativiteit van een Lang, Tillman zulln belangrijk zijn
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door psvgouda op 31 okt 2024, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
    Prof_napo
    Vedette
    2

MC Hammer schreef: 31 okt 2024, 08:18 Ik vind die Italiaan veel meer een Feyenoorder. Die houden van show.

Ajax is veranderd in alles waar ze tegen waren: een zakelijk spelende, vechtvoetballende club, zonder enige voetbalschoonheid.

Op zich ben ik voor winnen, en niet voor schoonheid boven resultaat, dus vanuit mij alle complimenten, maar voor Ajacieden die nu dansend door de straten gaan, is dit mega-hypocriet.
    Toen PSV in 2018 en zo kampioen werd, wisten ze in de media ook niet hoe vaak benadrukt moest worden dat het saai en niet goed was. Nu lijkt het sentiment bij Ajax gek genoeg anders.
    Als je twee seizoenen lang met grote regelmaat klappen hebt gekregen, je nu het 2de jaar geen CL hebt gehaald en er een kans is dat er nog een seizoen zonder CL aan komt, de selectie jaar op jaar slechter wordt, dan wordt de stroohalm "mooi voetbal" ook wel snel weer losgelaten.

Er zullen weinig supporters zijn die niet de combinatie mooi voetbal en succes willen, er zullen er een stuk minder zijn die wel als uitgangspunt mooi voetbal willen zien zonder succes, al helemaal bij een club in de top van een competitie.
  • Citaat
  • Thoresen
    Nationale topspeler
    6

Valentijn blaast op het fluitje en de Ajax-hypetrein is vertrokken. In zijn column wordt Ajax superieur genoemd, heeft het Feyenoord vernederd en clementie getoond door geen monsterzege te hebben gehaald.

Dat wordt nog wat mocht Ajax zaterdag winnen. Eng volk.
  • Citaat
  • PeeJ
    Vaste waarde in elftal
    3

Thoresen schreef: 31 okt 2024, 08:36 Valentijn blaast op het fluitje en de Ajax-hypetrein is vertrokken. In zijn column wordt Ajax superieur genoemd, heeft het Feyenoord vernederd en clementie getoond door geen monsterzege te hebben gehaald.

Ajax had het goed voor elkaar. Feyenoord het voetbal onmogelijk gemaakt door een goed tactisch plan, maar tegelijkertijd toch ook wat geluk met een blunderende Wellenreuther bij de 0-1. Die speelde Ajax enorm in de kaart. Dat 'geluk' dwongen ze deels af met de gekozen tactiek, maar een masterclass zoals her en der wordt gesuggereerd lijkt me ook wat overdreven. Als Wellenreuther blijft staan, blijft het 0-0 en die stand had dan nog lang op het scorebord kunnen staan.

Ik geloof wel dat Farioli een aardig tactisch plan voor komend weekend bedenkt. PSV heeft het voordeel dat het wedstrijden op meerdere manieren kan winnen en Bosz heeft zich al vaker een trainer getoond, die een wedstrijd kan omdraaien met omzettingen. Daarnaast is het ontzettend moeilijk om twee goede wedstrijden achter elkaar te spelen.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2

PeeJ schreef: 31 okt 2024, 08:45
    Thoresen schreef: 31 okt 2024, 08:36 Valentijn blaast op het fluitje en de Ajax-hypetrein is vertrokken. In zijn column wordt Ajax superieur genoemd, heeft het Feyenoord vernederd en clementie getoond door geen monsterzege te hebben gehaald.

Ajax had het goed voor elkaar. Feyenoord het voetbal onmogelijk gemaakt door een goed tactisch plan, maar tegelijkertijd toch ook wat geluk met een blunderende Wellenreuther bij de 0-1. Die speelde Ajax enorm in de kaart. Dat 'geluk' dwongen ze deels af met de gekozen tactiek, maar een masterclass zoals her en der wordt gesuggereerd lijkt me ook wat overdreven. Als Wellenreuther blijft staan, blijft het 0-0 en die stand had dan nog lang op het scorebord kunnen staan.
    Dat was toch ook gewoon het plan? Achterin dichthouden en voorin hopen op fouten van de tegenstander óf de counter. Niets mis met zo'n instelling met dat materiaal maar zodra je dan op 0-1 komt wordt het al helemaal pijnlijk als Feyenoord niets weet te creeeren mede dankzij het goed dichthouden van Ajax, Ajax stond voor mijn gevoel vaker met 11 man achter de bal dan dat ze intenties hadden om met goed voetbal iets te bereiken.
    PeeJ schreef: 31 okt 2024, 08:45 Ik geloof wel dat Farioli een aardig tactisch plan voor komend weekend bedenkt. PSV heeft het voordeel dat het wedstrijden op meerdere manieren kan winnen en Bosz heeft zich al vaker een trainer getoond, die een wedstrijd kan omdraaien met omzettingen. Daarnaast is het ontzettend moeilijk om twee goede wedstrijden achter elkaar te spelen.
    Priske is in ieder geval niet in staat om de wedstrijd om te zetten, Bosz bewezen wel dus dat scheelt en dan heeft PSV ook nog wel wat mogelijkheden om te schuiven met spelers. Zo statisch als Feyenoord is het niet en veel spelers met individuele kwaliteiten om iets te creeeren.

Ik verwacht overigens niet direct een ander tactisch plan, achterin dichthouden blijft de modus operandi bij Ajax. Ze hebben een chronisch gebrek aan voetballend vermogen en als ze dat dan opeens weten om te draaien komende zaterdag dan kan je één ding stellen en is dat Farioli maanden zand in de ogen aan het strooien was.
  • Citaat
  • Ittot
    Internationale topspeler
    4

Grasmat schreef: 31 okt 2024, 00:26

Smakelijk gelachen, bedankt. :opzijnkop:
    Niet zo veel gras roken is niet goed voor je
  • Citaat
    De Realist
    Internationale topspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Ondertussen is iedereen al wel weer genezen van die aandoening waardoor ze dachten een grotere hekel te hebben aan Feyenoord dan aan die diemense trutjes lijkt me.
    Ja, het wiefferen was irritant. Nee, timber is geen Zinedine Zidane. Feyenoord is ons niet voorbij op alle fronten.

Wat er nu gebeurt na 1 overwinning tegen een elftal dat normaalgesproken beter is dan deze theaterschool laat zien wie de meeste punten verdient voor galbakkerij. Een masterclass zelfs. De gehele wedstrijd met 11 man in of rond je eigen zestien staan en daarmee is de tegenstander dan vernederd. Alsof we het grote Real Madrid van een tijd terug aan het werk hebben gezien.
    Dit gaat niet minder worden he, tenzij ze weer eens op hun plek gezet worden.
    Juichende Jan Joost die alweer hardop aan Champions League winst denkt. Falentein die superlatieven tekort komt. Een twintig minuten durend item op Studio Sport waarin ravioli zijn eyeliner van alle kanten in beeld gebracht wordt, terwijl hij met een brede glimlach vertelt dat hij bijna moest huilen vanwege de scheet die worst dekhengst in de kleedkamer liet bij wijze van teambuilding.

Gadverdamme.
    Of zijn er nog mensen die nog steeds denken dat onze Rotterdamse vrienden erger zijn?
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen De Realist voor dit bericht:
    Jeronimo
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    Plaats reactie