Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Robson de Souza
Vedette
6

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat nou als hij echt wil blijven en daarmee de mogelijkheid voor Bayern om de clausule af te kopen blokkeert?
Madueke
Vedette
4

Dan krijg je waarschijnlijk net zoiets als bij Zirkzee waarbij Bayern altijd de 1e optie blijft houden of 50% van een toekomstige transfersom vangt.
Rikkert1234
Vedette
2
Clubvoorkeur: PSV

Een extra jaar Tillman zou echt geweldig zijn, dan kan vanaf seizoen 2025/2026 hopelijk Babadi hem opvolgen. Aangezien Tillman het vaak ook niet 90 minuten volhoudt, zie ik Babadi volgend jaar genoeg minuten ook maken. Til zou je eventueel kunnen slijten als je genoeg buitenspelers aantrekt (hoeft Tillman niet meer uit te wijken).
flemmingpovlsen
Ballenjongen

Herhaal gewoon de deal van afgelopen jaar, met een vergroting van 50%:
Nieuwe optie tot koop voor 15 miljoen.
Afkoop voor Bayern (was 5?) wordt 7.5 miljoen
Hiermee verhoog je de huidige break-even voor Bayern (om afkoop te betalen en hem door te verkopen) van 15 miljoen (10+5) naar 22.5 miljoen (15+7.5) (de break-even situatie is eigenlijk in niemands belang).
Tillmans salaris wordt groter (maar dat is tussen Bayern en de speler).

Is voor iedereen beter: Bayern kan hem nog 1 jaar laten groeien/aankijken of hij dan echt basismateriaal is. PSV kan nog een jaar extra profiteren van zijn aanwezigheid en wordt daarmee extra beloond (de afkoop). Tillman kan in betrekkelijke luwte (lijkt me erg verveld om maar speelbal te zijn en het ene jaar in Glasgow te spelen en het andere in Eindhoven) nog verder groeien.
Ivicii
Jeugdinternational

Als het tot een definitieve overname gaat komen lijkt het mij logisch dat het idd een zirkzee deal wordt.. 15 betalen en bayern heeft de optie m voor pak m beet 30-35 terug te halen.. of krijgen van alles boven een bepaald bedrag een x aantal procent.. wat ook wel een flink percentage zal zijn
Maax
Vaste waarde in elftal
1
Seizoenkaart: Vak L

Al krijg je er geen euro voor; als je deze man niet kan kopen moet je em altijd huren als het kan. Fantastische speler.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5

Ondanks dat ook ik hem heel graag zie blijven.
Bij Bayern zijn ze ook niet gek. Deze man heeft zichzelf in de CL en de eredivisie laten zien.
Hij zal in trek zijn bij clubs uit grotere competities met een grotere beurs. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.

Als de mogelijkheid zich voordoet om hem definitief of nogmaals middels een huurcontract voor een jaar over te nemen, dan natuurlijk altijd doen.
Doperwt11
Lid 2e elftal

Niet elke speler hoeft / kan een cashcow zijn.
Als je Tillman een aantal jaren bij ons kan spelen en we pakken er minder winst op omdat Bayern ook wil mee profiteren moet je dat altijd doen.
Gewoon omdat zulke spelers pure kwaliteit toevoegen aan je selectie waar andere spelers zich ook weer aan kunnen optrekken.
Tillman heeft nog genoeg te verbeteren maar heeft in potentie misschien wel het hoogste plafond in onze selectie.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5

Als er een boete van maar drie miljoen in staat, dan is het al bijna een gelopen race. Blijkbaar komen grote talenten of talenten van grote clubs niet meer zonder dit naar PSV.

Nu wordt bij wijze van spreken alleen zijn salaris voor dit seizoen met bonussen vergoed.
Dan was de deal met City voor Angelino nog een stuk beter uitgedokterd door John dan deze deal.
Ardbeg
Legende
6

flemmingpovlsen schreef: 15 mar 2024, 23:09 Herhaal gewoon de deal van afgelopen jaar, met een vergroting van 50%:
Nieuwe optie tot koop voor 15 miljoen.
Afkoop voor Bayern (was 5?) wordt 7.5 miljoen
Hiermee verhoog je de huidige break-even voor Bayern (om afkoop te betalen en hem door te verkopen) van 15 miljoen (10+5) naar 22.5 miljoen (15+7.5) (de break-even situatie is eigenlijk in niemands belang).
Tillmans salaris wordt groter (maar dat is tussen Bayern en de speler).

Is voor iedereen beter: Bayern kan hem nog 1 jaar laten groeien/aankijken of hij dan echt basismateriaal is. PSV kan nog een jaar extra profiteren van zijn aanwezigheid en wordt daarmee extra beloond (de afkoop). Tillman kan in betrekkelijke luwte (lijkt me erg verveld om maar speelbal te zijn en het ene jaar in Glasgow te spelen en het andere in Eindhoven) nog verder groeien.
Ja PSV! Doe gewoon even!
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Voormalig KG schreef: 17 mar 2024, 10:42Dan was de deal met City voor Angelino nog een stuk beter uitgedokterd door John dan deze deal.
PSV had wellicht geen keus hé.

Koopoptie schijnt 12 miljoen te zijn. De boete 3 miljoen. Kortom: als Tillman niet gekocht kan worden dan heb je 15 miljoen te besteden voor een vervanger.

Moet prima kunnen. Misschien is gewoon Tillman nog een jaar huren en dat geld elders besteden aan de selectie wel veel beter. Koop je Tillman dan zit je Babadi op de lange duur in de weg. Of ze moeten Tillman (ook) op de positie van Veerman zien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende
3

Voor Tillman zelf is het allesbehalve ideaal om na ons weer naar een nieuwe club te gaan. Dan slijt ‘ie drie clubs in drie jaar tijd op jonge leeftijd. Als Earnie een deal zoals Bologna met Zirkzee heeft bewerkstelligd ook bij ons kan regelen zou dat echt fantastisch zijn.
rjg1992
Lid 2e elftal
3

Ik vind dat eigenlijk niet zo’n topdeal. Al het risico ligt bij jou, als hij alles afscheurt heeft Bayern al lekker 10 miljoen, maar je moet wel de HELFT afdragen van de toekomstige kosten. Dus max ga je bij een verkoop van 70 miljoen 30 miljoen in je zak kunnen steken. Dat is toch totaal niet in verhouding?
Standbeeld
Mister PSV
2

DonyellMalen schreef: 17 mar 2024, 10:56Voor Tillman zelf is het allesbehalve ideaal om na ons weer naar een nieuwe club te gaan. Dan slijt ‘ie drie clubs in drie jaar tijd op jonge leeftijd.
Bij Rangers deed ie het goed, bij ons doet ie het top. Dus ik zie niet per se in waarom hij het bij een nieuwe club niet ook gewoon heel goed kan doen. Dat hij dan 3 clubs slijt maakt niet zoveel uit. Is geen issue.
rjg1992 schreef: 17 mar 2024, 11:23Ik vind dat eigenlijk niet zo’n topdeal. Al het risico ligt bij jou, als hij alles afscheurt heeft Bayern al lekker 10 miljoen, maar je moet wel de HELFT afdragen van de toekomstige kosten. Dus max ga je bij een verkoop van 70 miljoen 30 miljoen in je zak kunnen steken. Dat is toch totaal niet in verhouding?
Iedere speler kan alles afscheuren. Dat is onderdeel van het spel en is verder geen issue in onderhandelingen. Of het een goede deal is hangt af van de alternatieven. Ik vind Tillman nu al 25mln waard. Dus als je hem voor 15mln over kan nemen met een buyback voor Bayern dan heb ik daar vrede mee hoor.
DonyellMalen
Legende
3

Standbeeld schreef: 17 mar 2024, 11:41Bij Rangers deed ie het goed, bij ons doet ie het top. Dus ik zie niet per se in waarom hij het bij een nieuwe club niet ook gewoon heel goed kan doen. Dat hij dan 3 clubs slijt maakt niet zoveel uit. Is geen issue.
Tuurlijk kan hij het ook bij een nieuwe club weer laten zien, dat zal ie ongetwijfeld ook gaan doen, maar dat was mijn punt niet. Is gewoonweg niet ideaal voor een jonge speler om drie keer in drie jaar tijd van club te wisselen en daarmee telkens te verhuizen. Ergens belangrijk zijn, je hechten aan een omgeving en je thuisvoelen is enorm belangrijk, zeker op zo'n jonge leeftijd. Dat leidt tot de beste prestaties. Allemaal makkelijk praten vanaf de zijlijn dat dat geen issue is. Malik is een enorm introverte jongen die zich juist goed gedijt bij de rust van PSV en De Herdgang.
Likes voor DonyellMalen :
psvgouda
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5

ShovingNE2 schreef: 17 mar 2024, 10:55
Voormalig KG schreef: 17 mar 2024, 10:42Dan was de deal met City voor Angelino nog een stuk beter uitgedokterd door John dan deze deal.
PSV had wellicht geen keus hé.

Koopoptie schijnt 12 miljoen te zijn. De boete 3 miljoen. Kortom: als Tillman niet gekocht kan worden dan heb je 15 miljoen te besteden voor een vervanger.

Moet prima kunnen. Misschien is gewoon Tillman nog een jaar huren en dat geld elders besteden aan de selectie wel veel beter. Koop je Tillman dan zit je Babadi op de lange duur in de weg. Of ze moeten Tillman (ook) op de positie van Veerman zien.
Zeker waar en mede daarom ook het stukje wat ik daarvoor had geschreven.
Likes voor Voormalig KG :
ShovingNE2
Standbeeld
Mister PSV
2

DonyellMalen schreef: 17 mar 2024, 12:02
Standbeeld schreef: 17 mar 2024, 11:41Bij Rangers deed ie het goed, bij ons doet ie het top. Dus ik zie niet per se in waarom hij het bij een nieuwe club niet ook gewoon heel goed kan doen. Dat hij dan 3 clubs slijt maakt niet zoveel uit. Is geen issue.
Tuurlijk kan hij het ook bij een nieuwe club weer laten zien, dat zal ie ongetwijfeld ook gaan doen, maar dat was mijn punt niet. Is gewoonweg niet ideaal voor een jonge speler om drie keer in drie jaar tijd van club te wisselen en daarmee telkens te verhuizen. Ergens belangrijk zijn, je hechten aan een omgeving en je thuisvoelen is enorm belangrijk, zeker op zo'n jonge leeftijd. Dat leidt tot de beste prestaties. Allemaal makkelijk praten vanaf de zijlijn dat dat geen issue is. Malik is een enorm introverte jongen die zich juist goed gedijt bij de rust van PSV en De Herdgang.
Genoeg voorbeelden waarbij dat niet het geval is. Ik moet direct aan Xavi denken: Barcelona, Parijs, Eindhoven, Leipzig. Dest: Amsterdam, Barcelona, Milan, Eindhoven en straks misschien weer een andere stad. Natuurlijk is jezelf ergens thuisvoelen belangrijk, het kan een reden zijn, maar als je een beetje objectief naar de zaak kijkt dan hoeft dat niet zo te zijn dat hij daarvoor bij PSV hoeft te blijven.
DonyellMalen
Legende
3

Prijzen pakken en een club waar de fans en trainer in je geloven, naast het feit dat je je thuisvoelt buiten het veld maakt een heel belangrijk onderdeel uit. Dat is zo'n enorme opsteker. Heb je de serie Sunderland Till I Die gezien (aanrader)? Die Patrick Roberts legt het daar mooi uit.

En zeg niet dat daarom Malik bij PSV blijft, helemaal niet. Het maakt alleen maar sterker wat PSV te bieden heeft. We gaan het zien. ;)
Jwoeloe
Moderator
6

Awards:

Voormalig KG schreef: 17 mar 2024, 10:42 Als er een boete van maar drie miljoen in staat, dan is het al bijna een gelopen race. Blijkbaar komen grote talenten of talenten van grote clubs niet meer zonder dit naar PSV.

Nu wordt bij wijze van spreken alleen zijn salaris voor dit seizoen met bonussen vergoed.
Dan was de deal met City voor Angelino nog een stuk beter uitgedokterd door John dan deze deal.
Dat valt allemaal wel mee. Vergeet namelijk niet dat ze ook nog een schuld open hebben staan bij Rangers, die krijgen een som om het af te kopen + doorverkooppercentage. Wellicht krijgen wij dat laatste ook nog wel bij het afkopen van de koopoptie. In dat geval moeten ze hem aanzienlijk duurder verkopen om er meer op te verdienen. Plus dat er dan extra/tijd moeite in gaat zitten, waardoor breakeven spelen of 1M extra vangen voor een club als Bayern ook niet de moeite waard is. Dan moet hij echt voor 20-25M+ gaan.
Likes voor Jwoeloe :
ShovingNE2
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Enige reden waarom wij de optie niet kunnen lichten is als Bayern hem zelf in de selectie ziet volgend jaar. In andere gevallen denk ik dat de optie gelicht kan worden door PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
2

ShovingNE2 schreef: 17 mar 2024, 13:15 Enige reden waarom wij de optie niet kunnen lichten is als Bayern hem zelf in de selectie ziet volgend jaar. In andere gevallen denk ik dat de optie gelicht kan worden door PSV.
Of een andere club biedt 25mln.
Juancho
Legende
6

Die 3 miljoen boete is wel erg matig hoor. Niet meer aan beginnen wat mij betreft. Gelukkig zit PSV er door dit seizoen een warmer bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DonyellMalen
Legende
3

Maar wat had PSV dan moeten doen? We hebben alleen maar kanjers gekocht; letterlijk elke transfer is raak geweest en ze hebben allen ook veel gekost. Gezien waar PSV vandaan komt is het niet gek om twee kwaliteitsspelers te huren waarbij je bij beide ook nog de mogelijkheid hebt om ze definitief over te nemen. Zowel Dest als Tillman zijn waanzinnige versterkingen gebleken. Als huur iets toevoegt is het hartstikke prima, altijd beter dan middelmaat kopen waar je sportief niet verder mee komt.

Uiteindelijk brengen Tillman en Dest hun sportieve prestaties waardoor we op de lange termijn financieel er ook beter voorstaan.
Likes voor DonyellMalen (totaal 6):
TijnSmeets14ShovingNE2Ren HöekSKERLARikkert1234
Standbeeld
Mister PSV
2

Juancho schreef: 17 mar 2024, 13:28 Die 3 miljoen boete is wel erg matig hoor. Niet meer aan beginnen wat mij betreft. Gelukkig zit PSV er door dit seizoen een warmer bij.
Wat niet meer aan beginnen? Ik vind die 3mln juist prima. Als Bayern die clausule activeert heb je gratis een topper gehad itt dat we enkel hebben moeten betalen voor huur. Ik heb er geen problemen mee als je zo een of twee spelers in je selectie hebt.
Likes voor Standbeeld (totaal 3):
Smeets14DonyellMalenSKERLA
Hatseflats
Vedette
4

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 mar 2024, 10:55Koop je Tillman dan zit je Babadi op de lange duur in de weg.
Ja, boeiend. Ik vind Babadi nog lang niet klaar als basisspeler van PSV. Te nonchalant en te weinig inhoud.
Als je Tillman kan kopen moet je dat altijd doen! Babadi sluit maar gewoon achteraan. Babadi heeft veel talent, maar dan moet ie niet alleen op zijn talent teren, maar ook vuile meters maken.

Tillman >>>>>>> Babadi
Likes voor Hatseflats (totaal 2):
Vanthaman18Joenepsv
Juancho
Legende
6

DonyellMalen schreef: 17 mar 2024, 13:36 Maar wat had PSV dan moeten doen? We hebben alleen maar kanjers gekocht; letterlijk elke transfer is raak geweest en ze hebben allen ook veel gekost. Gezien waar PSV vandaan komt is het niet gek om twee kwaliteitsspelers te huren waarbij je bij beide ook nog de mogelijkheid hebt om ze definitief over te nemen. Zowel Dest als Tillman zijn waanzinnige versterkingen gebleken. Als huur iets toevoegt is het hartstikke prima, altijd beter dan middelmaat kopen waar je sportief niet verder mee komt.

Uiteindelijk brengen Tillman en Dest hun sportieve prestaties waardoor we op de lange termijn financieel er ook beter voorstaan.
Als je financieel gezien weinig kan is er idd niks met huren. Daarom zei ik ook dat PSV er straks veel beter voor staat. Dan zijn wat mij betreft dit soort opleidingsdeals niet prioriteit. Ook om zelf weer flink wat waarde op het veld te krijgen. Dat is super belangrijk voor PSV.

Als je richting einde zomer window straks nog een leuke speler kan huren voor erbij, prima. Maar geen huur met koopoptie wat eigenlijk geen koopoptie is voor je belangrijke posities in de basis. De situatie is straks ook heel anders gelukkig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Malik Tillman (gehuurd van Bayern München)