Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14380
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De man die zo'n beetje zichzelf speelde in The Sopranos is overleden.

https://www.ad.nl/show/the-sopranos-act ... ~a87b860d/
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vanavond moeten de kinderen dooreten en zonder te treuzelen tandjes poetsen en naar bed, want papa wil Better Call Saul kijken
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

deninho32 schreef: 09 jul 2022, 09:03 De man die zo'n beetje zichzelf speelde in The Sopranos is overleden.

https://www.ad.nl/show/the-sopranos-act ... ~a87b860d/
Geweldige rol was dat.
#RIP
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 12 jul 2022, 15:25 Vanavond moeten de kinderen dooreten en zonder te treuzelen tandjes poetsen en naar bed, want papa wil Better Call Saul kijken
Goed dat je het zegt dat die weer begonnen is. Kijk er erg naar uit, al wacht ik mogelijk tot er een paar afleveringen opstaan. Wel wat gek ook dat die serie ergens midden zomer afloopt.
deninho32 schreef: 09 jul 2022, 09:03 De man die zo'n beetje zichzelf speelde in The Sopranos is overleden.

https://www.ad.nl/show/the-sopranos-act ... ~a87b860d/
Geweldige character actor. Iconische rol ook van de toch wat zielige, stoere mafioso.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 12 jul 2022, 18:43

Goed dat je het zegt dat die weer begonnen is. Kijk er erg naar uit, al wacht ik mogelijk tot er een paar afleveringen opstaan. Wel wat gek ook dat die serie ergens midden zomer afloopt.
Nou, dat was er een hoor, nondeju :tear:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 12 jul 2022, 22:32
Thijs schreef: 12 jul 2022, 18:43

Goed dat je het zegt dat die weer begonnen is. Kijk er erg naar uit, al wacht ik mogelijk tot er een paar afleveringen opstaan. Wel wat gek ook dat die serie ergens midden zomer afloopt.
Nou, dat was er een hoor, nondeju :tear:
Mooie aflevering inderdaad. Knap hoe het ondanks dat je veel al weet zo ontzettend kan boeien.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Laatste seizoen toch van BCS? Hoeveel afleveringen nog?

Straks weer een seizen om te bingen. Nog niet eerder een aflevering van gezien.

Denk dat ik of The Pacific of The Wire maar weer eens ga aanzwengelen. Beide 1x gezien, lang geleden. Meteen verknocht aan The Wire, The Pacific vond ik teveel geouwehoer, maar jullie verhalen laatst hier hebben me toch wel weer getriggerd.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 17 jul 2022, 11:35 Laatste seizoen toch van BCS? Hoeveel afleveringen nog?

Straks weer een seizen om te bingen. Nog niet eerder een aflevering van gezien.

Denk dat ik of The Pacific of The Wire maar weer eens ga aanzwengelen. Beide 1x gezien, lang geleden. Meteen verknocht aan The Wire, The Pacific vond ik teveel geouwehoer, maar jullie verhalen laatst hier hebben me toch wel weer getriggerd.
Ik denk nog 4 of 5!

Generation Kill al gezien? Zal jou wel bevallen denk ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Chicago Fire is wel echt een fijne serie om te kijken. Wij zitten ondertussen al in seizoen 8 maar itt die brandweerserie die naast Grey's loopt is deze wel echt spannend, blijft boeien en mooie karakters. Zeker een aanrader voor wie hier wel van houdt. Er zijn ook nog series die er naast lopen zoals Chicago Med en Chicago Police maar gelukkig tot nu toe maar 2x gehad dat er overlap was. Als ik iets wel irritant vind...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Better Call Saul geeft dit seizoen echt een masterclass "serie afsluiten" hoor. Echt stuk voor stuk supersterke beslissingen genomen wat te doen met welk personage, en hoe ernaartoe wordt gewerkt. Dit is echt storytelling van de bovenste plank.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 19 jul 2022, 19:42 Better Call Saul geeft dit seizoen echt een masterclass "serie afsluiten" hoor. Echt stuk voor stuk supersterke beslissingen genomen wat te doen met welk personage, en hoe ernaartoe wordt gewerkt. Dit is echt storytelling van de bovenste plank.
Inderdaad. Zojuist ook aflevering 9 gezien.
► Laat Spoiler zien
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 24 jul 2022, 11:05
Josef Dettelbacher schreef: 19 jul 2022, 19:42 Better Call Saul geeft dit seizoen echt een masterclass "serie afsluiten" hoor. Echt stuk voor stuk supersterke beslissingen genomen wat te doen met welk personage, en hoe ernaartoe wordt gewerkt. Dit is echt storytelling van de bovenste plank.
Inderdaad. Zojuist ook aflevering 9 gezien.
► Laat Spoiler zien
theoretisch gezien zou ze nog op kunnen duiken in Nebraska, in het Gene Takavic deel ná Breaking Bad. Al is dat inmiddels wel zo'n 8 jaar na BCS, en ze leek eigenlijk al nooit zo verliefd op Jimmy. Ik denk dat Kim het type is dat na Jimmy ergens gewoon een gezin met een accountant heeft gesticht, en inmiddels niet meer vaak aan Jimmy denkt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 24 jul 2022, 17:02
Thijs schreef: 24 jul 2022, 11:05

Inderdaad. Zojuist ook aflevering 9 gezien.
► Laat Spoiler zien
theoretisch gezien zou ze nog op kunnen duiken in Nebraska, in het Gene Takavic deel ná Breaking Bad. Al is dat inmiddels wel zo'n 8 jaar na BCS, en ze leek eigenlijk al nooit zo verliefd op Jimmy. Ik denk dat Kim het type is dat na Jimmy ergens gewoon een gezin met een accountant heeft gesticht, en inmiddels niet meer vaak aan Jimmy denkt.
► Laat Spoiler zien
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14380
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit gaat natuurlijk weer episch worden. In de originele aflevering van Woensel was mijn tante te zien nadat ze was overvallen bij het tankstation.

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Vele memes zullen geboren worden. Ben benieuwd, ook al is het eigenlijk in de basis gewoon treurige aapjes kijken.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Nice, heerlijk man dat dit weer terug is!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Nou die aflevering van Better Call Saul zal qua titel veel mensen aangesproken hebben. En natuurlijk in de aflevering ook, maar voor mij is het de minste tot dusver dit seizoen. Wat overigens vooral iets zegt over het gruwelijk hoge niveau van dit seizoen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 06 aug 2022, 22:54 Nou die aflevering van Better Call Saul zal qua titel veel mensen aangesproken hebben. En natuurlijk in de aflevering ook, maar voor mij is het de minste tot dusver dit seizoen. Wat overigens vooral iets zegt over het gruwelijk hoge niveau van dit seizoen.
Ik had ook mixed feelings, maar Waterworks was weer pure klasse. Die "persoonlijke ontwikkeling" van Saul is echt fantastisch in beeld gebracht. Ik begin nu zelfs een hekel aan hem te krijgen, dat had ik nooit voor mogelijk gehouden haha.

Maar even serieus, ik heb steeds meer het idee dat Better Call Saul de hoofdserie is, en Breaking Bad het gevolg van de acties uit BCS.. bij Star Wars heb je de machete order van het kijken van delen. Op eenzelfde manier kun je vanaf volgende week BB/BCS indelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Wat een einde van een serie! Later meer… ;)
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 16 aug 2022, 19:27 Wat een einde van een serie! Later meer… ;)
Ik ga het vandaag kijken. Door vakantie totaal niet in de gaten dat het al donderdag is haha.

Later meer... ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 16 aug 2022, 19:27 Wat een einde van een serie! Later meer… ;)
Verhaaltechnisch echt subliem. Misschien wel de beste laatste aflevering van een serie ooit. Het eindigt niet zoals sommige series met een hartslag van 180 bpm, maar precies in de stijl die bij de serie hoort. Ik had graag een ander einde gezien, maar in m'n hart weet ik natuurlijk dat deze inhoudelijk gezien het beste is.

Ik heb over deze aflevering maar 1 klacht:
Hoe de agenten Saul vonden in die container met 5 man eromheen, vond ik vergezocht. Er was geen aanleiding om te denken dat hij daar zou zijn, gezien er ook geen speurhond ofzo in de buurt was. Dat had beter uitgewerkt kunnen worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 17 aug 2022, 14:08
Thijs schreef: 16 aug 2022, 19:27 Wat een einde van een serie! Later meer… ;)
Verhaaltechnisch echt subliem. Misschien wel de beste laatste aflevering van een serie ooit. Het eindigt niet zoals sommige series met een hartslag van 180 bpm, maar precies in de stijl die bij de serie hoort. Ik had graag een ander einde gezien, maar in m'n hart weet ik natuurlijk dat deze inhoudelijk gezien het beste is.

Ik heb over deze aflevering maar 1 klacht:

De serie

Die politiewagen stopte daar wel gewoon vlakbij he. Daarnaast was Saul aan het rennen, iemand kon hem al eerder gezien hebben. Gezien de massaliteit van de politie was het in mijn ogen een soort gebied afzetten,waarna ze daarna het geied zouden doorkammen en automatisch bij hem zouden kunnen uitkomen. Verder weten we niet of hij in z'n haast geen spoor naliet wat voor of naast die container viel. Als jij hal voorover duikt in zo'n ding kan er wat uit je zak vallen

Persoonlijk vond ik die gevangeniswagen wat overdone, die hele wagen die die slogan gaat roepen.

Verder had hij wat kenmerken van WW, toch heel belangrijk vinden de grote meneer gevonden te worden. Een vormfout of iets dergelijks had ik toepasselijker gevonden. Beetje zoals The Shield eindigde.

Tot slot die weduwe die tegen Kim wilde procederen was plots uit de wereld....ook daar had ik wat meer dynamiek verwacht. Kim versus Jimmy en de strijd omhun hachje te redden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention]
ja, maar daarom past het niet bij de serie, wat altijd sterk op de details let. Denk bijvoorbeeld aan dat inzoomen op dat plakbandje over de deursluiting, of die winkelmanager die vraagt of de vloer geboend kan worden. Ze hadden nu ook iets kunnen laten vallen en daar op inzoomen ofzo.

Die bekentenis vond ik ook erg iconisch. Echt dat Heisenberg "I did it for me" gevoel. Dit bevestigde voor mij trouwens dat dit universum vooral om Saul draait, en niet om Walter met toevallig een sequel over Saul. Jimmy had een hele complexe voorgeschiedenis wat leidde tot bepaalde karaktereigenschappen en gerelateerde keuzes. Walter was de fles spiritus op een al brandend vuurtje. Uiteindelijk is ook iedereen minus Pinkman dood, en Saul heeft zijn laatste kunstje vertoond: alles als een man accepteren. Ook al gaat het er nooit komen, er zou wat mij betreft best nog een derde spin off kunnen komen, maar dan met allemaal nieuwe acteurs: een soort politie/crime achtig serie over de politiejaren van Mike. Waarbij de jongere Mike dan uiteraard gespeeld moet worden door een andere acteur.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 17 aug 2022, 15:02 @VeresRivne
ja, maar daarom past het niet bij de serie, wat altijd sterk op de details let. Denk bijvoorbeeld aan dat inzoomen op dat plakbandje over de deursluiting, of die winkelmanager die vraagt of de vloer geboend kan worden. Ze hadden nu ook iets kunnen laten vallen en daar op inzoomen ofzo.

Die bekentenis vond ik ook erg iconisch. Echt dat Heisenberg "I did it for me" gevoel. Dit bevestigde voor mij trouwens dat dit universum vooral om Saul draait, en niet om Walter met toevallig een sequel over Saul. Jimmy had een hele complexe voorgeschiedenis wat leidde tot bepaalde karaktereigenschappen en gerelateerde keuzes. Walter was de fles spiritus op een al brandend vuurtje. Uiteindelijk is ook iedereen minus Pinkman dood, en Saul heeft zijn laatste kunstje vertoond: alles als een man accepteren. Ook al gaat het er nooit komen, er zou wat mij betreft best nog een derde spin off kunnen komen, maar dan met allemaal nieuwe acteurs: een soort politie/crime achtig serie over de politiejaren van Mike. Waarbij de jongere Mike dan uiteraard gespeeld moet worden door een andere acteur.
Het was wel interessant die bekentenis van Mike, die aangaf spijt te hebben ooit een bribe te hebben aangenomen. Hij was de enige die echt spijt had van die beslissing en het pad dat daaruit volgde. Zo kennen we Mike ook wel trouwens, straight as an arrow in hoe hij het in het wereldje deed: afspraken nakomen en geen mensen naaien. Moest ook denken aan die oude scene waarin Mike twee corrupte agenten aanpakt


Verder vond ik busted jimmy in the conatainer juist wel expres zo direct, ik had de hele tijd het gevoel dat hij het zou halen.er waren ook geen clues die aangaven dat de politie hem zou vinden. Dan ineens: BAM gepakt zonder dat Jimmy nog een trucje uit kan halen of zich eruit babbelt. Daar waar hij verder altijd wegkwam en ontsnapte aan het noodlot.

Moest ook denken hieraan;



Ik zou Jesse in Alaska toch ook nog wel eens willen zien of een verhaallijn met Badger en Jesse in b.v. Mexico.

Deze serie heeft wat The Wire ook had 'all the pieces matter', net zoals GOT de eerste seizoenen.En als je script goed is kan je het dan al snel boeiend maken met welk karakter dan ook



wel geinig dit terug te kijken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Better Call Saul
► Laat Spoiler zien
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention] Jesse is inderdaad nog wel redelijk open einde, en die film vond ik inhoudelijk echt het minst. Daar hadden ze best een mini serie van een seizoen van kunnen maken. Ik zie ze dat op korte termijn echter niet meer doen.

Hoop dat Gilligan ooit nog een serie maakt in deze stijl, maar dan in een ander "universum". Deze vertelstijl smaakt echt naar meer.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Series