Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
colocolofc
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 44 times
Been thanked: 77 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door colocolofc » 03 feb 2020, 17:46

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Schmidt zou heel interessant zijn.

Maar zijn er geruchten omtrent Schmidt, of komt deze naam puur voort uit de wens van iemand hier op het forum?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 17:50

Menno1 schreef:
03 feb 2020, 17:44

Klopt, dat was uitstekend voetbal. Altijd al gezegd; het maakt mij niet eens uit of we counter voetbal spelen of tiki-taka als er maar een bepaalde speelstijl is met patronen. dat was zeker het geval in dat laatste jaar van Gini/Memphis. Uitstekend.

Maar daarna is er dat om sluipt er dan angst in of zo en gaan ze 'hoog in de controle' voetbal spelen. Niet om aan te gluren en kwa resultaten bakken ze er dan ook niks meer van doorgaans.

Ik ben een groot fan van coaches waarin je een bepaalde speelstijl kan terugzien: Lobanovski met zijn counter voetbal. Guardiola met tiki taka, Co Adriaanse met zijn kerstboom, Schmidt en Bosz met hun pressie voetbal... Daarvoor kijk ik voetbal.

Als je dan gisteren ons ziet ploeteren zonder enig idee, zonder vastigheden, zonder patronen en zonder visie.... Dat doet pijn aan de ogen. Pakweg RKC is beter op elkaar ingespeeld. En dat ligt niet alleen aan Faber want de slechtste wedstrijd van het seizoen vond ik nog altijd LASK Linz uit: In de amateurs wordt er beter gespeeld....

Dus in godsnaam: laten we een trainer halen met een zeer duidelijke speelstijl. Welke dat dan ook is, is mij nu om het even. Maar laten we in ieder geval beginnen met een strategie en het dan uitvoeren. Dat is al een vooruitgang dan dat gepruts van nu.
Hear hear! Ieder woord raak de Menno! We zijn het helemaal eens. 8-)
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 03 feb 2020, 17:53

Overigens in de NOS Podcast vanmorgen hadden ze het er over dat de trainer alleen interesse in PSV heeft als Toon blijft zitten. Mocht dat waar zijn, dan klinkt dat erg naar Louis van Gaal. Zou ik overigens ook prima vinden. Vooral om de anarchie binnen (en buiten) PSV de kop in te drukken. En hoewel irrelevant, ook een mooie 'fuck you' naar van Bommel toe.

Van mij mag v Gaal 2 jaar carte blanche krijgen om de hele organisatie eens door te lichten. Scouting, jeugd, het eerste.... want hoewel het een lul van een vent is, acht ik hem wel capabel genoeg om het topsport niveau terug te brengen binnen PSV. En reken maar dat hij niet accepteert dat een van Bommel op speaker staat of dat er broodjes kebab weggevreten worden... :)

Edit: de @ShovingNE2 Nu maak ik mij wel weer zorgen..... :cry:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 17:54

Heb die podcast niet gehoord en ik neem heel weinig serieus uit die hoek gewoon weg omdat ze nooit op de Herdgang zijn en vaak van zaken die gewoon openbaar zijn niet op de hoogte zijn waardoor ze domme dingen roepen.

Maar als dat klopt dan neigt het naar Van Gaal.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 03 feb 2020, 17:58

ShovingNE2 schreef:
03 feb 2020, 17:54
Heb die podcast niet gehoord en ik neem heel weinig serieus uit die hoek gewoon weg omdat ze nooit op de Herdgang zijn en vaak van zaken die gewoon openbaar zijn niet op de hoogte zijn waardoor ze domme dingen roepen.

@Ykhim 😭

MJPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 4 times

Bericht door MJPSV » 03 feb 2020, 17:59

ShovingNE2 schreef:

Is de naam van Bronckhorst ook al ergens gevallen....

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 03 feb 2020, 18:02

Die pakt 12 mln netto per jaar in China.

Raw85
Veelbelovend talent
Has thanked: 50 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Raw85 » 03 feb 2020, 18:19

Wat verdient een trainer bij ons eigenlijk? Een miljoen per jaar zoiets?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 18:30

Ex bonussen dacht ik 750k gelezen te hebben in de tijd van Cocu

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 72 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Rudie-10 » 03 feb 2020, 18:40

Ronald Koeman

mr.top
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 39 times
Been thanked: 19 times

Bericht door mr.top » 03 feb 2020, 18:41

Menno1 schreef:
03 feb 2020, 17:53
Overigens in de NOS Podcast vanmorgen hadden ze het er over dat de trainer alleen interesse in PSV heeft als Toon blijft zitten. Mocht dat waar zijn, dan klinkt dat erg naar Louis van Gaal.
Dat klinkt wel heel erg logisch.

Ik werd enthousiast toen de naam van Roger Schmidt werd genoemd. Dit boeit me dan weer minder. Nu ja, hij heeft geen PSV DNA. :D

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 18:46

Ik kan mij trouwens voorstellen dat bijna iedere trainer de garantie wil (voor zover mogelijk) dat de AD blijft zitten. Je spreekt elkaar voor een uur of 20 denk ik, bespreekt een visie om vervolgens een contract te tekenen waarbij de AD een dag later via de achterdeur naar buiten loopt en een saneerder alla Sanders terugkeert.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 feb 2020, 18:48

Sanders was een geweldige AD. Niet echt een doembeeld. Maar eens verder.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 18:50

Dat ben ik met je eens. Maar ik bedoel te zeggen dat je onder een bepaalde visie wil gaan werken en door onrust ineens die visie een dag later anders is.

LucNilis87
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Bericht door LucNilis87 » 03 feb 2020, 18:51

Na het lezen van alle berichten hier over een Duitse trainer was ik bij de opening van het sportjournaal toch even bang toen ik hoorde: "Hyballa gaat aan de slag als trainer bij... NAC Breda😅

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 103 times
Been thanked: 83 times

Bericht door guus » 03 feb 2020, 18:54

ShovingNE2 schreef:

Of John vd Brom :D

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 03 feb 2020, 18:59

Van Gaal of Schmidt zou ik beide content mee zijn.

Gewoon een keer geen PSV man. Scheelt ook veel gezeik wanneer een trainer mogelijk ontslagen moet worden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 feb 2020, 19:00

ShovingNE2 schreef:
03 feb 2020, 18:46
Ik kan mij trouwens voorstellen dat bijna iedere trainer de garantie wil (voor zover mogelijk) dat de AD blijft zitten. Je spreekt elkaar voor een uur of 20 denk ik, bespreekt een visie om vervolgens een contract te tekenen waarbij de AD een dag later via de achterdeur naar buiten loopt en een saneerder alla Sanders terugkeert.
AD weet ik niet. Denk eerder een commitment van een TD dat die blijft zitten, want dat is zijn directe leidinggevende. Maar goed, het is allemaal maar speculatie nu. Met zowel Schmidt als van Gaal zou ik prima kunnen leven, ook al zijn ze super verschillend. Maar wel beiden uiterst professioneel met een echte visie. En juist een visie zou ik graag willen terugzien bij PSV; welke het ook is. Desperate times....

Armada
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 42 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Armada » 03 feb 2020, 19:01

ShovingNE2 schreef:
Kan toch ook een hele slimme manier zijn om dit zo te spinnen?

Dit geeft toch meteen lucht aan zowel TD als AD? Een beetje een PR medewerker snapt dat, al heeft de kandidaat dit nooit gezegd, dit wel slim is om gewoon te lekken naar Rik & co....?

Vlagman
Bankzitter
Has thanked: 17 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Vlagman » 03 feb 2020, 19:02

Menno1 schreef:
03 feb 2020, 17:53

Van mij mag v Gaal 2 jaar carte blanche krijgen om de hele organisatie eens door te lichten. Scouting, jeugd, het eerste.... want hoewel het een lul van een vent is, acht ik hem wel capabel genoeg om het topsport niveau terug te brengen binnen PSV. En reken maar dat hij niet accepteert dat een van Bommel op speaker staat of dat er broodjes kebab weggevreten worden... :)
Mag hij dan ook de bus ontwerpen ?

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 83 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Jwoeloe » 03 feb 2020, 19:03

Van Gaal of Schmidt zou ik allebei top vinden. Woorden uit de NOS Podcast neigen naar Van Gaal inderdaad, maar betekent weinig. Als die mensen zo zeker weten met wie PSV in gesprek is, waarom houden ze dat dan uit de media? Media gaat toch veelal om primeurtjes en nieuwswaarde.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 03 feb 2020, 19:05

Ben ik de enige die van Gaal eigenlijk niet hoeft? Volgens mij zijn z'n ideeën redelijk passé. Ik heb behoefte aan frisse energie, niet aan een trainer die hetzelfde kunstje nog eens meent te kunnen flikken bij PSV.
#InSchmidtWeTrust

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 feb 2020, 19:05

Armada schreef:
03 feb 2020, 19:01
ShovingNE2 schreef:
Kan toch ook een hele slimme manier zijn om dit zo te spinnen?

Dit geeft toch meteen lucht aan zowel TD als AD? Een beetje een PR medewerker snapt dat, al heeft de kandidaat dit nooit gezegd, dit wel slim is om gewoon te lekken naar Rik & co....?
Dat kan zeker.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 feb 2020, 19:13

Ykhim schreef:
03 feb 2020, 19:05
Ben ik de enige die van Gaal eigenlijk niet hoeft? Volgens mij zijn z'n ideeën redelijk passé. Ik heb behoefte aan frisse energie, niet aan een trainer die hetzelfde kunstje nog eens meent te kunnen flikken bij PSV.
Ik denk niet dat PSV in de huidige positie zit om een betere trainer aan te stellen. Ik begrijp wel je twijfels want bij man U bakte hij er niks van. Aan de andere kant: zijn opvolgers ook niet; dus kan ook aan de club liggen?

Ik kan wel een paar pro's en con's opstellen:

Pro:

- het is een perfectionist en zou de club goed doorlichten: zowel scouting, als jeugd. Nu kun je zeggen: van Bommel was ook een perfectionist, maar die had niet de kennis of het empatische vermogen om dat te doen. Van Gaal komt over als een pedante lul, is hij ook wel, maar mensen spreken vaak lovend over zijn kennis en omgang met mensen.
- Hij is flexibel; niet te beroerd zijn spel aan te passen aan de selectie. Zie AZ en later Oranje.
- Hij is close met Gerbrands maar verder een onafhankelijke geest. Een frisse blik met de backing van de AD lijkt mij een uitstekende voorwaarde om eens wat nodige veranderingen aan te brengen
- Het is een dominante persoonlijkheid. Hij zou die zaken die nu blijkbaar plaats vinden op de herdgang (kampjes vorming, dominante zaakwaarnemer, spelers die alleen naar de ex trainer luisteren) nooit toestaan
- Hij is op zijn best met jonge, gretige spelers

Con:

- Het is een lul van een vent
- Voor mij irrelevant, maar hij heeft natuurlijk wel een groot Ajax verleden. Dus hoe groot zou de steun zijn als hij niet presteert op hele korte termijn?
- Hij is natuurlijk al op leeftijd; het is best een korte termijn oplossing. Aan de andere kant; is dat meestal niet zo met trainers? Maar zou best wel eens voor maar 1 seizoen zijn.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 03 feb 2020, 19:19

Los van mijn eigen mening over Louis: die steun vanuit de achterban is wel een dingetje natuurlijk. Die steun is al mager, maar met het aanstellen van 'Ajacied' van Gaal gaat PSV heel veel supporters tegen het zere been schoppen. Daar kun je gerust geld op inzetten.
#InSchmidtWeTrust

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 feb 2020, 19:21

Denk dat 95 procent heel blij is met een capabele trainer als Van Gaal.

Plaats reactie