Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Harminator
Meervoudig international
1

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Armada schreef: 30 okt 2024, 21:57
Juancho schreef: 30 okt 2024, 20:52

Ik heb alle vertrouwen in zaterdag, laat dat duidelijk zijn. Maar ik denk dat het niet zo'n walk in the park gaat worden als jij doet schetsen hierboven.
Ik spreek niet over een walk in the park, ik zeg enkel dat we winnen. Dat ik geen scenario zie waarin wij niet winnen.
Een rode kaart in de vijfde minuut door die gokkende klootzak.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Harminator schreef: 30 okt 2024, 22:09

Ik spreek niet over een walk in the park, ik zeg enkel dat we winnen. Dat ik geen scenario zie waarin wij niet winnen.
    Een rode kaart in de vijfde minuut door die gokkende klootzak.
    Ik vind het wel zo netjes om dan de @ShovingNE2 even te linken.

Maar Is ons petanque monster uit Wageningen tegenwoordig ook scheidsrechter???

Maar idd op papier moet je deze winnen. Helaas spelen we op Amsterdams mest.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Menno1 op 30 okt 2024, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht:
    LaBomba88
    Op weg naar nr 26
    Vedette
    5

Ardbeg schreef: 30 okt 2024, 21:39
    Vanthaman18 schreef: 30 okt 2024, 21:37

We hebben momenteel 30 punten na 10 wedstrijden. We domineren al 1,5 jaar lang de competitie. Een grote bek mogen we best nu al hebben.
    Echt he. Ik snap het gebrek aan vertrouwen echt niet. We zijn PSV EINDHOVEN, verdomme. Je mag gewoon vertrouwen hebben in een pak slaag voor die kutclub zonder arrogant en te simpel er over te denken. Hard vechten en ze slopen!
    Vertrouwen is prima, maar het moet imo niet doorslaan naar arrogantie. Ala AZ uit vorig jaar ze scheel voetballen
  • Citaat
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

Op weg naar nr 26 schreef: 30 okt 2024, 22:16
    Ardbeg schreef: 30 okt 2024, 21:39

Echt he. Ik snap het gebrek aan vertrouwen echt niet. We zijn PSV EINDHOVEN, verdomme. Je mag gewoon vertrouwen hebben in een pak slaag voor die kutclub zonder arrogant en te simpel er over te denken. Hard vechten en ze slopen!
    Vertrouwen is prima, maar het moet imo niet doorslaan naar arrogantie. Ala AZ uit vorig jaar ze scheel voetballen
    Zeker maar als ik sommige mensen zie, die poepen eeuwig in de broek van hen. Zelfs nu. Hoe erg we moeten uitkijken en zo. Ik begrijp daar niet maar goed, ieder zijn goed recht
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Ardbeg op 30 okt 2024, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Ardbeg voor dit bericht (totaal 2):
    StratumZuidDonyellMalen
    CZ_Code
    Nationale topspeler
    2

Open allemaal aub niet AjaxShowtime. Daar staan de comments al weer he le maal vol met gekkies die zeggen dat psv niet zo groot gemaakt moet worden, pakken ze wel even. “Matig in de CL en veel rode kaarten in moeilijke wedstrijden” is daar de gemiddelde opmerking.
  • Citaat
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

CZ_Code schreef: 30 okt 2024, 22:20 Open allemaal aub niet AjaxShowtime. Daar staan de comments al weer he le maal vol met gekkies die zeggen dat PSV niet zo groot gemaakt moet worden, pakken ze wel even. “Matig in de CL en veel rode kaarten in moeilijke wedstrijden” is daar de gemiddelde opmerking.
    Dat hoeft niet want dat heb jij al gedaan. Boeiend wat zij vinden. Kutclub, kutsupporters.
  • Citaat
  • guus
    Vedette
    5

Ajax heeft vandaag gewonnen door een blunderende keeper niet omdat ze beter waren.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen guus voor dit bericht (totaal 2):
    ArdbegForestForest
    Bossche bol
    Meervoudig international
    1
    Seizoenkaart: Vak AA

• Citaat
    Armada
    Vedette
    7

Bossche bol schreef: 30 okt 2024, 23:04
    Gevaarlijk. Dit is een gek. Gevaarlijke gek.

Zaterdag in een dwangbuis voetballen die man.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Armada voor dit bericht:
    Grasmat
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Dit is net zo’n gek als Hyballa. Dan hebben we nog TBS’er Berghuis en wappie Weghorst. Wat een club.
  • Citaat
  • #BoszOut
    Armada
    Vedette
    7

Afbeelding
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ik vind het wel mooi eigenlijk hoor. Zo'n passievolle Italiaanse gek die even de nuchtere ED komt wakker schudden. Niet bij PSV gelukkig maar dit geeft toch kleur man. Beter dan weer zo'n grijze saaie muis van een NL coach die bol staat van clichés.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Chucky
    Vedette
    6

Ik vind het ook wel vermakelijk, vind die buitenlandse trainers in de Eredivisie sowieso wel leuk vaak. Wat Farioli betreft; des te leuker als hij straks op zijn bek gaat ;)
  • Citaat
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

Wat een kneus 😂
  • Citaat
  • Makaveli
    Nationale topspeler
    7

Juancho schreef: 30 okt 2024, 20:52

Ik heb alle vertrouwen in zaterdag, laat dat duidelijk zijn. Maar ik denk dat het niet zo'n walk in the park gaat worden als jij doet schetsen hierboven.
    Dat is een beetje naïef. Die scenario's zijn er altijd. Als een ploeg het goed compact houdt en aardig countert is dat voor iedereen moeilijk, ook voor ons. Uiteraard is PSV zwaar favoriet en we hebben meer creativiteit dan Feyenoord om een gaatje te vinden in een dergelijke verdediging. Maar ook PSV kan een paar kansen missen en zich daardoor stuk lopen.

Zo eenvoudig is het allemaal niet om heel hoog op het veld te staan (wat Bosz weer zal willen), vervolgens in een super kleine ruimte je kansen te creëren en zelf in een grote ruimte de boel dicht te houden. Bosz heeft nou eenmaal altijd zijn eigen speelwijze maar in dit geval is dat natuurlijk wel de speelwijze die Ajax het liefst tegenover zich ziet. Want zelf het spel maken kunnen ze niet, counteren wel. En het huidige middenveld zal altijd kwetsbaar zijn bij counters.

Ik ben absoluut niet bang voor Ajax maar dat er geen scenario zou zijn waarin zij kunnen winnen klopt niet, die zijn er zeker wel. Alleen zijn er meer waarin PSV wint.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Makaveli voor dit bericht (totaal 7):
    NoosaYkhimJuanchoEl SordoMenno1SKERLARen Höek
    Armada
    Vedette
    7

Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:26

Dat is een beetje naïef. Die scenario's zijn er altijd. Als een ploeg het goed compact houdt en aardig countert is dat voor iedereen moeilijk, ook voor ons. Uiteraard is PSV zwaar favoriet en we hebben meer creativiteit dan Feyenoord om een gaatje te vinden in een dergelijke verdediging. Maar ook PSV kan een paar kansen missen en zich daardoor stuk lopen.

Zo eenvoudig is het allemaal niet om heel hoog op het veld te staan (wat Bosz weer zal willen), vervolgens in een super kleine ruimte je kansen te creëren en zelf in een grote ruimte de boel dicht te houden. Bosz heeft nou eenmaal altijd zijn eigen speelwijze maar in dit geval is dat natuurlijk wel de speelwijze die Ajax het liefst tegenover zich ziet. Want zelf het spel maken kunnen ze niet, counteren wel. En het huidige middenveld zal altijd kwetsbaar zijn bij counters.

Ik ben absoluut niet bang voor Ajax maar dat er geen scenario zou zijn waarin zij kunnen winnen klopt niet, die zijn er zeker wel. Alleen zijn er meer waarin PSV wint.
    Ik zie het scenario niet. Oprecht niet. Niet naief hoor.
  • Citaat
  • Makaveli
    Nationale topspeler
    7

Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
  • Citaat
  • Ittot
    Vedette
    4

Armada schreef: 30 okt 2024, 23:28
    Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:26

Niet naïef. Misschien wel overmoedig?

Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Hoogmoed komt voor de val.
  • Citaat
  • Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:32 Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
    Die uitwedstrijd kwam wel op een moment dat PSV wat met haar vorm worstelde en bovendien met een aantal blessures te maken had. Dat laatste is nu ook zo, maar ik krijg de laatste weken wel de indruk dat de vorm van PSV aan de beterende hand is. Verder heb je wel gelijk, wat mij betreft. Een team dat zo compact en gedisciplineerd verdedigt, is voor veel tegenstanders moeilijk. Dat zal voor PSV niet anders zijn, hoewel ik denk dat PSV wel beter voor de dag gaat komen dan Feyenoord vandaag. Fitter, scherper, creatiever, meer kwaliteit, meer wapens.
  • Citaat
    Armada
    Vedette
    7

Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42
    Armada schreef: 30 okt 2024, 23:28

Niet naïef. Misschien wel overmoedig?

Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Ik ben het hier niet mee eens.

We zien het zaterdag wel. Of niet.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Armada voor dit bericht:
    Ardbeg
    Makaveli
    Nationale topspeler
    7

Ykhim schreef: 30 okt 2024, 23:43
    Makaveli schreef: 30 okt 2024, 23:32 Zag je het vorig seizoen wel? Toen Ajax veel slechter was dan in de huidige jaargang en wij waarschijnlijk nog een klein beetje beter dan nu...
    Die uitwedstrijd kwam wel op een moment dat PSV wat met haar vorm worstelde en bovendien met een aantal blessures te maken had. Dat laatste is nu ook zo, maar ik krijg de laatste weken wel de indruk dat de vorm van PSV aan de beterende hand is. Verder heb je wel gelijk, wat mij betreft. Een team dat zo compact en gedisciplineerd verdedigt, is voor veel tegenstanders moeilijk. Dat zal voor PSV niet anders zijn, hoewel ik denk dat PSV wel beter voor de dag gaat komen dan Feyenoord vandaag. Fitter, scherper, creatiever, meer kwaliteit, meer wapens.
    Klopt. Maar ondanks dat dacht eigenlijk iedereen toch dat we daar met een nulletje of 3 zouden gaan winnen? We waren wel de betere en creëerden nog best wat kansen maar ook weer niet legio. Dat scenario bestaat altijd wel, dat je je stukloopt op een stugge verdediging en een paar counters.
  • Citaat
  • RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Denk ook dat het afhankelijk is van welk team die Fabiola weer opstelt. Kunnen Taylor, Hendo en Klasie nog een wedstrijd op dit niveau spelen? Hetzelfde geldt voor Wappe en Gods (hun beste linksbuiten). Of stellen ze weer het B-team op en dan met hun A spits Brobbel (die ik zelf gevaarlijker vind ondanks dat ie niet scoort)?

Het enige scenario waarin Ajax van ons zal winnen is als we de kansen missen en zij ons eraf counteren, dan zie ik een 2-1 overwinning voor hun wel gebeuren. Houden wij het achterin dicht en spelen we zoals we altijd spelen dan 0-3. Of misschien worden ze wel overmoedig en pakken we ze keihard aan in de Arena, kan ook.
  • Citaat
  • koetje
    Legende
    7

Armada schreef: 30 okt 2024, 23:09
    Gevaarlijk. Dit is een gek. Gevaarlijke gek.

Zaterdag in een dwangbuis voetballen die man.
    Benito Fabiola
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42 Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

Smakelijk gelachen, bedankt. :opzijnkop:
  • Citaat
    Klapstoel
    Vaste waarde in elftal
    2
    Seizoenkaart: Vak O

Grasmat schreef: 31 okt 2024, 00:26
    Ittot schreef: 30 okt 2024, 23:42 Er zijn zat scenario’s te bedenken dat Ajax wint van ons. Gelukkig zijn er veel meer te bedenken dat het niet gebeurd. Het is een wedstrijd op zich, ze hebben niets te verliezen en zijn vol vertrouwen. Ze spelen oerdegelijk en verdedigend staan ze meer dan prima. Als ze zo effectief blijven omgaan met kansen ga je geheid een goal tegen krijgen.

PSV mist redelijk veel belangrijke spelers: Dest, Veerman, Schouten en Lozano. Maar…..

We moeten ze niet groter maken dan ze zijn maar ook niet onderschatten. Het is voor ons gunstig dat deze wedstrijd eerder was dan zijn we extra gewaarschuwd en staat iedereen op scherp.

Zonder deze wedstrijd zou er van onderschatting sprake kunnen zijn geweest .
  • Citaat
    mr.top
    Vedette
    5

Ugh.. even lekker die rillingen van pure opgelatenheid.

https://www.vi.nl/nieuws/spelersbus-aja ... oegezongen
  • Citaat
  • Plaats reactie