Couhaib Driouech

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mikelvb
Nationale topspeler
2

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Tinus schreef: 03 jun 2024, 08:32 Volgens Rik 2 miljoen. Prima prijs zou ik zeggen.
Je zou zeggen dat het voor minder kan nu ze gedegradeerd zijn. Ze zijn totaal niet in de positie om veel te vragen nu.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3
    Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 03 jun 2024, 13:25
    11 Tinus schreef: 03 jun 2024, 08:32 Volgens Rik 2 miljoen. Prima prijs zou ik zeggen.
    Je zou zeggen dat het voor minder kan nu ze gedegradeerd zijn. Ze zijn totaal niet in de positie om veel te vragen nu.
    Komt denk ik vooral doordat er nog redelijk wat clubs geïnteresseerd zijn.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Mikelvb schreef: 03 jun 2024, 13:25
    Hmm dat maakt alleen uit als ze hem anders niet zouden verkopen maar als wij nee zeggen tegen 2 miljoen dan zijn er vast nog wel 10 andere clubs die het voor 2 miljoen zouden aandurven. Dus heel dat degraderen verhaal gaat dan niet op.

Excelsior had hem beter in de winter kunnen laten gaan want dan hadden ze die miljoen kunnen gebruiken om een selectie op de been te krijgen die volgend jaar top 8 eindigt in de KKD. Vooral voor Driouech erg vervelend want PSV werd toch wel kampioen en we hadden de CL toch niet gewonnen met Driouech erbij maar die jongen had gewoon minuten kunnen maken in de CL en een rol kunnen spelen in een kampioenschap. Het positieve is dat het voorwerk door Earnie wel gedaan is waardoor ik nu niet zo bang ben dat ie een andere keuze maakt dan PSV.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Chucky schreef: 03 jun 2024, 10:30
    ShovingNE2 schreef: 03 jun 2024, 10:17 Alleen al het verschil qua speelstijl en de absolute top die iedereen de wil oplegt als PSV en degradatievoetbal als Excelsior kan je het rendement niet 1 op 1 vergelijken. Bij PSV zal hij meer goals maken en assists geven per x-aantal speelminuten.

Kijk naar Vertessen: 3 goals en 2 assists in de competitie bij zowel PSV als Union Berlin. Bij PSV deed hij dat in 426 minuten, bij Union Berlin had hij daar 593 minuten nodig.
    De praktijk wijst regelmatig anders uit. Het is niet zo dat een speler die van een mindere club komt uit dezelfde competitie automatisch meer gaat scoren bij een topteam.
    Kan me bijvoorbeeld nog goed herinneren in de tijd dat Tim Matavz naar ons kwam er werd gezegd dat hij er zeker 20-25 ging maken omdat hij zo'n goede afmaker was, bij Groningen scoorde hij immers ook al 15 keer per jaar, dus dat moesten er bij ons wel meer gaan worden. Uiteindelijk was hij bij ons ook minder productief dan bij Groningen.
    Precies. Driehoek mag van mij komen hoor, maar hoge verwachtingen heb ik er niet van. Ik vind 2 miljoen precies zijn waarde: geen koopje, maar ook niet overbetaald. Hij gaat een prima invaller zijn en het is een ander smaakje dan de buitenspelers die we al hebben. Vooral zijn diepgang en snelheid zijn sterke wapens en dat is altijd leuk in de laatste 20 minuten tegen een vermoeide back. Zijn techniek daarentegen vind ik minder gepolijst, maar was bij Vertessen ook zo.

Prima dus voor er bij maar het is geen lange termijn opvolger van Noa bijvoorbeeld. Dan moeten we het echt hogerop zoeken vind ik.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht:
    ShovingNE2
    Mick Jagger
    Lid van verdienste
    7

Doet me denken aan de Jozefzoon-aankoop. Voor een lage prijs een bruikbare vleugelspeler halen, al hoop ik natuurlijk dat Driouech wel de potentie heeft en waarmaakt om door te groeien naar basisspeler. 4 ton van toen is het 2 miljoen van nu.
  • Citaat
  • Chucky
    Vedette
    6

RIO schreef: 03 jun 2024, 11:45 Tim Matavz was dan ook een matige spits en niet goed genoeg voor de basis. Net zoals Marcus’ Berg.
    Het gaat ook helemaal niet om de kwaliteiten van Matavz, maar om het feit dat een speler van een mindere club het niet automatisch beter gaat doen bij een topteam.
  • Citaat
    XaviS7mons
    Verbannen
    1

Je kan niet allemaal toppers komen, maar Driouech kan de concurrentie met Lang niet eens aangaan
  • Citaat
  • RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Chucky schreef: 03 jun 2024, 15:15
    RIO schreef: 03 jun 2024, 11:45 Tim Matavz was dan ook een matige spits en niet goed genoeg voor de basis. Net zoals Marcus’ Berg.
    Het gaat ook helemaal niet om de kwaliteiten van Matavz, maar om het feit dat een speler van een mindere club het niet automatisch beter gaat doen bij een topteam.
    Heeft niks met een mindere club te maken, maar alles met de kwaliteiten van een speler. Een speler van Ajax maakt ons ook niet beter op dit moment want ze hebben allemaal kut spelers. Er lopen nou eenmaal niet zoveel spelers rond op de Nederlandse velden die ons echt beter maken.
  • Citaat
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler
    2

XaviS7mons schreef: 03 jun 2024, 15:17 Je kan niet allemaal toppers komen, maar Driouech kan de concurrentie met Lang niet eens aangaan
    Wie haalt er ook een speler die dat wel kan om hem vervolgens als backup aan te houden dan? Wij zijn geen Real Madrid! Driouech wordt natuurlijk als stand-in gehaald, die Lang na 20 minuten en bij blessures kan vervangen en intussen naar het basisniveau van een topclub kan doorgroeien voor het moment dat Lang naar hogere oorden vertrekt.
  • Citaat
  • koetje
    Legende
    7

Iedere TD is op zoek naar zijn "find".

Bij Feyenoord hebben ze Wieffer, Beelen en Van der Belt opgepikt. De eerste twee doen het prima. Dat straalt weer af op jou als TD + de club vaart er financieel wel bij. Driehoek valt ook in deze categorie. Gescout op het spel van Bosz die van de buitenspelers een hoge intensiteit vraagt. Hij mag het eerste half jaar gaan wennen via invalbeurtjes. Wellicht groeit hij daarna uit tot een speler die voor de basis in aanmerking komt. Zo niet geen man over boord.
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Iedereen die zegt dat Excelsior in de winter had moeten verkopen gaat wel heel makkelijk voorbij aan dat zonder Driouech de playoffs waarschijnlijk een groter fiasco waren geworden en dat het alleen aan een bizar avondje NAC lag met 2 rode kaarten dat Excelsior eruit vliegt.

Excelsior had in principe gewoon gelijk door niet te verkopen. Dat het achteraf verkeerd uitvalt door een blessure en een bizar scoreverloop doet daar niets aan af.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

O Goleiro Grande schreef: 03 jun 2024, 16:58
    XaviS7mons schreef: 03 jun 2024, 15:17 Je kan niet allemaal toppers komen, maar Driouech kan de concurrentie met Lang niet eens aangaan
    Wie haalt er ook een speler die dat wel kan om hem vervolgens als backup aan te houden dan? Wij zijn geen Real Madrid! Driouech wordt natuurlijk als stand-in gehaald, die Lang na 20 minuten en bij blessures kan vervangen en intussen naar het basisniveau van een topclub kan doorgroeien voor het moment dat Lang naar hogere oorden vertrekt.
    Als de concurrentie binnen de selectie wordt vergroot met kwaliteiten die voorin niet voor handen zijn, dan kan hij juist wel de concurrentie aangaan.
    Een snelle dribbelaar met veel diepgang dat kan goed werken ook in concurrentie met Lang.
    Een pijlsnelle buitenspeler die van de bank komt heb ik gemist toen Vertessen vertrok.
  • Citaat
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler
    2

Voormalig KG schreef: 03 jun 2024, 19:05
    O Goleiro Grande schreef: 03 jun 2024, 16:58

Als de concurrentie binnen de selectie wordt vergroot met kwaliteiten die voorin niet voor handen zijn, dan kan hij juist wel de concurrentie aangaan.
    Een snelle dribbelaar met veel diepgang dat kan goed werken ook in concurrentie met Lang.
    Een pijlsnelle buitenspeler die van de bank komt heb ik gemist toen Vertessen vertrok.
    Meer complementair als concurrerend dus.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen O Goleiro Grande voor dit bericht:
    Voormalig KG
    Søren
    Verbannen
    1
    Seizoenkaart: Vak BB

Bosz wil een vaste kern met zo’n 16 spelers, waarvan 4 buitenspelers.
    Hij wil “verse” buitenspelers kunnen brengen.
    Driouech zou dan 1 van die 4 worden?
    Daarvoor vind ik m niet bijzonder genoeg.
    Een gokje wagen doe je naar mijn mening bij een speler waarvan je het gevoel hebt dat het een pareltje kan zijn, niet bij een speler die bij Excelsior in 101 wedstrijden tot 16 goals en 16 assists komt, en ook niet wekelijks uitblinkt of de ploeg op sleeptouw neemt.
    Daarbij krijgt een gokje van een paar mln ook gewoon salaris, en een lange termijn contract, en neemt ie simpelweg de plek in van een andere speler.
    Lozano en Lang zijn allebei nogal blessuregevoelig dus de kans dat zo’n jongen ook nog vaak moet gaan spelen is bijzonder groot.
    Al met al te veel onzekerheden en twijfel.
  • Citaat
  • René1978
    Nationale topspeler
    6

Søren schreef: 03 jun 2024, 20:28 Bosz wil een vaste kern met zo’n 16 spelers, waarvan 4 buitenspelers.
    Een gokje wagen doe je naar mijn mening bij een speler waarvan je het gevoel hebt dat het een pareltje kan zijn, niet bij een speler die bij Excelsior in 101 wedstrijden tot 16 goals en 16 assists komt, en ook niet wekelijks uitblinkt of de ploeg op sleeptouw neemt.
    Daarbij krijgt een gokje van een paar mln ook gewoon salaris, en een lange termijn contract, en neemt ie simpelweg de plek in van een andere speler.
    Lozano en Lang zijn allebei nogal blessuregevoelig dus de kans dat zo’n jongen ook nog vaak moet gaan spelen is bijzonder groot.
    Ja, maar jij twijfelde ook aan Bakayoko en die moet in de zeven beste competities cijfermatig alleen Bellingham en Wirtz voor zich dulden. ;)

Op zich heb ik alle vertrouwen in Stewart en Bosz. Het idee dat je een vervanger voor Lang op de bank kunt zetten van vergelijkbaar niveau lijkt me een utopie. Met een echt goede vervanger voor Baka en deze jongen in de Vertessen-rol doe je denk ik goede zaken.
  • Citaat
  • Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Søren schreef: 03 jun 2024, 20:28 Bosz wil een vaste kern met zo’n 16 spelers, waarvan 4 buitenspelers.
    Interessanter vind ik het om te kijken naar hoeveel grote kansen hij voor anderen heeft gecreëerd in dezelfde 101 wedstrijden.
    Dit seizoen meen ik mij te herinneren dat er een flinke aantal (grote) kansen gemist werd door teamgenoten. Luuk of Pepi schieten deze er wel in. :strong:
  • Citaat
    Søren
    Verbannen
    1
    Seizoenkaart: Vak BB

René1978 schreef: 03 jun 2024, 21:20Ja, maar jij twijfelde ook aan Bakayoko en die moet in de zeven beste competities cijfermatig alleen Bellingham en Wirtz voor zich dulden. ;)
    Ik twijfel niet over Baka….
    Topgozer, prima voor PSV, zal een toptransfer maken naar een prachtige club, maar gaat het een niveau hoger echt niet redden.
    Maar dat zullen we vanzelf gaan zien, spreek me er vooral op aan als ik ongelijk blijk te hebben.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Søren voor dit bericht:
    Heissenberrug
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Geen zorgen, gaan we ook zeker doen. :mrgreen:
  • Citaat
  • Benitez040
    Vaste waarde in elftal
    2

https://www.footballtransfers.com/nl/tr ... b-driouech
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Benitez040 voor dit bericht:
    Eindhovenvoetbal
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

Deze 'website' is nog slechter dan de VZ-en en VP's. Ze nemen @RikElfrink 's woorden over en zetten er een dramatische kop boven.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Niet klikken op zo’n site mensen, doe het aub niet.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht (totaal 2):
    LucNilisLegendRazzaa
    Ted Lasso
    Bankzitter
    2
    Oude naam: FC Bavaria
    Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
    Favoriete speler: Olivier Boscagli

Ik heb ergens het gevoel dat deze een transfer een beetje een moetje is. Zo van, we zijn zover gegaan in de winterstop en deze jongen zo moeten teleurstellen dat ze hem nu maar alsnog overnemen. Ik kan me niet voorstellen dat we Couhaib snel in de basis zien namelijk. En ook de bank wellicht geen gegeven. Maar goed, we zullen zien.
  • Citaat
  • Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

Ted Lasso schreef: 06 jun 2024, 11:32 Ik heb ergens het gevoel dat deze een transfer een beetje een moetje is. Zo van, we zijn zover gegaan in de winterstop en deze jongen zo moeten teleurstellen dat ze hem nu maar alsnog overnemen. Ik kan me niet voorstellen dat we Couhaib snel in de basis zien namelijk. En ook de bank wellicht geen gegeven. Maar goed, we zullen zien.
    Wat een onzin. Alsof ze bij PSV denken "Ja, we hebben zo veel interesse de vorige keer getoond, nu moeten we wel! We zien het eigenlijk niet meer zo zitten maar ja, de winterstop he". Daarnaast, hoezo is het geen gegeven dat hij op de bank zou zitten?
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ardbeg voor dit bericht:
    Razzaa
    Balinho
    Internationale topspeler
    6

Ted Lasso schreef: 06 jun 2024, 11:32 Ik kan me niet voorstellen dat we Couhaib snel in de basis zien namelijk.
    Dit was dan überhaupt ook nooit de verwachting. Niet afgelopen winter, ook niet deze zomer.
    En ook de bank wellicht geen gegeven. Maar goed, we zullen zien.
    Durf er best een kratje op te zetten dat dit daarentegen wél op zeker het geval is.
  • Citaat
    Hatseflats
    Legende
    5

Awards:

Ted Lasso schreef: 06 jun 2024, 11:32Ik heb ergens het gevoel dat deze een transfer een beetje een moetje is
    Nee man, natuurlijk niet. Dat is dan wel heel erg slecht beleid. Je gaat niet iemand aannemen die verdrietig is omdat ie een half jaar geleden net niet is gekomen. Als er een betere speler, tegen hetzelfde bedrag gehaald kan worden, dan doe je dat en kom je niet terug bij een teleurgesteld persoon.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Hatseflats voor dit bericht:
    Ardbeg
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Ted Lasso schreef: 06 jun 2024, 11:32 Ik heb ergens het gevoel dat deze een transfer een beetje een moetje is. Zo van, we zijn zover gegaan in de winterstop en deze jongen zo moeten teleurstellen dat ze hem nu maar alsnog overnemen. Ik kan me niet voorstellen dat we Couhaib snel in de basis zien namelijk. En ook de bank wellicht geen gegeven. Maar goed, we zullen zien.
    Ik heb ergens het gevoel dat PSV een stuk professioneler is dan dat en dat iemand's gevoelens niet de reden zullen zijn om hem te halen :tear:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Persepolis voor dit bericht (totaal 2):
    LucNilisLegendArdbeg
    Plaats reactie