Studio Voetbal

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Afbeelding


NOS Studio Voetbal is een wekelijks televisieprogramma over actuele voetbalgebeurtenissen dat op NPO 1 door de NOS wordt uitgezonden. In het programma wordt het voetbalnieuws van de afgelopen week besproken door de presentator en een aantal in samenstelling wisselende analytici. Het programma volgde in augustus 2002 Studio Sport Eredivisie op Maandag op, dat een jaar heeft bestaan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik moest afgelopen zondag weer wat grimlachen vanwege een discussie tussen PiAir / Vaart / Affelay over een overtreding, weet niet meer over welke wedstrijd het ging maar ze probeerden te beoordelen of hier sprake was van een 'bewussie' of niet. Want als het niet bewust was dan was het terecht geen rode kaart, was het oordeel van onze drie kenners van het spelletje.

Maar volgens mij klopt dat helemaal niet, rood wordt gegeven omdat je iemand's gezondheid in gevaar brengt of niet, de spelregels zeggen helemaal niks over de mate waarin je je daarvan bewust was:


• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off

Vergelijk dit met de regels voor hands, waar wél een onderscheid gemaakt wordt tussen bewust of niet bewust:

It is an offence if a player:

deliberately touches the ball with their hand/arm, including moving the hand/arm towards the ball
• scores in the opponents’ goal directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
• after the ball has touched their or a team-mate’s hand/arm, even if accidental, immediately: (enz)




Doordat de drie kenners de regels niet kennen dragen ze bij aan het onbegrip bij de kijker, voor wie 'bewussie' een hele leuke term is om erin te houden, terwijl ie dus eigenlijk irrelevant is (voor gevaarlijk spel).


Disclaimer: de regels hierboven zijn niet compleet, als je precies wil weten hoe het zit met hands / gevaarlijk spel moet je dus ff de complete LOTG raadplegen
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Dan had Anthony ook wel rood mogen krijgen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 12 jan 2021, 16:53 Ik moest afgelopen zondag weer wat grimlachen vanwege een discussie tussen PiAir / Vaart / Affelay over een overtreding, weet niet meer over welke wedstrijd het ging maar ze probeerden te beoordelen of hier sprake was van een 'bewussie' of niet. Want als het niet bewust was dan was het terecht geen rode kaart, was het oordeel van onze drie kenners van het spelletje.

Maar volgens mij klopt dat helemaal niet, rood wordt gegeven omdat je iemand's gezondheid in gevaar brengt of niet, de spelregels zeggen helemaal niks over de mate waarin je je daarvan bewust was:


• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off

Vergelijk dit met de regels voor hands, waar wél een onderscheid gemaakt wordt tussen bewust of niet bewust:

It is an offence if a player:

deliberately touches the ball with their hand/arm, including moving the hand/arm towards the ball
• scores in the opponents’ goal directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
• after the ball has touched their or a team-mate’s hand/arm, even if accidental, immediately: (enz)




Doordat de drie kenners de regels niet kennen dragen ze bij aan het onbegrip bij de kijker, voor wie 'bewussie' een hele leuke term is om erin te houden, terwijl ie dus eigenlijk irrelevant is (voor gevaarlijk spel).


Disclaimer: de regels hierboven zijn niet compleet, als je precies wil weten hoe het zit met hands / gevaarlijk spel moet je dus ff de complete LOTG raadplegen
Is dit niet meer voor een scheidsrechter topic?
Hoe dan ook, lijkt de uitleg van Pierre me niet verkeerd.
• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
Dit suggereert natuurlijk dat je iets bewust doet. Je kunt namelijk onmogelijk excessive force onbewust inzetten, want het vereist een extra inspanning. Soms lijkt iets te heftig, maar als je bijvoorbeeld uitglijdt en daardoor tegen iemand aanknalt, is het niet bewust, dus ook geen excessive force, toch?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs85 schreef: 12 jan 2021, 18:54 Hoe dan ook, lijkt de uitleg van Pierre me niet verkeerd.
• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
Dit suggereert natuurlijk dat je iets bewust doet. Je kunt namelijk onmogelijk excessive force onbewust inzetten, want het vereist een extra inspanning. Soms lijkt iets te heftig, maar als je bijvoorbeeld uitglijdt en daardoor tegen iemand aanknalt, is het niet bewust, dus ook geen excessive force, toch?
Nee je bent dan gewoon lomp bezig, dat kan best zijn doordat je jezelf helemaal niet meer onder controle had.

Bovendien zijn de regels m.i. echt duidelijk want als expres / per ongeluk een rol speelt dan wordt dat ook genoemd. Waarom zou je het er op een andere plaats dan zelf bij moeten verzinnen?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 12 jan 2021, 18:59
Thijs85 schreef: 12 jan 2021, 18:54 Hoe dan ook, lijkt de uitleg van Pierre me niet verkeerd.
• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
Dit suggereert natuurlijk dat je iets bewust doet. Je kunt namelijk onmogelijk excessive force onbewust inzetten, want het vereist een extra inspanning. Soms lijkt iets te heftig, maar als je bijvoorbeeld uitglijdt en daardoor tegen iemand aanknalt, is het niet bewust, dus ook geen excessive force, toch?
Nee je bent dan gewoon lomp bezig, dat kan best zijn doordat je jezelf helemaal niet meer onder controle had.

Bovendien zijn de regels m.i. echt duidelijk want als expres / per ongeluk een rol speelt dan wordt dat ook genoemd. Waarom zou je het er op een andere plaats dan zelf bij moeten verzinnen?
Maar hoe definieer je dan wanneer het excessief is? Dat heeft toch te maken met een inschatting? Dus daarmee heb je het toch ook voor een deel over intentie?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vind ik niet, je kunt bijv. met twee gestrekte benen vooruit op de bal afglijden waarbij je nooit de intentie had om de speler ipv de bal te raken.

Excessief, da's is de inschatting van de scheids he, niet van die speler op dat moment ;) misschien is die gewoon een lompe hork die zichzelf niet helemaal onder controle heeft, kreeg ie een waas voor ogen, of wat dan ook. Allerlei manieren waarop je terecht rood kunt krijgen zonder dat je de intentie had om iemand te blesseren en dus is die intentie helemaal niet bepalend.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Oké, je hebt een punt, al kan ik me wel voorstellen dat je bij twijfel intentie mee laat tellen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Expres of per ongeluk is maar op een paar situaties van toepassing. Terugspeelbal, slaan, en verder nog wat kleine dingen. Hands hoorde daar ook bij (en dat gaat denk ik weer gelden in de toekomst).
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Eerder heb ik afgegeven op Afellay maar dan moet ik nu ook zo eerlijk zijn dat er wel verbetering in zit. Hij lijkt een stuk minder gespannen en dat komt in ieder geval zijn teksten ten goede. Het zal nooit een geweldig spreker worden maar dat er iemand met een PSV achtergrond bij Studio Voetbal zit is al heel wat.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Poeh Afellay is hard. Hij heeft m.i. wel gelijk. Zal niet iedereen hier het mee eens zijn.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Johnnie Walker schreef: 14 feb 2021, 23:18 Poeh Afellay is hard. Hij heeft m.i. wel gelijk. Zal niet iedereen hier het mee eens zijn.
Haha Precies wat er in de studio gezegd wordt: RANCUNEUS!
En dan maar lullen over hoe goed Ihatarren is. Man man......
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

guus schreef: 14 feb 2021, 23:26
Johnnie Walker schreef: 14 feb 2021, 23:18 Poeh Afellay is hard. Hij heeft m.i. wel gelijk. Zal niet iedereen hier het mee eens zijn.
Haha Precies wat er in de studio gezegd wordt: RANCUNEUS!
En dan maar lullen over hoe goed Ihatarren is. Man man......
Ik ben van huis uit anti Studio Voetbal, maar vind ze wat betrekking met PSV op het moment wel spijker en kop. Ibi gelijk over Mo tegen Ajax. Slaat daarin wel door omdat ie een maatje van hem is, maar dat haalt vd Vaart ook direct onderuit.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

En dan die witte Chinees daar komt alleen maar onzin uit.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Johnnie Walker schreef: 14 feb 2021, 23:29
guus schreef: 14 feb 2021, 23:26

Haha Precies wat er in de studio gezegd wordt: RANCUNEUS!
En dan maar lullen over hoe goed Ihatarren is. Man man......
Ik ben van huis uit anti Studio Voetbal, maar vind ze wat betrekking met PSV op het moment wel spijker en kop. Ibi gelijk over Mo tegen Ajax. Slaat daarin wel door omdat ie een maatje van hem is, maar dat haalt vd Vaart ook direct onderuit.
Ihatteren is helemaal niet zijn maatje. Laatst zei hij nog dat hij hem niet meer gesproken heeft sinds hij weg is bij PSV. Puur uit rancune zit hij daar af te geven op Schmidt..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

guus schreef: 14 feb 2021, 23:37
Johnnie Walker schreef: 14 feb 2021, 23:29

Ik ben van huis uit anti Studio Voetbal, maar vind ze wat betrekking met PSV op het moment wel spijker en kop. Ibi gelijk over Mo tegen Ajax. Slaat daarin wel door omdat ie een maatje van hem is, maar dat haalt vd Vaart ook direct onderuit.
Ihatteren is helemaal niet zijn maatje. Laatst zei hij nog dat hij hem niet meer gesproken heeft sinds hij weg is bij PSV. Puur uit rancune zit hij daar af te geven op Schmidt..
Okay, wist ik niet. Ik sluit wat rancune ook niet uit. Moet zeggen dat ik 't wel aardig met hem eens ben.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

guus schreef: 14 feb 2021, 23:37
Johnnie Walker schreef: 14 feb 2021, 23:29

Ik ben van huis uit anti Studio Voetbal, maar vind ze wat betrekking met PSV op het moment wel spijker en kop. Ibi gelijk over Mo tegen Ajax. Slaat daarin wel door omdat ie een maatje van hem is, maar dat haalt vd Vaart ook direct onderuit.
Ihatteren is helemaal niet zijn maatje. Laatst zei hij nog dat hij hem niet meer gesproken heeft sinds hij weg is bij PSV. Puur uit rancune zit hij daar af te geven op Schmidt..
Dit dus. De tweede Waterreus. Die was ook zo lekker "onpartijdig kritisch" nadat PSV hem niet wilde. Was Ibi maar zo lekker scherp toen van Bommel nog coach was en hij aanvoerder.

Waardeloze analist verder, want hij praat veel, maar zegt verder niks. Beetje herhalen wat Pierre zegt in een iets andere vorm, verder voegt hij nul toe. Vd Vaart en Theo zijn veel beter/leuker en dat zegt al genoeg.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen over Ibi maar wat een NSBer.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Toen hij aanvoerder was en het seizoen naar de tyfus ging hoorde je hem niet. Nu heeft Schmidt hem niet nodig begin vh seizoen en gaat ie zo reageren. Wat een klein kind.

(Ook al heeft ie op een paar punten gelijk!)
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Hij komt heel rancuneus over in elk geval. Iets te. Maar ik moet eerlijk zeggen dat hij op sommige punten wel de vinger op de zere plek legt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 15 feb 2021, 02:38 Toen hij aanvoerder was en het seizoen naar de tyfus ging hoorde je hem niet.
Dit dus. Is geen clubman. Clubmensen doen dit niet. Deur voor hem dichtgooien als hij langskomt. Wil een beetje iedereen in Hilversum pijpen om wat centen te verdienen en het analistenwereldje binnen te komen. Als je dan over PSV heen schijt doet dat het wel lekker.

Aller aller slechtste aanvoerder die we ooit gehad hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Is het niet een klein beetje scheef om het mooi te vinden dat Schmidt zegt waar het op staat en om nu Ibi af te fakkelen omdat hij als PSV'er politiek correct moet zijn over de club?

Het is overigens niet dat ie de club af valt. Het systeem en het vasthouden aan Sangaré en Rosario is waar hij op schiet. Dat mag toch?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind dat zowel Schmidt zijn muil moet houden en niet de zielenpoot moet uithangen, en gelijkertijd moet Ibi niet de rancuneuze ex speler uithangen die zich gedraagd als een bakvis die geen Prom date wist te scoren.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Kunnen ze Joep Schreuder de volgende keer even de mond snoeren met zijn vervelende zuigende interviews, deju.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Prima uitzending wederom. By far het beste voetbal praat programma tegenwoordig. Vooral Pierre was scherp:

- Martinez had rood moeten hebben
- Benoemde de niet gegeven pingel voor Dumfries
- Ook duidelijk wel over Ihattaren al werd dat onderwerp wat snel behandelt. Maar niemand die wees naar Schmidt.

Prima. Het feit dat Afellay er niet was, was wat mij betreft ook een pre.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Studio Voetbal