Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2141 times
Been thanked: 1145 times

Actualiteiten

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 16:11

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Paco Casal schreef:
08 jul 2020, 16:04
Zo goed dat het je nog altijd niet is gelukt ook daadwerkelijk een bewijs te leveren voor je beweringen...
Dat Wilders aan het draaien is? Inderdaad ja. Hij is aan het draaien. Het pluche komt in zicht. Dus je moet wat..
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 313 times
Been thanked: 361 times

Bericht door Paco Casal » 08 jul 2020, 16:16

Dat blijf je maar roepen, maar nergens kun je hard maken dat hij daadwerkelijk geroepen heeft dat alle Marokkanen het land uit moeten. Ik wil het gerust geloven hoor, ben hier niet om Wilders te verdedigen.

Overigens, hoe kom je erbij dat het pluche in zicht komt? Er is toch niemand die met hem gaat samenwerken, behalve FvD wellicht? En met die 2 partijen kom je echt niet aan een meerderheid. En dat is maar goed ook.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 16:25

Paco Casal schreef:
08 jul 2020, 16:16
Dat blijf je maar roepen, maar nergens kun je hard maken dat hij daadwerkelijk geroepen heeft dat alle Marokkanen het land uit moeten. Ik wil het gerust geloven hoor, ben hier niet om Wilders te verdedigen.

Overigens, hoe kom je erbij dat het pluche in zicht komt? Er is toch niemand die met hem gaat samenwerken, behalve FvD wellicht? En met die 2 partijen kom je echt niet aan een meerderheid. En dat is maar goed ook.
Die is nu al een jaar of 18 bezig in zn eentje? Die wil gewoon gaan regeren. Dat merk je ook in de kamer. Vergelijk zijn eerste optredens maar eens met die van nu. Dan zie je aan alles dat ie erg aan het inbinden is op punten. Nu dus met dat Marokkanen gedoe van `m. Eerst waren het `de Marokkanen` nu ineens `criminele Marokkanen` (is wel een verschilletje natuurlijk, waar ie eerst die nuance niet bracht waarom nu ineens wel?). Het valt op. En ik begrijp dat ook wel. De man wordt ook niet echt jonger en het pluche lonkt voor iedereen. En buiten dat is er niet zo erg veel verschil tussen de PVV, VVD of CDA als het om die agenda gaat. Dusja, ik zie het wel gebeuren straks hoor, dat CDA,VVD met PvDA en PVV bijvoorbeeld rond te tafel gaan. Als het politieke landschap zo breed is. Je zal ze maar net nodig hebben. Forum is geen optie. Die moeten eerst maar eens hun leider vervangen. Kritiek op Baudet neemt intern ook toe. De man is geen politicus. En voor politiek heb je een politicus nodig. Geen amateurfilosoof..

Brael
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 181 times
Been thanked: 342 times

Bericht door Brael » 08 jul 2020, 16:30

J.B. schreef:
08 jul 2020, 16:25
Die is nu al een jaar of 18 bezig in zn eentje? Die wil gewoon gaan regeren. Dat merk je ook in de kamer. Vergelijk zijn eerste optredens maar eens met die van nu. Dan zie je aan alles dat ie erg aan het inbinden is op punten. Nu dus met dat Marokkanen gedoe van `m. Eerst waren het `de Marokkanen` nu ineens `criminele Marokkanen` (is wel een verschilletje natuurlijk, waar ie eerst die nuance niet bracht waarom nu ineens wel?).
Opnieuw, je blijft roepen zonder bewijs.

Harder en uitgebreider roepen maakt je punt niet opeens valide, zonder bewijs.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 08 jul 2020, 16:34

Dit is inbinden? Zomaar wat quotes:
Een gevecht tegen de Islam is een gevecht tegen discriminatie. Een gevecht tegen de Islam is een gevecht voor vrijheid.
Marokkanen zijn geen ras. Dat is een nationaliteit. Het heeft niets met Racisme te maken. De islam zelf is tot op het bod discriminerend. Ze noemen joden apen. De Islam staat ervoor dat alles wat niet Islamitisch is, gediscrimineerd wordt.
Ik zou voor de lol eens vanaf minuut 13 kijken, dan is het punt wel gemaakt denk ik.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 17:35

Brael schreef:
08 jul 2020, 16:30
J.B. schreef:
Die is nu al een jaar of 18 bezig in zn eentje? Die wil gewoon gaan regeren. Dat merk je ook in de kamer. Vergelijk zijn eerste optredens maar eens met die van nu. Dan zie je aan alles dat ie erg aan het inbinden is op punten. Nu dus met dat Marokkanen gedoe van `m. Eerst waren het `de Marokkanen` nu ineens `criminele Marokkanen` (is wel een verschilletje natuurlijk, waar ie eerst die nuance niet bracht waarom nu ineens wel?).

Die spelletjes kennen we wel van je. Gewoon leren luisteren naar de man. Dat scheelt al he..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 17:36

@Paco Casal Het ging in dit geval niet om de Islam (hoewel die uiteindelijk ook daarover wel wat zal inbinden als ie mag gaan mee onderhandelen) maar meer om zn gedraai mbt Marokkanen.
J.B. schreef:
08 jul 2020, 17:35
Brael schreef:
08 jul 2020, 16:30
J.B. schreef:

Die spelletjes kennen we wel van je. Gewoon leren luisteren naar de man. Dat scheelt al he..

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2116 times

Bericht door Maikel_91 » 08 jul 2020, 17:40

J.B. schreef:
08 jul 2020, 17:36
@Paco Casal Het ging in dit geval niet om de Islam (hoewel die uiteindelijk ook daarover wel wat zal inbinden als ie mag gaan mee onderhandelen) maar meer om zn gedraai mbt Marokkanen.
Vind Wilders helemaal niks.
Maar ik ben wel benieuwd waar hij gezegd heeft dat Marokkanen die hier in Nederland wonen maar weg moeten.
Want je kunt wel blijven volhouden, maar wil het nu wel duidelijk zien ook :D

Nu is het vooral alsof je een paar berggeiten met de koppen tegen elkaar aan ziet rammen hier. Maar maak je bewering eens hard, dan is het gelijk klaar en heb je ze allemaal te pakken.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 08 jul 2020, 17:51

Welk gedraai, J.B.?

Ik ben de eerste die je gelijk zal geven, als je dat hebt. Maar het lijkt alsof je maar wat roept om Wilders te bashen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 18:18

Maikel_91 schreef:
08 jul 2020, 17:40
J.B. schreef:
08 jul 2020, 17:36
Vind Wilders helemaal niks.
Maar ik ben wel benieuwd waar hij gezegd heeft dat Marokkanen die hier in Nederland wonen maar weg moeten.
Want je kunt wel blijven volhouden, maar wil het nu wel duidelijk zien ook :D

Nu is het vooral alsof je een paar berggeiten met de koppen tegen elkaar aan ziet rammen hier. Maar maak je bewering eens hard, dan is het gelijk klaar en heb je ze allemaal te pakken.
Dat Wilders aan het draaien is? Leg maar eens uitspraken uit het begin van zijn periode naast die van nu. Dan zie je wel wat verschil. Maargoed, laat ik het positief bekijken. Het zijn nu niet meer de Marokkanen maar sinds de rechtszaak gaat het om `criminele Marokannen`. Je vraagt je af waarom ie dat niet wat eerder heeft genuanceerd. Dat is mijn punt. Maar dat is het hellende vlak waar hij blijkbaar graag op loopt.
Laatst gewijzigd door J.B. op 08 jul 2020, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 08 jul 2020, 18:24

Zit @J.B. aan de drugs?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 08 jul 2020, 18:26

Het wordt nu een beetje lachwekkend, fijne avond 😂😂

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 18:30

deninho32 schreef:
08 jul 2020, 18:24
Zit @J.B. aan de drugs?
Aan de Marokkaanse waterpijp :mrgreen:
Paco Casal schreef:
08 jul 2020, 17:51
Welk gedraai, J.B.?

Ik ben de eerste die je gelijk zal geven, als je dat hebt. Maar het lijkt alsof je maar wat roept om Wilders te bashen.
Typisch dat je dat denkt. Die laat ik verder ook vooral bij jou die laatste stelling..

Laat ik het anders zeggen. Dat half concrete gedoe van `m heeft `m nu een rechtszaak gekost. Lubach heeft daar eerder wel eens een treffend item over gemaakt.

Laatst gewijzigd door J.B. op 08 jul 2020, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2116 times

Bericht door Maikel_91 » 08 jul 2020, 18:51

J.B. schreef:
08 jul 2020, 18:18
Dat Wilders aan het draaien is? Leg maar eens uitspraken uit het begin van zijn periode naast die van nu. Dan zie je wel wat verschil. Maargoed, laat ik het positief bekijken. Het zijn nu niet meer de Marokkanen maar sinds de rechtszaak gaat het om `criminele Marokannen`. Je vraagt je af waarom ie dat niet wat eerder heeft genuanceerd. Dat is mijn punt. Maar dat is het hellende vlak waar hij blijkbaar graag op loopt.
Jij doet een uitspraak over hem. Dus dan is het toch aan jou om aan te tonen hoe en wat. Ik ga niet zelf door alle onzin heen die Wilders geroepen heeft. Kan mijn dag beter besteden dan bezig zijn met zo iemand, op welke manier dan ook :mrgreen:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 jul 2020, 18:56

Maikel_91 schreef:
08 jul 2020, 18:51
J.B. schreef:
08 jul 2020, 18:18
Jij doet een uitspraak over hem. Dus dan is het toch aan jou om aan te tonen hoe en wat. Ik ga niet zelf door alle onzin heen die Wilders geroepen heeft. Kan mijn dag beter besteden dan bezig zijn met zo iemand, op welke manier dan ook :mrgreen:
Ja, ik ga ook niet alle debatten vanaf 2006 terugkijken als je het niet erg vindt. Ik heb Lubach hier maar neergekwakt, want dat is eigenlijk wat ik bedoel. Het halfvage niet echt concreet willen worden en af en toe alles (vul hier maar in welke bevolkingsgroep) over een kam scheren om daarna de boel weer te nuanceren. We gaan het zien als ie mee mag doen met de onderhandelingen. Dat pensioenpunt indertijd was ook binnen een dag van tafel.

Zodra er geregeerd dreigt te gaan worden worden alle punten vloeibaar. Ook die van Wilders.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2325 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 08 jul 2020, 20:27

J.B. schreef:
Die is nu al een jaar of 18 bezig in zn eentje? Die wil gewoon gaan regeren.
Nee hoor.
Als Wilders iets niet wil dan is het wel gaan regeren.

Zijn huidige positie is een bewuste, dat is een verdienmodel.
Roepen vanaf de zijkant, net belangrijk genoeg blijven, geen verantwoordelijkheid hebben, een mooi salaris verdienen en ondertussen goede contacten onderhouden met de (extreem)rechtse denktanks in de VS voor later (het Hirsi Ali traject).

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 09 jul 2020, 08:22

J.B. schreef:
08 jul 2020, 18:56

Zodra er geregeerd dreigt te gaan worden worden alle punten vloeibaar. Ook die van Wilders.
En je eigen standpunt natuurlijk, want ineens ben je niet meer zo stellig over zijn uitspraak over alle Marokkanen. En daar ging het hele verhaal hier over.

Je hoeft me er niet van te overtuigen dat Wilders niet de persoon is die we het kabinet in moeten hebben, hoor. Daar heb ik geen filmpje van Lubach voor nodig. Het is alleen wel handig als je zaken die je roept ook hard kunt maken..

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 09 jul 2020, 08:51

Laat het nou maar. Hij kan het niet hard maken, maar gaat dat niet toegeven. En hoe meer je erom vraagt, hoe meer hij om zich heen gaat trappen. Dit heeft geen zin.
Laatst gewijzigd door Brael op 09 jul 2020, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 391 times
Been thanked: 511 times

Bericht door tijn0 » 09 jul 2020, 08:52

Paco Casal schreef:
09 jul 2020, 08:22
Het is alleen wel handig als je zaken die je roept ook hard kunt maken..
@J.B. kan uitstekend zaken hard maken.

Afbeelding

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 09 jul 2020, 09:10

Een ander ding, als je wilt weten hoe gek de wereld en met name Amerika is, moet je op twitter zoeken naar tweets over Naya Rivera. Een actrice die gisteren van de boot in een meer is gesprongen en haar zoontje van vier alleen achterliet. Nog niet gevonden.

De politie heeft bedacht dat het weinig zin heeft 's nachts een heel meer af te zoeken - wat altijd zo is - maar mensen nemen dit kwalijk omdat ze dit alleen doen omdat ze niet wit is, en ze roepen massaal mensen op te bellen en te eisen dat de zoektocht wordt voortgezet. Zulke persoonlijke drama's worden dus misbruikt om problemen aan te kaarten.

Wederom, ik zou ze allemaal opsluiten.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2325 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 09 jul 2020, 09:15

Tsja, als ik Twitter moet geloven dan krijgen we in Nederland binnenkort ook een burgeroorlog.
En wordt 5G gebruikt om ons te hersenspelen en te controleren en gaan we dood door de chemtrails en is de aarde plat.

Oftewel, mafkezen heb je altijd en op Twitter zijn ze massaal aanwezig.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 09 jul 2020, 09:20

Het probleem is dat die onzin mensen activeert. In Nederland om masten in de brand te steken, in Amerika om steden te plunderen en beelden te slopen. Als Twitter enig plichtsbesef heeft, trekt het direct de stekker eruit. Zelfde voor Facebook. Geen social media meer, klaar. Alleen nog het PSV forum.

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 09 jul 2020, 09:26

Mwah, geloof het of niet, maar sociale media hebben ook hele positieve punten.
We zullen een manier moeten vinden om dit soort massa-hysterie het hoofd te bieden. De stekker eruit trekken, is uiteindelijk geen oplossing.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 704 times

Bericht door PCGC » 09 jul 2020, 10:07

tijn0 schreef:
09 jul 2020, 09:10
Een ander ding, als je wilt weten hoe gek de wereld en met name Amerika is, moet je op twitter zoeken naar tweets over Naya Rivera. Een actrice die gisteren van de boot in een meer is gesprongen en haar zoontje van vier alleen achterliet. Nog niet gevonden.

De politie heeft bedacht dat het weinig zin heeft 's nachts een heel meer af te zoeken - wat altijd zo is - maar mensen nemen dit kwalijk omdat ze dit alleen doen omdat ze niet wit is, en ze roepen massaal mensen op te bellen en te eisen dat de zoektocht wordt voortgezet. Zulke persoonlijke drama's worden dus misbruikt om problemen aan te kaarten.

Wederom, ik zou ze allemaal opsluiten.
Ze is toch gaan zwemmen met het zoontje en zoontje kwam terug bij de boot aan, maar moeder niet? Dat is wat het zoontje zei las ik net, dus geen moedwillige actie van moeders.

Ik heb trouwens ooit gelezen dat je (nuchter en zonder hulpmiddelen) geen zelfmoord kan plegen omdat dan altijd je overlevingsinstinct van je lichaam in werking treedt.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 09 jul 2020, 10:35

Hoewel het niet echt nieuws mag zijn geeft dit wel aan hoe boos vele mensen inmiddels zijn. Als je echt denkt dat er een racistisch motief zit achter het (tijdelijk) staken van het zoeken in deze situatie lijkt mij de stap naar geweld/wraak ook steeds kleiner worden.

Ieder weldenkend mens vind een situatie waarin een klein jochie alleen op een boot zit omdat zijn moeder niet is teruggekomen verschrikkelijk en zal er alles aan doen om die moeder levend terug te vinden. Ik hoop altijd maar dat deze idiotie zich voornamelijk op Twitter blijft afspelen en dat het daar veel groter lijkt dan het daadwerkelijk is.

Brael
Internationale topspeler

Bericht door Brael » 09 jul 2020, 10:37

PCGC schreef:
09 jul 2020, 10:07
Ik heb trouwens ooit gelezen dat je (nuchter en zonder hulpmiddelen) geen zelfmoord kan plegen omdat dan altijd je overlevingsinstinct van je lichaam in werking treedt.
Wat?

Gesloten