Streamingdiensten

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Skywalker schreef: 17 jan 2022, 15:48
Thijs schreef: 17 jan 2022, 14:43 Tja, dat is toch altijd zo geweest? Je hebt nu directe toegang tot veel meer dan ooit. Of je kon naar de videotheek, die over het algemeen een kleiner aanbod had dan Netflix nu
Series tel ik niet mee (die kon jr vroeger -op een uitzondering wellicht na- niet huren) maar ik ken zat videotheken die een groter filmaanbod hadden dan Netflix (waar nauwelijks films ouder dan 20 jaar op staan).

Een punt wat ik nog vergat is dat streamingdiensten niet de extra's aanbieden die je op fysieke dragers wél vind. Making of docu's b.v.
In dat laatste ben ik zelf totaal niet geïnteresseerd. Ik wil helemaal geen interviews met acteurs, behind the scenes, etc. Dat doorbreekt de sfeer van de film voor mij als het ware.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Skywalker schreef: 15 jan 2022, 17:19 maar veel beter is het om Disney gewoon links te laten liggen.
Eh, hoe wil je dan SW-gerelateerde content kijken? Illegaal downloaden?
Nadeel van de streamingdiensten is wat mij betreft de beeldkwaliteit en dat het geluid ook niet op niveau is. Zelfs als je gewoon een volledige atmos-setup hebt is het qua fidelity gewoon matig en DD is nog matiger. Als je dan gewoon naar een remux (blu-ray omgezet in mkv zonder al te hoge compressie) kijkt of zelfs gewoon een degelijke BD-rip, ziet dat er veel beter uit, terwijl het geluid niet eens vergeleken kan worden. Ik moet wel zeggen dat HBO Max en Disney+ content heel netjes eruit zien, beter dan Netflix. Maar dan nog, zeker in films met veel effecten, ziet het er in een formaat met hoge bitrate er veel beter uit.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 20 jan 2022, 18:32
Skywalker schreef: 15 jan 2022, 17:19 maar veel beter is het om Disney gewoon links te laten liggen.
Eh, hoe wil je dan SW-gerelateerde content kijken? Illegaal downloaden?
Nadeel van de streamingdiensten is wat mij betreft de beeldkwaliteit en dat het geluid ook niet op niveau is. Zelfs als je gewoon een volledige atmos-setup hebt is het qua fidelity gewoon matig en DD is nog matiger. Als je dan gewoon naar een remux (blu-ray omgezet in mkv zonder al te hoge compressie) kijkt of zelfs gewoon een degelijke BD-rip, ziet dat er veel beter uit, terwijl het geluid niet eens vergeleken kan worden. Ik moet wel zeggen dat HBO Max en Disney+ content heel netjes eruit zien, beter dan Netflix. Maar dan nog, zeker in films met veel effecten, ziet het er in een formaat met hoge bitrate er veel beter uit.
Een 4k film downloaden zonder stevige compressie gaat al snel richting de 50-60 GB. Dat is nog best wat werk, en vraagt dus wel de nodige voorbereiding. Voor velen zal het comfort over quality zijn verwacht ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RaJitsu schreef: 20 jan 2022, 18:32
Skywalker schreef: 15 jan 2022, 17:19 maar veel beter is het om Disney gewoon links te laten liggen.
Eh, hoe wil je dan SW-gerelateerde content kijken? Illegaal downloaden?
Ik heb alles op BluRay/DVD (de originele trilogie, de prequels, talloze docu's, de ewok films etc)

DisneyWars is geen Star Wars. Alleen qua naam.

Maar goed, als ik dat wil zien dan is downloaden "the way".
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 20 jan 2022, 22:19
Een 4k film downloaden zonder stevige compressie gaat al snel richting de 50-60 GB. Dat is nog best wat werk, en vraagt dus wel de nodige voorbereiding. Voor velen zal het comfort over quality zijn verwacht ik.
Voor mij iig niet. Dat was in het 1080p-tijdperk ook al zo, doen we het met minder efficiënte x264-formaten moesten doen. Die BD 1080p-rips zien er overigens ook veel beter uit dan 4K streaming of WEB-DL's, en qua geluid klinkt het natuurlijk ook veel beter met DTS.
Maar goed, het is vrij prijzig om dingen in een betere kwaliteit aan te bieden. Ik weet dat Sony wel bezig was met een streamingdienst die content met een bitrate van 80 MB/s zou aanbieden, maar de prijzen waren niet mis.
Skywalker schreef: 21 jan 2022, 18:07
Ik heb alles op BluRay/DVD (de originele trilogie, de prequels, talloze docu's, de ewok films etc)

DisneyWars is geen Star Wars. Alleen qua naam.
Vind je de The Mandalorian en The Book of Boba Fett ook niets? Overigens heb ik als niet-SW fan vorig jaar besloten een zooi aan content (opnieuw) te kijken. Alle films en ook de animatieseries. Die animatieseries hebben momenten die ik tot de beste Star Wars reken. Geldt overigens ook voor The Book of Boba Fett.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RaJitsu schreef: 21 jan 2022, 21:10
Skywalker schreef: 21 jan 2022, 18:07
Ik heb alles op BluRay/DVD (de originele trilogie, de prequels, talloze docu's, de ewok films etc)

DisneyWars is geen Star Wars. Alleen qua naam.
Vind je de The Mandalorian en The Book of Boba Fett ook niets? Overigens heb ik als niet-SW fan vorig jaar besloten een zooi aan content (opnieuw) te kijken. Alle films en ook de animatieseries. Die animatieseries hebben momenten die ik tot de beste Star Wars reken. Geldt overigens ook voor The Book of Boba Fett.
Welke animatieseries?
De Clone Wars (2D animatie) van Tartakovsky was prima. Clone Wars (de CG animatie) van Filoni.....tja. Filoni is niet de meest getalenteerde filmmaker.
Droids en Ewoks (uit de 80's) heb je ook nog.

Mbt Book of Boba Fett: na de sequels een absoluut dieptepunt in de geschiedenis van Star Wars (ja, ik heb stiekem 2 afleveringen gekeken uit nieuwsgierigheid).
Boba Fett in name only. Iemand die alleen de films kijkt kent Fett amper. In de boeken/strips is het personage Boba Fett enorm uitgediept.
Wat Disney nu doet en laat zien is echt allesbehalve de Fett die men pre-Disney kende.
Vreselijke serie waarin uit woke-heid Disney ook de naam van zijn schip heeft gewijzigd (het was Slave One, maar slaaf he....ligt gevoelig. Daarom heet het nu Firespray)

The Mandalorian dan. Weliswaar beter dan Fett, maar toch..... nee. Dieptepunt daar waren de afleveringen van regisseur Taika Waititi (Vergeleken met hem vind ik Tadic en Tagliafico twee ontzettend leuke gasten.) die zijn ego (zijn niet bij SW passende stijl lekker toepassen) belangrijker vind dan wat dan ook.
En ook hier weer Filoni die 'zijn' Ahsoka Tano er altijd door moet duwen.
Net als Book of Boba Fett ook verschrikkelijke muziek. Je hebt een traditie met John Williams en dan krijg je industrial herrie.
Los van dit alles is Pedro Pascal (The Mandalorian) een ongelofelijke ***, wat dan ook gaat meespelen.

Ik kan hier hele epistels over schrijven (wat ik ook meermaals gedaan heb) :mrgreen:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 21 jan 2022, 21:10
Josef Dettelbacher schreef: 20 jan 2022, 22:19
Een 4k film downloaden zonder stevige compressie gaat al snel richting de 50-60 GB. Dat is nog best wat werk, en vraagt dus wel de nodige voorbereiding. Voor velen zal het comfort over quality zijn verwacht ik.
Voor mij iig niet. Dat was in het 1080p-tijdperk ook al zo, doen we het met minder efficiënte x264-formaten moesten doen. Die BD 1080p-rips zien er overigens ook veel beter uit dan 4K streaming of WEB-DL's, en qua geluid klinkt het natuurlijk ook veel beter met DTS.
Maar goed, het is vrij prijzig om dingen in een betere kwaliteit aan te bieden. Ik weet dat Sony wel bezig was met een streamingdienst die content met een bitrate van 80 MB/s zou aanbieden, maar de prijzen waren niet mis.
Ik heb recent een 5 tb harddisk gekocht, speciaal voor films. Eind dit jaar (black Friday vermoedelijk) zal ik een 4K televisie kopen. Weet jij of een goede kwaliteit 1080p blu ray remux er op een 4k televisie goed uitziet, of is dat minder dan op een goede 1080p televisie?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Skywalker schreef: 21 jan 2022, 21:39
Welke animatieseries?
De Clone Wars (2D animatie) van Tartakovsky was prima. Clone Wars (de CG animatie) van Filoni.....tja. Filoni is niet de meest getalenteerde filmmaker.
Droids en Ewoks (uit de 80's) heb je ook nog.
Niet het jaren '80 materiaal. Derest wel. Zowel de films als de series. Die 2D animatie heb ik eigenlijk alleen maar gevonden doordat ik me afvroeg waarom Anakin een litteken had, waarop ik na wat google-werk vond dat dit uitgelegd wordt in het Tartakovsky materiaal.
Maar Clone Wars, is weliswaar duidelijk voor een jonger publiek geschreven, maar ik heb me door de goede momenten er toch mee vermaakt. Dat laatste seizoen dat in 2020 uitkwam, zag er zeer goed uit. Duurste animatie per tijdseenheid ooit kennelijk. Ray park die terugkwam voor de motioncapture voor Maul resulteerde in bijzondere weergaves.
Mbt Book of Boba Fett: na de sequels een absoluut dieptepunt in de geschiedenis van Star Wars (ja, ik heb stiekem 2 afleveringen gekeken uit nieuwsgierigheid).
Boba Fett in name only. Iemand die alleen de films kijkt kent Fett amper. In de boeken/strips is het personage Boba Fett enorm uitgediept.
Wat Disney nu doet en laat zien is echt allesbehalve de Fett die men pre-Disney kende.
Vreselijke serie waarin uit woke-heid Disney ook de naam van zijn schip heeft gewijzigd (het was Slave One, maar slaaf he....ligt gevoelig. Daarom heet het nu Firespray)
Ik heb me laten vertellen dat Firespray de klasse van het schip is, niet de naam. Slave One is een naam die kennelijk tijdens de films nooit daadwerkelijk genoemd is. Wokeness doet me niet veel, ik denk dat het gewoon een simpele commerciële beslissing is, waarbij ze inderdaad geen speelgoed kunnen promoten met de naam Slave One.
Hoe dan ook, ik heb begrepen dat Fett in de comics inderdaad uitgediept wordt. Ik heb die niet gelezen, en weet niet of ik daar nog aan toe kom, al heb ik er wel effe naar gekeken waar ik zou moeten begonnen (Star Wars Legends kennelijk). Ik vind de serie eigenlijk wel aardig. De eerste twee afleveringen vond ik juist wel aardig, de 3e zeer teleurstellend en maar de 4e waarin we wat throwbacks naar de originele films zien, weer goed.

Wellicht dat ik gewoon minder kritisch ben en er sowieso meer leeg in ga. Als je alles in een ruk doorkijkt is de ervaring en emotionele waarde van iets ook veel minder dan wanneer je echt sinds lange tijd fan bent. Ik heb in de jaren 80 de films wel gezien en later nog een paar keer, maar was nooit echt fan. Nu misschien wel, maar niet zo toegewijd dat bepaalde fails mij boos maken.
The Mandalorian dan. Weliswaar beter dan Fett, maar toch..... nee. Dieptepunt daar waren de afleveringen van regisseur Taika Waititi (Vergeleken met hem vind ik Tadic en Tagliafico twee ontzettend leuke gasten.) die zijn ego (zijn niet bij SW passende stijl lekker toepassen) belangrijker vind dan wat dan ook.
En ook hier weer Filoni die 'zijn' Ahsoka Tano er altijd door moet duwen.
Ik vind Ahsoka Tano wel een interessante character. In het begin vond ik haar maar vervelend, maar toen ze haar meer karakter gaven en meer zelfstanding lieten worden, vond ik het wel prima. Ook dat gevecht met Maul is zeer goed in beeld gebracht. De theme van The Mandalorian vind ik juist top :); goede combinatie tussen iets dat western-achtig klinkt en iets klassieks. De serie kan niet alleen gericht zijn op ouder publiek.
Los van dit alles is Pedro Pascal (The Mandalorian) een ongelofelijke ***, wat dan ook gaat meespelen.
Ik ken hem alleen van GoT en The Mandalorian, vind hem wel prima in beiden. Kan weinig over hem persoonlijk zeggen, nooit iets over gelezen.
Interessant trouwens dat je er een heel ander beeld op nahoudt dan een paar van de grote Star Wars-kanalen op YouTube.
Josef Dettelbacher schreef: 21 jan 2022, 22:05
Ik heb recent een 5 tb harddisk gekocht, speciaal voor films. Eind dit jaar (black Friday vermoedelijk) zal ik een 4K televisie kopen. Weet jij of een goede kwaliteit 1080p blu ray remux er op een 4k televisie goed uitziet, of is dat minder dan op een goede 1080p televisie?
Ja hoor, dat ziet er prima uit. Maakt totaal niet uit of je een 4K paneel of 1080p paneel of 8K paneel hebt. De kwaliteit van de implementatie (zowel qua kwaliteit van het paneel als de software) is niet afhankelijk van de resolutie.
En eigenlijk ziet het beeld op alle OLED-panelen er fantastisch uit. Dat was iets dat we in de 1080p tijd niet hadden. Als je voor een OLED gaat, kun je eigenlijk geen slechte televisie kopen. Als je eind dit jaar wat gaat kopen, zul je waarschijnlijk de beste koop doen met televisies die al een tijdje uit zijn. Momenteel is de beeldmotor (softwarematige optimalisatie) van Panasonic het beste als het om serie/filmweergave gaat (die van Sony voor sport). Al zal iemand die niet zo kritisch is, het verschil niet eens zien en doe je met iedere OLED-televisie wel een goede koop (tenzij je ook gaat gamen en op 120 Hz wil gamen, dan moet je wel kijken naar bepaalde relevante specs).
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] ik ben bereid zo'n 800 euro neer te leggen, maximaal 1000 als het verschil echt groot is.

Met de vrouw overeenstemming dat 49/50 inch het beste formaat is voor de afstand tot de bank.

De televisie komt te hangen in een vrij zonnig/licht deel van de woonkamer, ramen op het zuiden. Volgens mij is oled dan minder geschikt, toch?

Geluid is geen issue. Het wordt aangesloten op de versterker.

Anyway, als je binnen dat kader nog aanbevelingen hebt dan hoor ik het graag. Het gaat mij vooral om de beste kwaliteit, ook als dat betekent dat het een model van 1 a 2 jaar geleden is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RaJitsu schreef: 23 jan 2022, 17:15ik denk dat het gewoon een simpele commerciële beslissing is, waarbij ze inderdaad geen speelgoed kunnen promoten met de naam Slave One.
Interessant trouwens dat je er een heel ander beeld op nahoudt dan een paar van de grote Star Wars-kanalen op YouTube.
Mbt dat eerste: dat is de afgelopen 40 jaar noout een probleem geweest.
AfbeeldingAfbeelding

Mbt dat tweede: het is een soort publiek geheim dat het gros van de grote (en ook kleine) sites en kanalen Disney nooit zullen bekritiseren uit angst hun privileges (denk aan gratis spullen, entree tot events e.d.) te verliezen.
Ik weet dit uit eigen ervaring. Nadat ik als kind tijdens de originele trilogie fan werd ben ik de afgelopen 20 jaar erg actief geweest in het Star Wars wereldje, mijn belangrijkste wapenfeit is dat (namens verschillende sites) ik meer dan 200 personen die bij de films betrokken waren heb geinterviewd. Het fanwereldje is helaas erg veranderd en twee jaar geleden ben ik gestopt (o.a. omdat ik DisneyWars gewoonweg niet leuk vind en de "je mag geen kritiek op Disney hebben cultuur" niet kan hebben.) Ik heb personen achter de schermen gewoon letterlijk horen zeggen "kritiek mag niet want we raken onze privileges kwijt".
Op dit forum heeft met het vaak over de ajax clubwatchers en hun 'fanclubblaadje'; binnen Star Wars is dit net zo erg :lol:
Wat ook een nogal nare trend is (binnen heel het pop culture gebeuren, niet alleen SW) is dat sites en kanalen zich (te) belangrijk zijn gaan vinden en lezers/luisteraars hierin meegaan. Vorm je mening zélf zeg ik altijd.

De casual kijker houdt zich hiermee niet bezig (net zoals de casual voetbalkijker de ins-en-outs van PSV niet zal kennen). Als je er zoals jij ook aangeeft 'leeg' in gaat zal het vast wel een heel ander verhaal zijn.

Waar ging deze draad eigenlijk over? :mrgreen:
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 23 jan 2022, 17:22 @RaJitsu ik ben bereid zo'n 800 euro neer te leggen, maximaal 1000 als het verschil echt groot is.

Met de vrouw overeenstemming dat 49/50 inch het beste formaat is voor de afstand tot de bank.

De televisie komt te hangen in een vrij zonnig/licht deel van de woonkamer, ramen op het zuiden. Volgens mij is oled dan minder geschikt, toch?

Geluid is geen issue. Het wordt aangesloten op de versterker.

Anyway, als je binnen dat kader nog aanbevelingen hebt dan hoor ik het graag. Het gaat mij vooral om de beste kwaliteit, ook als dat betekent dat het een model van 1 a 2 jaar geleden is.
Het klopt dat OLED door de beperktere helderheid meer moeite heeft met direct licht inval. Als ik het zo hoor kan dit voor jou inderdaad betekenen dat het geen goed idee is, zeker wanneer je overdag veel tv kijkt en geen gordijnen wil dichttrekken. Dat laatste is wat ik gewoon doe als ik overdag kijk :)
Maar ook LCD's kunnen nog altijd zeer mooi beeld produceren en met de Chinese merken is er ook aardig wat concurrentie bij gekomen die zeker niet verkeerd presteert.
Maar tegen de tijd dat je een keus wil maken moet je me maar even taggen in het grote vraagbaak-topic, dan kan ik wel wat opties aandragen. Prijzen gaan redelijk flink op en neer, en het chiptekort raakt ook de televisieindustrie.

Skywalker schreef: 23 jan 2022, 18:35
Mbt dat tweede: het is een soort publiek geheim dat het gros van de grote (en ook kleine) sites en kanalen Disney nooit zullen bekritiseren uit angst hun privileges (denk aan gratis spullen, entree tot events e.d.) te verliezen.
Ik volg zelf 'Star Wars Theory', en die heeft zelfs niet al te lang geleden een dingetje gehad met Pablo Hidalgo. Hij koopt zijn merch vooral zelf volgens mij, en betaalt ook zelf voor evenementen. Gezien zijn aantal volgers en abonnees is het uitgeven van geld ook niet echt een factor voor hem.
Wat ook een nogal nare trend is (binnen heel het pop culture gebeuren, niet alleen SW) is dat sites en kanalen zich (te) belangrijk zijn gaan vinden en lezers/luisteraars hierin meegaan. Vorm je mening zélf zeg ik altijd.
Tsja, dat is altijd een ding in fancommunities. Ook dat verschillende fan-organisaties bijv. zich negatief naar elkaar gedragen zonder dat dit nodig is.

Persoonlijk vond ik de sequels vanaf het begin al matig, waar veel mensen er positief over waren en later opeens negatief. De prequels zijn mensen ook kritisch over, maar hoewel ik het probleem wel zie, kan ik toch waarderen wat ze daarin proberen in termen van storytelling.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RaJitsu schreef: 24 jan 2022, 12:22
Skywalker schreef: 23 jan 2022, 18:35
Mbt dat tweede: het is een soort publiek geheim dat het gros van de grote (en ook kleine) sites en kanalen Disney nooit zullen bekritiseren uit angst hun privileges (denk aan gratis spullen, entree tot events e.d.) te verliezen.
Ik volg zelf 'Star Wars Theory', en die heeft zelfs niet al te lang geleden een dingetje gehad met Pablo Hidalgo. Hij koopt zijn merch vooral zelf volgens mij, en betaalt ook zelf voor evenementen. Gezien zijn aantal volgers en abonnees is het uitgeven van geld ook niet echt een factor voor hem.
Wat ook een nogal nare trend is (binnen heel het pop culture gebeuren, niet alleen SW) is dat sites en kanalen zich (te) belangrijk zijn gaan vinden en lezers/luisteraars hierin meegaan. Vorm je mening zélf zeg ik altijd.
Tsja, dat is altijd een ding in fancommunities. Ook dat verschillende fan-organisaties bijv. zich negatief naar elkaar gedragen zonder dat dit nodig is.

Persoonlijk vond ik de sequels vanaf het begin al matig, waar veel mensen er positief over waren en later opeens negatief. De prequels zijn mensen ook kritisch over, maar hoewel ik het probleem wel zie, kan ik toch waarderen wat ze daarin proberen in termen van storytelling.
Pablo Hidalgo. Daar noem je even iemand. Die is zichzelf veels te belangrijk gaan vinden sinds Disney de toko heeft overgenomen.
SWT valt idd nog mee. Lui als Star Wars Explained, Hello Greedo, Adam Lance Garcia, Bryan Young zijn een beetje de Mike Verweijs van SW. :mrgreen: Sites als o.a. Fanthatracks zul je ook nooit op kritiek betrappen en er zijn sites die standaard een dikke voldoende geven aan gratis producten.

De prequels zijn zeker niet 'foutloos', maar wel de visie van George Lucas. Een soort indie films maar dan met een budget van vele miljoenen.
De sequels zijn zonder plan vooraf gemaakt (Lucas' ideeën heeft men in de kliko gestopt en men is zelf aan een soort van "stokje overgeven" tour begonnen). Tel daarbij op Rian Johnson die zijn ego niet kon wegcijferen en JJ Abrams; een regisseur die alleen kan kopiëren.
Trekkies waren niet voor niks blij toen hij na Star Trek: Into Darkness die franchise verliet.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Skywalker schreef: 24 jan 2022, 12:53 en JJ Abrams; een regisseur die alleen kan kopiëren.
Trekkies waren niet voor niks blij toen hij na Star Trek: Into Darkness die franchise verliet.
Ik snapte de waardering voor JJ Abrams ook niet. Er zijn twee sterke producties waar zijn naam op staat die ik waardeer; Lost en Fringe. Maar volgens mij was Fringe iets waar hij alleen het eerste seizoen echt aan meegeschreven heeft, en dat was meer een zwakke X-files rip-off (waarna het in de seizoenen erna een van de beste sci-fi shows werd) terwijl hij voor Lost alleen de Pilot deed (en wellicht gewoon de credits gekregen heeft, maar anderen het schrijfwerk voor hun rekening namen zoals in derest van de seizoenen).

Bij Star Trek zag je eigenlijk een beetje dezelfde trend als bij Star Wars. Een hoop mensen leken om de een of andere reden te moeten vinden dat de nieuwe films zoveel echter en beter waren, waar ze m.i. doodsaai waren en een herhaling van zetten (logisch bij een reboot, maar geef me dan iets interessants en origineels, terwijl ze bij Star Trek gewoon elementen uit de oude films herhaalden). Pas later werd men kritischer op die films. Maar goed, wellicht dat het eea te maken heeft met het enthousiasme voor een franchise waar men om geeft.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 30 jan 2022, 20:10
Skywalker schreef: 24 jan 2022, 12:53 en JJ Abrams; een regisseur die alleen kan kopiëren.
Trekkies waren niet voor niks blij toen hij na Star Trek: Into Darkness die franchise verliet.
Ik snapte de waardering voor JJ Abrams ook niet. Er zijn twee sterke producties waar zijn naam op staat die ik waardeer; Lost en Fringe. Maar volgens mij was Fringe iets waar hij alleen het eerste seizoen echt aan meegeschreven heeft, en dat was meer een zwakke X-files rip-off (waarna het in de seizoenen erna een van de beste sci-fi shows werd) terwijl hij voor Lost alleen de Pilot deed (en wellicht gewoon de credits gekregen heeft, maar anderen het schrijfwerk voor hun rekening namen zoals in derest van de seizoenen).

Bij Star Trek zag je eigenlijk een beetje dezelfde trend als bij Star Wars. Een hoop mensen leken om de een of andere reden te moeten vinden dat de nieuwe films zoveel echter en beter waren, waar ze m.i. doodsaai waren en een herhaling van zetten (logisch bij een reboot, maar geef me dan iets interessants en origineels, terwijl ze bij Star Trek gewoon elementen uit de oude films herhaalden). Pas later werd men kritischer op die films. Maar goed, wellicht dat het eea te maken heeft met het enthousiasme voor een franchise waar men om geeft.
Ik vond Alcatraz, revolution, Westworld en Person of Interest voor tv series ook wel aardig. Geen hoogstaande kwaliteit als Better Call Saul of Fargo, maar wel vermakelijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Person of Interest (Y) :top: :shake:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

RaJitsu schreef: 30 jan 2022, 20:10
Skywalker schreef: 24 jan 2022, 12:53 en JJ Abrams; een regisseur die alleen kan kopiëren.
Trekkies waren niet voor niks blij toen hij na Star Trek: Into Darkness die franchise verliet.
Ik snapte de waardering voor JJ Abrams ook niet. Er zijn twee sterke producties waar zijn naam op staat die ik waardeer; Lost en Fringe.

Bij Star Trek zag je eigenlijk een beetje dezelfde trend als bij Star Wars. Een hoop mensen leken om de een of andere reden te moeten vinden dat de nieuwe films zoveel echter en beter waren, waar ze m.i. doodsaai waren en een herhaling van zetten (logisch bij een reboot, maar geef me dan iets interessants en origineels, terwijl ze bij Star Trek gewoon elementen uit de oude films herhaalden). Pas later werd men kritischer op die films. Maar goed, wellicht dat het eea te maken heeft met het enthousiasme voor een franchise waar men om geeft.
Zowel Lost als Fringe nooit gezien.
Ik moet bekennen dat ik Super 8 wel goed vond. Hevig leunend op 70's/80's Spielberg, maar vermakelijk.

Mbt Star Trek: Into Darkness werd vanaf het eerste moment al neergesabeld door de fans.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Skywalker schreef: 31 jan 2022, 19:49
RaJitsu schreef: 30 jan 2022, 20:10
Ik snapte de waardering voor JJ Abrams ook niet. Er zijn twee sterke producties waar zijn naam op staat die ik waardeer; Lost en Fringe.

Bij Star Trek zag je eigenlijk een beetje dezelfde trend als bij Star Wars. Een hoop mensen leken om de een of andere reden te moeten vinden dat de nieuwe films zoveel echter en beter waren, waar ze m.i. doodsaai waren en een herhaling van zetten (logisch bij een reboot, maar geef me dan iets interessants en origineels, terwijl ze bij Star Trek gewoon elementen uit de oude films herhaalden). Pas later werd men kritischer op die films. Maar goed, wellicht dat het eea te maken heeft met het enthousiasme voor een franchise waar men om geeft.
Zowel Lost als Fringe nooit gezien.
Ik moet bekennen dat ik Super 8 wel goed vond. Hevig leunend op 70's/80's Spielberg, maar vermakelijk.

Mbt Star Trek: Into Darkness werd vanaf het eerste moment al neergesabeld door de fans.
Van Spielberg kan ik gek genoeg zijn allereerste film Duel nog het meest waarderen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Skywalker schreef: 21 jan 2022, 21:39 Los van dit alles is Pedro Pascal (The Mandalorian) een ongelofelijke ***
Ik heb iets gemist, denk ik?
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 31 jan 2022, 16:28
Ik vond Alcatraz, revolution, Westworld en Person of Interest voor tv series ook wel aardig. Geen hoogstaande kwaliteit als Better Call Saul of Fargo, maar wel vermakelijk.
Person of Interest was wel goed inderdaad. Maar daar heeft hij niets aan geschreven of geregisseerd (anders dan Super 8 waar hij beiden wel gedaan heeft). Zelfde geldt voor West World. Heb daarvan overigens alleen de eerste twee seizoenen gezien. Ga dat nog wel een keer binchen. Was weer een kwestie van dat ik te veel vergeten was toen het derde seizoen begon.
Alcatraz nooit gekeken. Revolution wel, en dat vond ik een ontzettende kutserie. Het idee was wel ok, maar wat de serie uiteindelijk werd, was gewoon ontzettend zwak. Overigens was de creatieve bijdrage van Abrams ook vrij beperkt. Kennelijk alleen de theme-music (zelfde geldt voor Alcatraz). Wist trouwens niet dat Jon Favreau de pilot voor Revolution gedaan heeft.
Overigens is een andere serie waar zijn naam op staat Almost Human. Dat vond ik ook wel aardig en had potentieel, maar ze deden eigenlijk niets om een volgende stap te zetten, ondanks dat aanzetten wel gedaan zijn. Waarschijnlijk gewoon te weinig kijkers en Fox stond er sowieso wel bekend om dure series geen kans te geven als het niet meteen ontzettende successen waren.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] ik ben uiteraard geen kenner, maar het lijkt er vooral op dat zo'n kerel als JJ Abrams goed is in het creëren van een setting/sfeer, maar dit verhaaltechnisch niet kan waarmaken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 01 feb 2022, 19:58 @RaJitsu ik ben uiteraard geen kenner, maar het lijkt er vooral op dat zo'n kerel als JJ Abrams goed is in het creëren van een setting/sfeer, maar dit verhaaltechnisch niet kan waarmaken.
Nou, hij heeft natuurlijk wel een paar keer spectaculair bewezen dat hij dit wel degelijk kan. Ik denk alleen dat er een degelijk team van schrijvers nodig is en als het gaat om bestaande IP's dit gewoon lastiger is en misschien wel een vak apart. Verder is ook altijd maar de vraag hoeveel vrijheid er is om wat te doen. Je zag het bijv. ook met M. Night Shyamalan. Mensen deden alsof hij het niet meer had, etc. etc. Maar bij alle mislukkingen was hij zijn onafhankelijkheid kwijt en was zijn creativiteit stevig gebonden. Pas toen hij weer met kleinere projecten begon, ging het weer een stuk beter.

Het is rond Star Wars heel goed mogelijk dat er gewoon geen risico's mochten worden genomen en dat het de opdracht was om bekende elementen terug te brengen. Verder speelt ook een financieel motief. Met weinig risico pak je in de belangrijkste eerste fase op basis van de naam van het IP veel geld. Wijk je te veel af, dan gaan mensen zich automatisch afzetten en geven ze het niet eens een kans en verkoop je dus minder.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik ga vegen, alle maatschappelijke posts gaan weg.
Houd het on topic en maak er geen maatschappelijk topic van
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Laatste aflevering van Book of Boba was weer iconisch. Verwijzingen naar de originele trilogie met een zeer goede de-aged Luke Skywalker waarvoor ze iemand aangenomen hebben die op zijn eigen Youtube kanaal bewees dat hij het beter kon dan het team dat achter de de-aged Luke in het afgelopen seizoen van The Mandalorian zat. Zo af en toe heb je wel het idee dat er iets niet klopt, maar dit was de meest indrukwekkende display van de-aging die ik tot nu toe gezien had. En gewoon een flink deel van de tijd in beeld.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Heerlijk alle seizoenen van King of Queens en Rules of Engagement aan het kijken.

Leuke sitcoms, verstand op 0 en lachen.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 05 feb 2022, 03:42 Heerlijk alle seizoenen van King of Queens en Rules of Engagement aan het kijken.

Leuke sitcoms, verstand op 0 en lachen.
Die aflevering waarin Arthur naar een Joods ziekenhuis moet blijft geniaal.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 05 feb 2022, 12:36
PCGC schreef: 05 feb 2022, 03:42 Heerlijk alle seizoenen van King of Queens en Rules of Engagement aan het kijken.

Leuke sitcoms, verstand op 0 en lachen.
Die aflevering waarin Arthur naar een Joods ziekenhuis moet blijft geniaal.
Geweldige acteur was het ook. Eigenlijk te weinig de credits voor gekregen m.i. Stond ondanks zijn bekende zoon en actieve carrière ook niet perse veel in de spotlights.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Streamingdiensten