Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Gestelnaar schreef: ↑22 mei 2024, 19:31
Diversiteit is prima, maar wel op basis van vaardigheden en kunde
Hoezo op basis van vaardigheden en kunde? Heb je wel eens wat gemiddelde eerste divisie wedstrijden gezien? Daar loopt me een partij waardeloze scheidsrechters tussen. Je hoeft er blijkbaar helemaal niets voor te kunnen
Gestelnaar schreef: ↑22 mei 2024, 19:31
Diversiteit is prima, maar wel op basis van vaardigheden en kunde
Hoezo op basis van vaardigheden en kunde? Heb je wel eens wat gemiddelde eerste divisie wedstrijden gezien? Daar loopt me een partij waardeloze scheidsrechters tussen. Je hoeft er blijkbaar helemaal niets voor te kunnen
Daarvoor hoef je niet af te dalen naar het tweede niveau in Nederland, de kwaliteit in de Eredivisie is al niet al te geweldig
nilssonH schreef: ↑22 mei 2024, 22:50
Toen ze nog bij de amateurs floot heb ik haar een aantal keer gezien en het is wel echt een talentvolle scheids. Zeker geen geforceerde manier om diversiteit toe te voegen. Lijkt mij alleen wel lastig dat ze getrouwd is met een profvoetballer die ook KKD speelt. Dan kun je soms de schijn tegen hebben als je een concurrent fluit.
Ze is getrouwd met Jeff Hardeveld van Emmen.
Blijf het persoonlijk wel apart vinden dat ze dan kan fluiten in de divisie waarin haar partner uitkomt.
Hetzelfde dat Joey Kooij geen Feyenoord mag fluiten, als zwager van Stengs, maar wel de concurrenten van Feyenoord.
Ze zullen allemaal naar eer en geweten fluiten, maar het voelt toch wel vreemd.
nilssonH schreef: ↑22 mei 2024, 22:50
Toen ze nog bij de amateurs floot heb ik haar een aantal keer gezien en het is wel echt een talentvolle scheids. Zeker geen geforceerde manier om diversiteit toe te voegen. Lijkt mij alleen wel lastig dat ze getrouwd is met een profvoetballer die ook KKD speelt. Dan kun je soms de schijn tegen hebben als je een concurrent fluit.
Ze is getrouwd met Jeff Hardeveld van Emmen.
Blijf het persoonlijk wel apart vinden dat ze dan kan fluiten in de divisie waarin haar partner uitkomt.
Hetzelfde dat Joey Kooij geen Feyenoord mag fluiten, als zwager van Stengs, maar wel de concurrenten van Feyenoord.
Het zal inderdaad naar eer en geweten zijn. Als je een club bevoordeeld, krijg je het echt wel te horen tijdens evaluaties. Dat kan niet te vaak gebeuren. Een ploeg bevoordelen is het niet waard als het ten koste gaat van je eigen carriere...
Het zal inderdaad naar eer en geweten zijn. Als je een club bevoordeeld, krijg je het echt wel te horen tijdens evaluaties. Dat kan niet te vaak gebeuren. Een ploeg bevoordelen is het niet waard als het ten koste gaat van je eigen carriere...
Of het schadelijk is voor je carrière ligt er wel aan welke club je bevoordeelt…
Witte wissel en 'on field announcements' (brr...) prima. Maar om het laten doorlopen van de stadionklok als een spelregelwijziging te zien? Maar goed, academisch dispuut. Overigens ook een goed besluit. 3x goed van de KNVB! Had over de klok al eens gecorrespondeerd met PSV en kreeg toen te horen dat het idd. een KNVB besluit was. Nu nog de wisselspelers in het stadion te communiceren: om dat niet te doen is wèl een club aangelegenheid (ja, ja: je kunt het ook zelf opzoeken op het interweps en er is bovendien altijd wel een vriendelijke negentiendertiener die het van IKS plukt en hier neerpleurt vlak voor de wedstrijd)
Goed initiatief echter de KNVB kennende zijn we na 5 wedstrijden weer terug op het oude niveau.
- Elke teamgenoot die deze instructies negeert en de scheidsrechter onheus benadert, zich niet respectvol gedraagt of protesteert, ontvangt een gele kaart.
maar uhm, wat als de aanvoerder onderstaande verantwoordelijkheid niet neemt
- De aanvoerder neemt de verantwoordelijkheid door de teamgenoten weg te sturen bij de scheidsrechter;
Dan negeert de teamgenoot de instructie niet en is de combinatie er niet en krijt de teamgenoot geen geel bij protesteren? En wat ziet de KNVB als protesteren? Krijgen we daar ook weer zo'n kansarm grijs gebied zoals bij natrappen?
Conclusief: Op eerste oog positief, de KNVB moet echter wel haar rol nemen.
Krijg de mail net vanmorgen binnen van de KNVB, was al aangekondigd. Ben benieuwd hoe eea praktisch gaat uitvallen. Eerst natuurlijk een periode dat men moet 'wennen' en dat je voortdurend spelers de verandering moet meedelen en duidelijk moet maken, want zo gaat dat met spelers. Vervolgens even een periode dat het iets anders lijkt te gaan en uiteindelijk houdt bijna niemand zich er aan en prevaleert idd het grijze gebied, zo slim is men wel om dat op te zoeken, want wat is een 'belangrijke beslissing'? Zo Nederlands dit. Ik maak m'n borst wel weer nat, KNVB laat ons toch wel weer lekker zwemmen in het grijze gebied, dus eens @Prof_napo. In het betaald voetbal zal het wellicht iets beter gaan, maar ook daar zal men de mazen in de regelgeving gemakkelijk weten te vinden. We gaan het zien: in de kern geen verkeerder verandering, maar zoals altijd staat of valt het met de praktische uitvoering en de ondersteuning daarvan, net als in het echte leven bij wetshandhaving
@psvgouda en ook hier, wat verandert er nu effectief. Er was en is nog steeds de regel:
• het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
Blijkbaar geeft de KNVB hier effectief aan dat ze niet in staat waren om dat te handhaven en gaan ze het algemener maken door zo spelers weg te houden. De richtlijn is daarmee niet echt nieuw maar meer een uitspraak dat ze nu de spelregels gaan handhaven. Chapeau KNVB, je gaat je eigen opgestelde spelregels handhaven.
Prima beslissing, al mag het protesteren tegen de scheidsrechter wat mij betreft ook met rood worden bestraft. Het is totaal debiel en ook nog eens onzinnig om te gaan protesteren tegen een beslissing van een scheidsrechter. Het wordt echt niet teruggedraaid of zo.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
deninho32 schreef: ↑31 jul 2024, 09:41
Prima beslissing, al mag het protesteren tegen de scheidsrechter wat mij betreft ook met rood worden bestraft. Het is totaal debiel en ook nog eens onzinnig om te gaan protesteren tegen een beslissing van een scheidsrechter. Het wordt echt niet teruggedraaid of zo.
Ik mis deze tijd wel
De VAR die de gele kaart terugdraait en de speler relatief snel van opgelucht naar verbaast/teleurgesteld gaat
En wat dat betreft, als we ook maar in de buurt komen van het respect dat getoond wordt richting scheidsrechters in Rugby zou dat een uiterst positieve ontwikkeling zijn.