John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ALS inderdaad. PSV en blessures gaat de laatste jaren alleen niet zo lekker.

Als iedereen fit is staat er ook gewoon een prima selectie, op de rechtsback positie na dan. Als John een fatsoenlijke rechtsback had gehaald was het gemis van Mauro niet zo groot geweest. Als John niet een maand had gewacht met het halen van El Ghazi dan hadden we niet hoeven kijken naar Saibari die de positie helemaal niet kent of Bakayoko die nog (veel) te kort komt. Het meest schrijnende geval is Luuk natuurlijk. Letterlijk je enige spits in de selectie.

Gewoon wederom prutswerk en terecht dat ie (eindelijk) weg is.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ComeOnPSV schreef: 21 okt 2022, 11:43 Het meest kwalijke vind ik de backs bij PSV. Dat is gewoon niet het niveau wat we willen nastreven.
Max is bizar slecht en Mwene ook een matige back qua voetballend vermogen.
Komt John met Hoever aanschijten.
Gelukkig heeft Brands in het verleden bewezen daar juist wel oog voor te hebben. Het begint met een goede verdediging. Komt helemaal goed daarom nu JdJ de wacht aangezet is. Die Brands gaat dat fundament nu herstellen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Thijs schreef: 21 okt 2022, 08:44 Nu de belangrijke geblesseerden terugkomen zie je wel wat een goede selectie hij eigenlijk heeft neergezet. Eindelijk een echt goede keeper. In de verdediging centraal 3 (misschien zelfs 4) goede opties op EL niveau. Op het middenveld 5 opties op of zelfs boven EL niveau, waarmee je verschillende speelstijlen of invulling van speelstijl mogelijk maakt. En voorin drie spelers die boven EL niveau uitstijgen met nog een EL niveau speler erachter en spelers die naar dat niveau kunnen groeien.

Geen slecht moyenne eigenlijk.
Eens.

Niet dat ik tegen het vertrek van John ben, prima te billijken. Maar wel heel belangrijk wie er voor terug komt. Het kan beter. Het kan ook vele malen slechter. We zijn inderdaad gebaat bij een goede rechtsback, een top CV en een back-up spits. Maar als je deze selectie letterlijk prutswerk vindt (als in: je geeft het een 2 als cijfer), dan ga je echt nooit tevreden zijn. 8 van de 10 TD's gaan met een mindere selectie aankomen. Hopelijk kiezen wij voor die 2 TD's die het beter doen dan John.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 21 okt 2022, 12:08
ComeOnPSV schreef: 21 okt 2022, 11:43 Het meest kwalijke vind ik de backs bij PSV. Dat is gewoon niet het niveau wat we willen nastreven.
Max is bizar slecht en Mwene ook een matige back qua voetballend vermogen.
Komt John met Hoever aanschijten.
Gelukkig heeft Brands in het verleden bewezen daar juist wel oog voor te hebben. Het begint met een goede verdediging. Komt helemaal goed daarom nu JdJ de wacht aangezet is. Die Brands gaat dat fundament nu herstellen.
Is dit een grap? Brands heeft ons jarenlang opgezadeld met bizar ongebalanceerde selecties. Met trots Strootman en Mertens presenteren, maar ondertussen stond Timothy Derijck in de verdediging.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik wilde net zeggen, volgens mij wordt het geromantiseerd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 21 okt 2022, 12:32
koetje schreef: 21 okt 2022, 12:08

Gelukkig heeft Brands in het verleden bewezen daar juist wel oog voor te hebben. Het begint met een goede verdediging. Komt helemaal goed daarom nu JdJ de wacht aangezet is. Die Brands gaat dat fundament nu herstellen.
Is dit een grap? Brands heeft ons jarenlang opgezadeld met bizar ongebalanceerde selecties. Met trots Strootman en Mertens presenteren, maar ondertussen stond Timothy Derijck in de verdediging.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, is het niet helemaal fair om Derijck te noemen. Dat was namelijk in een periode waarin we de salarissen niet meer konden betalen. Dan heb je liever nog wat kapitaal voorin lopen dan achterin. Niet te vergelijken met het PSV van nu qua mogelijkheden.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 21 okt 2022, 12:42
trouwepsvfan schreef: 21 okt 2022, 12:32

Is dit een grap? Brands heeft ons jarenlang opgezadeld met bizar ongebalanceerde selecties. Met trots Strootman en Mertens presenteren, maar ondertussen stond Timothy Derijck in de verdediging.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, is het niet helemaal fair om Derijck te noemen. Dat was namelijk in een periode waarin we de salarissen niet meer konden betalen. Dan heb je liever nog wat kapitaal voorin lopen dan achterin. Niet te vergelijken met het PSV van nu qua mogelijkheden.
Punt is dat Brands de verdediging een aantal jaren heeft laten verslonzen terwijl het middenveld en de aanval prima op orde waren (net als nu eigenlijk).
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De term 'onhaalbaar' staat centraal in mijn herinnering m.b.t. Brands en backs. Desondanks hebben we er in zijn periode ook een paar hele fijne voorbij zien komen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 21 okt 2022, 12:43
Standbeeld schreef: 21 okt 2022, 12:42
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, is het niet helemaal fair om Derijck te noemen. Dat was namelijk in een periode waarin we de salarissen niet meer konden betalen. Dan heb je liever nog wat kapitaal voorin lopen dan achterin. Niet te vergelijken met het PSV van nu qua mogelijkheden.
Punt is dat Brands de verdediging een aantal jaren heeft laten verslonzen terwijl het middenveld en de aanval prima op orde waren (net als nu eigenlijk).
Ja daar ben ik het dus wel mee eens, maar wel met de kanttekening dat het een bewuste keuze van Brands/PSV is geweest.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 21 okt 2022, 12:46
trouwepsvfan schreef: 21 okt 2022, 12:43

Punt is dat Brands de verdediging een aantal jaren heeft laten verslonzen terwijl het middenveld en de aanval prima op orde waren (net als nu eigenlijk).
Ja daar ben ik het dus wel mee eens, maar wel met de kanttekening dat het een bewuste keuze van Brands/PSV is geweest.
Niet helemaal mee eens. Ik zal nooit vergeten dat het een puinhoop achterin was en dat Brands in de winterstop met Hiljemark aan kwam kakken. :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 21 okt 2022, 12:32
koetje schreef: 21 okt 2022, 12:08

Gelukkig heeft Brands in het verleden bewezen daar juist wel oog voor te hebben. Het begint met een goede verdediging. Komt helemaal goed daarom nu JdJ de wacht aangezet is. Die Brands gaat dat fundament nu herstellen.
Is dit een grap? Brands heeft ons jarenlang opgezadeld met bizar ongebalanceerde selecties. Met trots Strootman en Mertens presenteren, maar ondertussen stond Timothy Derijck in de verdediging.
Uiteraard.

Verwaarlozing van de defensie was jarenlang DE kritiek op Brands op dit forum + oorspronkelijke forum. Daarom zijn we ook geen kampioen geworden in 2012/2013 bijvoorbeeld ondanks de 100+ goals. Advocaat vroeg toen om een keeper en CV in de winterwindow en kreeg middenvelder Hiljemark.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Madueke schreef: 21 okt 2022, 12:03 ALS inderdaad. PSV en blessures gaat de laatste jaren alleen niet zo lekker.

Als iedereen fit is staat er ook gewoon een prima selectie, op de rechtsback positie na dan. Als John een fatsoenlijke rechtsback had gehaald was het gemis van Mauro niet zo groot geweest. Als John niet een maand had gewacht met het halen van El Ghazi dan hadden we niet hoeven kijken naar Saibari die de positie helemaal niet kent of Bakayoko die nog (veel) te kort komt. Het meest schrijnende geval is Luuk natuurlijk. Letterlijk je enige spits in de selectie.

Gewoon wederom prutswerk en terecht dat ie (eindelijk) weg is.
Meest schrijnende geval nog wel... Vertessen is toch gewoon onze 2e spits? Of je die goed genoeg vindt als reservespits kan je over discussiëren, maar dat Luuk 'letterlijk je enige spits is' is dus gewoon onzin.

Maar goed, je stelling was dat de Jong geen goede selectie heeft neergezet om nu vervolgens te zeggen dat als iedereen fit is er een prima selectie staat. Even een realitycheck; PSV kan niet zomaar stapelen op bepaalde posities omdat er daar spelers geblesseerd zijn. Financieel niet te doen, dat is inmiddels wel duidelijk geworden toch?

En ja, de selectie is echt niet overal top. Geen idee wie Hoever heeft voorgedragen, maar het lijkt me dat PSV andere verwachtingen van hem had waardoor er kwantitatief voldoende opties zijn op de backposities, maar kwalitatief houdt het niet over. Al vind ik Mwene het over het algemeen redelijk goed doen (ondanks zijn matige optreden gisteren).
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik neem aan dat we Hoevers potentie inmiddels allemaal wel gezien hebben, toch? Dat het verdedigend en qua karakter niet overhoudt maakt dat het duidelijk een risico was om hem te halen, maar een zekerheidje op zo’n positie kunnen we alleen in niveau Mwene halen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 21 okt 2022, 16:45 Ik neem aan dat we Hoevers potentie inmiddels allemaal wel gezien hebben, toch? Dat het verdedigend en qua karakter niet overhoudt maakt dat het duidelijk een risico was om hem te halen, maar een zekerheidje op zo’n positie kunnen we alleen in niveau Mwene halen.
Totaal maar dan ook echt totaal niet mee eens. PSV kan absoluut wel een betere back krijgen, moet je het alleen wel willen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Juancho schreef: 21 okt 2022, 16:46
Thijs schreef: 21 okt 2022, 16:45 Ik neem aan dat we Hoevers potentie inmiddels allemaal wel gezien hebben, toch? Dat het verdedigend en qua karakter niet overhoudt maakt dat het duidelijk een risico was om hem te halen, maar een zekerheidje op zo’n positie kunnen we alleen in niveau Mwene halen.
Totaal maar dan ook echt totaal niet mee eens. PSV kan absoluut wel een betere back krijgen, moet je het alleen wel willen.
Dus jij denkt dat PSV geen betere back wil? :wonder:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Geen idee, ze komen zelf met Hoever aan kakken terwijl ze het seizoen daarvoor ook al een hele slechte keuze maakten. Sinds Dumfries weg is zijn er alleen maar slechte keuzes gemaakt op die positie. Dus geen idee wat PSV wil. Of wat hun referentiekader is. Maar Mwene mag absoluut niet het zekerheidje zijn waar jij het over hebt. Dat is je backup niveau. En dat is prima. Maar in de basis moet er echt een betere RB komen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

29.04.2007 schreef: 21 okt 2022, 15:29
Madueke schreef: 21 okt 2022, 12:03 ALS inderdaad. PSV en blessures gaat de laatste jaren alleen niet zo lekker.

Als iedereen fit is staat er ook gewoon een prima selectie, op de rechtsback positie na dan. Als John een fatsoenlijke rechtsback had gehaald was het gemis van Mauro niet zo groot geweest. Als John niet een maand had gewacht met het halen van El Ghazi dan hadden we niet hoeven kijken naar Saibari die de positie helemaal niet kent of Bakayoko die nog (veel) te kort komt. Het meest schrijnende geval is Luuk natuurlijk. Letterlijk je enige spits in de selectie.

Gewoon wederom prutswerk en terecht dat ie (eindelijk) weg is.
Meest schrijnende geval nog wel... Vertessen is toch gewoon onze 2e spits? Of je die goed genoeg vindt als reservespits kan je over discussiëren, maar dat Luuk 'letterlijk je enige spits is' is dus gewoon onzin.

Maar goed, je stelling was dat de Jong geen goede selectie heeft neergezet om nu vervolgens te zeggen dat als iedereen fit is er een prima selectie staat. Even een realitycheck; PSV kan niet zomaar stapelen op bepaalde posities omdat er daar spelers geblesseerd zijn. Financieel niet te doen, dat is inmiddels wel duidelijk geworden toch?

En ja, de selectie is echt niet overal top. Geen idee wie Hoever heeft voorgedragen, maar het lijkt me dat PSV andere verwachtingen van hem had waardoor er kwantitatief voldoende opties zijn op de backposities, maar kwalitatief houdt het niet over. Al vind ik Mwene het over het algemeen redelijk goed doen (ondanks zijn matige optreden gisteren).
Nou, die krijg je dan van me, Vertessen de 2e spits. Helaas altijd geblesseerd, toen Luuk out was en nu wéér. Kortom, kun je niet op rekenen en dus is Ruud/PSV weer de sjaak als Luuk geblesseerd raakt.

John heeft een goede basisselectie neergezet, op de rechtsback na. Alleen nogmaals, de TD is ook verantwoordelijk voor de overige invulling.

Mwene is hoogstens een aardige back-up, Hoever is een lachwekkende transfer (2+ mil door de plee) en Max is een gevaar voor de ploeg. Had je kunnen verpatsen, had je niet hoeven stapelen. Mauro dus de enige fatsoenlijke back en die was maanden out.

Madueke, een (enorm) blessuregevoelige speler wordt opgevangen door jeugdspelers, terwijl je daar vorig seizoen Ritsu Doan had. Verkocht voor miljoenen die lijken verdampt. El Ghazi komt een maand (!) na de zware blessure van Noni. Had je wat daadkrachtiger gehandeld had je Bakayoko zelfs nog kunnen verhuren en wellicht niet met Saibari in de vCL hoeven spelen.

Tot slot Luuk, hierboven al uitgelegd. Grote problemen en geschuif met spelers die geen spits zijn als Luuk geblesseerd is.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die krijg ik van je? Haha, heb nergens om gevraagd hoor. Heb alleen aangegeven dat ik vind dat we, indien iedereen fit is, we een prima selectie hebben voor PSV begrippen (en dat op bepaalde posities er echt nog wel kwalitatieve verbeteringen mogelijk waren, maar overall we een prima selectie hebben). Iets wat je zelf ook al toegaf. En dat we een 2e spits hebben, Vertessen. En dat is ook gewoon zo. Iets wat je zelf ook al toegaf.

De rest kan ik ook wel op ingaan, maar kan eigenlijk amper een reactie op mij zijn, omdat ik daar niks over gezegd heb. Behalve dat PSV niet kan stapelen, en dat klopt ook.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het is voor PSV gewoon heel goed nieuws dat JdJ eindelijk weg is, het gaat helaas nog jaren duren voordat de rotzooi die deze man PSV heeft nagelaten eindelijk opgeruimd is.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

29.04.2007 schreef: 21 okt 2022, 17:24 Die krijg ik van je? Haha, heb nergens om gevraagd hoor. Heb alleen aangegeven dat ik vind dat we, indien iedereen fit is, we een prima selectie hebben voor PSV begrippen (en dat op bepaalde posities er echt nog wel kwalitatieve verbeteringen mogelijk waren, maar overall we een prima selectie hebben). Iets wat je zelf ook al toegaf. En dat we een 2e spits hebben, Vertessen. En dat is ook gewoon zo. Iets wat je zelf ook al toegaf.

De rest kan ik ook wel op ingaan, maar kan eigenlijk amper een reactie op mij zijn, omdat ik daar niks over gezegd heb. Behalve dat PSV niet kan stapelen, en dat klopt ook.
Ik lees dat hier vaker dan PSV niet kan stapelen, maar ik vind dat altijd maar een makkelijk excuus voor het niet op orde hebben van een selectie.

Er was interesse in Max. Hup, weg ermee. Doorselecteren.
Madueke raakte eind juli zwaar geblesseerd, El Ghazi kwam pas een maand later waardoor bijvoorbeeld Bakayoko niet verhuurd kon worden
Mooie verhaaltjes afgelopen zomer over Simic en Gnonto, een jonge (back-up) spits achter Luuk. Niets meer van vernomen en het seizoen ingaan met Luuk en de altijd geblesseerde Vertessen.

Ik zie echt niet in wat hier nu stapelen aan is. Het lijkt voor mij alsof het PSV/John overkomt en vervolgens niet daadkrachtig kan/wil handelen.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maar waar reageer je nu eigenlijk op?
Wat mij betreft hadden ze ook Max verkocht en een vervanger gehaald. Ook ik had liever dat ze in plaats van Hoever een betere rechtsback hadden gehaald.

Je ziet niet in wat hier nu stapelen aan is.. Nee dat is ook niet vreemd, want dat is het ook niet. Dat is precies wat ik aangaf; PSV kan niet zomaar gaan stapelen en iedere positie driedubbel bezet hebben. Neemt dus niet weg dat ik ook had gehoopt dat er op een aantal posities andere beslissingen waren genomen (zoals op de backposities). Wat overigens geen garanties geeft, ik dacht een aantal jaar geleden dat we een topper van een linksback hadden binnengehaald met Lato bijvoorbeeld.
Maar ondanks dat ik dus vind dat sommige beslissingen anders hadden mogen zijn, vind ik dat we, nogmaals indien iedereen fit is, een prima selectie hebben. Enkele blessures/schorsingen kunnen we op bepaalde posities daardoor nog redelijk opvangen (bv centraal achterin en een centrale middenvelder), op andere posities zal je sowieso kwaliteit inleveren. Maar dat is eigenlijk altijd wel zo geweest bij PSV.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja Gnonto. Nul minuten bij Leeds en meestal op de tribune. Daar waren we echt sterker van geworden met ons volle salarishuis.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Madueke schreef: 21 okt 2022, 18:11
29.04.2007 schreef: 21 okt 2022, 17:24 Die krijg ik van je? Haha, heb nergens om gevraagd hoor. Heb alleen aangegeven dat ik vind dat we, indien iedereen fit is, we een prima selectie hebben voor PSV begrippen (en dat op bepaalde posities er echt nog wel kwalitatieve verbeteringen mogelijk waren, maar overall we een prima selectie hebben). Iets wat je zelf ook al toegaf. En dat we een 2e spits hebben, Vertessen. En dat is ook gewoon zo. Iets wat je zelf ook al toegaf.

De rest kan ik ook wel op ingaan, maar kan eigenlijk amper een reactie op mij zijn, omdat ik daar niks over gezegd heb. Behalve dat PSV niet kan stapelen, en dat klopt ook.
Ik lees dat hier vaker dan PSV niet kan stapelen, maar ik vind dat altijd maar een makkelijk excuus voor het niet op orde hebben van een selectie.

Er was interesse in Max. Hup, weg ermee. Doorselecteren.
Madueke raakte eind juli zwaar geblesseerd, El Ghazi kwam pas een maand later waardoor bijvoorbeeld Bakayoko niet verhuurd kon worden
Mooie verhaaltjes afgelopen zomer over Simic en Gnonto, een jonge (back-up) spits achter Luuk. Niets meer van vernomen en het seizoen ingaan met Luuk en de altijd geblesseerde Vertessen.

Ik zie echt niet in wat hier nu stapelen aan is. Het lijkt voor mij alsof het PSV/John overkomt en vervolgens niet daadkrachtig kan/wil handelen.
Dus als ik het goed begrijp had je met Oppegard als linksback voorronde CL willen spelen en was een niet fitte El Ghazi die in augustus toch nog niet had kunnen spelen reden geweest om Bakayoko toch maar te verhuren. Ja, daar spreekt dan wel echt daadkracht uit. :think:
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Nee, Max stond vanaf begin voorbereiding al in de belangstelling. Als je een fatsoenlijke scouting hebt dan heb je lijstjes klaarliggen in het geval er spelers verkocht (kunnen) worden.

Daarnaast had er ook een willekeurige andere 'vervanger' van Madueke kunnen komen die wél fit was en dan niet pas een maand later.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een lijstje dat klaar ligt is nog lang geen betaalbare deal met een speler die ook wil komen.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Zijn jullie het eigenlijk wel met elkaar oneens ? Volgens mij ziet iedereen dat JdJ er een puinhoop van heeft gemaakt. Het is dan alleen de vraag of hij bij wijze van spreken 5 dingen of 3 dingen beter had kunnen doen gezien de deels onbekende financiële situatie.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong