Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Trixm
Vedette
6

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 20 mar 2024, 09:49
Trixm schreef: 20 mar 2024, 09:24 Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Nee maar zo werkt dat ook niet. Het gaat er om wat hij waard kan gaan worden en het talent dat er in hem zit.
Zo werkt het wel als een club hem nu koopt. De potentie zie ik ook wel.
Saibari is underrated.
Lente
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV

En het WK voetbal in Amerika in 2026 zal voor Tillman een belangrijke afweging zijn in de keuzes die hij gaat maken. Seizoen 25/26 zal die vast en zeker ergens onbetwist basisspeler willen zijn of daar in ieder geval heel dicht tegenaan zitten met 'garantie' op veel minuten. Wat dat betreft ook niets mis met nog twee seizoen PSV. Lekker shinen hier in een vertrouwde en fijne omgeving met zunne kameraad Pepi en hopelijk ook nog 1 jaar Dest. Dan verpatsen wij hem na het WK nadat hij daar alles aan gort heeft gespeeld. Is dan 24 jaar oud, in de prime van zijn carriere, en kan dan vanuit ons een mooie stap maken en komt dan ook heel anders binnen bij een grote club nadat hij dan 4 jaar CL ervaring heeft en een WK gespeeld heeft.

Zowel bij de 1-0 van Malen in de thuiswedstrijd als bij de 1-0 van Sancho in de uitwedstrijd is Tillman twee keer debet of mede debet. Bij de goal van Malen verliest hij knullig de bal op een plek waar je hem niet mag verliezen doordat hij afgejaagd wordt en bij de 1-0 van Sancho reageert hij veel te lakoniek en laat hij Sancho weg lopen die vervolgens binnen schiet. Dat ziet Bayern natuurlijk ook en dat zijn de wedstrijden waarop hun Tillman beoordelen (natuurlijk ook de wedstrijd tegen Arsenal waar hij de beste van het veld was en een ware masterclass weggaf).
Oh PSV wat je met me doet…
Lente
Basisspeler

Ardbeg schreef: 20 mar 2024, 09:49
Trixm schreef: 20 mar 2024, 09:24 Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Nee maar zo werkt dat ook niet. Het gaat er om wat hij waard kan gaan worden en het talent dat er in hem zit.
Maar daar zit hem nu juist de crux. Op dit moment is Tillman nog geen 20 miljoen waard, want nog geen onbetwiste basisspeler bij een eredivisieclub. Als hij komend seizoen wel ontploft bij ons heeft hij nog maar 1 jaar contract, dus ook dan kan Bayern er niet meer de hoofdprijs voor vragen. Zie bijvoorbeeld Boscagli en Teze bij ons, die schatten we nu ook niet in op meer dan 20 miljoen vanwege hun contractstatus en het feit dat het 'slechts' de eredivisie is. Als je vanuit de eredivisie hoge bedragen wilt ontvangen moet er een langdurig contract afgekocht worden, geen 1 jarig contract.

Stel Tillman is op dit moment 18 miljoen waard. Bayern moet PSV 3 miljoen betalen om Tillman terug te kunnen nemen. Met andere woorden ze kunnen hem voor 18 miljoen aan Wolfsburg of whatever verkopen of voor 15 miljoen aan PSV (weet niet wat de afkoopsom uberhaupt was). Allemaal natte vinger werk en aannames maar op het eerste gezicht zou ik niet zeggen het is onmogelijk.
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Op dit moment is Tillman wél 20 miljoen waard. Marktwaarde van een speler is niet alleen de stats van moment A of moment B maar de potentie is minimaal net zo belangrijk. Vergeet even niet dat hij relatief uniek is met zijn kwaliteiten waarbij hij op 8, 10 en linksbuiten gewoon bijzonder is. En je koopt hem niet als linksbuiten maar als je hem hebt en je kunt hem op meerdere manieren gebruiken heb je ook minder andere spelers nodig. En komt Tillman ook makkelijk aan veel minuten en productie.

Bayern heeft zijn contract verlengd vorig jaar en dat doe je niet als je er niets in ziet (of je bent Luckassen). Tillman heeft dit jaar alleen maar bevestigd wat hij kan en wellicht nog wel meer. Waarom zou Bayern nu ineens denken ach we doen hem weg? Al verkopen ze hem aan de hoogste bieder dan krijgen ze meer dan dat PSV kan betalen maar nog een jaar bij PSV stallen op een creatieve manier is voor Bayern echt wel een mooie kans. Hoe dat er verder uit ziet weet ik niet maar ik hoop, en geloof, dat voor zowel Tillman, PSV en Bayern iets te bedenken valt. Hopelijk valt het onze kant op maar ik denk het niet.
Lente
Basisspeler

11 Tinus schreef: 20 mar 2024, 11:02 Op dit moment is Tillman wél 20 miljoen waard. Marktwaarde van een speler is niet alleen de stats van moment A of moment B maar de potentie is minimaal net zo belangrijk. Vergeet even niet dat hij relatief uniek is met zijn kwaliteiten waarbij hij op 8, 10 en linksbuiten gewoon bijzonder is. En je koopt hem niet als linksbuiten maar als je hem hebt en je kunt hem op meerdere manieren gebruiken heb je ook minder andere spelers nodig. En komt Tillman ook makkelijk aan veel minuten en productie.

Bayern heeft zijn contract verlengd vorig jaar en dat doe je niet als je er niets in ziet (of je bent Luckassen). Tillman heeft dit jaar alleen maar bevestigd wat hij kan en wellicht nog wel meer. Waarom zou Bayern nu ineens denken ach we doen hem weg? Al verkopen ze hem aan de hoogste bieder dan krijgen ze meer dan dat PSV kan betalen maar nog een jaar bij PSV stallen op een creatieve manier is voor Bayern echt wel een mooie kans. Hoe dat er verder uit ziet weet ik niet maar ik hoop, en geloof, dat voor zowel Tillman, PSV en Bayern iets te bedenken valt. Hopelijk valt het onze kant op maar ik denk het niet.
De 20 miljoen op dit moment vind ik te betwisten. Het kan hoor, maar veel meer geloof ik niet en wellicht net iets minder als het gunstig uit pakt. Er is volgens mij nog nooit een reserve speler / niet geheel volwaardige basisspeler uit de eredivisie voor meer dan 20 miljoen verkocht, maar okay, iemand moet de eerste zijn. En wat ik al schreef, veel van mijn redenatie is gebaseerd op hoop. Daarnaast heeft hij in de wedstrijd tegen Dortmund twee keer wat steekjes laten vallen, zeker in onze thuiswedstrijd kwam Tillman er niet goed vanaf in de Duitse pers.

Bayern heeft vorig jaar inderdaad zijn contract verlengd maar het heeft ook een reden dat dit 'maar' tot 2026 was. Nu weet ik niet of dit door kamp Tillman ingegeven is of juist door Bayern zelf. Ik zeg niet dat Bayern denkt, ach we doen weg. Ik zeg alleen dat Tillman volgend jaar nog maar 1 jaar contract heeft en ze dan nooit meer de hoofdprijs kunnen vangen. Dus of Tillman moet volgend jaar weer opnieuw verlengen bij Bayern maar dat zie ik vanuit Tillmans perspectief nog niet zo snel gebeuren, of Bayern verkoopt hem volgend jaar met maar 1 jaar contract en zal dan dus niet meer de volle mep kunnen vangen. Of Tillman loopt eind 2026 transfervrij de deur uit.
Persepolis
Vedette
6

Awards:

Lente schreef: 20 mar 2024, 11:22 Het kan hoor, maar veel meer geloof ik niet en wellicht net iets minder als het gunstig uit pakt. Er is volgens mij nog nooit een reserve speler / niet geheel volwaardige basisspeler uit de eredivisie voor meer dan 20 miljoen verkocht, maar okay, iemand moet de eerste zijn.
Vorig seizoen is er door PSV een voor 35 miljoen verkocht ;)
Likes voor Persepolis :
Lente
Ardbeg
Legende
6

Persepolis schreef: 20 mar 2024, 11:29
Lente schreef: 20 mar 2024, 11:22 Het kan hoor, maar veel meer geloof ik niet en wellicht net iets minder als het gunstig uit pakt. Er is volgens mij nog nooit een reserve speler / niet geheel volwaardige basisspeler uit de eredivisie voor meer dan 20 miljoen verkocht, maar okay, iemand moet de eerste zijn.
Welke reserve/geen volwaardige basisspeler was dat dan?
Lente
Basisspeler

Madueke bedoeld hij denk ik. Daar heeft hij inderdaad gelijk in.
Persepolis
Vedette
6

Awards:

Ardbeg schreef: 20 mar 2024, 11:35
Persepolis schreef: 20 mar 2024, 11:29

Welke reserve/geen volwaardige basisspeler was dat dan?
Madueke. Pendelde, buiten zijn blessures om, tussen basis en bank. Geen volwaardige basisspeler.
Lente
Basisspeler

Maar als Bayern hem inderdaad dit jaar wilt verkopen, dan hebben wij als pre dat wij 3 miljoen minder kunnen bieden dan onze concurrenten richting Bayern om tot hetzelfde bod te komen. En daarnaast heeft Tillman natuurlijk zelf ook een stem. Zie Sambo die niet naar Twente wou terwijl clubs akkoord waren.
Laatst gewijzigd door Lente op 20 mar 2024, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivicii
Jeugdinternational

Voor PSV komt het er gewoon op neer of Bayern de potentie ziet of niet. Je ziet tegenwoordig dat alle topclubs de boot niet willen missen als het om talenten gaat.
Dus voor PSV is het hopen dat bayern Tillman niet ziet als potentiele wereldtop. Dan maak je echt wel een kans op een definitieve overname.
Als Bayern het idee heeft dat Tillman makkelijk 35-40 miljoen kan opleveren, heb je als PSV weinig kans op een definitieve overname waarbij PSV alles in eigen hand heeft.
Lente
Basisspeler

Ivicii schreef: 20 mar 2024, 11:39 Voor PSV komt het er gewoon op neer of Bayern de potentie ziet of niet. Je ziet tegenwoordig dat alle topclubs de boot niet willen missen als het om talenten gaat.
Dus voor PSV is het hopen dat bayern Tillman niet ziet als potentiele wereldtop. Dan maak je echt wel een kans op een definitieve overname.
Als Bayern het idee heeft dat Tillman makkelijk 35-40 miljoen kan opleveren, heb je als PSV weinig kans op een definitieve overname waarbij PSV alles in eigen hand heeft.
Deze snap ik dan weer niet en dat is eigenlijk het punt wat ik heel de tijd probeer te maken. Wanneer gaat Bayern Tillman voor 35-40 miljoen verkopen? Niet dit jaar en ook niet volgend jaar met maar 1 jarig contract. Dan moet Tillman nogmaals zijn contract bij Bayern gaan verlengen en dat zie ik nog niet een twee drie gebeuren.
Ivicii
Jeugdinternational

Lente schreef: 20 mar 2024, 11:43
Ivicii schreef: 20 mar 2024, 11:39 Voor PSV komt het er gewoon op neer of Bayern de potentie ziet of niet. Je ziet tegenwoordig dat alle topclubs de boot niet willen missen als het om talenten gaat.
Deze snap ik dan weer niet en dat is eigenlijk het punt wat ik heel de tijd probeer te maken. Wanneer gaat Bayern Tillman voor 35-40 miljoen verkopen? Niet dit jaar en ook niet volgend jaar met maar 1 jarig contract. Dan moet Tillman nogmaals zijn contract bij Bayern gaan verlengen en dat zie ik nog niet een twee drie gebeuren.
Hij zat afgelopen toch in dezelfde situatie, 1 jarig contract met 0 uitzicht op speeltijd en heeft ie ook bijgetekend.
Hij heeft een contract tot 2026 wat dus nog 2 jaar is en niet 1
Laatst gewijzigd door Ivicii op 20 mar 2024, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
loginnaam
Nationale topspeler
4

Ga er maar vanuit dat als wij hem kunnen kopen, Bayern er altijd een terugkoopclausule en/of doorverkooppercentage bij wil. Ook al zien ze de potentie niet, dan zullen ze er nog van willen profiteren als hij het opeens (in hun ogen) heel goed doet.
Hatseflats
Vedette
4

Awards:

Tillman ist scheisse. Kann nicht Fußball spielen und passt sowieso nicht zu den Bayern. Ich hoffe, dass er nächste Saison nicht wieder für den PSV spielt. Auf Wiedersehen und Danke!
VTheMan
Geselecteerd voor Oranje
1
Favoriete speler: Bakayoko

Hatseflats schreef: 20 mar 2024, 12:00 Tillman ist scheisse. Kann nicht Fußball spielen und passt sowieso nicht zu den Bayern. Ich hoffe, dass er nächste Saison nicht wieder für den PSV spielt. Auf Wiedersehen und Danke!
Copy-pasten en op alle Bayern forums spammen.
Lente
Basisspeler

Ivicii schreef: 20 mar 2024, 11:57
Lente schreef: 20 mar 2024, 11:43

Hij zat afgelopen toch in dezelfde situatie, 1 jarig contract met 0 uitzicht op speeltijd en heeft ie ook bijgetekend.
Hij heeft een contract tot 2026 wat dus nog 2 jaar is en niet 1
Precies, dat zeg ik, dus moet hij volgend jaar zijn contract gaan verlengen bij Bayern als ze hem daar niet transfervrij weg willen laten lopen. Het kan allemaal hoor, maar ik heb er best vertrouwen in dat wij ook kans maken. Veel zal van Tillman zelf afhangen, het is niet zo dat Bayern maar alles kan bepalen. En ja, hij heeft potentie voor 35-40 en zeker ook nog wel hoger verkopen, maar dan moet wel alles goed vallen, ook met de contract situatie.
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1

Hoop van harte dat Tillman blijft, maar ben erg benieuwd of we dezelfde vier tienen nog aan boord zullen houden voor volgend seizoen. De Amerikaan is de grootste uitdaging en ik vraag me af of Til ook zal blijven. Die doet het overigens helemaal niet slecht, maar is Europees imo toch een beetje de Ramalho van het middenveld gebleken dit seizoen. Bovendien vraag ik me af hij zelf nog een keer opnieuw naar het buitenland wil op zijn leeftijd; met zijn gemiddelden kan hij interessant zijn voor heel wat middenmotors in de betere competities denk ik.

Zou het in dat licht niet een ontzettend interessante gedachte zijn om Gabriel Misehouy bij Ajax transfervrij op te pikken. De druk die hij en zijn zaakwaarnemer op Ajax hebben uitgeoefend is totaal gebackfired. Nu ze in de nesten zitten lijkt me dat ze een toontje lager zingen en zonder perspectief bij Ajax misschien heil zien voor een plek in de breedte bij PSV. Met het nog drukkere speelschema volgend jaar zal PSV een bredere selectie nastreven en aanvulling van jong talent aan de onderkant is wat dat betreft welkom. Bovendien lijkt me het schitterend als hij bij ons wel zou slagen en we Ajax daar een hak mee zetten op de manier waarop ze dat bij ons met o.a. Aissati en Ihattaren hebben geprobeerd.
Teletubby
Meervoudig international

O Goleiro Grande schreef: 20 mar 2024, 14:44 Hoop van harte dat Tillman blijft, maar ben erg benieuwd of we dezelfde vier tienen nog aan boord zullen houden voor volgend seizoen. De Amerikaan is de grootste uitdaging en ik vraag me af of Til ook zal blijven. Die doet het overigens helemaal niet slecht, maar is Europees imo toch een beetje de Ramalho van het middenveld gebleken dit seizoen. Bovendien vraag ik me af hij zelf nog een keer opnieuw naar het buitenland wil op zijn leeftijd; met zijn gemiddelden kan hij interessant zijn voor heel wat middenmotors in de betere competities denk ik.

Zou het in dat licht niet een ontzettend interessante gedachte zijn om Gabriel Misehouy bij Ajax transfervrij op te pikken. De druk die hij en zijn zaakwaarnemer op Ajax hebben uitgeoefend is totaal gebackfired. Nu ze in de nesten zitten lijkt me dat ze een toontje lager zingen en zonder perspectief bij Ajax misschien heil zien voor een plek in de breedte bij PSV. Met het nog drukkere speelschema volgend jaar zal PSV een bredere selectie nastreven en aanvulling van jong talent aan de onderkant is wat dat betreft welkom. Bovendien lijkt me het schitterend als hij bij ons wel zou slagen en we Ajax daar een hak mee zetten op de manier waarop ze dat bij ons met o.a. Aissati en Ihattaren hebben geprobeerd.
Dan wil je volgend jaar ingaan met Misehouy en Babadi voor de 10 positie? Lijkt me dat Saibari echt naar de 8 gaat schuiven namelijk. Indien Tillman vertrekt moet je als PSV zijnde gewoon een kanon halen en ik ben het totaal niet met je eens dat Til een Ramalho is. Ramalho komt duidelijk tekort en valt constant door de mand zelfs op eredivisie niveau. Til heeft juist aangetoond dat hij zeker op eredivisie niveau een absolute toevoeging is voor de selectie.

Ik zou volgend jaar zeker doorgaan met Tillman, Til en Babadi als 10en en mocht je Tillman verliezen dan moet je daar gewoon een verder talent voor halen dan een misehouy. Die echt dus direct basis zou kunnen staan en van waarde zou kunnen zijn (niveau de Ketelaere en Tillman zoals vorig jaar)
Palworld
Ballenjongen
Favoriete speler: Bakayoko

O Goleiro Grande schreef: 20 mar 2024, 14:44 Hoop van harte dat Tillman blijft, maar ben erg benieuwd of we dezelfde vier tienen nog aan boord zullen houden voor volgend seizoen. De Amerikaan is de grootste uitdaging en ik vraag me af of Til ook zal blijven. Die doet het overigens helemaal niet slecht, maar is Europees imo toch een beetje de Ramalho van het middenveld gebleken dit seizoen. Bovendien vraag ik me af hij zelf nog een keer opnieuw naar het buitenland wil op zijn leeftijd; met zijn gemiddelden kan hij interessant zijn voor heel wat middenmotors in de betere competities denk ik.

Misehouy schijnt een dusdanig salaris te eisen én daarbovenop ook gegarandeerde speelminuten in het eerste dat Ajax er de stekker heeft uit getrokken. Bovendien is hij in zee gegaan met Pini Zahavi, dus dat is ook al een enorme red flag. Die zal in de zomer waarschijnlijk bij een Chelsea/City/PSG tekenen en de komende 4-5 jaar door heel europa verhuurd worden
Lente
Basisspeler

Teletubby schreef: 20 mar 2024, 15:35

Dan wil je volgend jaar ingaan met Misehouy en Babadi voor de 10 positie? Lijkt me dat Saibari echt naar de 8 gaat schuiven namelijk. Indien Tillman vertrekt moet je als PSV zijnde gewoon een kanon halen en ik ben het totaal niet met je eens dat Til een Ramalho is. Ramalho komt duidelijk tekort en valt constant door de mand zelfs op eredivisie niveau. Til heeft juist aangetoond dat hij zeker op eredivisie niveau een absolute toevoeging is voor de selectie.

Ik zou volgend jaar zeker doorgaan met Tillman, Til en Babadi als 10en en mocht je Tillman verliezen dan moet je daar gewoon een verder talent voor halen dan een misehouy. Die echt dus direct basis zou kunnen staan en van waarde zou kunnen zijn (niveau de Ketelaere en Tillman zoals vorig jaar)
Ik vind dat Ramalho ook meer naar beneden wordt gehaald dan nodig. Ook Ramalho is voor de eredivisie gewoon een topspeler, net zoals Til dat is. En wil je Europees een volgende stap gaan zetten dan zou je op beide door moeten gaan selecteren. Althans, als reserve op de bank dikke prima (mits het salaris daarbij past) maar als basisspeler komen ze op Europees niveau (CL niveau) allebei te kort.

Ik vind Tillman een dikke vette plus ten opzichte van Til. Alles wat voor Til als een plus pleit heeft Tillman ook. Met dat verschil dat Tillman technisch ook nog eens super begaafd is. Het druk zetten en afjagen wat Til goed kan doet Tillman ook. Al zal Til wellicht nog wat vaker in de 16 opduiken dan dat Tillman nu doet, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat Tillman ook aan te leren is als je hem de wedstrijden en het vertrouwen geeft en de kans om vaker op dezelfde positie te spelen. Mocht Tillman volgend jaar niet je vaste 10 worden dan ben ik het met je eens dat je daar een zwaargewicht voor aan moet schaffen. Dat mag je nog niet in de schoenen van Babadi (of bijvoorbeeld een Misehouy) gaan schuiven.
Hatseflats
Vedette
4

Awards:

Edit: nooit Til opstellen als je Tillman op 10 kan zetten aub!
Likes voor Hatseflats (totaal 5):
JoenepsvMaduekeLenteTylerDurdnTijn
DonyellMalen
Legende
3

Fantastische speler. Goede assist op Baka.
Persepolis
Vedette
6

Awards:

Hem behouden zou al een van de beste mogelijke transfers zijn. Please let it happen.
Likes voor Persepolis :
JoJo
Massimo
Legende
6

Hij heeft wel flinke stappen gemaakt dit seizoen.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3

Tenzij je nu al weet dat je hem definitief kunt overnemen, dit seizoen niet meer nodig. Babadi, Til en Land opstellen met het oog op volgend seizoen.

Indien hij wel kan worden overgenomen het team om hem heen bouwen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)