VAR

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Standbeeld
Mister PSV
3
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 26 jan 2024, 20:24
Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:22
En dan?
En dan? Dan laat je de KNVB iig verplicht hun verhaal doen, audio wordt openbaar en iedereen kan horen waarom men tot de beslissing kwam. Win je dan alsnog de beker? Nee natuurlijk niet. Maar alles begint met open communicatie. Als je dat zelfs al te ver vijd gaan... Waarom dan wel eerst de verontwaardiging? Je kan dan toch gelijk zeggen: shit happens?

Had PSV war kaarten en frustratie gescheeld.
Nee, iedereen heeft gezien dat het een penalty was en de emotie tijdens de pot en op de persco was terecht. Maar daarna moet je door. Whatever die gozer zegt, het maakt geen zak meer uit. Hij zegt toch niet: "Ik ben voor Feyenoord lekker doorspelen". Laat de scheidsrechtersbaas het maar beoordelen en zet die Roepert 3 weken terug naar de KKD.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:43Hij zegt toch niet: "Ik ben voor Feyenoord lekker doorspelen". Laat de scheidsrechtersbaas het maar beoordelen en zet die Roepert 3 weken terug naar de KKD.
Ik denk dat het nog wel eens erger kan zijn. Ik zie Higler er vooraan dat hij direct roept tegen de VAR dat hij het heeft beoordeeld en dat hij niet gecorrigeerd wenst te worden. Daar ben ik benieuwd naar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
3

ShovingNE2 schreef: 26 jan 2024, 20:52
Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:43Hij zegt toch niet: "Ik ben voor Feyenoord lekker doorspelen". Laat de scheidsrechtersbaas het maar beoordelen en zet die Roepert 3 weken terug naar de KKD.
Ik denk dat het nog wel eens erger kan zijn. Ik zie Higler er vooraan dat hij direct roept tegen de VAR dat hij het heeft beoordeeld en dat hij niet gecorrigeerd wenst te worden. Daar ben ik benieuwd naar.
Zo werkt het niet. De VAR bepaalt of hij op de lijn komt.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:55Zo werkt het niet. De VAR bepaalt of hij op de lijn komt.
"Ik hoor het u zeggen" zou Moszkovicz zeggen. Ik geloof het niet. Je komt maar met de audio.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
3

ShovingNE2 schreef: 26 jan 2024, 21:03
Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:55Zo werkt het niet. De VAR bepaalt of hij op de lijn komt.
"Ik hoor het u zeggen" zou Moszkovicz zeggen. Ik geloof het niet. Je komt maar met de audio.
Zou wel satire zijn wanneer ze de audio vrijgeven en dat we ze "VOETBALCONTACT!!!" horen schreeuwen.
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht (totaal 2):
ShovingNE2Tijn
PSV90
Nationale topspeler
6

Ik geloof best dat Higler direct contact met de VAR heeft gezocht.

Overspelen zoals in België moeten we echt niet willen wat mij betreft.

Gewoon een * achter de aanstaande bekerwinst van Feyenoord.

KNVB beker winnaars
2024 Feyenoord*
2023 PSV
2022 PSV
2021 Ajax*

*geholpen door KNVB in de wedstrijd tegen PSV
Deze gebruikers waarderen PSV90 voor dit bericht:
Heissenberrug
Juancho
Mister PSV
7

Standbeeld schreef: 26 jan 2024, 20:43

En dan? Dan laat je de KNVB iig verplicht hun verhaal doen, audio wordt openbaar en iedereen kan horen waarom men tot de beslissing kwam. Win je dan alsnog de beker? Nee natuurlijk niet. Maar alles begint met open communicatie. Als je dat zelfs al te ver vijd gaan... Waarom dan wel eerst de verontwaardiging? Je kan dan toch gelijk zeggen: shit happens?

Nee, iedereen heeft gezien dat het een penalty was .
Nee hier ga je al de fout in. De gehele arbitrage incl. VAR vonden het dus geen strafschop. En dat is nou net de essentie van open communicatie. Al helemaal als verder vrijwel iedereen het 90-100% een strafschop vond.

Ten tweede, en dat haalde ik al aan, het is onmogelijk om in zo'n korte tijd zo'n lastige keuze te maken. Daar zouden echt wel meerdere minuten over heen moeten gaan. Iets wat je dus regelmatig ziet bij lastige situaties. Dat duurt een eeuwigheid. En nu? 3 tel later en we speelden al weer. Dat wringt en dat kan technisch gezien ook nooit zo snel.

Dus ergers is er iets gecommuniceerd en voor velen is het super interessant en verduidelijkend waarom die keuze is gemaakt. Niet alleen voor deze pot want idd, en daar geef ik je uiteraard gelijk in, het verandert niks meer. Maar het geeft wel duidelijkheid. En dat gecombineerd met begrip bij spelers, trainers en fans kan echt 10x beter. Hoevaak hoor je ondertussen ook niet dat men het niet meer weet. De regels zijn vaag, de ene keer mag iets wel incl. inbreng van de VAR, een wedstrijd later is de beslissing totaal anders. Je hoort nu ook niks vanuit Zeist. Fouten maken is menselijk, geef het alleen gewoon toe. Ik had er 10x meer respect voor gehad als ze woensdag al zouden zeggen: we hebben de melden echt goed terug gezien en sorry aan alle mensen van PSV maar we hebben een grote fout gemaakt. Of dat als er wel enige vorm van verklaarbare twijfel is, leg dat dan gewoon eerlijk uit.

Zolang er geen open communicatie is en de KNVB en arbitrage wel met de billen bloot moeten zal er idd niks veranderen. En ik haal uit jouw woorden dat je dat wel best vind vanwege het in mijn ogen simpele argument: je verandert er niks mee.

Ik ben het daar enorm mee oneens. Maar dat had je wel door denk ik :mrgreen:
Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht (totaal 2):
GrasmatD.Millpants
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Vedette
6

PSV90 schreef: 26 jan 2024, 21:10 Ik geloof best dat Higler direct contact met de VAR heeft gezocht.

KNVB beker winnaars
2024 Feyenoord*
2023 PSV
2022 PSV
2021 Ajax*

Ohja, in 2021 hadden we die 2 ‘gemiste’ rode kaarten na overtredingen op Ihattaren als ik het me goed herinner. Man man.
MC Hammer
Meervoudig international
1

Vergelijk de rode kaart van AZ vandaag eens met al die niet gegeven rode kaarten aan Ajax, omdat daarin de kracht te laag zou zijn, of zoiets. Weer een voorbeeld dat er meerdere maten gebruikt worden, zoals ook Brobbey gisteren een grensrechter weg mocht duwen.
Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht:
Tijn
Hammertime!
milansandro
Legende
6

Never nooit dat een ajacied hiervoor rood had gekregen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Het Kanon
Internationale topspeler
5

Chucky schreef: 26 jan 2024, 23:29
PSV90 schreef: 26 jan 2024, 21:10 Ik geloof best dat Higler direct contact met de VAR heeft gezocht.

KNVB beker winnaars
2024 Feyenoord*
2023 PSV
2022 PSV
2021 Ajax*

Ohja, in 2021 hadden we die 2 ‘gemiste’ rode kaarten na overtredingen op Ihattaren als ik het me goed herinner. Man man.
Op Ihattaren en op Boscagli. De Turkse Higler spaarde die kutclub met twee keer geel.
ForestForest
Regelmatige invaller
1
Favoriete speler: Jerdynho

Wat was die pingel van Go Ahead waar de 2-2 uit viel? Dat is toch NOOIT een penal? Wat hebben die scheidsrechters allemaal gedaan in de winterstop?!!!!!!
Deze gebruikers waarderen ForestForest voor dit bericht:
unpw07
:kwijl:
Juancho
Mister PSV
7

Sowieso, ik zie net de samenvatting maar wat was de arbitrage in godsnaam aan het doen in Deventer? Die afgekeurde goal? Hoe dan? Die 1e strafschop ook heel licht en die laatste sloeg al helemaal nergens op.

Ook leuk, die schreeuwende Hake tegen z'n eigen staf 😂😂. Ik zou een bidon naar z'n kop gooien, zielig onvolwassen gedrag.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler
7

Hatseflats
Vedette
5

Awards:

Hoe kan dit unaniem zijn? Ene Tokkie vond dit niks
Ardbeg
Mister PSV
6

Bizar.
Het Kanon
Internationale topspeler
5

Hoeveelste keer krijgt PSV nu al achteraf gelijk van de KNVB na een grove fout.

Nu ook weer mosterd na de maaltijd.
De Realist
Internationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak V
Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Misschien dat met dit in het verse geheugen we morgen eens niet genaaid worden.

Hahahahahahahahhahaha nee natuurlijk niet.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
“Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Luc Nilis

Ik ben natuurlijk geen VAR, maar 3 seconde lijkt me wel wat kort. Aan de andere kant, als ik wel VAR was had ik natuurlijk net als deze pipo nooit een strafschop gegeven tegen mijn eigen club.
mateja
Internationale topspeler
3
Seizoenkaart: Vak Y

Wat is erger? Dat hij maar 3 seconden keek, of dat hij in die 3 seconden niet zag dat het een penalty moest zijn?
Deze gebruikers waarderen mateja voor dit bericht (totaal 2):
Rikkert1234Heissenberrug
Standbeeld
Mister PSV
3

Tsja, zoveelste keer dat we genaaid zijn. Maar dat wisten we direct na het moment al.
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1

Nee, iedereen heeft gezien dat het een penalty was en de emotie tijdens de pot en op de persco was terecht. Maar daarna moet je door. Whatever die gozer zegt, het maakt geen zak meer uit. Hij zegt toch niet: "Ik ben voor Feyenoord lekker doorspelen". Laat de scheidsrechtersbaas het maar beoordelen en zet die Roepert 3 weken terug naar de KKD.
Hoe weet jij dat hij dat niet gezegd heeft ? Afgelopen woensdag zou dit geval van oplichting besproken worden aldus de knvb. Laat dan voor de gein de communicatie eens horen, maar daar komt niks van naar buiten he.
Full speed or nothing
Madueke
Legende
5

Higler, die zelf niet aanwezig was vanwege een UEFA-seminar op Cyprus waar ook Danny Makkelie, Serdar Gözübüyük, Marc Nagtegaal, Pol van Boekel en Rob Dieperink acte de présence gaven, moest het sowieso ontgelden. Zijn manier van fluiten - en dan met name het uitdelen van de kaarten - werd als ‘onnodig agressief’ en ‘een international onwaardig’ beoordeeld door de technische staf.
Evaluatiemoment waar niemand bij is. Wat een bende onbenullen.
Deze gebruikers waarderen Madueke voor dit bericht:
mateja
Standbeeld
Mister PSV
3

Smell Rock schreef: 02 feb 2024, 13:49
Hoe weet jij dat hij dat niet gezegd heeft ? Afgelopen woensdag zou dit geval van oplichting besproken worden aldus de knvb. Laat dan voor de gein de communicatie eens horen, maar daar komt niks van naar buiten he.
Omdat Ruperti niet lekker in zijn bol is, maar nog net niet niet lekker genoeg om zoiets te zeggen.
Madueke
Legende
5

Dit bericht komt overigens ook niet vanuit de KNVB, besef dat even. Eerst zijn ze te laf om een reactie te geven, gaan ze evalueren terwijl een hele hoop mensen niet aanwezig zijn (waaronder Higler himself) en gaat iemand die er wél was de uitkomst lekken aan de Telegraaf.
SKERLA
Legende
7
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Eindjehoger schreef: 02 feb 2024, 13:46 Ik ben natuurlijk geen VAR, maar 3 seconde lijkt me wel wat kort. Aan de andere kant, als ik wel VAR was had ik natuurlijk net als deze pipo nooit een strafschop gegeven tegen mijn eigen club.
Dit is voor mij dan ook de enige reden dat Rupert niets deed.
Plaats reactie