Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Armada schreef: 19 mar 2024, 14:53Of ze verhuren hem opnieuw aan een andere, grotere, club. Net zoals met Xavi is gebeurd.
Hm, ik zie Bayern hem niet aan een Leipzig of Leverkusen 'verhuren'. Daarmee versterken ze gewoonweg een concurrent voor de titel. Het is PSV, Bayern of een andere club buiten Duitsland.
Jur1913 schreef: 19 mar 2024, 13:46
Benieuwd wat ze bij Bayern gaan doen/zeggen als Malik aangeeft dat hij graag bij PSV wil blijven. Aan een ontevreden speler heb je ook niets
De kans dat Malik bij Bayern wil spelen volgend jaar acht ik groter dan dat hij bij PSV wil spelen. Dat is ook niet zo gek natuurlijk omdat Bayern ook voor de titel speelt, ook in de CL speelt en meer betaalt. Tenzij Bayern hem amper bruikbaar acht maar dat waag ik wel te betwijfelen. En het zal Tillman echt niet gaan om de plek van Musciala maar eerder een 'rotation player' rol ofzo. Dan speelt hij ook gewoon 40 wedstrijden per jaar.
Wij als supporters romantiseren nog wel eens dat een speler hier dolgraag wil spelen. En er zijn heel veel spreekwoordelijke krenten in de pap bij PSV maar je speelt ook uit bij Almere op een koude novemberavond of uit bij Utrecht op zondagmorgen. En het niveau tegenstanders buiten de top 2 is ook niet zo heel spannend.
Armada schreef: 19 mar 2024, 14:53Of ze verhuren hem opnieuw aan een andere, grotere, club. Net zoals met Xavi is gebeurd.
Hm, ik zie Bayern hem niet aan een Leipzig of Leverkusen 'verhuren'. Daarmee versterken ze gewoonweg een concurrent voor de titel. Het is PSV, Bayern of een andere club buiten Duitsland.
Ik zeg ook nergens 'aan een club in Duitsland', ik geef enkel Xavi als voorbeeld hoe dat PSG daarmee om is gegaan.
Jur1913 schreef: 19 mar 2024, 13:46
Benieuwd wat ze bij Bayern gaan doen/zeggen als Malik aangeeft dat hij graag bij PSV wil blijven. Aan een ontevreden speler heb je ook niets
Bayern kan hem volgens de regels terughalen (geen transfer), en daarna verkopen... In zo'n geval moeten ze er dus 15m+ voor krijgen aangezien ze de 3m al moeten betalen aan PSV. Maar ik geloof dat die jongen wel voor 20m weg kan. Of ze verhuren hem opnieuw aan een andere, grotere, club. Net zoals met Xavi is gebeurd.
Yep, dat denk ik ook. Tenzij ze een uitstekende deal met PSV er uit slepen a la Zierikzee en Bologna. Dat hangt van clausules aan elkaar met maar 1 grote winnaar en dat is Bayern. Kortom, ook al halen we hem binnen, een grote cashcow gaat hij voor PSV nooit worden, maar het zou wel geweldig zijn om nog 1 of 2 seizoenen van hem te kunnen genieten.
Echter ik verwacht dat hij en Dest gewoon vertrekken, helaas.
Als PSV hem "mag" kopen dan zal er idd wel een dikke clausule aan hangen dat bij verkoop Bayern alsnog een flinke hap uit de transfersom mag nemen. Maargoed, dat is iig alsnog beter dan een jaartje huur. Als je er uiteindelijk een miljoen of 20 op kan verdienen na komend seizoen dan is dat beter dan die schamele 3 miljoen die je nu voor een jaartje opleiden krijgt.
Wat dat betreft is de Angelino constructie gewoon een prima alternatief. Al hoewel de clausule op Angelino ook wel ietwat aan de lage kant was. Het hoeft van mij niet eens een terugkoopoptie van 25 miljoen te zijn al hoewel dat voor Bayern nog steeds niet super veel geld is. Nu overnemen voor 12 miljoen en Bayern die hem na 1 jaar terug mag kopen voor 20 miljoen zou ik al acceptabel vinden.
Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor. Als je er een miljoen of 20 op wil verdienen, wat al vrij beperkt is gezien de potentie van de speler, dan is het wat mij betreft aankoopsom wat PSV heeft moeten betalen + 20 miljoen voor Bayern of als het om een andere club gaat die de speler van PSV wil kopen dat Bayern een x percentage krijgt. Dat zal dan fors hoger zijn dan normaal, maar dan wel alsnog zal PSV er iig een leuke som op pakken waar ze echt verder mee kunnen.
Wat mij betreft mogen we onszelf best eens beter neer zetten hoor, spelers kunnen hier tegenwoordig weer op een heel mooi niveau spelen, zich ontwikkelen, Europees spelen en topclubs in NL leveren altijd nog prima spelers af aan de Europese (sub)top. Dat is wat mij betreft veel meer waard dan die schamele paar miljoen. Prima dat we een opleidingsland zijn, dan brengt ons ook heel veel moois, maar daar mag wel eens wat meer tegenover staan hoor. Als je ziet wat voor geld er in de top omgaat... wordt tijd dat een PSV in dit geval daar wat meer de vruchten van plukt.
Juancho schreef: 19 mar 2024, 17:06
Die zogenaamde Angelino clausules mogen echt wel fors omhoog hoor. Als je er een miljoen of 20 op wil verdienen, wat al vrij beperkt is gezien de potentie van de speler, dan is het wat mij betreft aankoopsom wat PSV heeft moeten betalen + 20 miljoen voor Bayern of als het om een andere club gaat die de speler van PSV wil kopen dat Bayern een x percentage krijgt. Dat zal dan fors hoger zijn dan normaal, maar dan wel alsnog zal PSV er iig een leuke som op pakken waar ze echt verder mee kunnen.
Wat mij betreft mogen we onszelf best eens beter neer zetten hoor, spelers kunnen hier tegenwoordig weer op een heel mooi niveau spelen, zich ontwikkelen, Europees spelen en topclubs in NL leveren altijd nog prima spelers af aan de Europese (sub)top. Dat is wat mij betreft veel meer waard dan die schamele paar miljoen. Prima dat we een opleidingsland zijn, dan brengt ons ook heel veel moois, maar daar mag wel eens wat meer tegenover staan hoor. Als je ziet wat voor geld er in de top omgaat... wordt tijd dat een PSV in dit geval daar wat meer de vruchten van plukt.
Het gaat er niet zo om hoe wij ons als PSV neer willen zetten. Het moet voor Bayern ook een interessante constructie zijn en als zij 35 miljoen moeten betalen ipv 3 miljoen nu dan gaan ze dat never nooit doen. Een dergelijke constructie moet voor alle partijen interessant zijn. En als je als PSV zijnde het risico van een investering van 12 miljoen met max 8 miljoen winst niet wilt pakken dan valt daar echt wel iets voor te zeggen. Want als ie zijn knie kapot heeft ligt het risico bij ons. Maar daarom is het ook een soort van tussenoplossing tussen huren en niets verdienen of kopen en alle benefits voor jezelf houden. Bayern is niet gek natuurlijk en ik denk dat als Bayern een dergelijke constructie voor legt bij andere teams dat die dat wel zien zitten. Dus dan kan je als PSV zijnde wel hard to get spelen maar het gaat mijn inziens om de kwaliteiten van Tillman.
Als Tillman volgend jaar hier op 10 speelt wordt hij als Xavi een absolute sensatie.
Hoe zie je dat precies voor je? PSV zit zo ongeveer in het midden van de voedselketen, tegen de echte topclubs als Bayern heb je gewoon vrij weinig te willen in zulke constructies, want voor ons tien andere clubs. En zo werkt het ook weer in steeds mindere mate naar beneden door waarbij wij die Bayern rol richting kleinere clubs hebben.
Natuurlijk zou het fijn zijn als wij meer geld ervoor zouden krijgen, maar die grote clubs zijn geen goede doeleninstelling en hebben nul belang bij onze belangen. Ik snap je punt wel, ik denk alleen niet dat het realistisch is.
29.04.2007 schreef: 19 mar 2024, 17:27
Wat denken jullie, als PSV 3 miljoen of 13 miljoen zou kunnen krijgen voor zo'n huurdeal, waar zouden ze dan voor gaan en waarom?
3 miljoen. Om dit forum nog enigszins levendig te houden.
Als je nu een goede deal sluit met Bayern die ook voor Bayern interessant is, kan je wellicht vaker zaken doen met deze club. Die ik toch meer vertrouw dan een Manchester City bijvoorbeeld. Hoe ideaal is het voor Bayern dat ze een toptalent in de Champions League kunnen laten spelen zonder de concurrentie in Duitsland sterker te maken?
Bologna heeft 1,5 jaar geleden Zirkzee gekocht voor zo'n 9 miljoen met een terugkoopclausule van 40 miljoen. Op zo'n constructie zal PSV gaan inzetten gok ik.
ShovingNE2 schreef: 20 mar 2024, 09:17
Als je nu een goede deal sluit met Bayern die ook voor Bayern interessant is, kan je wellicht vaker zaken doen met deze club. Die ik toch meer vertrouw dan een Manchester City bijvoorbeeld. Hoe ideaal is het voor Bayern dat ze een toptalent in de Champions League kunnen laten spelen zonder de concurrentie in Duitsland sterker te maken?
Helemaal mee eens. Nu moet je de "CL positie" in NL volledig benutten en bij dit soort buitenkansjes uitspelen. Bayern versterkt er geen binnenlandse concurrent mee, speler heeft veel speeltijd én CL. En lvoor PSV is het mooi, 2 jaar Tillman voor (pak hem beet) 15 miljoen en daarna voor +/- 25 tot 30 miljoen verpatsen. Heb je 1,5 - 2 jaar echt een topspeler gehad en een (kleine) winst.
Het mooie is dat de vervanger er eventueel al is (Babadi en in mindere mate Til).
1913PSV. schreef: 20 mar 2024, 09:33
Bologna heeft 1,5 jaar geleden Zirkzee gekocht voor zo'n 9 miljoen met een terugkoopclausule van 40 miljoen. Op zo'n constructie zal PSV gaan inzetten gok ik.
Als het 12 en 30 in plaats van 9 en 40 zou zijn, zou ik het nog doen.
Trixm schreef: 20 mar 2024, 09:24
Ik schat de kans nog aanzienlijk in dat Tillman blijft. Het is ook niet alsof tillman al de stats heeft om 30m op te leveren.
Nee maar zo werkt dat ook niet. Het gaat er om wat hij waard kan gaan worden en het talent dat er in hem zit.
1913PSV. schreef: 20 mar 2024, 09:33