Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Trixm
Vedette
7

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 08 aug 2024, 09:36 Nogmaals, en met alle respect, maar dat verzin je er zelf bij. De regel is toch duidelijk? Geen direct rood, wel geel. Dat staat er letterlijk.

Jij haalt er zelf bij dit ook geldt bij een eerder gegeven gele kaart. Maar dat wordt helemaal nergens benoemd.
Ik verzin niks hoor, de hele reden van de regeling is dat de consequentie bij een overtreding in de 16 tot 3 straffen leid, niet de wens is van de FIFA en de KNVB.
Saibari is underrated.
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Trixm schreef: 08 aug 2024, 09:39
Juancho schreef: 08 aug 2024, 09:36 Nogmaals, en met alle respect, maar dat verzin je er zelf bij. De regel is toch duidelijk? Geen direct rood, wel geel. Dat staat er letterlijk.

Jij haalt er zelf bij dit ook geldt bij een eerder gegeven gele kaart. Maar dat wordt helemaal nergens benoemd.
Ik verzin niks hoor, de hele reden van de regeling is dat de consequentie bij een overtreding in de 16 tot 3 straffen leid, niet de wens is van de FIFA en de KNVB.
Doe eens een quote van de KNVB dat dit ook over tweede waarschuwingen gaat?

Je interpreteert iets en extrapoleert dat op een situatie die niet gelijk is.
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht (totaal 2):
JuanchoRen Höek
Trixm
Vedette
7

Awards:

Prof_napo schreef: 08 aug 2024, 09:42
Trixm schreef: 08 aug 2024, 09:39

Ik probeer al een aantal keer uit te leggen dat dit nergens staat vastgelegd. Ik geef alleen aan dat de aard van de regeling is dat je niet drie keer wil straffen voor een enkel incident (waarbij het voorbeeld van rode kaart is vastgelegd, klopt helemaal). Nergens zeg ik dat de situaties identiek zijn, als dat je argument is, prima dan heb je gelijk. Ik leg alleen uit dat bijvoorbeeld de rechter wetgeving uitlegt in de geest van de wet. Wat heeft de wetgever hier bedoeld vast te leggen? Mijn inziens is dit in dit geval om niet driemaal te straffen voor één handeling.

Ik laat het verder hierbij.
Saibari is underrated.
Prof_napo
Internationale topspeler
2

Trixm schreef: 08 aug 2024, 09:49
Prof_napo schreef: 08 aug 2024, 09:42

Ik probeer al een aantal keer uit te leggen dat dit nergens staat vastgelegd. Ik geef alleen aan dat de aard van de regeling is dat je niet drie keer wil straffen voor een enkel incident (waarbij het voorbeeld van rode kaart is vastgelegd, klopt helemaal). Nergens zeg ik dat de situaties identiek zijn, als dat je argument is, prima dan heb je gelijk. Ik leg alleen uit dat bijvoorbeeld de rechter wetgeving uitlegt in de geest van de wet. Wat heeft de wetgever hier bedoeld vast te leggen? Mijn inziens is dit in dit geval om niet driemaal te straffen voor één handeling.
Mijns inziens heeft hij niet pogen vast te leggen dat een tweede waarschuwing ook wordt voorkomen want dan zou dat wel expliciet benoemd worden. Netzoals buitensporige inzet wel expliciet nog een directe rode kaart is én een strafschop maar ook dat een sliding van achteren ook nog steeds een directe rode kaart is.

Maar anders zou het na 10 jaar ook vast en zeker wel ergens benoemd zijn dan wel in de verduidelijking.
Trixm schreef: 08 aug 2024, 09:49 Ik laat het verder hierbij.
Eens, we vervallen in herhaling.
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht:
Trixm
Prof_napo
Internationale topspeler
2

Kijkend overigens naar de laatste toelichting:
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/28661/spelregelwijzigingen-2024-2025 schreef: Overtredingen waarbij sprake is van niet opzettelijk hands zijn meestal het gevolg van een poging van een speler reglementair te spelen, dus als er een strafschop wordt toegekend voor dergelijke overtredingen, dan moet hetzelfde uitgangspunt gelden als voor overtredingen waarbij een poging wordt gedaan om de bal te spelen of bij een duel om de bal. D.w.z. dat de overtredingen waarbij een duidelijke scoringskans wordt ontnomen een gele kaart tot gevolg hebben en overtredingen waarbij een veelbelovende aanval wordt onderbroken geen kaart tot gevolg hebben. Opzettelijk hands blijft een overtreding die een rode kaart tot gevolg heeft omdat dit gelijk staat aan vasthouden, trekken, duwen, geen mogelijkheid hebben de bal te spelen etc.
Als er geen duidelijke scoringskans was dan is het geen kaart

Afbeelding
Deze lijkt mij vrij evident een duidelijke scoringskans

Afbeelding
Deze is wat lastiger door de hoek waarin Til komt maar ook daar kan je beargumenteren dat het een inschuiver is.
Doel is vrij en je hebt geen idee of de verdedigers het nog kunnen voorkomen. Anders kan je voor de situatie Feyenoord ook hetzelfde beargumenteren met Flamingo
Laatst gewijzigd door Prof_napo op 08 aug 2024, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
psvgouda
Legende
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Is er dan nog verschil of Guus Til het strafschopgebied binnenloopt of Luc Nillis? Want bij de eerste is het niet zo maar een kans, bij de tweede wel... ;)
Deze gebruikers waarderen psvgouda voor dit bericht:
LaRock
Prof_napo
Internationale topspeler
2

psvgouda schreef: 08 aug 2024, 10:03 Is er dan nog verschil of Guus Til het strafschopgebied binnenloopt of Luc Nillis? Want bij de eerste is het niet zo maar een kans, bij de tweede wel... ;)
Dan was de overtreding van Benitez ook geen strafschop geweest, Giminez in de vorm die hij had ( Eind afgelopen seizoen ) had deze ook niet gemaakt ;)
Juancho
Mister PSV
7
Clubvoorkeur: PSV

Waar staat dat in de regels dan? Ik had hrt opgezocht, zie mijn eerdere quote. Daar staat niet wat jij aangeeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Prof_napo
Internationale topspeler
2

Juancho schreef: 08 aug 2024, 10:17 Waar staat dat in de regels dan? Ik had hrt opgezocht, zie mijn eerdere quote. Daar staat niet wat jij aangeeft.
Wat specifiek @Juancho ?
Juancho
Mister PSV
7

Prof_napo schreef: 08 aug 2024, 10:19
Juancho schreef: 08 aug 2024, 10:17 Waar staat dat in de regels dan? Ik had hrt opgezocht, zie mijn eerdere quote. Daar staat niet wat jij aangeeft.
Wat specifiek @Juancho ?
Had een rits aan nieuwe posts gemist blijkbaar 😬. Was nog een reactie op een post van @Trixm 😏
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tomm
Vedette
6
Seizoenkaart: Vak F

Awards:

6 minuten en de eerste discutabele beslissing is alweer een feit. Hier is geel toch voldoende?

Prof_napo
Internationale topspeler
2

Tomm schreef: 09 aug 2024, 21:03 6 minuten en de eerste discutabele beslissing is alweer een feit. Hier is geel toch voldoende?

Waarom zou geel hier voldoende zijn?

Duidelijke scoringskans & poogt de bal niet te spelen. Dan kom je vrij snel op rood uit.
Dat de speler van groningen wat overdreven valt is een tweede en doet niets af aan de overtreding. Niet heel discutabel mijns inziens.
Prof_napo
Internationale topspeler
2

Deze zie ik nu pas, maar ook deze willekeur word ik niet heel blij van:

Waarom komt een scheidsrechter nu weer wel voor de camera? Ik dacht dat er een generieke keuze was gemaakt om niet meer voor de camera te komen. Dat is niet ideaal maar als je nu bij dit moment wel voor de camera komt, maar bij andere wedstrijden weer niet ( zie supercup ) wat is dan nog hetgeen je kan en mag verwachten?
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht:
Juancho
Madueke
Legende
5

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... essen.html

3 wedstrijden waarvan één voorwaardelijk voor enkel de beweging van de kopstoot. Ondertussen werd Teze gisteren bewust nagetrapt en volgt er helemaal geen kaart. De toon is weer gezet.
Deze gebruikers waarderen Madueke voor dit bericht:
Tijn
MC Hammer
Meervoudig international
1

Nooit geweten dat Makkelie homo is.
Eens met Borst dat het dan wel extra apart is om in SA te gaan fluiten.

Mooi interview met die Shukrula na haar debuut. Gaaf dat ze ook emoties durfde te tonen.
Hammertime!
Schnitzel2023
Basisspeler
1

Awards:

MC Hammer schreef: 05 okt 2024, 19:10 Nooit geweten dat Makkelie homo is.
Eens met Borst dat het dan wel extra apart is om in SA te gaan fluiten.

Mooi interview met die Shukrula na haar debuut. Gaaf dat ze ook emoties durfde te tonen.
Voor mij ook nieuws. Vond het ook wel ongemakkelijke tv doordat Makkelie nu publiekelijk geout wordt.
TomPSV
Legende
6

Awards:

Is toch al jaren bekend? Is destijds gemeld bij VI.
Schnitzel2023
Basisspeler
1

Awards:

TomPSV schreef: 05 okt 2024, 19:20 Is toch al jaren bekend? Is destijds gemeld bij VI.
Dan heb ik dat volledig gemist, kijk echter ook geen vi.
MC Hammer
Meervoudig international
1

Schnitzel2023 schreef: 05 okt 2024, 19:22
TomPSV schreef: 05 okt 2024, 19:20 Is toch al jaren bekend? Is destijds gemeld bij VI.
Dan heb ik dat volledig gemist, kijk echter ook geen vi.
Voor mij zelfde.
Hammertime!
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Voor mijn ook nieuw, maar geen verrassing. Toch een beetje het type Ellie Lust.
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 05 okt 2024, 19:29 Voor mijn ook nieuw, maar geen verrassing. Toch een beetje het type Ellie Lust.
Ellie Lust is een vrouw…
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Thijs schreef: 05 okt 2024, 19:48
Grasmat schreef: 05 okt 2024, 19:29 Voor mijn ook nieuw, maar geen verrassing. Toch een beetje het type Ellie Lust.
Ellie Lust is een vrouw…
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht (totaal 2):
deninho32SKERLA
Heissenberrug
Internationale topspeler
7

Humor

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... krula.html
deninho32
Site Admin
7
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Hoe kun je als voetbalvolger niet weten dat Makkelie een billentikker is? Dat is echt al jaren en jaren algemeen bekend.
Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht (totaal 3):
HeissenberrugTomPSVTylerDurdn
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 05 okt 2024, 21:03 Hoe kun je als voetbalvolger niet weten dat Makkelie een billentikker is? Dat is echt al jaren en jaren algemeen bekend.
Ik denk dat jij de enige voetbalvolger bent, die voor de scheidsrechters kijkt…
Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
MC Hammer
Standbeeld
Mister PSV
3

Basje Nijhuis heeft het ooit aan Johan Derksen verteld. Dat was in de periode dat Nijhuis aansloot bij VI en op het veld nadrukkelijker zijn eigen plan trok. Jaap Uilenberg (coach van Makkelie en lid van de scheidsrechtercommissie van de UEFA) had geld geleend aan Makkelie en het verhaal was dat Uilenberg lucratieve wedstrijden in de zandbak regelde voor Makkelie zodat hij o.a. Uilenberg af kon betalen. Derksen zei toen in VI dat hij dat een kwalijke zaak vond omwille van belangenverstrengeling, maar dus ook omdat Makkelie van de mannen was en het derhalve vreemd was dat hij in de zandbak floot.
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
PSV90
Plaats reactie