De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Helder! ja ik heb me er nog niet zoveel in verdiept en normaal is [mention]RaJitsu[/mention] ook mijn redding. Hij heeft me nog nooit teleurgesteld met een aankoop :mrgreen: .

Wij hoeven trouwens, als het zover is, ook helemaal niet de aller, allernieuwste TV. Als het een model is van een jaar eerder die veel goedkoper is maar waarbij het kwaliteitsverschil minimaal is...ook dikke prima.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 jun 2022, 11:22 Helder! ja ik heb me er nog niet zoveel in verdiept en normaal is @RaJitsu ook mijn redding. Hij heeft me nog nooit teleurgesteld met een aankoop :mrgreen: .

Wij hoeven trouwens, als het zover is, ook helemaal niet de aller, allernieuwste TV. Als het een model is van een jaar eerder die veel goedkoper is maar waarbij het kwaliteitsverschil minimaal is...ook dikke prima.
Heb het nog even opgezocht. De schilderijfunctie kost ongeveer 30% aan energie van normaal tv kijken. Dat vind ik persoonlijk behoorlijk, zeker als je dat de hele dag aan hebt staan. Verder weet ik niet wat zoiets uiteindelijk met de levensduur van eem tv doet, maar het lijkt me dat je er op jaarbasis veel meer branduren mee maakt dan een reguliere tv.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Met zonnepanelen zou het misschien kunnen en dat willen we straks ook graag (oa omdat we een EV hebben). Maargoed, 30% is idd wel erg veel en je moet je afvragen hoe vaak je die functie aan hebt. Misschien meer een gadget waar je alleen in het begin ff gebruik van maakt :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die The Frame-dingen zijn best mooi, maar daar is ook alles mee gezegd. Verder zou ik als het een optie is, gewoon voor een OLED gaan, en dan maakt het eigenlijk niet eens veel uit welke als je niet superkritisch bent omdat ze allemaal fantastisch beeld geven. Ben je specifiek een film- of sportfan, dan kun je wat keuzes maken die hiervoor geoptimaliseerd zijn (beeldmotoren van resp. Panasonic en Sony zijn op dit moment het best voor die zaken), maar zelfs de minste keus geeft nog altijd geweldig beeld. De smart-omgeving zou geen reden moeten zijn om wel of niet voor een televisie te kiezen. Wordt slechts beperkt onderhouden, en je hebt altijd de mogelijkheid om voor weinig een losse box erbij te nemen die altijd een betere ervaring biedt.

Overigens hebben ook LG televisies een schilderijmodus. En de schilderijmodus is ook beschikbaar op andere Samsung-televisies. Maar dan heb je dus niet zo'n lijst om je tv. Maar het concept heb ik weinig mee wegens het onnodige stroomverbruik.

Ben trouwens benieuwd naar wat Samsung met haar OLED-series gaat doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 jun 2022, 11:38 Met zonnepanelen zou het misschien kunnen en dat willen we straks ook graag (oa omdat we een EV hebben). Maargoed, 30% is idd wel erg veel en je moet je afvragen hoe vaak je die functie aan hebt. Misschien meer een gadget waar je alleen in het begin ff gebruik van maakt :).
Ik ben blij dat ik nog een hypotheek heb kunnen afsluiten voor 1,8% ipv de huidige 4%. Het scheelt 500 euro ofzo aan maandlasten. We verhuizen eind december. Gelukkig liggen er al zonnepanelen, net als op onze huidige woning. Beste financiële keuze die ik de laatste jaren heb gemaakt.

De airco in de woonkamer wordt in december aangesloten, en waarschijnlijk ook de warmtepompboiler voor sanitair water. Dan is het nog een kleine 4 a 5k investeren voor airco's op de slaapkamer en zolder, en dan ben ik als het goed is van het gas af.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 28 jun 2022, 12:00 Die The Frame-dingen zijn best mooi, maar daar is ook alles mee gezegd. Verder zou ik als het een optie is, gewoon voor een OLED gaan, en dan maakt het eigenlijk niet eens veel uit welke als je niet superkritisch bent omdat ze allemaal fantastisch beeld geven. Ben je specifiek een film- of sportfan, dan kun je wat keuzes maken die hiervoor geoptimaliseerd zijn (beeldmotoren van resp. Panasonic en Sony zijn op dit moment het best voor die zaken), maar zelfs de minste keus geeft nog altijd geweldig beeld. De smart-omgeving zou geen reden moeten zijn om wel of niet voor een televisie te kiezen. Wordt slechts beperkt onderhouden, en je hebt altijd de mogelijkheid om voor weinig een losse box erbij te nemen die altijd een betere ervaring biedt.

Overigens hebben ook LG televisies een schilderijmodus. En de schilderijmodus is ook beschikbaar op andere Samsung-televisies. Maar dan heb je dus niet zo'n lijst om je tv. Maar het concept heb ik weinig mee wegens het onnodige stroomverbruik.

Ben trouwens benieuwd naar wat Samsung met haar OLED-series gaat doen.
Als ik niet zat met een zeer heldere woonkamer met ramen op het zuiden zat, die direct op de tv schijnen, had ik ook oled genomen waarschijnlijk. Ook eens qua smartomgeving. Een losse android box werkt het prettigst.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 28 jun 2022, 12:02
Juancho schreef: 28 jun 2022, 11:38 Met zonnepanelen zou het misschien kunnen en dat willen we straks ook graag (oa omdat we een EV hebben). Maargoed, 30% is idd wel erg veel en je moet je afvragen hoe vaak je die functie aan hebt. Misschien meer een gadget waar je alleen in het begin ff gebruik van maakt :).
Ik ben blij dat ik nog een hypotheek heb kunnen afsluiten voor 1,8% ipv de huidige 4%. Het scheelt 500 euro ofzo aan maandlasten. We verhuizen eind december. Gelukkig liggen er al zonnepanelen, net als op onze huidige woning. Beste financiële keuze die ik de laatste jaren heb gemaakt.
Ah ja dat scheelt idd. Wij hebben nu al een hypotheek met 2,65% (bijna 6 jaar geleden) en kunnen dat deel meenemen. Over het meerbedrag betaal je dan de huidige rente. Wat voor impact dat heeft is lastig, elke week schommelen de bedragen weer dus als we ons droomhuis zien wordt er direct een nieuw plaatje voor ons gemaakt door onze adviseur. De verkoop van onze eigen woning met overwaarde is natuurlijk ook van groot belang en ook dat is lastig in te schatten als je praat over een paar maand later. Woning is onlangs getaxeerd maar dat kan over 2 maand maar zo een paar 1000 schelen.

Maar we hebben geen enorme haast, willen gewoon de volgende stap maken van rijtjes woning naar liefst 2:1 kap of anders een hoek van 3:1/4:1 met net ff wat meer ruimte met oog op de toekomst. Dat kan van ons heel snel maar als het nog een half jaar + duurt ook prima. Het moet zo dicht mogelijk tegen onze dromen aan liggen waar we ook echt voor langere tijd willen gaan wonen. Dan ga je niet zo snel concessies doen en dat hoeft nogmaals ook niet. Al ben ik wel iemand dat als er iets in mijn kop zit, ik er ook alles aan doe om het zsm voor elkaar te krijgen haha. Maar in deze rare huizenmarkt heb je die controle helaas niet. Al zie je wel dat het stabiliseert of dat zelfs de eerste huizen al zakken in vraagprijs.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hier exact hetzelfde [mention]Juancho[/mention]. In 2019 een rijwoning gekocht als eerste koopwoning, en vorig jaar een tweekapper kunnen aanschaffen waar we onszelf nog makkelijk 10-15 jaar zien wonen. Tussen aankoop en verkoop huidige woning zat maar 2 volle jaren, maar desondanks wel 60k winst kunnen maken. Had nog hoger kunnen zijn als de oplevertijd niet 15 maanden zou zijn, dat heeft veel mensen afgeschrokken. Gezien jij al in 2016 ofzo die woning had gekocht, ga ik er zonder kennis vanuit daf je zomaar 150k erop kunt pakken. Al is de markt momenteel wel vrij bizar, en haken er veel gegadigden af. Je ziet hier idd al dat voor veel huizen de vraagprijs stagneert of zelfs laag opent.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 28 jun 2022, 13:04 Hier exact hetzelfde @Juancho. In 2019 een rijwoning gekocht als eerste koopwoning, en vorig jaar een tweekapper kunnen aanschaffen waar we onszelf nog makkelijk 10-15 jaar zien wonen. Tussen aankoop en verkoop huidige woning zat maar 2 volle jaren, maar desondanks wel 60k winst kunnen maken. Had nog hoger kunnen zijn als de oplevertijd niet 15 maanden zou zijn, dat heeft veel mensen afgeschrokken. Gezien jij al in 2016 ofzo die woning had gekocht, ga ik er zonder kennis vanuit daf je zomaar 150k erop kunt pakken. Al is de markt momenteel wel vrij bizar, en haken er veel gegadigden af. Je ziet hier idd al dat voor veel huizen de vraagprijs stagneert of zelfs laag opent.
Ja bijna 6 jaar geleden gekocht voor €246.000 en als we nu een bord in de tuin zouden zetten is de vraagprijs €349.500 maar wel puur een tactische keuze met de verwachting dat het een grote groep mensen aantrekt en dat je dus biedingen gaat krijgen. Makelaar verwachtte uiteindelijk, op DIT moment, wel uit te komen op zo'n €375.000 en met heel veel belangstelling wellicht nog wat meer. Dus een overwaarde van bijna €130.000. Bizar maar we zijn het ook keihard nodig om die volgende stap te kunnen betalen.

We hebben een paar weken terug alles in werking gezet, weten een beetje ons budget en de lijntjes zijn uitgezet. Nu gewoon in alle rust lekker rondkijken, blijven informeren, door de geliefde buurten wandelen, vrienden/familie/bekenden/collega's vragen. En hopelijk zo die woning uit de markt te kunnen halen :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 jun 2022, 13:09
Josef Dettelbacher schreef: 28 jun 2022, 13:04 Hier exact hetzelfde @Juancho. In 2019 een rijwoning gekocht als eerste koopwoning, en vorig jaar een tweekapper kunnen aanschaffen waar we onszelf nog makkelijk 10-15 jaar zien wonen. Tussen aankoop en verkoop huidige woning zat maar 2 volle jaren, maar desondanks wel 60k winst kunnen maken. Had nog hoger kunnen zijn als de oplevertijd niet 15 maanden zou zijn, dat heeft veel mensen afgeschrokken. Gezien jij al in 2016 ofzo die woning had gekocht, ga ik er zonder kennis vanuit daf je zomaar 150k erop kunt pakken. Al is de markt momenteel wel vrij bizar, en haken er veel gegadigden af. Je ziet hier idd al dat voor veel huizen de vraagprijs stagneert of zelfs laag opent.
Ja bijna 6 jaar geleden gekocht voor €246.000 en als we nu een bord in de tuin zouden zetten is de vraagprijs €349.500 maar wel puur een tactische keuze met de verwachting dat het een grote groep mensen aantrekt en dat je dus biedingen gaat krijgen. Makelaar verwachtte uiteindelijk, op DIT moment, wel uit te komen op zo'n €375.000 en met heel veel belangstelling wellicht nog wat meer. Dus een overwaarde van bijna €130.000. Bizar maar we zijn het ook keihard nodig om die volgende stap te kunnen betalen.

We hebben een paar weken terug alles in werking gezet, weten een beetje ons budget en de lijntjes zijn uitgezet. Nu gewoon in alle rust lekker rondkijken, blijven informeren, door de geliefde buurten wandelen, vrienden/familie/bekenden/collega's vragen. En hopelijk zo die woning uit de markt te kunnen halen :)
Ja heel spel gezegd is jouw droomhuis in absolute getallen harder gestegen dan jouw huidige woning, uitgaande van hetzelfde percentage in stijging, maar een hoger startbedrag.

Wat bij ons erg hielp is dat we zelf ook een woning gekocht hebben die pas 18 maanden later wordt opgeleverd. Hierdoor hebben we "maar" 10k overboden op de vraagprijs, em ondanks pushen van die makelaar voor meer geld, hebben we het toch gekregen. Er was simpelweg niemand anders die wilde wachten. Misschien voor jullie ook het overwegen waard.

Ik zou nu echt geen starter willen zijn overigens. Pak je eigen huis maar als voorbeeld: daar mogen mensen dus 375k voor een rijwoning voor neerleggen, wat bij volledige bedrag hypotheek gewoon maandelijkse lasten oplevert a 1800 euro.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 28 jun 2022, 13:20 Ja heel spel gezegd is jouw droomhuis in absolute getallen harder gestegen dan jouw huidige woning, uitgaande van hetzelfde percentage in stijging, maar een hoger startbedrag. Wat bij ons erg hielp is dat we zelf ook een woning gekocht hebben die pas 18 maanden later wordt opgeleverd. Hierdoor hebben we "maar" 10k overboden op de vraagprijs, em ondanks pushen van die makelaar voor meer geld, hebben we het toch gekregen. Er was simpelweg niemand anders die wilde wachten. Misschien voor jullie ook het overwegen waard.
Zeker een optie hoor! We hadden het droomhuis al gevonden en zou pas na de kerst van dit jaar vrijgegeven worden. Helemaal prima voor ons! Maar die was toen nog te duur. Binnen een maand veranderde echter de hele situatie (prijs van de woning ging omlaag en mijn werkgever wilde een verklaring tekenen dat ik binnen 6 maand een x % salarisverhoging kreeg dus dat mag je dan gebruiken) maar toen was de woning net verkocht onder voorbehoud. Baal ik nog van, want die was echt perfect en stond in een straat die wij hoog op de lijst hebben en met een take it or leave it bod gaf ik ons wel een kans. Maargoed, kan je nu niks meer aan doen dus op naar de volgende! :)
Ik zou nu echt geen starter willen zijn overigens. Pak je eigen huis maar als voorbeeld: daar mogen mensen dus 375k voor een rijwoning voor neerleggen, wat bij volledige bedrag hypotheek gewoon maandelijkse lasten oplevert a 1800 euro.
Een starter, zonder huidige woning kan waarschijnlijk onze woning ook niet kopen, uitzonderingen daar gelaten. Dan moet je al zoveel spaargeld mee brengen en dat hebben ze vaak niet. ONze doelgroep is, ook volgens de makelaar, juist gezinnen waarvan de kinderen uit huis gaan en de ouders kleiner willen wonen, of een stel dat uit elkaar gaat, ook koppels met een normaal salaris en die de volgende stap willen maken. Best een brede doelgroep en dat zou onze woning nog wel even hoog houden om zo maar te zeggen. Juist in het hogere segment, laten we zeggen rond de 5 ton+ zie je dat prijzen stabiliseren of juist zakken omdat er weinig interesse is of mensen het gewoon niet meer kunnen betalen.

Het is natuurlijk een soort van weegschaal de hele woningmarkt. Haal je ergens iets weg of zet je er iets bij dan kantelt de boel. De balans moet terugkeren, dat zou voor ons perfect zijn. Niemand weet echter wanneer dat gebeurt en dat vind ik persoonlijk wel vervelend. Zoals gezegd, eenmaal iets in mijn hoofd en ik wil het graag het liefst volgende week al ;). In Zwolle wordt echter ook al flink aan nieuwbouw gedaan, dus we hopen ergens ook dat mensen die in voor ons interessante huizen de stap willen maken naar een eigen nieuwbouwhuis maar wel zekerheid willen van verkoop van woning. En dan gezien de onzekere markt kiezen voor een goed bod van nu ipv af te wachten. Als wij dan nog een maand of 6-10 moeten wachten... zou geen issue zijn. Geeft ons ook voldoende tijd om onze woning goed te verkopen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Juancho[/mention] uiteindelijk is er gezien de krapte altijd wel interesse, maar die doelgroep " volgens de makelaar, juist gezinnen waarvan de kinderen uit huis gaan en de ouders kleiner willen wonen, of een stel dat uit elkaar gaat, ook koppels met een normaal salaris en die de volgende stap willen maken"

vind ik zelf wat rooskleurig ingeschat. Onder normale omstandigheden zie ik stellen waarvan de kinderen vertrekken eerder naar een appartement gaan, of juist naar nieuwbouw waar ze daarna niet meer in verduurzaming hoeven te imvesteren. Koppels die een volgende stap willen maken, dat zie ik alleen gebeuren als ze nu in een klein koopappartementje zitten. Vanuit rijwpning naar rijwoning lijkt me minder voor de hand liggend. Gescheiden stellen lijkt me denk ik nog de grootste groep, zeker die tonnen overhouden aan de verkoop van hun veel grotere woning (was bij ons ook het geval).

Maar hoe dan ook: er zitten nog steeds veel mensen vsrlegen om een huis, dus alles is mogelijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Even terugkomend op tv's: wat mij persoonlijk stoort is dat ze je echt willen laten geloven dat we 65-75 inch tv's nodig hebben. Naar een 55 inch kijken op 3,5 meter afstand is eigenlijk al "jammer qua ervaring".

Ik vind dat persoonlijk echt doorslaan en helemaal niet comfortabel kijken, zo'n groot scherm en dan zo dicht erop.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mwah, grootte went in de regel vrij snel. 55" op 3,5 meter heb ik bij genoeg mensen gezien. Het idee is in het begin om een soort bioscoopervaring te hebben, maar op een gegeven moment is het gewoon normaal en de norm. Zeker met die dunne bezels van tegenwoordig, zijn de apparaten ook niet veel groter dan vroeger.

Als je een groter huis hebt en dan verder dan 4 meter van een scherm gaat zitten terwijl je 55" op 3,5 meter gewend was, is een stap omhoog geen vreemd idee. Ik zit ongeveer 5 meter van mijn televisie af, wat een 55" is. Zou best een stap omhoog kunnen gaan. Maar goed, ik heb ook al een beamer.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 30 jun 2022, 15:07 Mwah, grootte went in de regel vrij snel. 55" op 3,5 meter heb ik bij genoeg mensen gezien. Het idee is in het begin om een soort bioscoopervaring te hebben, maar op een gegeven moment is het gewoon normaal en de norm. Zeker met die dunne bezels van tegenwoordig, zijn de apparaten ook niet veel groter dan vroeger.

Als je een groter huis hebt en dan verder dan 4 meter van een scherm gaat zitten terwijl je 55" op 3,5 meter gewend was, is een stap omhoog geen vreemd idee. Ik zit ongeveer 5 meter van mijn televisie af, wat een 55" is. Zou best een stap omhoog kunnen gaan. Maar goed, ik heb ook al een beamer.
Ik snap wel wat je zegt. Toen mijn vader in 2006 onze 28 inch crt had vervangen voor een 42 inch plasma hd ready toestel, had ik ook het idee dat mijn ogen niet alles konden bijhouden. Bij sommige mensen staat nog een 32 inch flatscreen, en dat zou ik alleen nog kunnen verdragen in de slaapkamer.

Maar 55 inch op 3,5 meter is voor mij echt de sweet spot. Groter is niet prettig. Op 5 meter zou ik best 65 of 75 kunnen hebben denk ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Is daar überhaupt een soort van richtlijn voor? X aantal meter van de TV = zoveel inch TV?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 01 jul 2022, 00:17 Is daar überhaupt een soort van richtlijn voor? X aantal meter van de TV = zoveel inch TV?
Ja:

https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 01 jul 2022, 10:31
Juancho schreef: 01 jul 2022, 00:17 Is daar überhaupt een soort van richtlijn voor? X aantal meter van de TV = zoveel inch TV?
Ja:

https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand
Fijn dat ze mijn bezwaren in dat artikel ook aanstippen. Wellicht komt het omdat veel review sites en youtubekanalen Amerikaans zijn, en daar alles zo groot mogelijk moet. Maar ja, die gekkies hangen hun tv's ook zowat tegen het plafond qua hoogte.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kijk en daarom vind ik het dus wel belangrijk om even af te wachten wat er op woning gebied gaat gebeuren. Want dat bepaalt natuurlijk de afstand tot TV. Ook zeker omdat we graag de TV aan de muur willen hangen met liefst kabels in de muur weggewerkt, dus dan heb je ook geen mogelijkheden meer om de TV te verschuiven of naar voren te halen met een meubel. Dan liever nu maar wachten en straks de perfect passende TV aanschaffen :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] ik kwam vandeweek in mijn zoektocht nog een hele interessante tv tegen. De TCL C835

https://www.bcc.nl/televisie/qled-tv/4k ... a8QAvD_BwE

Qua opties en specs is het op papier voor die prijs heel interessant, ervN uitgaande dat dit nog verder zakt rond black friday.

Probleem alleen is dat ik totaal niet bekend ben met dit merk, en qua reviews is er ook weinig te vinden. Heb jij ervaring met TCL?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 05 jul 2022, 18:31 Probleem alleen is dat ik totaal niet bekend ben met dit merk, en qua reviews is er ook weinig te vinden. Heb jij ervaring met TCL?
Deze review over de TCL 835 is erg positief:

https://www.techradar.com/reviews/tcl-5 ... ini-led-tv

Verder kom ik vooral reviews tegen over de TCL 825, maar ook die zijn positief.
Ze hebben een erg goede prijs-kwaliteit verhouding is de conclusie.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 06 jul 2022, 08:46
Josef Dettelbacher schreef: 05 jul 2022, 18:31 Probleem alleen is dat ik totaal niet bekend ben met dit merk, en qua reviews is er ook weinig te vinden. Heb jij ervaring met TCL?
Deze review over de TCL 835 is erg positief:

https://www.techradar.com/reviews/tcl-5 ... ini-led-tv

Verder kom ik vooral reviews tegen over de TCL 825, maar ook die zijn positief.
Ze hebben een erg goede prijs-kwaliteit verhouding is de conclusie.
Nice, die had ik nog niet gezien!

Reviews kunnen wellicht nog wat beperkt zijn omdat de tv overal slecht leverbaar lijkt. Ik wacht geduldig af :)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 06 jul 2022, 10:40 Nice, die had ik nog niet gezien!
Tweakers heeft een review over de TCL C825, met daarin de volgende opmerking:
Het Chinese TCL is bij ons nog niet zo'n bekend merk, maar het is wereldwijd een zeer grote speler die, op Samsung na, de meeste lcd-televisies ter wereld produceert.
https://tweakers.net/reviews/9296/tcl-c ... 20DTS%2DHD.

BCC heeft trouwens nog 1 stuk 55C835 op voorraad:

https://www.bcc.nl/televisie/qled-tv/4k ... eakers.net
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] ja klopt, ik zag idd net dat het wereldwijd de 3e of 4e speler is qua marktaandeel. Dat marktaandeel zal nog wel verder groeien verwacht ik.

Vwb die tv bij coolblue: dat is de 65 inch. 55 is al uitverkocht. En gezien die tv pas eventjes uit is in Europa, is dat best apart. Als ik google, lijkt het momenteel of alle beschikbare tv's naar India gaan. Daar is namelijk wél massale aandacht te zien.

Edit: je hebt het over BCC. Daar is er inderdaad nog één :mrgreen:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dat een organisatie een veel televisies maakt, betekent natuurlijk niet dat ze ook goed zijn. Maar in feite geldt voor ieder merk dat ze toppers en draken hebben. HiSense is bijv. een fabrikant van een hele hoop goedkope televisies die je bijv gratis bij een abonnement krijgt. Maar ik heb ook wel eens een demo van ze gezien waarbij ze een flinke kamer met enorm goed geluid vulden met speakers uit een platte televisie.

De vraag is waar en hoe ze geld verdienen. Met het spul dat ze in bulk kunnen leveren of het kwalitatieve spul. Tech Radar is wisselvallig in de kwaliteit van reviews die ze geven, en als je de review leest zie je eigenlijk nergens meetgegevens en of een specifieke onderbouwing van het punt dat ze willen maken over de kwaliteit van beeld en geluid. Ook specs als inputlag lijken gewoon overgenomen te zijn uit opgegeven zaken uit de speclijst.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak