Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.

Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Ardbeg
Mister PSV
6

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Galactico schreef: 03 sep 2024, 18:37
ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 17:03 Begint een mooi topic te worden hoor. Het is lastig te accepteren dat PSV intern schijnbaar wel tevreden is over hoe het is gegaan (daarmee niet gezegd hebbende dat ze vinden dat zaken soms beter hadden gekund).

Wat Stewart in bijvoorbeeld het pro-interview zegt op VI kan ook gewoon waar zijn. Ook al past het niet in het straatje van de suporter. Nee: het is gelijk weer een lulverhaal of slap verhaal of straatje schoonvegen. Als je reacties van buiten PSV en PSV-supporters leest hoort dat men vindt dat PSV het goed gedaan heeft en een voldoende scoort en het beste van de Eredivisie eruit is gekomen. Maar dan is het de kritiekloze media die PSV de hand boven het hoofd houdt (las ik ook ergens).

Er is 2 miljard minder uitgegeven door twee competities zoals elders aangetoond. De TV gelden in Frankrijk zijn omlaag gegaan, de FFP in Engeland heeft duidelijk invloed en er speelt op dit moment een zaak voor het Europese Hof (meen ik) die het hele transfersysteem op zijn kop kan zetten. Dat zijn geen excuses: dat zijn feiten. Stewart zegt hierover:

Het lijkt erop dat dit bij PSV heeft meegespeeld in de besluitvorming. Want ze zijn zich er heel bewust van. Veel te makkelijk om dit weg te zetten onder recht lullen of slap verhaal. Makkelijk praten vanaf de zijkant, maar als je de beslissingen moet nemen in een bedrijf met een omzet van 150 miljoen ligt het allemaal wat ingewikkelder. Het halen van een linksback bleek ook nog moeilijker omdat niet iedereen naar PSV wil komen met de wetenschap dat hij Dest voor zich moet dulden zodra hij fit is. Neemt nog steeds niet weg dat ik vond dat die er best mocht komen, maar intern hebben ze andere afwegingen gemaakt toen het juiste niveau niet beschikbaar bleek.

Hele grote woorden als een mislukt transferwindow of een dikke onvoldoende. Of de aan inflatie onderhevige term 'zorgelijk'. Ik zal een keertje terugbladeren in een verloren uurtje hoe men eind mei dacht over het bijeenhouden van de kampioensploeg. En nu dat gelukt is wordt het afgedaan als geluk.

Tja.
Nee geen geluk. It’s the economy stupid. Net zoals dat excuus wordt aangedragen aan de inkomende kant. Mijn vermoeden is dat Stewart veel te lang op Van de Berg heeft ingezet zonder de alternatieven af te tasten. En dan kom je last minute aankloppen bij BMG die hetzelfde doet wat Stewart in de Bosca casus doet. Deur dicht en de hoofdprijs vragen. Ik ben ook het gehannes in de winter window niet vergeten met Vertessen. Ik zie een enorme parallel rond het gedoe met Teze.

Nee gewoon een matig window. En dat mag gewoon hardop uitgesproken worden zonder dat je weer het standaard riedeltje over je uitgestort krijgt dat ze het bij PSV veel beter weten. Kijk maar naar Ajax vorig jaar waar iedereen kon zien dat daar een toekomstige bende werd gemaakt door Svennie. Echt niet dat clubs altijd weten waar ze mee bezig zijn.
Flinke woorden op basis van vermoeden maar blijf maar roepen dat ze waarschijnlijk geen idee hadden waar ze mee bezig zijn. De forumleden hier die totaal niet betrokken zijn geweest, die weten het wel 🙌

Maakt niet uit hoe vaak je het bagatalliseert onder "standaard riedeltje". Jouw "riedeltje" is niets minder standaard. Ik ben ook niet geheel te tevreden maar doe niet alsof je ook maar het kleinste idee hebt van wat er speelt of speelde.
Deze gebruikers waarderen Ardbeg voor dit bericht:
SKERLA
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Galactico schreef: 03 sep 2024, 18:37Mijn vermoeden is dat Stewart veel te lang op Van de Berg heeft ingezet zonder de alternatieven af te tasten
Niemand maakt mij wijs dat ze gedurende het wachten/onderhandelen op/over Sepp ze niet al met andere opties bezig zijn met contacten.
Galactico schreef: 03 sep 2024, 18:37Nee gewoon een matig window. En dat mag gewoon hardop uitgesproken worden zonder dat je weer het standaard riedeltje over je uitgestort krijgt dat ze het bij PSV veel beter weten.
Nou. 'matig' vind ik eigelijk wel een goede typering vanuit mijzelf als supporter. Best wel goed. Onderschrijf ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
René1978
Nationale topspeler
6

ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 17:03 Hele grote woorden als een mislukt transferwindow of een dikke onvoldoende. Of de aan inflatie onderhevige term 'zorgelijk'. Ik zal een keertje terugbladeren in een verloren uurtje hoe men eind mei dacht over het bijeenhouden van de kampioensploeg. En nu dat gelukt is wordt het afgedaan als geluk.
Inderdaad. Als je in mei had gezegd "Ongeacht de rest van de window blijven Boscagli, Benitez, Schouten, Veerman en Bakayoko en worden Dest en Tillman PSV'er", dan had iedereen daar direct voor getekend.
Deze gebruikers waarderen René1978 voor dit bericht (totaal 3):
KoenjoTrixmRazzaa
ShovingNE2
Site Admin
7

En dat was strategie. Duidelijk wat Stewart vertelde: we spraken het af met elkaar en dan moet je er samen achter blijven staan.
Galactico
Meervoudig international
6

Ardbeg schreef: 03 sep 2024, 18:43
Galactico schreef: 03 sep 2024, 18:37

Nee geen geluk. It’s the economy stupid. Net zoals dat excuus wordt aangedragen aan de inkomende kant. Mijn vermoeden is dat Stewart veel te lang op Van de Berg heeft ingezet zonder de alternatieven af te tasten. En dan kom je last minute aankloppen bij BMG die hetzelfde doet wat Stewart in de Bosca casus doet. Deur dicht en de hoofdprijs vragen. Ik ben ook het gehannes in de winter window niet vergeten met Vertessen. Ik zie een enorme parallel rond het gedoe met Teze.

Nee gewoon een matig window. En dat mag gewoon hardop uitgesproken worden zonder dat je weer het standaard riedeltje over je uitgestort krijgt dat ze het bij PSV veel beter weten. Kijk maar naar Ajax vorig jaar waar iedereen kon zien dat daar een toekomstige bende werd gemaakt door Svennie. Echt niet dat clubs altijd weten waar ze mee bezig zijn.
Flinke woorden op basis van vermoeden maar blijf maar roepen dat ze waarschijnlijk geen idee hadden waar ze mee bezig zijn. De forumleden hier die totaal niet betrokken zijn geweest, die weten het wel 🙌

Maakt niet uit hoe vaak je het bagatalliseert onder "standaard riedeltje". Jouw "riedeltje" is niets minder standaard. Ik ben ook niet geheel te tevreden maar doe niet alsof je ook maar het kleinste idee hebt van wat er speelt of speelde.
Je mag hier toch geen 2 accounts hebben??? Of zijn jij en Shoving een eeneiige tweeling? Sinds je tot de laatste snik John de Jong en zijn beleid hebt verdedigd, kan ik je nauwelijks meer serieus nemen als het over transferbeleid gaat.
Deze gebruikers waarderen Galactico voor dit bericht:
Menno1
ShovingNE2
Site Admin
7

Wut? Laatste snik? Sjon?
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

René1978 schreef: 03 sep 2024, 18:47
ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 17:03 Hele grote woorden als een mislukt transferwindow of een dikke onvoldoende. Of de aan inflatie onderhevige term 'zorgelijk'. Ik zal een keertje terugbladeren in een verloren uurtje hoe men eind mei dacht over het bijeenhouden van de kampioensploeg. En nu dat gelukt is wordt het afgedaan als geluk.
Inderdaad. Als je in mei had gezegd "Ongeacht de rest van de window blijven Boscagli, Benitez, Schouten, Veerman en Bakayoko en worden Dest en Tillman PSV'er", dan had iedereen daar direct voor getekend.
Populistisch gezegd.

Ik denk dat als je in mei na het kampioenschap had voorgeschoteld dat we met deze backs het seizoen in zouden gaan dat letterlijk 0 mensen hadden getekend voor dat scenario. Hoogstens Ledezma en Oppegard zelf.

Dat behouden van heel die groep spelers is mijn inziens niet eens zo knap maar laten we die discussie niet opnieuw voeren. Je kunt jezelf ook afvragen of het behouden van al die spelers zowel sportief als financieel op termijn wel zo handig is. Sportief omdat je dit jaar een voorsprong hebt op de rest en juist 1 a 2 posities had kunnen verversen, en financieel omdat je zonder contract verlengingen misschien wel 40 miljoen weggespoeld hebt. In een ED die we ogenschijnlijk makkelijk moeten kunnen winnen, zelfs met wat nieuwe spelers. Het is veel beter om geleidelijk te verversen en dat staat er aankomende zomer niet op de planning.
Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht (totaal 4):
RazzaaMenno1Dn TrolJoenepsv
ShovingNE2
Site Admin
7

11 Tinus schreef: 03 sep 2024, 19:13Je kunt jezelf ook afvragen of het behouden van al die spelers zowel sportief als financieel op termijn wel zo handig is.
Gezien de zwaargewichten in directie en RVC durf ik te zeggen dat financieel gezien dit geen punt is.

Sportief moet blijken.
11 Tinus
Legende
3

ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 19:22
11 Tinus schreef: 03 sep 2024, 19:13Je kunt jezelf ook afvragen of het behouden van al die spelers zowel sportief als financieel op termijn wel zo handig is.
Gezien de zwaargewichten in directie en RVC durf ik te zeggen dat financieel gezien dit geen punt is.

Sportief moet blijken.
Jij begon over de veranderende markt(en), stel dat volgend jaar topspelers nog maar voor 30 miljoen gaan ipv 50 miljoen? En onze spelers voor 20 ipv 40 miljoen... dan had je beter nu die grote transfer kunnen doen (mits er concrete interesse was).
Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
Razzaa
René1978
Nationale topspeler
6

11 Tinus schreef: 03 sep 2024, 19:13
René1978 schreef: 03 sep 2024, 18:47

Populistisch gezegd.

Ik denk dat als je in mei na het kampioenschap had voorgeschoteld dat we met deze backs het seizoen in zouden gaan dat letterlijk 0 mensen hadden getekend voor dat scenario. Hoogstens Ledezma en Oppegard zelf.

Dat behouden van heel die groep spelers is mijn inziens niet eens zo knap maar laten we die discussie niet opnieuw voeren. Je kunt jezelf ook afvragen of het behouden van al die spelers zowel sportief als financieel op termijn wel zo handig is. Sportief omdat je dit jaar een voorsprong hebt op de rest en juist 1 a 2 posities had kunnen verversen, en financieel omdat je zonder contract verlengingen misschien wel 40 miljoen weggespoeld hebt. In een ED die we ogenschijnlijk makkelijk moeten kunnen winnen, zelfs met wat nieuwe spelers. Het is veel beter om geleidelijk te verversen en dat staat er aankomende zomer niet op de planning.
Ik denk dat je deze kern gewoon nodig hebt om kampioen te worden en iets klaar te spelen in de CL. Zo verdien je ook geld en sta je weer in de picture. Die spelers behouden weegt voor mij zwaarder dan de backs, al zijn er met Dest en Karsdorp natuurlijk gewoon twee uitstekende backs aangetrokken.

En normaal gesproken gingen we natuurlijk ook niet met Oppegard en Ledema het seizoen in als Mauro niet geblesseerd was geraakt en Teze niet nogal rigoreus brak met zijn eigen woorden. Noch zullen we in principe het gros van de resterende wedstrijden met hun spelen. En ik denk ook dat Dams Oppegard voorbij is in de pikorde.

Verder hebben we nog steeds veel kapitaal op het veld staan en daar is ook in geïnvesteerd: niet alleen met het aantrekken van Dest, Tillman, Flamingo, Driouech, Nagalo, Younis en Ndala, maar ook met de contractverlengingen van Saibari, Land en Babadi.
Deze gebruikers waarderen René1978 voor dit bericht:
Razzaa
ShovingNE2
Site Admin
7

11 Tinus schreef: 03 sep 2024, 19:24Jij begon over de veranderende markt(en), stel dat volgend jaar topspelers nog maar voor 30 miljoen gaan ipv 50 miljoen? En onze spelers voor 20 ipv 40 miljoen... dan had je beter nu die grote transfer kunnen doen (mits er concrete interesse was).
Ik zei dat veranderende markten zeer waarschijnlijk zijn meegewogen in de overwegingen van de directie. En ja: dan durf ik ook te zeggen dat ze een afgewogen beslissing hebben genomen of wat er gedaan is financieel ook verantwoord is.

Laten we eerlijk zijn: het tegenovergestelde beweren zou volstrekt debiel zijn. Als ik van ver buiten PSV als toeschouwer en supporter zou stellen dat onze directie met echt wel wat zwaargewichten, aangevuld met adviezen vanuit de accountants en financieel adviseurs en vervolgens beoordeeld en becommentarieerd door onze RvC die ook wel gepokt en gemazeld zijn in de materie zou zeggen dat PSV een discutabele beslissing heeft genomen... volstrekt ongeloofwaardig.

Nu komen er waarschijnlijk weer figuren die roepen: 'hef het forum maar op', so be it. Maar met de stelligheid waarmee hier bepaalde keuzes worden afgebrand (niet per se jij overigens) is totaal achterlijk. De helft met drie danslessen en LTS-zwakstroom (zou Thomas Acda zeggen).

Heel plat kan ik zeggen dat ik ontevreden ben over het niet halen van een linksback. Maar ze zo keihard afbranden zoals sommigen doen (net als over het niet verlengen van contracten) vind ik best vreemd. Stel er vragen over, wees kritisch, maar je kent echt de helft van de overwegingen nog niet die daartoe geleid hebben. En dan past bescheidenheid, in ieder geval geen keiharde oordelen.

Disclaimer: dit geldt niet voor Ajax en Feyenoord. Holyfuck wat een clowns zitten daar aan het roer.
Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht (totaal 2):
YouneedtogotheretocomebackVTheMan
ComeOnPSV
Vedette
5
Clubvoorkeur: PSV

Er is trouwens al een interview in PSV TV op Televisie met Stewart te zien.
Deze gebruikers waarderen ComeOnPSV voor dit bericht:
Razzaa
Juancho
Mister PSV
7

Er wordt wat mij betreft ook te veel naar alleen die LB gewezen. Ik vind de andere kant net zo zorgwekkend eigenlijk. Earnie verkoopt een top fitte Teze waar al geen alternatief voor was. Dit haalde Bosz onlangs zelfs nog aan.

Vervolgens hoor je dat Teze alleen weg mag als er een vervanger klaar staat. Die stond dan niet klaar of er werd achter de schermen een spelletje gespeelt met Karsdorp (geloof ik niet zo want die was al meer dan een jaar niet wenselijk bij Roma). Dan haal je die rechtsback kort voor sluiten markt is de speler in kwestie nog lang niet topfit want de hele voorbereiding lekker op een bij veldje zelf moeten trainen. En dan zit er daarachter een aanvallende middenveld die bij PSV niet aan de bak kwam en bovendien oom fysiek gezien regelmatig wat heeft.

Schiet mij maar lek maar deze invulling klopt van geen kant. Ook over het centrum kan je discussiëren. Obispo een nieuw contract voorleggen vind ik onbegrijpelijk. Je kopt 2 dezelfde jonge gasten qua profiel voor veel geld maar die zullen moeten wennen. Terwijl ze er vanaf dag 1 toch echt moeten staan op RCV aangezien ze elkaars concurrenten zijn. Wat ergens al vreemd is voor 2 miljoenen aankopen. Waarbij ik 1 van beide natuurlijk wel heel goed beleid vindt.

En over de LB is genoeg gezegd. Mauro prima als backup en Oppegard komt zwaar te kort.

Kortom, er is wat mij betreft wel wat meer mis gegaan dan het niet halen van een nieuwe LB.
Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht (totaal 8):
Zuc0DoelbewustProvocerenYkhimChuckyMenno1JoenepsvmilansandroRicopsv
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ComeOnPSV
Vedette
5

Allemaal leuk en aardig, maar niemand kan de zekerheid geven dat Sepp vd Berg of Itakura ook direct top zou zijn in de CL.
Asterix
Meervoudig international
1

ComeOnPSV schreef: 03 sep 2024, 23:04 Allemaal leuk en aardig, maar niemand kan de zekerheid geven dat Sepp vd Berg of Itakura ook direct top zou zijn in de CL.
Nee, maar PSV heeft die kans nu aanzienlijk kleiner gemaakt.
Deze gebruikers waarderen Asterix voor dit bericht:
milansandro
Ich liebe gegenpressung
Ykhim
Lid scoutingsteam
7

Awards:

Juancho schreef: 03 sep 2024, 22:57Kortom, er is wat mij betreft wel wat meer mis gegaan dan het niet halen van een nieuwe LB.
Ja, maar het is wel voornamelijk die linksback. Bij de centrumverdedigers zou je nog kunnen betogen dat er met Flamingo en Nagalo twee van de meest getalenteerde CV's staan die we in jaren gehad hebben. Dat je daar leergeld voor moet gaan betalen lijkt me onvermijdelijk, maar daar pluk je volgend seizoen en het jaar erna wel de vruchten van. Dat is op zich minder beroerd dan het feit dat we nu maandenlang moeten leunen op twee blessuregevoelige backs, in de hoop dat we vervolgens niet alsnog moeten terugvallen op Ledezma, Oppegard en/of Dams.
Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 3):
PersepolisJoenepsvRen Höek
BarryBanaan
Basisspeler
1
Favoriete speler: Joey Veerman

ComeOnPSV schreef: 03 sep 2024, 23:04 Allemaal leuk en aardig, maar niemand kan de zekerheid geven dat Sepp vd Berg of Itakura ook direct top zou zijn in de CL.
Jawel, Sepp was gewoon minsten zo'n voltreffer als Schouten. Dat is gewoon kraakhelder behalve bij mensen die ziedend worden als mensen een andere mening hebben.
ComeOnPSV
Vedette
5

BarryBanaan schreef: 03 sep 2024, 23:44
Jawel, Sepp was gewoon minsten zo'n voltreffer als Schouten. Dat is gewoon kraakhelder behalve bij mensen die ziedend worden als mensen een andere mening hebben.
Ik moet het nog allemaal zien bij Vd Berg. Heeft nog heel weinig ervaring.
BarryBanaan
Basisspeler
1

ComeOnPSV schreef: 03 sep 2024, 23:47
BarryBanaan schreef: 03 sep 2024, 23:44

Dat is leuk, maar nu ga je hem dus "vergelijken" in zijn rol als een van de 5 CV bij Brentford. Terwijl die bij PSV de man achterin zou worden. Kijk we kunnen niet financieel wedijveren met de Prem, maar zulke spelers moeten gewoon vroegtijdig bij ons spelen.
Chucky
Vedette
6

ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 20:03
11 Tinus schreef: 03 sep 2024, 19:24Jij begon over de veranderende markt(en), stel dat volgend jaar topspelers nog maar voor 30 miljoen gaan ipv 50 miljoen? En onze spelers voor 20 ipv 40 miljoen... dan had je beter nu die grote transfer kunnen doen (mits er concrete interesse was).
Laten we eerlijk zijn: het tegenovergestelde beweren zou volstrekt debiel zijn. Als ik van ver buiten PSV als toeschouwer en supporter zou stellen dat onze directie met echt wel wat zwaargewichten, aangevuld met adviezen vanuit de accountants en financieel adviseurs en vervolgens beoordeeld en becommentarieerd door onze RvC die ook wel gepokt en gemazeld zijn in de materie zou zeggen dat PSV een discutabele beslissing heeft genomen... volstrekt ongeloofwaardig.
Dit vind ik altijd wat makkelijk. Niet dat ik geen vertrouwen heb in de PSV-leiding, maar precies hetzelfde werd gezegd in de tijd dat JdJ TD was. Alsof er binnen PSV altijd alleen maar goede beslissingen worden genomen door die mensen? Was het maar zo’n feest. Elk mens maakt fouten, ook bij PSV. Daar horen dus ook discutabele beslissingen en inschattingsfouten bij.
Deze gebruikers waarderen Chucky voor dit bericht:
BarryBanaan
BarryBanaan
Basisspeler
1

ShovingNE2 schreef: 03 sep 2024, 20:03
Ik zei dat veranderende markten zeer waarschijnlijk zijn meegewogen in de overwegingen van de directie. En ja: dan durf ik ook te zeggen dat ze een afgewogen beslissing hebben genomen of wat er gedaan is financieel ook verantwoord is.

Nu komen er waarschijnlijk weer figuren die roepen: 'hef het forum maar op', so be it. Maar met de stelligheid waarmee hier bepaalde keuzes worden afgebrand (niet per se jij overigens) is totaal achterlijk. De helft met drie danslessen en LTS-zwakstroom (zou Thomas Acda zeggen).

Heel plat kan ik zeggen dat ik ontevreden ben over het niet halen van een linksback. Maar ze zo keihard afbranden zoals sommigen doen (net als over het niet verlengen van contracten) vind ik best vreemd. Stel er vragen over, wees kritisch, maar je kent echt de helft van de overwegingen nog niet die daartoe geleid hebben. En dan past bescheidenheid, in ieder geval geen keiharde oordelen.

Disclaimer: dit geldt niet voor Ajax en Feyenoord. Holyfuck wat een clowns zitten daar aan het roer.
Is het compleet vergezocht dat ze bij PSV dachten verleden jaar viel alles op zn plaats, dat gebeurd dit jaar ook wel weer? Nee dat is het niet en dat bewijst de Sepp van de Berg aanpak.. Ze wilde 100% het zelfde doen als bij Schouten, waar ze AC milan de baas waren op basis van de spelers voorkeur. Zij het dat Bologna en Liverpool niet in het zelfde schuitje zitten. Ofwel gigantische miscalculatie, waarbij de markt nog een beetje in hun voordeel spreekt. Maar 100% als je 2 maanden geleden, dus voor alle flauwekul met 15 miljoen voor vd Berg was gaan praten had je kans om hem toen vast te leggen. Verkeerde strategie, hoe hard het ook ontkent wordt via de "officiële en o zo betrouwbare kanalen" Daarnaast gingen ze er 100% vanuit dat Teze en Boscagli bij tekenen en dus was alleen! een CV nodig, hier hebben ze dan ook 90% vd tijd op gezeten.

Het zal allemaal wel, mensen kunnen alles recht lullen wat krom is, maar dit is wat er gebeurd is, vervolgens net doen alsof je plan Karsdorp was en dan hem maar voor 1 jaar vastleggen.. Als je overtuigd bent dan leg je hem 4 jaar vast en heb je een zorg minder komende zomer. Ofwel allemaal bullshit, deze gast is op het pad gekomen vanwege transfervrij.

De gok op de linksback positie is al helemaal duidelijk omdat zelfs Dams nu benoemd wordt als overduidelijke optie, kijk iedereen ziet dat die leuk invalt en zelfs goeie pot speelt tegen de Eagles, maar daar een jaar/half jaar op bouwen is opmerkelijk, zeker ook gezien de uitgaven. Oppegard en Mauro is gewoon kansloos, de een kwaliteit en de andere fitheid, maar ook gewoon kwaliteit voor de basis structureel.
Deze gebruikers waarderen BarryBanaan voor dit bericht:
Menno1
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
3

Mark van de 1913 podcast twitterde het net perfect. Taak van directie is

1) zorgen voor competitieve selectie op korte termijn, en
2) continuïteit voor de lange termijn

@1 door een zwakke verdediging (RCV, lb, rb) laat je een unieke kans lopen met de geweldige spelers ervoor die je hebt behouden
@2 het ‘behouden’ van spelers (ondermeer door een onrealistische vraagprijs voor Veerman), en korte termijn oplossing met Karsdorp, betekent dat je volgende zomer driedubbel zoveel problemen hebt met korte contracten, lagere opbrengsten en teveel vertrekkers.

Om deze twee redenen, kun je kritisch zijn over de afgelopen periode. Deels door pech, deels door foute keuzes door een blijkbaar verkeerde inschatting van de markt. Ik denk dat de PSV directie zichzelf geen voldoende geeft hiervoor. Al zullen ze dat niet hardop zeggen om spelers niet af te vallen.
Deze gebruikers waarderen Sparts voor dit bericht:
Menno1
ComeOnPSV
Vedette
5

BarryBanaan schreef: 03 sep 2024, 23:49
ComeOnPSV schreef: 03 sep 2024, 23:47

Dat is leuk, maar nu ga je hem dus "vergelijken" in zijn rol als een van de 5 CV bij Brentford. Terwijl die bij PSV de man achterin zou worden. Kijk we kunnen niet financieel wedijveren met de Prem, maar zulke spelers moeten gewoon vroegtijdig bij ons spelen.
Die moeten vroegtijdig bij ons spelen? Dat doen we nu dan toch met Nagalo en Flamingo?

Beetje tegenstrijdig je punt
Ted Lasso
Bankzitter
1
Oude naam: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli

Het gemak waarmee mensen hier denken het beter te kunnen dan Stewart, zonder enige kennis van de voetbal markt buiten FM, is lachwekkend. Dat ze lang op Van den Berg hebben gezeten, heeft een reden gehad. Er zullen echt wel aanwijzingen zijn geweest dat een deal voor ca. 15 miljoen haalbaar was. Bovendien gaf Sepp zelf aan naar PSV te willen. Dat een braaiclub als Brentford daar ineens tussendoor zeilt met een achterlijk bod, daar kun je als Nederlandse ploeg weinig tegen beginnen. Dezelfde tactiek pakte vorig jaar bij Schouten goed uit. Nu een keer niet. Beetje deuzig om Stewart afgelopen jaar op het zelfde niveau te zetten als onze lieve heer om hem nu ineens af te fakkelen.

Het niet binnenhalen van een LB is wellicht zuur, maar als een Zalewski en Lodi zelf niet willen, kun je daar weinig aan beginnen. Ja, hij had Van Aanholt nog binnen kunnen halen. Had je eens moeten kijken hoe daar op gereageerd was: makkelijke transfer, afgeschreven, dure kleedkamervulling, patje is te traag. Enzovoorts en zo verder.

Kortom, had het beter gekund? Altijd. Loopt hij nu het risico volgend jaar met een leeglopende selectie te zitten? Ja, maar er zijn nog heel wat dagen te gaan om contractverlengingen te regelen. Wie weet hoe ver ze daar al mee zijn.
Deze gebruikers waarderen Ted Lasso voor dit bericht:
Gewitwel
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
11 Tinus
Legende
3

Ted Lasso schreef: 04 sep 2024, 07:04 Het gemak waarmee mensen hier denken het beter te kunnen dan Stewart, zonder enige kennis van de voetbal markt buiten FM, is lachwekkend. Dat ze lang op Van den Berg hebben gezeten, heeft een reden gehad. Er zullen echt wel aanwijzingen zijn geweest dat een deal voor ca. 15 miljoen haalbaar was. Bovendien gaf Sepp zelf aan naar PSV te willen. Dat een braaiclub als Brentford daar ineens tussendoor zeilt met een achterlijk bod, daar kun je als Nederlandse ploeg weinig tegen beginnen. Dezelfde tactiek pakte vorig jaar bij Schouten goed uit. Nu een keer niet. Beetje deuzig om Stewart afgelopen jaar op het zelfde niveau te zetten als onze lieve heer om hem nu ineens af te fakkelen.

Het niet binnenhalen van een LB is wellicht zuur, maar als een Zalewski en Lodi zelf niet willen, kun je daar weinig aan beginnen. Ja, hij had Van Aanholt nog binnen kunnen halen. Had je eens moeten kijken hoe daar op gereageerd was: makkelijke transfer, afgeschreven, dure kleedkamervulling, patje is te traag. Enzovoorts en zo verder.

Kortom, had het beter gekund? Altijd. Loopt hij nu het risico volgend jaar met een leeglopende selectie te zitten? Ja, maar er zijn nog heel wat dagen te gaan om contractverlengingen te regelen. Wie weet hoe ver ze daar al mee zijn.
1) Jij hebt het over Sepp maar buiten die grote inschattingsfout qua transfersom is voor de rest alles in die case gewoon goed gegaan. Het wachten kon vanwege Flamingo en hij was voor dat geld een topaankoop geweest. Waar het mij om gaat is dat je zo lang wacht dat je nummer 2 heel moeilijk haalbaar wordt. Maar er was nog genoeg tijd lijkt me maar de onderhandelingen met BMG liepen eerst vast en toen PSV terug kwam was het afhankelijk van BMG. Weer een grote inschattingsfout want uiteindelijk wilde PSV betalen wat BMG wilde hebben maar was het gewoon te laat. Maar toch bedankt voor de FM bingo.

2) Jij hebt het over Zalewski en Lodi dat die niet willen komen. Maar er zitten echt nog 5 categorieën spelers tussen Lodi (die 10 miljoen per jaar verdient) en een upgrade van Oppegard die je sowieso nodig hebt. Is het niet nu dan is het wel in de winter of volgend jaar. Het is niet OF Lodi OF niets. En als Zalewski wel had toegehapt (wat top was geweest) dan had PSV daar ook even 9 miljoen voor betaald. Dat is nogal wat als je tevreden bent over Mauro/Oppegard/Dams.

3) Ook al lukken de contractverlengingen dan is het enkel om er financieel nog wat meer uit te peuren, niet perse om spelers langer te behouden. Het is niet dat Boscagli of Veerman ineens 3 jaar langer bij PSV willen spelen. Dus die grote renovatie in de zomer gaat er sowieso komen.
MC Hammer
International
1

Hoe ik het zie.

Plus
[*]Twee talenten centraal, waardoor we ook volgend jaar een deel van de as in stand houden.
[*]Veerman en Schouten behouden, waarmee we de twee beste Nederlandse middenvelders hebben van de Eredivisie.
[*]Malik en Dest vastgelegd, die door geen Eredivisie tegenstander te verdedigen zijn.
[*]Veel meer opties en toekomst op de flanken gehaald.
[*]Een goedkope oplossing voor het vertrek van Teze gevonden.

Min
[*]Rechtsback is niet een zekerheidje in termen van fitheid en een back-up zie ik niet.
[*]Linksback is nog 6 maanden niet wedstrijdfit en een back-up zie ik niet.
[*]We zijn met ons rug tegen de muur gezet door kortlopende contracten en dat probleem wordt met de huidige stand, volgend jaar niet kleiner.

Cijfer
7.
Hammertime!

Earnest Stewart