Standbeeld schreef: ↑26 jan 2024, 20:43
Juancho schreef: ↑26 jan 2024, 20:24
En dan? Dan laat je de KNVB iig verplicht hun verhaal doen, audio wordt openbaar en iedereen kan horen waarom men tot de beslissing kwam. Win je dan alsnog de beker? Nee natuurlijk niet. Maar alles begint met open communicatie. Als je dat zelfs al te ver vijd gaan... Waarom dan wel eerst de verontwaardiging? Je kan dan toch gelijk zeggen: shit happens?
Had PSV war kaarten en frustratie gescheeld.
Nee, iedereen heeft gezien dat het een penalty was .
Nee hier ga je al de fout in. De gehele arbitrage incl. VAR vonden het dus geen strafschop. En dat is nou net de essentie van open communicatie. Al helemaal als verder vrijwel iedereen het 90-100% een strafschop vond.
Ten tweede, en dat haalde ik al aan, het is onmogelijk om in zo'n korte tijd zo'n lastige keuze te maken. Daar zouden echt wel meerdere minuten over heen moeten gaan. Iets wat je dus regelmatig ziet bij lastige situaties. Dat duurt een eeuwigheid. En nu? 3 tel later en we speelden al weer. Dat wringt en dat kan technisch gezien ook nooit zo snel.
Dus ergers is er iets gecommuniceerd en voor velen is het super interessant en verduidelijkend waarom die keuze is gemaakt. Niet alleen voor deze pot want idd, en daar geef ik je uiteraard gelijk in, het verandert niks meer. Maar het geeft wel duidelijkheid. En dat gecombineerd met begrip bij spelers, trainers en fans kan echt 10x beter. Hoevaak hoor je ondertussen ook niet dat men het niet meer weet. De regels zijn vaag, de ene keer mag iets wel incl. inbreng van de VAR, een wedstrijd later is de beslissing totaal anders. Je hoort nu ook niks vanuit Zeist. Fouten maken is menselijk, geef het alleen gewoon toe. Ik had er 10x meer respect voor gehad als ze woensdag al zouden zeggen: we hebben de melden echt goed terug gezien en sorry aan alle mensen van PSV maar we hebben een grote fout gemaakt. Of dat als er wel enige vorm van verklaarbare twijfel is, leg dat dan gewoon eerlijk uit.
Zolang er geen open communicatie is en de KNVB en arbitrage wel met de billen bloot moeten zal er idd niks veranderen. En ik haal uit jouw woorden dat je dat wel best vind vanwege het in mijn ogen simpele argument: je verandert er niks mee.
Ik ben het daar enorm mee oneens. Maar dat had je wel door denk ik