Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Toon Gerbrands

Bericht door ShovingNE2 » 05 feb 2020, 11:06

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Begrijp het ook niet van Marco. Als Ajax-watcher even een stukje tikken over hoe slecht Gerbrands het doet...
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 11:14

Misschien nog een gunstje richting van Bommel? Al is dat natuurlijk 100% speculaasie.

Ihattaren
International
Has thanked: 2 times
Been thanked: 128 times

Bericht door Ihattaren » 05 feb 2020, 11:15

Had als PSV watcher nooit wat (breaking) nieuws te vertellen over PSV. Zal vast boos zijn dat Toontje die lijntjes gesloten hield qua info

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 927 times
Been thanked: 727 times

Bericht door Sensation » 05 feb 2020, 11:38

Een journalistiek artikel tikken gebaseerd op rancune, zo komt het op mij over iig...
#SzoboszlaiForBallonD'Or

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 103 times
Been thanked: 83 times

Bericht door guus » 05 feb 2020, 11:47

Je kunt van alles aanmerken maar één ding is zeker aan de integriteit van Gerbrands valt niet te twijfelen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 12:04

Pffft dit is echt totaal niks toevoegende negativiteit... meneer moest nog een stukje over PSV inleveren. Héél goedkoop.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 05 feb 2020, 12:12

Precies zoals ik er ook over dacht toen ik het een paar uur geleden las. Herverpakt oud nieuws.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 12:13

Neem ook eens de tijd om de comments onder het artikel te lezen. Deze zijn veelzeggend.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 05 feb 2020, 19:56

Nou de reactie van Gerbrands de afgelopen weken is ook on-Gerbrands.

De organisatie is zo lek als een mandje als het over Van Bommel gaat. Emo-reactie bij Bergwijn. Het is nog wachten op zijn veroordeling van de bestorming.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 20:15

Heya Hallvar schreef:
05 feb 2020, 11:03
Het is vooral hoogtijd voor journalisten die weinig toegang kregen om nu hun gram te halen.
Ironisch genoeg maakte juist v Bommel de trainingen besloten. Qua informatievoorziening was het juist al gesloten voordat Timmer PSV watcher werd. Wat dat betreft kunnen velen een voorbeeld nemen aan Elfrink, die past wat dat betreft meer de Bruce Lee methode toe, en komt verder meer inhoudelijk met kritiek dan dit soort rancune stukjes.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 05 feb 2020, 20:15

guus schreef:
05 feb 2020, 11:47
Je kunt van alles aanmerken maar één ding is zeker aan de integriteit van Gerbrands valt niet te twijfelen.
Precies. Toon heeft fouten gemaakt. Grote fouten. Zijn leiderschap vind ik uiterst zwak in deze hele periode.

Maar het is wel een eerlijke, integere man. Anders kan je niet overleven in deze verrotte voetbal wereld als non voetballer zoals hij.

Er gebeuren hele smerige dingen waarbij eerlijke, oprechte mensen als Toon en John kapot worden gemaakt. Dat is niet eerlijk, maar de wereld is helaas ook niet eerlijk. Wel hoop je dan dat ze allebei de kans krijgen om het om te draaien, want ik zou het erg vinden als ze op deze manier weggejaagd worden.

Dat wil niet zeggen dat ze niet aangepakt moeten worden. Nogmaals: er zijn gewoon fouten gemaakt en een duidelijke analyse van dit seizoen is wel nodig.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 20:21

En ook na fouten moet je wat mij betreft de kans krijgen om ervan te leren en het recht te zetten, ipv gelijk afscheid nemen en iemand anders het maar laten proberen.

Voor John geldt o.a. een evenwichtigere en mentaal sterkere selectie, voor Toon een betere MT samenstelling en adequater naar buiten treden. Laat het beiden maar zien, en laten we handelen naar ons mooie clublied.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 feb 2020, 13:56

Gat van 12 miljoen: allemaal supporters die elkaar bang lopen maken.

.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 07 feb 2020, 14:07

Voor de liefhebbers:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 feb 2020, 14:20

Ik vind dat Toon hier zich aardig herpakt. Ik realiseerde me trouwens niet dat hij alles bij elkaar al 18 jaar AD is van een BVO. In dat ligt moeten Marco Timmer (met z'n stukje) en Johan Derksen (met z'n volleybalcoach continu) echt opbokken.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 07 feb 2020, 14:37

Josef Dettelbacher schreef:
07 feb 2020, 14:20
Ik vind dat Toon hier zich aardig herpakt. Ik realiseerde me trouwens niet dat hij alles bij elkaar al 18 jaar AD is van een BVO. In dat ligt moeten Marco Timmer (met z'n stukje) en Johan Derksen (met z'n volleybalcoach continu) echt opbokken.
Johan Derksen doet precies hetzelfde als Reneetje doet. Hetzelfde continu blijven herhalen en de spotlight op iemand anders zetten, om de aandacht van zichzelf af te leiden. Mensen zouden eens moeten gaan door hebben hoe droevig ze zijn..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... aakt-.html

Verdomme. De droeftoetertjes moeten een keer op zijn plek gezet worden. Faux-stoere jongetjes.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 feb 2020, 14:59

Echt zwaar kut idd, laffe, kansloze pisventjes die daarvoor zorgen...

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 07 feb 2020, 15:00

Zoals altijd vertegenwoordigt Toon onze club op een prima manier. Het klinkt alleen alsof hij het proces belangrijker vindt dan de uitkomst. Natuurlijk is gedegen je werk doen, zorgvuldigheid, een goede eigenschap. Maar als de uitkomst ruk is heb je daar weinig aan. En wie zijn die 4 ervaren spelers die de boodschap moeten overbrengen? Ik heb daar weinig vertrouwen in. We moeten morgen winnen. Punt.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 540 times

Bericht door Massimo » 07 feb 2020, 15:07

ruuddevil schreef:
07 feb 2020, 15:00
Zoals altijd vertegenwoordigt Toon onze club op een prima manier. Het klinkt alleen alsof hij het proces belangrijker vindt dan de uitkomst. Natuurlijk is gedegen je werk doen, zorgvuldigheid, een goede eigenschap. Maar als de uitkomst ruk is heb je daar weinig aan. En wie zijn die 4 ervaren spelers die de boodschap moeten overbrengen? Ik heb daar weinig vertrouwen in. We moeten morgen winnen. Punt.
We gaan morgen winnen. Punt. ;)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 feb 2020, 15:48

'iets in mijn brievenbus wat daar niet hoorde'....

Serieus?

De volgende die de acties van de capuchonnetjes kan op mijn grootste minachting rekenen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 feb 2020, 15:56

ShovingNE2 schreef:
07 feb 2020, 15:48
'iets in mijn brievenbus wat daar niet hoorde'....

Serieus?

De volgende die de acties van de capuchonnetjes kan op mijn grootste minachting rekenen.
Dit kan ook onschuldig zijn he. Misschien bedoelde hij wel de papieren VI.

Heya Hallvar
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Heya Hallvar » 07 feb 2020, 15:59

ruuddevil schreef:
Hier heb je een punt, het proces kan prima op orde zijn maar als de input niet goed is zal de output ook slecht zijn. Dan begint het bij de scoutingscriteria die je stelt en aan de speelwijze + balans die je wil nastreven. Als die criteria en uitgangspunten verkeerd zijn haal je dus de verkeerde spelers (en technische leiding)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 feb 2020, 16:16

Heya Hallvar schreef:
07 feb 2020, 15:59
ruuddevil schreef:
Hier heb je een punt, het proces kan prima op orde zijn maar als de input niet goed is zal de output ook slecht zijn. Dan begint het bij de scoutingscriteria die je stelt en aan de speelwijze + balans die je wil nastreven. Als die criteria en uitgangspunten verkeerd zijn haal je dus de verkeerde spelers (en technische leiding)
Maar je moet ook kijken: wat is het alternatief? Snel de mensen vervangen voor anderen en andere scoutingscriteria opstellen? De vervolgvraag is dan: Is het aannemelijk dat je daarmee dit komende half jaar geholpen bent?

Ik denk het niet. Als je via een bepaalde manier scout, dan lijkt het me niet aannemelijk dat je nog een bakje met "gescout volgens andere receptuur" hebt liggen. Lijkt mij dat je dan je beleid moet aanpassen, met die vernieuwde blik gaat kijken, en dan daar spelers op selecteert.

Zelfde geldt voor een andere TD: heb je een andere beschikbaar die jou nu direct vooruit helpt?

Kortom, ik denk dat Toon gedaan heeft dat voor de situatie het beste is. Als je huidige soep niet lekker is en je vervangt - let's say - drie ingrediënten tegelijk, dan weet je niet precies welke ingrediënten nu precies verantwoordelijk zijn voor welk deel van de verbetering.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 07 feb 2020, 16:35

Hij zegt de logische dingen. Het process is zeker belangrijk namelijk. Mits het process kloppend is natuurlijk. Maar wat hij zegt klinkt prima. Geen impulsieve beslissingen.

En dat is wel wat er 1,5 jaar geleden gebeurde toen hij binnen 24 uur een coach, TD en HJO had aangesteld. Allemaal uit de eigen shop. Daar ging geen proces aan vooraf; in ieder geval geen uitgebreide profielschets in ieder geval want het klopte van geen kant.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 feb 2020, 16:36

Dit soort volk kan je niet genoet in het zonnetje zetten. Bedreigingen zijn niet echt want geen verwondingen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 feb 2020, 16:38

Josef Dettelbacher schreef:
07 feb 2020, 16:16
Kortom, ik denk dat Toon gedaan heeft dat voor de situatie het beste is. Als je huidige soep niet lekker is en je vervangt - let's say - drie ingrediënten tegelijk, dan weet je niet precies welke ingrediënten nu precies verantwoordelijk zijn voor welk deel van de verbetering.
Hier schuilt een valkuil van data driven doorontwikkeling: als je alleen bewezen keuzes wil maken kun je maar hele kleine stapjes tegelijk maken. Op zo'n moment heb je iemand met visie nodig die zegt: we gaan die en die kant op; zolang hij daarmee niet in gaat tegen eerder geleerde (bewezen) lessen kom je zo doorgaans veel verder.

Maar idd, op korte termijn kun je sowieso geen hele nieuwe processen neerzetten en dan ook nog verwachten dat je daar binnen diezelfde termijn ook meteen de vruchten van plukt.

Los van de processen en de kwaliteit van zowel in- als output hebben we op het moment hele andere problemen zoals verdeeldheid, stuurloosheid en gebrek aan vertrouwen waar op korte termijn waarschijnlijk veel meer winst te halen valt, bovendien met veel minder inspanning. Nou had Toon natuurlijk al een verhaal maar hij zal moeten komen met een nieuwe versie die voldoende ambitieus is én de huidige problemen adresseert zodat het voor iedereen geloofwaardig is, een verhaal waar mensen zich in kunnen vinden en waar ze zich weer voor kunnen verenigen... en een verhaal wat ondersteund wordt door beleidskeuzes zoals de aanstelling van een bijpassende trainer, een opdracht richting TD vwb hiaten in de selectie, enz.

Plaats reactie