Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Menno1
Legende
6
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Armada schreef: 19 mar 2024, 14:53
Jur1913 schreef: 19 mar 2024, 13:46 Benieuwd wat ze bij Bayern gaan doen/zeggen als Malik aangeeft dat hij graag bij PSV wil blijven. Aan een ontevreden speler heb je ook niets
Bayern kan hem volgens de regels terughalen (geen transfer), en daarna verkopen... In zo'n geval moeten ze er dus 15m+ voor krijgen aangezien ze de 3m al moeten betalen aan PSV. Maar ik geloof dat die jongen wel voor 20m weg kan. Of ze verhuren hem opnieuw aan een andere, grotere, club. Net zoals met Xavi is gebeurd.
Yep, dat denk ik ook. Tenzij ze een uitstekende deal met PSV er uit slepen a la Zierikzee en Bologna. Dat hangt van clausules aan elkaar met maar 1 grote winnaar en dat is Bayern. Kortom, ook al halen we hem binnen, een grote cashcow gaat hij voor PSV nooit worden, maar het zou wel geweldig zijn om nog 1 of 2 seizoenen van hem te kunnen genieten.

Echter ik verwacht dat hij en Dest gewoon vertrekken, helaas.
Likes voor Menno1 :
MelvinZweers
Juancho
Legende
6

Als PSV hem "mag" kopen dan zal er idd wel een dikke clausule aan hangen dat bij verkoop Bayern alsnog een flinke hap uit de transfersom mag nemen. Maargoed, dat is iig alsnog beter dan een jaartje huur. Als je er uiteindelijk een miljoen of 20 op kan verdienen na komend seizoen dan is dat beter dan die schamele 3 miljoen die je nu voor een jaartje opleiden krijgt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Wat dat betreft is de Angelino constructie gewoon een prima alternatief. Al hoewel de clausule op Angelino ook wel ietwat aan de lage kant was. Het hoeft van mij niet eens een terugkoopoptie van 25 miljoen te zijn al hoewel dat voor Bayern nog steeds niet super veel geld is. Nu overnemen voor 12 miljoen en Bayern die hem na 1 jaar terug mag kopen voor 20 miljoen zou ik al acceptabel vinden.
Juancho
Legende
6

Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor. Als je er een miljoen of 20 op wil verdienen, wat al vrij beperkt is gezien de potentie van de speler, dan is het wat mij betreft aankoopsom wat PSV heeft moeten betalen + 20 miljoen voor Bayern of als het om een andere club gaat die de speler van PSV wil kopen dat Bayern een x percentage krijgt. Dat zal dan fors hoger zijn dan normaal, maar dan wel alsnog zal PSV er iig een leuke som op pakken waar ze echt verder mee kunnen.

Wat mij betreft mogen we onszelf best eens beter neer zetten hoor, spelers kunnen hier tegenwoordig weer op een heel mooi niveau spelen, zich ontwikkelen, Europees spelen en topclubs in NL leveren altijd nog prima spelers af aan de Europese (sub)top. Dat is wat mij betreft veel meer waard dan die schamele paar miljoen. Prima dat we een opleidingsland zijn, dan brengt ons ook heel veel moois, maar daar mag wel eens wat meer tegenover staan hoor. Als je ziet wat voor geld er in de top omgaat... wordt tijd dat een PSV in dit geval daar wat meer de vruchten van plukt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Buitenspelgoal
Regelmatige invaller
3

Juancho schreef: 19 mar 2024, 17:06 Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor. Als je er een miljoen of 20 op wil verdienen, wat al vrij beperkt is gezien de potentie van de speler, dan is het wat mij betreft aankoopsom wat PSV heeft moeten betalen + 20 miljoen voor Bayern of als het om een andere club gaat die de speler van PSV wil kopen dat Bayern een x percentage krijgt. Dat zal dan fors hoger zijn dan normaal, maar dan wel alsnog zal PSV er iig een leuke som op pakken waar ze echt verder mee kunnen.

Wat mij betreft mogen we onszelf best eens beter neer zetten hoor, spelers kunnen hier tegenwoordig weer op een heel mooi niveau spelen, zich ontwikkelen, Europees spelen en topclubs in NL leveren altijd nog prima spelers af aan de Europese (sub)top. Dat is wat mij betreft veel meer waard dan die schamele paar miljoen. Prima dat we een opleidingsland zijn, dan brengt ons ook heel veel moois, maar daar mag wel eens wat meer tegenover staan hoor. Als je ziet wat voor geld er in de top omgaat... wordt tijd dat een PSV in dit geval daar wat meer de vruchten van plukt.
''Bayern is een hele grote club''
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Juancho schreef: 19 mar 2024, 17:06 Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor. Als je er een miljoen of 20 op wil verdienen, wat al vrij beperkt is gezien de potentie van de speler, dan is het wat mij betreft aankoopsom wat PSV heeft moeten betalen + 20 miljoen voor Bayern of als het om een andere club gaat die de speler van PSV wil kopen dat Bayern een x percentage krijgt. Dat zal dan fors hoger zijn dan normaal, maar dan wel alsnog zal PSV er iig een leuke som op pakken waar ze echt verder mee kunnen.

Het gaat er niet zo om hoe wij ons als PSV neer willen zetten. Het moet voor Bayern ook een interessante constructie zijn en als zij 35 miljoen moeten betalen ipv 3 miljoen nu dan gaan ze dat never nooit doen. Een dergelijke constructie moet voor alle partijen interessant zijn. En als je als PSV zijnde het risico van een investering van 12 miljoen met max 8 miljoen winst niet wilt pakken dan valt daar echt wel iets voor te zeggen. Want als ie zijn knie kapot heeft ligt het risico bij ons. Maar daarom is het ook een soort van tussenoplossing tussen huren en niets verdienen of kopen en alle benefits voor jezelf houden. Bayern is niet gek natuurlijk en ik denk dat als Bayern een dergelijke constructie voor legt bij andere teams dat die dat wel zien zitten. Dus dan kan je als PSV zijnde wel hard to get spelen maar het gaat mijn inziens om de kwaliteiten van Tillman.

Als Tillman volgend jaar hier op 10 speelt wordt hij als Xavi een absolute sensatie.
Likes voor 11 Tinus (totaal 3):
29.04.2007TijnShovingNE2
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hoe zie je dat precies voor je? PSV zit zo ongeveer in het midden van de voedselketen, tegen de echte topclubs als Bayern heb je gewoon vrij weinig te willen in zulke constructies, want voor ons tien andere clubs. En zo werkt het ook weer in steeds mindere mate naar beneden door waarbij wij die Bayern rol richting kleinere clubs hebben.
Natuurlijk zou het fijn zijn als wij meer geld ervoor zouden krijgen, maar die grote clubs zijn geen goede doeleninstelling en hebben nul belang bij onze belangen. Ik snap je punt wel, ik denk alleen niet dat het realistisch is.
Likes voor Grasmat (totaal 5):
DonyellMalenSmeets14TijnThijsRen Höek
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Seizoenkaart: Vak Y

Awards:

Wat denken jullie, als PSV 3 miljoen of 13 miljoen zou kunnen krijgen voor zo'n huurdeal, waar zouden ze dan voor gaan en waarom?
Vanthaman18
Titelhouder Prediction League
2
Favoriete speler: Ibi Sangare

Awards:

29.04.2007 schreef: 19 mar 2024, 17:27 Wat denken jullie, als PSV 3 miljoen of 13 miljoen zou kunnen krijgen voor zo'n huurdeal, waar zouden ze dan voor gaan en waarom?
3 miljoen. Om dit forum nog enigszins levendig te houden.
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Juancho schreef: 19 mar 2024, 17:06Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor.
Leuk man. Dringt het een keer bij je door dat PSV niet bepaalt. En dat je dan de speler niet hebt?
Likes voor ShovingNE2 :
Smeets14
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5

Als Musiala vertrekt bij Bayern komt daar wel een plek vrij
psvgouda
Vedette
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Speciaal voor @Juancho :

Afbeelding

Kan ik een van mijn vakopleidingen hier nog eens kwijt :indexfinger:
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Seizoenkaart: Vak Y

Awards:

psvgouda schreef: 19 mar 2024, 20:09 Speciaal voor @Juancho :

Afbeelding

Kan ik een van mijn vakopleidingen hier nog eens kwijt :indexfinger:
Visser?
psvgouda
Vedette
3

Kunstgeschiedenis… Grote vissen eten kleine vissen, bekende prent van Pieter Brueghel d.J. :fish:
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ah ja, een generatiegenoot van je. :mrgreen:
Likes voor Grasmat (totaal 2):
HeissenberrugFranciscus
psvgouda
Vedette
3

Grasmat schreef: 19 mar 2024, 21:00 Ah ja, een generatiegenoot van je. :mrgreen:
Pas maar op , anders kom ik uit m’n kist en flikker ik die grasmat boven m’n kop in de grasmatcontainer
Lente
Basisspeler

Toch houdt ik ergens wel hoop, Tillman heeft natuurlijk zelf ook een groot deel van de sleutel van z’n eigen toekomst in de hand. Heeft een contract tot medio 2026. Na volgend jaar dus nog een eenjarig contract. Ik hoop vooral dat Tillman komend jaar nog geen Bayern materiaal is. Althans, dat ze beide beseffen dat hij komend jaar heel erg gebaad is bij veel speeltijd en dat hij dat in seizoen 24/25 bij Bayern nog niet gaat vinden. Was dit seizoen bij ons zelfs nog geen vaste basisspeler. Dus als Tillman en Bayern na dit seizoen samen gaan evalueren hoop ik dat beide beseffen dat komend seizoen ergens vaste basisspeler worden prioriteit nummer 1 is. Ik hoop dat Tillman dan ook met de vuist op tafel slaat en aangeeft dit alleen bij PSV te willen doen / af te willen dwingen. En eerlijk gezegd, zo gek is die gedachte niet. Wat wij hem kunnen bieden, gegarandeerd CL met zeker ook kans op overwintering zelfs, een trainer die in je gelooft, top faciliteiten, spelen om de prijzen vind je niet snel op een ander. Andere clubs die dit ook kunnen bieden gaan niet zo heel snel voor een huuroptie denk ik, die hebben meestal een totaal ander en vele malen hoger budget dan wij. Zeker vroeg in de voorbereiding gaan onze ‘concurrenten’ in deze nog niet zo snel voor een huurconstructie. Dus Tillman zal zelf ook gewoon met z’n vuist op tafel moeten slaan als die straks met Bayern zit, en waarom niet, daar zullen vorig jaar best afspraken over gemaakt zijn toen Tillman z’n contract verlengde.

Na volgend seizoen heeft Tillman nog een 1 jarig contract. Dan liggen de sleutels weer een stukje meer in z’n eigen handen. Gezien alle boeteclausules die Bayern sowieso af zal moeten tikken, zullen ze hem hoe dan ook voor een flink bedrag moeten verkopen om er zelf ook een substantieel bedrag aan over te houden. Met een 1 jarig contract is dat alweer een stuk moeilijker, je zult in ieder geval nooit de absolute hoofdprijs vangen. En met Tillman transfervrij de deur uit laten lopen schiet Bayern ook niets op. Wat dat betreft is het wellicht ook ons geluk dat Tillman nog niet helemaal ontploft is bij ons en nog niet onbetwist basisspeler is. Ik denk, en zeer zeker is het ook een groot stuk hoop, dat de sleutel tot z’n toekomst toch ook meer in handen van Tillman zelf ligt dan dat wij ons wellicht beseffen.

Toevoeging: eigenlijk moet Bayern hem dus dit jaar verkopen willen ze de hoofdprijs vangen, vanwege contractduur 2026. Echter vangen ze dat nu nog niet want Tillman is nog niet eens vaste basisspeler bij een club uit de eredivisie. Xavi bijvoorbeeld was dat wel en had echt de eredivisie al uitgespeeld, dat geldt voor Tillman zeker niet.

Tillman zelf onder contract nemen komend seizoen is ook geen optie voor Bayern. Kans dat hij alleen maar in waarde verminderd is groter dan dat hij in waarde stijgt, want weinig speeltijd en een contractjaar minder. Voor Tillman is dat ook geen optie want die moet nu vaste basisspeler worden ergens en gaat dat bij Bayern niet zijn. Xavi, die de eredivisie uitgespeeld had, heeft bijvoorbeeld ook een tussenstap nodig en was nog niet goed genoeg voor PSG en ook een Bayern bijvoorbeeld meldde zich niet voor hem. Dus Bayern zal hem of nu moeten verkopen, maar dat zal geen bedrag van € 20 miljoen zijn want dat betalen clubs niet voor een halve basiskracht uit de eredivisie, of hopen dat Tillman volgend jaar z’n contract verlengd, maar ik zie niet in waarom Tillman dat zou moeten doen.

Voor bedragen onder de € 20 miljoen zie ik PSV best kans maken. Zeker als Tillman zelf ook nog wat af dwingt. Bayern kan wel akkoord zijn met een andere club maar de speler in kwestie heeft zelf ook wat zeggen. Zie bijvoorbeeld Sambo die niet naar Twente toe wou terwijl er wel een akkoord tussen de clubs was. Hoe meer ik erover nadenk hoe groter ik onze kansen inschat dat Tillman toch nog in ons shirt gaat schitteren en zelfs een definitieve overname zie ik gebeuren. Het kan nog wel eens in ons voordeel zijn dat Tillman vorig jaar maar tot 2026 verlengd heeft en dit seizoen nog geen onbetwiste basisspeler is.

Ps, sorry voor de lange stukken tekst 😇.
Likes voor Lente (totaal 3):
ziege maar ook zaggeDonyellMalenShovingNE2
Oh PSV wat je met me doet…
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Als je nu een goede deal sluit met Bayern die ook voor Bayern interessant is, kan je wellicht vaker zaken doen met deze club. Die ik toch meer vertrouw dan een Manchester City bijvoorbeeld. Hoe ideaal is het voor Bayern dat ze een toptalent in de Champions League kunnen laten spelen zonder de concurrentie in Duitsland sterker te maken?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Trixm
Vedette
6

Awards:

Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Saibari is underrated.
1913PSV.
Basisspeler
1
Seizoenkaart: Vak X

Awards:

Bologna heeft 1,5 jaar geleden Zirkzee gekocht voor zo'n 9 miljoen met een terugkoopclausule van 40 miljoen. Op zo'n constructie zal PSV gaan inzetten gok ik.
Frico
Veelbelovend talent

ShovingNE2 schreef: 20 mar 2024, 09:17 Als je nu een goede deal sluit met Bayern die ook voor Bayern interessant is, kan je wellicht vaker zaken doen met deze club. Die ik toch meer vertrouw dan een Manchester City bijvoorbeeld. Hoe ideaal is het voor Bayern dat ze een toptalent in de Champions League kunnen laten spelen zonder de concurrentie in Duitsland sterker te maken?
Helemaal mee eens. Nu moet je de "CL positie" in NL volledig benutten en bij dit soort buitenkansjes uitspelen. Bayern versterkt er geen binnenlandse concurrent mee, speler heeft veel speeltijd én CL. En lvoor PSV is het mooi, 2 jaar Tillman voor (pak hem beet) 15 miljoen en daarna voor +/- 25 tot 30 miljoen verpatsen. Heb je 1,5 - 2 jaar echt een topspeler gehad en een (kleine) winst.

Het mooie is dat de vervanger er eventueel al is (Babadi en in mindere mate Til).
Likes voor Frico :
ShovingNE2
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

1913PSV. schreef: 20 mar 2024, 09:33 Bologna heeft 1,5 jaar geleden Zirkzee gekocht voor zo'n 9 miljoen met een terugkoopclausule van 40 miljoen. Op zo'n constructie zal PSV gaan inzetten gok ik.
Als het 12 en 30 in plaats van 9 en 40 zou zijn, zou ik het nog doen.
Likes voor SKERLA :
1913PSV.
Ardbeg
Legende
6

Trixm schreef: 20 mar 2024, 09:24 Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Nee maar zo werkt dat ook niet. Het gaat er om wat hij waard kan gaan worden en het talent dat er in hem zit.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 20 mar 2024, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanthaman18
2

Awards:

1913PSV. schreef: 20 mar 2024, 09:33 Bologna heeft 1,5 jaar geleden Zirkzee gekocht voor zo'n 9 miljoen met een terugkoopclausule van 40 miljoen. Op zo'n constructie zal PSV gaan inzetten gok ik.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... oeven.html

Bayern gaat mogelijk die optie niet lichten. Merkwaardig, maar geeft hoop voor Tillman?
Vanthaman18
2

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... oeven.html

Bayern gaat mogelijk die optie niet lichten. Merkwaardig, maar geeft hoop voor Tillman?
Trixm
Vedette
6

Awards:

Ardbeg schreef: 20 mar 2024, 09:49
Trixm schreef: 20 mar 2024, 09:24 Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Nee maar zo werkt dat ook niet. Het gaat er om wat hij waard kan gaan worden en het talent dat er in hem zit.
Zo werkt het wel als een club hem nu koopt. De potentie zie ik ook wel.
Saibari is underrated.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)