Cabaret en Stand-up Comedy

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef: 21 feb 2023, 21:39 Gaat het nog over Cabaret stand up en comedy?

Kan iemand mij uitleggen waarom LOL zo grappig moet zijn? Die fluit van die Bas, heb er geen één keer om moeten glimlachen en na de Nederlandse versie ben ik nu de Australische versie aan het kijken (met in de rol van Jeroom en Philippe, Rebel Wilson), ook totaal niet grappig.
Geen idee, heb eerst de Nederlandse versie gekeken en naast dat het matig was me vooral kapot geërgerd aan die Nienke. Dat de fluit van Hoeflaak zo ontzettend viraal ging verbaasde mij ook want zo bijzonder was het echt niet.

Daarna in de hoop op beter de Canadese versie gekeken met o.a. Tom Green en Colin Mochrie maar ook dat deed me niet echt meer dan glimlachen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 21 feb 2023, 11:20 Tja, ik zie niet zo in wat er mis is met aanstootgevend zijn. Dingen mogen best wel prikkelen en op deze manier kweek je op den duur alleen nog maar tere zieltjes die niet tegen een stootje kunnen. Let wel, ik doel niet op open en bloot racisme, maar bijvoorbeeld iets of iemand dik noemen, kom op zeg. Dat is gewoon een woord om te beschrijven hoe iemand eruit ziet.

Er is in de basis niks mis met wat woke zijn, maar het begint naar mijn mening wel een beetje overdreven te ver door te slaan.
Nouja om even mijn verwarrend punt in dit topic dan te maken. Ik ben links. Ik ben voor inclusiviteit. Ik heb weinig op met de woke-beweging omdat ze in mijn ogen (de grote roergangers en boegbeelden) vooral heel selectief zijn in het toepassen van hun waarden en ik dat nogal slecht trek. Ik vind ook dat je moet kunnen incasseren, dat een foute grap af en toe moet kunnen zolang het besef er maar is dat die fout is. Ik constateer ook dat het aanpassen van boeken niet nieuws is (Roald Dahl, Pippi Langkous zijn doorheen de tijd op heel wat punten aangepast).

Zoals met heel veel dingen vind ik dat we moeten kijken naar waar de bron zit van de huidige correcties van Roald Dahls werk. Dat ligt bij Netflix, die hebben voor een half miljard alle intellectuele rechten bij de familie Dahl gekocht met het recht dat werk te mogen aanpassen en bewerken van het werk. Dat gebeurt nu ook door Netflix. De vraag is waarom. De reden is een hang naar politieke correctheid om van daaruit zoveel mogelijk sales te genereren, want dan kijken zoveel mogelijk families. En ja dan gaat de kam er nogal hard doorheen, mogen termen als dik niet meer want dat is relateerbaar aan fatshaming, mogen ook heel wat andere dingen niet meer. Its all about the money.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

En weer on topic bedoelde ik meer met mijn post…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

PCGC schreef: 21 feb 2023, 21:39Die fluit van die Bas, heb er geen één keer om moeten glimlachen
Ben je niet de enige.. Misschien zijn wij gewoon alleen nog maar geinteresseerd in keiharde humor en is die fluit gewoon kinderspel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

deninho32 schreef: 22 feb 2023, 13:02
PCGC schreef: 21 feb 2023, 21:39Die fluit van die Bas, heb er geen één keer om moeten glimlachen
Ben je niet de enige.. Misschien zijn wij gewoon alleen nog maar geinteresseerd in keiharde humor en is die fluit gewoon kinderspel.
Die fluit was op geen enkele manier grappig. Net als de rest van dat programma.

Het is wel een lekker deuntje en de tekst dubbelzinnig. Meer is er niet nodig om viral te gaan op Tiktok. Dan komen de memes waarbij ze met 'ga straks een stukje spelen op mijn fluit', hinten naar hun vibo/satisfyer. Dat hoeven maar een paar bloedmooie meiden op te nemen voor 15 seconden en de views stromen binnen.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

deninho32 schreef: 21 feb 2023, 09:26
RaJitsu schreef: 20 feb 2023, 13:59De controverse over de ronduit gênante aanpassingen in het werk van Roald Dahl over het hoofd gezien?
Schaamteloze verminking van zijn werk inderdaad. Het lijkt wel of overal en altijd moet worden voorkomen dat iemand wordt gekwetst. Op de basisschool wordt dit soort gedoe ook gepredikt. Dan ga je in gesprek met zo'n leraar en dan krijg je in principe gelijk, maar ik heb al een heleboel nonsens recht moeten lullen thuis.
Nope, gewoon meer bij de tijd gemaakt, en mensen als jij doen dramatisch over iets dat niets uitmaakt, niets verandert aan het verhaal, niets in jouw leven. Maar juist door dit soort zaken kunnen deze boeken nog jaren mee, met een paar zeer kleine tweaks die later wellicht wederom worden gedaan. Duidelijk maken aan kinderen dat mensen om een specifieke andere reden een pruik kunnen/moeten dragen maakt de aangesproken wereld groter, en dat past bij deze tijd omdat de wereld van kinderen tegenwoordig een stuk groter is waar het bewustzijn met dit soort zaken er eerder in zit, waar wij als kleine kinderen veel minder wisten. Doe je dit niet, dan raken deze boeken eerder in de vergetelheid en worden ze vervangen door andere boeken, wat zeker in het geval van het werk van Dahl dat van ongekende creativiteit is, erg jammer zijn. En nee, die creativiteit raak je niet, want die gaan om de gebeurtenissen en specifieke omschrijvingen die nog steeds overheid blijven op deze manier en niet te simplistisch over komen.

En het zijn ook nog eens van die veranderingen waar echt niemand werkelijk om zou geven en waar mensen nu dramatisch over doen om het dramatisch doen. Dat is dus de nieuwe woke-heid. En dan ook nog eens praten over dat mensen te snel gekwetst worden. De estate van Dahl heeft dit bepaald. Mensen als jij en @mr.top zijn degene die zich nodeloos gekwetst voelen en aan anderen willen opleggen dat ze zich houden aan iets dat jullie tere zieltjes niet raakt. Want een boek dat jullie waarschijnlijk meer dan 30 jaar terug lazen, wordt met een paar extra woordjes aangevuld om wat bewuster te zijn van mensen die bijv. met een ziekte lopen en algemene aardigheid maar mensen die dik zijn wat meer in stand wordt gehouden.

@VeresRivne Je zegt feitelijk hetzelfde als ik. Klopt je quote wel?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Nee die van mij klopte niet, had vanuit een quote geciteerd, dus niet voor jou bedoeld :D. Maar verder lijken veel van dit soort aanpassingen gericht om maar te voorkomen dat iemand zich gekwetst kan voelen, zoals een goede curlingouder dat doet. Onze kinderen lezen dat soort boeken nu en ik vind het juist goed dat dingen confronterend en prikkelend zijn. Dan praat je daar samen over en leer je omgaan met dat soort dingen. Moeilijke zaken vermijden levert veel gezeik op in de echte wereld straks.

Maar goed, cabaret :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

RaJitsu schreef: 23 feb 2023, 19:39En het zijn ook nog eens van die veranderingen waar echt niemand werkelijk om zou geven en waar mensen nu dramatisch over doen om het dramatisch doen. Dat is dus de nieuwe woke-heid. En dan ook nog eens praten over dat mensen te snel gekwetst worden. De estate van Dahl heeft dit bepaald. Mensen als jij en @mr.top zijn degene die zich nodeloos gekwetst voelen en aan anderen willen opleggen dat ze zich houden aan iets dat jullie tere zieltjes niet raakt. Want een boek dat jullie waarschijnlijk meer dan 30 jaar terug lazen, wordt met een paar extra woordjes aangevuld om wat bewuster te zijn van mensen die bijv. met een ziekte lopen en algemene aardigheid maar mensen die dik zijn wat meer in stand wordt gehouden.
Het word afgedwongen door Netflix die een kleurloos product maken van deze boeken. Je kunt jezelf afvragen waarom je een mega bedrag neerlegt voor iets waar je vervolgens alle smaak uithaalt. Schrijf dan zelf wat. En verder? Gast, echt. Je staat zover verwijderd van de echte wereld dat ik mij plaatsvervangend voor je schaam.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zijn jullie bekend met de Elektra podcast van Wouter Monden? Die loopt al een tijdje en daarin interviewt hij een zeer breed palet van cabaretiers, standuppers en tonpraters, van bekend tot onbekend over hun ergste optredens en merkwaardigste belevenissen op het podium. Erg vermakelijk om te horen, vooral bij de bekendere namen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Net vanaf de eerste rij van Carré Theo Maassen mogen aanschouwen. Was weer prima :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik mag volgende week, zin in.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

deninho32 schreef: 26 mei 2023, 00:22 Net vanaf de eerste rij van Carré Theo Maassen mogen aanschouwen. Was weer prima :mrgreen:
Ben je nog aan de beurt gekomen? Eerste rij zou ik nooit gaan zitten, haha. Al loopt Hans Teeuwen ook soms gewoon de hele zaal door.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hij had niet heel veel interactie. Slechts wee mensen iets gevraagd gisteren.

Aardige show overigens, maar zeker niet zijn beste. Iets te veel serieuze stukken naar mijn smaak.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Lucille Werner was wel geinig :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

TomPSV schreef: 04 jun 2023, 21:52
deninho32 schreef: 26 mei 2023, 00:22 Net vanaf de eerste rij van Carré Theo Maassen mogen aanschouwen. Was weer prima :mrgreen:
Ben je nog aan de beurt gekomen? Eerste rij zou ik nooit gaan zitten, haha. Al loopt Hans Teeuwen ook soms gewoon de hele zaal door.
ChuckNorrisFact 244: When a comedian sees @deninho32 on the front row of a comedy show they are affraid once they pick on him the joke is on them. ;)
Likes voor VeresRivne :
deninho32
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

De show van Ricky Gervais staat inmiddels op Netflix. Ook de 2e keer is de show leuk :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Bedankt voor de reminder. Komende week eens kijken als ik tijd heb. Gervais is doorgaans briljant.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Viel best tegen, pakte niet echt door, bleef wat aan de veilige kant. Paar goeie grappen over de woke familie en de Chinezen, maar ja dat is makkelijk. Was dan ook een held geweest en had een grove grap gemaakt met het N woord, was je helemaal gecanceld geweest.😂

Leukste was het Timmy verhaal.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

https://www.theaterkrant.nl/recensie/mi ... -wertheim/

Pfoe wat was dit slecht in mijn ogen. Echt ik mis de oude cabaretstijl.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tja, Micha Wertheim heeft een heel bijzondere vorm van humor. Niet echt geschikt voor een breed publiek en dus niet geschikt als oudejaars. Dat had de NPO vooraf ook wel in kunnen schatten.

Dat Lebbis en Jansen voor het eerst sinds 2006 weer samen waren voor een oudejaars was volledig langs mij af gegaan tot ik hem straks in mijn Youtubesuggesties voorbij zag komen. Het is alsof ze nooit uit elkaar gegaan zijn met de vaste Lebbis-Jansen opzetjes en wat meer de ouderwetse cabaretstijl. Dus misschien past deze dan beter in je straatje:

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 01 jan 2024, 17:11 https://www.theaterkrant.nl/recensie/mi ... -wertheim/

Pfoe wat was dit slecht in mijn ogen. Echt ik mis de oude cabaretstijl.
Gisteren ook 20 minuten geprobeerd, maar dat viel inderdaad niet mee.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

PCGC schreef: 27 dec 2023, 13:17Was dan ook een held geweest en had een grove grap gemaakt met het N woord, was je helemaal gecanceld geweest
Dat ze tegenwoordig gemuilkorfd zijn vind ik inderdaad ook heel jammer. Het is dat ik te weinig talent heb om cabaretier te worden, maar ik zou gewoon overal grappen over maken, dus ook zonder dat 'N-woord' gedoe. Ik vind dat zo ontzettend infantiel, iedereen weet welk woord je bedoelt, dus zeg dat gewoon en maak er mooie grappen over.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cabaret en Stand-up Comedy