Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zou Bergwijn genoegen nemen met een salaris dat minder is dan dat van Berghuis? Neuh.... 5 miljoen per jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik vind het nog steeds vreemd dat Ajax bij Bergwijn aankomt.
Bijna 25 jaar, een heel hoog salaris en het best op linksbuiten, een positie waar Ajax op dit moment Tadic, Daramy en daaracht Unuvar heeft.
Hij lijkt me tamelijk overbodig en met een aankoopprijs van 20 miljoen plus zit er ook een grote kans in dat je er nooit winst op gaat maken.
Dit is, net als Mo, een prestigeproject geworden lijkt wel.
Ondanks alles hierboven hoop ik dat hij zelf niet wilt en straks tekent bij een Europese subtopper, zodat ze in Amsterdam ook weer weten dat ze toch niet zo groot zijn als ze zelf vinden.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Er zullen toch wel buitenlandse clubs geïnteresseerd zijn? Op deze leeftijd en zo snel al terug komen naar Nederland is een afgang vind ik.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik wil niet dat Bergwijn naar ajax gaat. Veel te goed voor de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Geen zorgen, net zoals de vorige 10x toen de Amsterdamse media hem naar ajax wilden praten: die komt niet.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Bergwijn heeft allang aangegeven dat hij naar ajax wil, anders doe je geen bod van 20 miljoen. Die gaat deze zomer, zonder twijfel.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Trixm schreef: 03 jun 2022, 08:36 Bergwijn heeft allang aangegeven dat hij naar ajax wil, anders doe je geen bod van 20 miljoen. Die gaat deze zomer, zonder twijfel.
Zoals alle 5 andere tranfserwindows dat ze een bod deden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 03 jun 2022, 08:44
Trixm schreef: 03 jun 2022, 08:36 Bergwijn heeft allang aangegeven dat hij naar ajax wil, anders doe je geen bod van 20 miljoen. Die gaat deze zomer, zonder twijfel.
Zoals alle 5 andere tranfserwindows dat ze een bod deden.
Toen kwamen ze er niet uit met Tottenham, dus dat zegt niets over wat Bergwijn wil.

Ik denk ook dat hij naar Ajax wil, logisch ook met het WK in het achterhoofd.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

11 Sir Tinus schreef: 03 jun 2022, 07:10 Ja ik had het graag anders gezien. Inmiddels is ie nog maar circa 18 a 20 miljoen en hij is nog jong en gewoon al zo klaar als je ze gaat krijgen. Tadic kan ook op 10, Bergwijn kan rechts, Tadic en Bergwijn kunnen in de spits. Die hoeven echt geen twijfels te hebben over te veel kwaliteit.

Het zou een logische eerste aankoop zijn en ik baal ervan. Dit beleid, zolang ze de goede NL internatials pakken zoals ook Berghuis Wijndal en Bergwijn, zorgt voor een stabiele kern NL spelers.
Ik ben hier minder optimistisch over, geen speler waar je nog op gaat verdienen en zo'n hoog salaris dat je er ook mee in de problemen komt. Hij kan ook een keer een tik op zijn enkels krijgen en nooit meer zijn oude niveau halen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 08:56
11 Sir Tinus schreef: 03 jun 2022, 07:10 Ja ik had het graag anders gezien. Inmiddels is ie nog maar circa 18 a 20 miljoen en hij is nog jong en gewoon al zo klaar als je ze gaat krijgen. Tadic kan ook op 10, Bergwijn kan rechts, Tadic en Bergwijn kunnen in de spits. Die hoeven echt geen twijfels te hebben over te veel kwaliteit.

Het zou een logische eerste aankoop zijn en ik baal ervan. Dit beleid, zolang ze de goede NL internatials pakken zoals ook Berghuis Wijndal en Bergwijn, zorgt voor een stabiele kern NL spelers.
Ik ben hier minder optimistisch over, geen speler waar je nog op gaat verdienen en zo'n hoog salaris dat je er ook mee in de problemen komt. Hij kan ook een keer een tik op zijn enkels krijgen en nooit meer zijn oude niveau halen.
Dat is bij iedere speler mogelijk natuurlijk. En hoe groot is die kans nu? Het is gewoon een uitstekende speler voor ajax, helaas. Veel assists en doelpunten is ook wat waard. Misschien gaat er nog verdiend worden op Haller, dat had ik ook niet verwacht toen hij voor 22.5 mln(?) kwam.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Inderdaad een uitstekende speler voor de Eredivisie, maar of het financieel heel handig is om hem te halen, dat is maar de vraag. Maar die vraag stellen ze zich intern bij Ajax ook geloof ik, dus als ze hem halen, zullen ze het daar financieel verantwoord vinden.

Ik hoop in elk geval dat Bergwijn een mooie transfer maakt, daar houdt PSV altijd nog een leuk extra'tje aan over.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 03 jun 2022, 08:27 Ik wil niet dat Bergwijn naar ajax gaat. Veel te goed voor de Eredivisie.
Vind ook niet van ambitie getuigen als Bergwijn zijnde. Je kan toch ook naar een club van het kaliber Sevilla, Milan, Dortmund / Leverkusen, etc. Daar speelt ie ook CL en in een betere competitie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 03 jun 2022, 09:12 Inderdaad een uitstekende speler voor de Eredivisie, maar of het financieel heel handig is om hem te halen, dat is maar de vraag. Maar die vraag stellen ze zich intern bij Ajax ook geloof ik, dus als ze hem halen, zullen ze het daar financieel verantwoord vinden.

Ik hoop in elk geval dat Bergwijn een mooie transfer maakt, daar houdt PSV altijd nog een leuk extra'tje aan over.
Als ze hem halen en het financieel zo moeilijk, gaat dat ongetwijfeld ten koste van budget op andere posities.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12991
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bergwijn is een plug & play speler voor de Eredivisie en mits in vorm en met vertrouwen ook wel Europees. Maar als je op zoek bent naar spelers die a la minute de CL voor je kunnen winnen dan leg je de lat veel te hoog en kun je nog 3 jaar gaan zoeken.

Wellicht is Anthony volgend jaar ook minder na die tik op z'n enkel en is die 18 miljoen transfersom ook te veel geweest.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lekker laten halen dan hebben ze 4 spelers voor 3 posities die gezamenlijk 80 mln hebben gekost met een salaris van 25? mln per jaar die allemaal verwachten te gaan spelen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Benieuwd waar Bergwijn gemotiveerder van wordt: subtopper in Italië, Duitsland of Spanje of toch maar weer naar Waalwijk, Excelsior en Volendam...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Hoeveel percentage doorverkoop hebben wij bij de transfer van Bergwijn eigenlijk in het contract laten opnemen?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen schreef: 03 jun 2022, 09:15 Vind ook niet van ambitie getuigen als Bergwijn zijnde. Je kan toch ook naar een club van het kaliber Sevilla, Milan, Dortmund / Leverkusen, etc. Daar speelt ie ook CL en in een betere competitie.
Bergwijn ziet Ajax alleen als laatste optie en hij wil geen salaris inleveren.
Dus als hij naar Ajax gaat, dan is er geen serieuze interesse van andere clubs en hoort hij meteen bij de absolute topverdieners daar. Waar het salarishuis van Ajax nu al enorm is.

Maar ik zie hem naar een andere club gaan, als een Sevilla of Monaco of dergelijke komen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Geen idee, maar dat is echt alleen over de winst en die gaan ze niet maken. Opleidingsvergoeding rekentool geeft dit aan:

https://i.gyazo.com/b6c8790a2ef07ee9dab ... 8adf7c.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

8 ton, dat is toch een prima extra'tje.

Handige tool trouwens, wist nog niet van het bestaan af.
Lazo
Jeugdinternational
2
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Vind t maar gek dat er zoveel jongens van onze eigen jeugd uiteindelijk gewoon willen spelen voor Ajax. Wat is er gebeurd met t clubgevoel en de rivaliteit?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lazo schreef: 03 jun 2022, 09:49 Vind t maar gek dat er zoveel jongens van onze eigen jeugd uiteindelijk gewoon willen spelen voor Ajax. Wat is er gebeurd met t clubgevoel en de rivaliteit?
Een voetballer is niet te vergelijken met een supporter, waarbij een voetballer ook in een relatief korte tijd veruit het meeste geld moet verdienen in zijn leven.
Bergwijn heeft overigens ook in de jeugd van Ajax gespeeld.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ik hoor geruchten dat Henk Spaan inmiddels zwaar dronken en aan een stuk door ' eigen jeugd' schreeuwend is gesignaleerd in de binnenstad van Amsterdam. Kan iemand dat bevestigen?
Lazo
Jeugdinternational
2
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 03 jun 2022, 09:54
Lazo schreef: 03 jun 2022, 09:49 Vind t maar gek dat er zoveel jongens van onze eigen jeugd uiteindelijk gewoon willen spelen voor Ajax. Wat is er gebeurd met t clubgevoel en de rivaliteit?
Een voetballer is niet te vergelijken met een supporter, waarbij een voetballer ook in een relatief korte tijd veruit het meeste geld moet verdienen in zijn leven.
Bergwijn heeft overigens ook in de jeugd van Ajax gespeeld.
Klopt, 10 jaar geleden was dit in mijn ogen in ieder geval anders. Als speler van een club moet je zelf toch ook een supporter zijn van je eigen club en niet zomaar naar de concurrent toe gaan als ze 25% meer betalen. In Engeland verdient hij trouwens sws meer dan dat hij bij Ajax gaat verdienen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lazo schreef: 03 jun 2022, 10:01 Klopt, 10 jaar geleden was dit in mijn ogen in ieder geval anders.
PSV won de Europacup 1 in 1988 met meerdere spelers die van Ajax afkomstig waren.
Dus dit is van alle tijden, in het moderne(re) voetbal dan.
Als speler van een club moet je zelf toch ook een supporter zijn van je eigen club en niet zomaar naar de concurrent toe gaan als ze 25% meer betalen.
Moet zelfs?
Veruit de meeste voetballers zijn broodvoetballers, wat niet meer dan logisch is. Ze hebben een 10 tot 15 jaar om hun geld te verdienen, dan is de hoogst biedende club toch erg interessant (en 25% meer is veel geld overigens).
In Engeland verdient hij trouwens sws meer dan dat hij bij Ajax gaat verdienen.
Waarom?
Zijn salaris bij de Spurs is een 4,5 miljoen, dat gaat hij bij een overstap naar Ajax ook verdienen. Anders komt hij niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Daarbij leren spelers clubs ook op een andere manier kennen dan de doorsnee supporter he. Zelfs een jeugdspeler die de hele jeugd bij PSV speelt, leert veel Ajacieden kennen die hij in de competitie 2x per jaar tegenkomt, maar ook in de nationale jeugdselecties treft. En ja, er is zelfs een kans dat een jeugdspeler van PSV uiteindelijk vriendschappen opbouwt met jeugdspelers van Ajax.

Wat dat betreft hebben spelers vaak iets minder oogkleppen op dan de supporters.

Ajax