Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Pierre schreef: 10 jan 2025, 10:41
Bajraktarevic 2 klassen beter.
Geen idee wie beter is.
Moro heeft iig ervaring op PD niveau, dat is iets hoger dan de MLS. Lijkt me dus wel meer instapklaar.
Waarom, in 's hemelsnaam, zou je hier serieus op reageren?
Ben jij er niet eens van beschuldigd, afgelopen tijd, dat je misschien meer met Ajax hebt dan je voor uitkomt? Of herinner ik me dat verkeerd?
Deze vind ik in elk geval heel verdacht. Of je kunt geen knipogen lezen, of je hebt te weinig hekel aan Ajax. Niks mis met Ajax-supporters, hoor, maar de club is kut en Moro(n) een waardeloze voetballer. Per definitie.
ShovingNE2 schreef: 10 jan 2025, 16:13
Op de AVA was het nog: eerst verkopen en alleen buitenkansjes. Komende winter en zomer. Dat was tot vorige week nog.
Sterker nog: vorige week kon een huur niet doorgaan want verplichte optie tot koop wilde Ajax niet. Nu: directe transfer van 8 miljoen euro.
Daar is gewoon een nieuwe RvC heel hard onder druk gezet en de potjes voor 2025 zijn al leeg. Er worden dus nu alweer onverantwoorde risico's genomen omdat anders Alex Kroes zo voor lul staat bij Rondo maandag. En dat voor een rendementloze buitenspeler van een waarschijnlijk degradant uit La Liga.
Ze realiseren zich: we moeten alles op alles zetten voor de tweede plaats anders gaan we heel hard naar kloten. Die extra risico's boeien niet. Ik hoop zo dat dit een geweldige miskoop is waar zelfs Mislintat zich voor zou schamen... Geen enkele reden om hem te kunnen verhuren of verkopen, nog nooit ergens goed gedaan.
Andere Tijdens Sport: de onbekende linksbuiten die de nekslag voor Ajax betekende.
'''De onbekende linksbuiten die Ajax Mor(o)sdood maakte''
Nou is Ajax een kille club, maar met de informatie die we hebben lijkt de zaak van Antony redelijk kansloos. Werk weigeren en vervolgens de consequenties niet accepteren, denk niet dat dat stand gaat houden voor de rechter eerlijk gezegd. Dat hij een zwaar overschatte voetballer is wisten we al, maar dat hij niet zo snugger is..oh, dat wisten we ook al.
Moro heeft iig ervaring op PD niveau, dat is iets hoger dan de MLS. Lijkt me dus wel meer instapklaar.
Ben jij er niet eens van beschuldigd, afgelopen tijd, dat je misschien meer met Ajax hebt dan je voor uitkomt? Of herinner ik me dat verkeerd?
Deze vind ik in elk geval heel verdacht. Of je kunt geen knipogen lezen, of je hebt te weinig hekel aan Ajax. Niks mis met Ajax-supporters, hoor, maar de club is kut en Moro(n) een waardeloze voetballer. Per definitie.
Persepolis schreef: 10 jan 2025, 18:56
Nou is Ajax een kille club, maar met de informatie die we hebben lijkt de zaak van Antony redelijk kansloos. Werk weigeren en vervolgens de consequenties niet accepteren, denk niet dat dat stand gaat houden voor de rechter eerlijk gezegd. Dat hij een zwaar overschatte voetballer is wisten we al, maar dat hij niet zo snugger is..oh, dat wisten we ook al.
Ajax heeft 93 miljoen gevangen voor een speler die hooguit 50 waard was. Antony heeft op zijn beurt een veelvoud aan salaris kunnen opstrijken daar.
De enige verliezer is Man Utd, en die zijn niet eens een partij in dit conflict..
Ho!
Stop!
(Hammer Time! haha, deze moest ik maken) Maar nu weer serieus:
Moro komt uit de opleiding van Barcelona (op zn 16/17 daar gespeeld). Barcelona speelt zoals de heilige cruyff dat bedacht had.... en cruyff is ajax.
Dus kunnen we concluderen dat:
-Moro kan voetballen volgens de heilige visie van cruyff en ajax en dus niet eerst 6 maanden in jong ajax moet wennen aan die ongelofelijk moeilijke stijl... en dus instapklaar is.
en ook:
-In feite Moro gewoon eigen ajax jeugd is.
Ho!
Stop!
(Hammer Time! haha, deze moest ik maken) Maar nu weer serieus:
Moro komt uit de opleiding van Barcelona (op zn 16/17 daar gespeeld). Barcelona speelt zoals de heilige cruyff dat bedacht had.... en cruyff is ajax.
Dus kunnen we concluderen dat:
-Moro kan voetballen volgens de heilige visie van cruyff en ajax en dus niet eerst 6 maanden in jong ajax moet wennen aan die ongelofelijk moeilijke stijl... en dus instapklaar is.
en ook:
-In feite Moro gewoon eigen ajax jeugd is.
Fabiola speelt ander voetbal dan Cruijff, namelijk: ultra defensief. Dat is die arme Moro niet gewend. Dus die moet alsnog wennen in Jong.
Persepolis schreef: 10 jan 2025, 18:56
Ajax heeft 93 miljoen gevangen voor een speler die hooguit 50 waard was. Antony heeft op zijn beurt een veelvoud aan salaris kunnen opstrijken daar.
De enige verliezer is Man Utd, en die zijn niet eens een partij in dit conflict..
Eens. Het zou tijd worden dat ManU(re) Ajax aanklaagd voor deze oplichting.
Ik vind het wel bijzonder dat Ajax met een lege portemonnee naar de markt gaat, daar een 22-jarige Spanjaard bij een degradatiekandidaat aantreft, vervolgens een huurdeal bespreekt en vindt dat de voorwaarden wat hoog zijn, om dan te eindigen met een deal waarbij ze nog meer betalen. Dan ben je pas meesteronderhandelaar. Ik weet niet welk zelfhulpboek Alex Kroes gelezen heeft, maar het zou me niks verbazen als dat een zéér limited edition van Shoving's ''Omgekeerde Psychologie bij Voetbalonderhandelingen voor Ajax-directeuren voor Dummies'' was. Alsof je Farioli's Maserati op topsnelheid richting een diep ravijn stuurt. Hoewel dat waarschijnlijk ook een auto zonder banden, deuren en kleur zou zijn.
Sowieso goed om te zien dat ook Farioli en zijn hondje Eyeliner de jaarwisseling goed zijn doorgekomen en onverminderd doorgaan met het produceren van headlines. Oogt dan toch een beetje als die neurotische collega die elke ochtend hardop het protocol voor brand voorleest, claimt dat er niks kan gebeuren als iedereen zich netjes aan de voorschriften houdt, om vervolgens wel de hele dag met een brandende lucifer en een jerrycan vol benzine door het hele gebouw te marcheren. Het is dat dat Italiaanse kuthoofd elke week zestien keer in beeld wordt gebracht, maar anders zou je denken dat Farioli een stripfiguur was met als superkracht om permanent in het verleden te kunnen leven. En dat komt ons dan nu vertellen dat er bij Ajax niet naar het verleden wordt gekeken. Hopelijk komt er volgende week een vrachtwagen vol antidepressiva de Toekomst opgereden, want als die club en haar supporters in het heden moeten leven, dan vrees ik met grote vrezen voor het algemene welzijn daar. Je moet er niet aan denken dat Taylor naar de stand kijkt en ziet dat Ajax tóch niet de beste en de grootste is. Of dat William Woutspeare moet terugkomen op zijn nu al legendarische poëzie: ''We staan zes puntjes achter nu, en we gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat we het gaan doen''. Als je met dat soort teksten een ziekenhuis binnenloopt, dan nemen ze je meteen op wegens vermoeden van beroerte hoor. In Amsterdam krijg je er applaus voor.
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2025, 19:01Ajax heeft 93 miljoen gevangen voor een speler die hooguit 50 waard was.
Nee hoor. Ajax heeft ongeveer 50 gevangen. De rest is verdeeld onder Antony, oude club en een batterij zaakwaarnemers. Die laatste groep kreeg 23 miljoen pond. Antony 5%. Oude club 15-20%
Alles goed met je?
Met mij wel. Maar, uit interesse, vanwaar de urgentie om te reageren op de oorspronkelijke post?
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2025, 19:01Ajax heeft 93 miljoen gevangen voor een speler die hooguit 50 waard was.
Nee hoor. Ajax heeft ongeveer 50 gevangen. De rest is verdeeld onder Antony, oude club en een batterij zaakwaarnemers. Die laatste groep kreeg 23 miljoen pond. Antony 5%. Oude club 15-20%
Dan nog krankzinnig veel. Wij gingen nog geen 50 bruto voor Cody. Dan kom je netto op 30 uit. Wellicht nog minder. Antony blijft een bizarre aankoop.
Fontein suggereert dat het ook cruciaal is om te bezuinigen op personeel. "Wow", zegt hij als hij hoort dat er nu bijna 500 mensen in dienst zijn.
Even rekenen hoor. 1 medewerker 40000 Eur per jaar? 10 is dan bijna een half miljoen. 100 is dan 5 miljoen euro per jaar ofzo. Dat is dan grof geschat 20 miljoen per jaar aan personeel, buiten de selectie zelf om. Nou dat gaat hard...
Hopelijk mogen ze de aankomende jaren nog de contracten van Wijndal, Akpom, Gaaei, Tahirovic, Van der Boomen blijven betalen tot het afloopt. Trek de club maar leeg heren..
Fontein suggereert dat het ook cruciaal is om te bezuinigen op personeel. "Wow", zegt hij als hij hoort dat er nu bijna 500 mensen in dienst zijn.
Even rekenen hoor. 1 medewerker 40000 Eur per jaar? 10 is dan bijna een half miljoen. 100 is dan 5 miljoen euro per jaar ofzo. Dat is dan grof geschat 20 miljoen per jaar aan personeel, buiten de selectie zelf om. Nou dat gaat hard...
Dat is heel lastig te zeggen op basis van "mensen". FTE geeft een accurater beeld, en vergeet daarnaast niet dat er voor een organisatie verschil is tussen wat de werknemer kost en daadwerkelijk bruto ontvangt.