De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Heb je technische vragen? Stel ze hier!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik merk dat ik soms gewoon mailtjes en/of meeting uitnodigingen niet ontvang in mijn hotmail/outlook mail. Er staat ook niks in de Spam/ongewenste post folders terwijl de andere partij het wel correct verstuurt heeft. Behoorlijk irritant natuurlijk. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 06 nov 2020, 13:39 Ik merk dat ik soms gewoon mailtjes en/of meeting uitnodigingen niet ontvang in mijn hotmail/outlook mail. Er staat ook niks in de Spam/ongewenste post folders terwijl de andere partij het wel correct verstuurt heeft. Behoorlijk irritant natuurlijk. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Heb je het over de online versie van outlook, of het programma outlook op je pc?

De webversie vind ik ook verschrikkelijk. Daar filteren ze de zogenaamd belangrijke van je onbelangrijke mail. Eerst hadden ze het ook aangepast naar een soort conversation weergave, waardoor het compleet onoverzichtelijk werd wat er was binnengekomen op chronologische volgorde.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 06 nov 2020, 17:17
Juancho schreef: 06 nov 2020, 13:39 Ik merk dat ik soms gewoon mailtjes en/of meeting uitnodigingen niet ontvang in mijn hotmail/outlook mail. Er staat ook niks in de Spam/ongewenste post folders terwijl de andere partij het wel correct verstuurt heeft. Behoorlijk irritant natuurlijk. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Heb je het over de online versie van outlook, of het programma outlook op je pc?

De webversie vind ik ook verschrikkelijk. Daar filteren ze de zogenaamd belangrijke van je onbelangrijke mail. Eerst hadden ze het ook aangepast naar een soort conversation weergave, waardoor het compleet onoverzichtelijk werd wat er was binnengekomen op chronologische volgorde.
Beide. Normaal gebruik ik gewoon thuis Outlook 2019 als applicatie op mijn PC. Maar ik ontvang die betreffende mailtjes ook niet in de browser versie van Outlook. Ze komen dus gewoon nergens binnen. Zelfs niet in de spambox.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Zijn het altijd mails afkomstig van dezelfde persoon of organisatie?

Misschien heb je een ander apparaat wat je af en toe gebruikt, waar ze ook op binnenkomen en wat ingesteld is om binnengekomen mails van de server te deleten?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] Na het zien van deze video overweeg ik om nog even te wachten met aanschaf van mijn nieuwe desktop totdat de cpu beter beschikbaar is. Ik kan via amazon.de nu een 4560g + moederbord aanschaffen voor 269, misschien 230 als ik dat moederbord nog weet te verkopen. Dat is 90 euro meer dan de goedkoopste nieuwe 3400g. Misschien is dat het verschil nu al waard, maar ik kijk het nog even aan qua beschikbaarheid en prijs.



Met dit apparaat kun je echt nog jaren vooruit, en qua looks is de X300 ook weer net een tandje strakker dan de A300.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hele goede deal voor wie nog een smart tv oplossing wil:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dieses Produkt wird nur nach Deutschland und Österreich versendet.
Schiet niet echt op dus ;)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 24 nov 2020, 08:54
Dieses Produkt wird nur nach Deutschland und Österreich versendet.
Schiet niet echt op dus ;)
Gewoon vragen of Lars, Mario of Roger er een keertje eentje meeneemt.

Bij de Duitse mediamarkt verkopen ze ze ook voor dezelfde prijs. Moet je wel even in quarantaine.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 24 nov 2020, 10:22 Bij de Duitse mediamarkt verkopen ze ze ook voor dezelfde prijs. Moet je wel even in quarantaine.
Neehoor, grensstreken mag nog gewoon. In ieder geval hier wel, kan gelukkig nog tanken over de grens :mrgreen:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Iemand nog tips voor een goede webcam voor online meetings, sessies met klanten etc.

Heb verder niet zoveel eisen, ding komt boven op m'n scherm te staan en moet gewoon zo strak mogelijk beeld geven qua resolutie zodat je er ook een tijdje mee vooruit kan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Juancho schreef: 25 nov 2020, 10:53 Iemand nog tips voor een goede webcam voor online meetings, sessies met klanten etc.

Heb verder niet zoveel eisen, ding komt boven op m'n scherm te staan en moet gewoon zo strak mogelijk beeld geven qua resolutie zodat je er ook een tijdje mee vooruit kan.
Gezien de ontzettend gestegen prijzen van webcams, zou ik eerder kijken naar of je toevallig nog een oude telefoon hebt, en die instellen als webcam met een app als Droidcam of Iriun. De sensoren in telefoons zijn veel beter dan die in webcams en leveren dan ook veel beter beeld op. Voor meer info zie hier: https://nl.hardware.info/artikel/9913/z ... als-webcam

Qua microfoon schijnt het niet altijd goed te werken, maar met mijn oude HTC met Droidcam werkt het gewoon prima, al heb ik tegenwoordig wel een losse microfoon.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hmm ik zal het eens proberen.. Ik ga begin 2021 een nieuwe telefoon aanschaffen (waarschijnlijk de S20 of S21) en dan kan ik mijn oude LG G6 evt als camera gebruiken. Al lijkt het me wel onhandig om dat ding te plaatsen etc. Makkelijkste lijkt me toch een losse camera die op je monitor komt en direct de PC in gaat waar ik weer bedraad internet heb (dus betere en stabielere kwaliteit zou ik denken?).

Ik gebruik nu nog een Ipad als ik calls heb waarbij ik geen dingen hoef te delen maar dat is wel wat ik straks wel. Bijv. in een collab dat mijn project zichtbaar moet zijn voor de ander in zowel video als geluid. Geen idee of dat dan een beetje fatsoenlijk kan met een oude telefoon als webcam.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op amazon.nl en bol.com staan overigens voldoende cams tussen de 20 en 30 euro waarmee je 1080p beeld kunt tonen. En anders deze:

https://nl.aliexpress.com/item/4000971472330.html

Veel reviews en heel vaak gekocht. Kun je je voor 11 euro geen buil aan vallen. Valt trouwens ook onder de importheffingsgrens van 22 euro.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Beste webcam die ik ken is de Logitech Brio 4k webcam. Stevig aan de prijs, maar je hoeft nooit meer een andere te kopen.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

[mention]Juancho[/mention]
Ik heb het hier als volgt:
Afbeelding
Gewoon een tripod achter mijn monitor gestoken over de standaard heen zegmaar. Kan ook draadloos als je een goede wifi hebt.

Je hebt verder ook opties als dit:
Afbeelding

Ik ben niet zo van het plakken van accessoires op mijn toestel, zelfs niet op de cover, maar als het een oud toestel is, maakt dat natuurlijk weinig uit. Als zorgt dat er meer afstand is tussen het deel dat je achterop je monitor plakt en de monitor zelf, kun je dat hele ding uit zicht drukken.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

[mention]Juancho[/mention]
Ik heb het hier als volgt:
Afbeelding
Gewoon een tripod achter mijn monitor gestoken over de standaard heen zegmaar. Kan ook draadloos als je een goede wifi hebt.

Je hebt verder ook opties als dit:
Afbeelding

Ik ben niet zo van het plakken van accessoires op mijn toestel, zelfs niet op de cover, maar als het een oud toestel is, maakt dat natuurlijk weinig uit. Als zorgt dat er meer afstand is tussen het deel dat je achterop je monitor plakt en de monitor zelf, kun je dat hele ding uit zicht drukken.
Josef Dettelbacher schreef: 25 nov 2020, 15:59 Op amazon.nl en bol.com staan overigens voldoende cams tussen de 20 en 30 euro waarmee je 1080p beeld kunt tonen. En anders deze:

https://nl.aliexpress.com/item/4000971472330.html

Veel reviews en heel vaak gekocht. Kun je je voor 11 euro geen buil aan vallen. Valt trouwens ook onder de importheffingsgrens van 22 euro.
Op zich best leuke probeersels, maar zeer beperkt qua beeldkwaliteit.
Maikel_91 schreef: 25 nov 2020, 18:44 Beste webcam die ik ken is de Logitech Brio 4k webcam. Stevig aan de prijs, maar je hoeft nooit meer een andere te kopen.
Deze heb ik ter test gehad. Prima webcam inderdaad, maar voor het geld... Dat ding was voor de lockdown 170, wat ik al aan de prijs vind. Nu heeft één aanbieder hem voor ongeveer 220, maar anders gaat het over de 260 euro. En dit terwijl mijn S8 die Brio qua beeldkwaliteit echt compleet wegblaast.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Maikel_91 schreef: 25 nov 2020, 18:44 Beste webcam die ik ken is de Logitech Brio 4k webcam. Stevig aan de prijs, maar je hoeft nooit meer een andere te kopen.
Zijn er mensen die jou in 4k willen zien?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Thijs85 schreef: 25 nov 2020, 19:04
Zijn er mensen die jou in 4k willen zien?
Geloof het of niet, mensen betalen er zelfs geld voor :mrgreen:
Beetje pubquizzen streamen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Bedankt mannen! Ik ga eens checken of dat met die telefoon + app een beetje werkt maar denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar een goede scherpe losse webcam. Misschien dat er iets via het werk te regelen valt ;). Of er moet met BF een goede deal komen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een webcam in een Black Friday deal. Lijkt me niet makkelijk, aangezien er gigantisch veel schaarste op zit. Maar goed, wie weet. Meeste Black Friday deals lopen momenteel ook al.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maar wordt er niet een beetje te veel aandacht besteed aan de kwaliteit? Ik snap dat als je zoals Maikel afhankelijk bent van streamen voor je inkomsten, dat goede kwaliteit bijdraagt aan de beleving, maar voor de meeste interne vergaderingen zit je naar mensen te kijken in een hokje van 10 bij 10 centimeter. 1080p of zelfs 720p is daarvoor wel voldoende lijkt me.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 26 nov 2020, 08:53 Maar wordt er niet een beetje te veel aandacht besteed aan de kwaliteit? Ik snap dat als je zoals Maikel afhankelijk bent van streamen voor je inkomsten, dat goede kwaliteit bijdraagt aan de beleving, maar voor de meeste interne vergaderingen zit je naar mensen te kijken in een hokje van 10 bij 10 centimeter. 1080p of zelfs 720p is daarvoor wel voldoende lijkt me.
Resolutie zegt niets. Vergelijk het met camera's en megapixels. Zegt niets over de kwaliteit. Dit is wel een aardige video die een indicatie geeft van wat je kan verwachten:


Overigens heb je natuurlijk wel een punt dat de kwaliteit in de meeste gevallen weinig uitmaakt. Maar het staat natuurlijk wel wat leuker wanneer je je zaken wel goed voor elkaar hebt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Daar zit zeker een groot verschil in, maar ik vind die cheapo image quality eigenlijk nog goed genoeg. En wanneer het om intern gebruik van die webcam gaat, betaal je vooral meer voor het "voordeel" voor een ander. Zelf schiet ik er namelijk niks mee op dat ik nóg scherper in beeld ben. Zeg er gelijk bij dat wanneer je je webcam gaat gebruiken voor consultancy met klanten etc, je wel mag investeren in kwaliteit ja.

Naast het aanschaffen van een webcam heb ik trouwens nog twee opties: de interne camera van de werklaptop blijven gebruiken, of mijn oude Logitech webcam (+/- anno 2010) van zolder halen die destijds ook al HD feature had. Eerst maar ff zoeken en testen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tip: belichting.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak