Juancho schreef: 02 feb 2025, 10:18
Ik geloof ook niet zo in verzadiging of dat spelers de werkwijze van Bosz zat zijn @Josef Dettelbacher . Sterker nog, nog geen jaar geleden vonden ze het allemaal geweldig! Ze deden weer wat ze het liefst doen: voetballen, geen gelul met defensief denken, lekker voetballen. Blik naar voren, druk zetten, kansen creëren en veel vrijheid aan de bal. Ik geloof er geen zak van dat spelers dit gaat vervelen na zo'n korte periode en dat ze bjiv. terug zouden willen naar het oer en oersaaie kut voetbal onder Ruud en Mark.
Persoonlijk denk ik eerder dat het weldegelijk een fout is van Earnie door niet op het juiste moment door te selecteren.
Bepaalde spelers zitten hier al een tijd maar werden nooit kampioen met PSV. Dat lukte vorig jaar, de spanning is er vanaf en daarmee automatisch wellicht ook die laatste 10% bereidheid om alles te geven voor die punten. Persoonlijk vind ik dat als eerste heel kwalijk van die spelers want hoe kan je nou in godsnaam zo denken na slechts 1 titel, maar ook Earnie heeft hier te weinig in gegaan. De problemen zijn bekend, al veel en veel langer en lijken gewoon niet aangepakt te worden. Als Dams niet vertrokken was, denken mensen dat Earnie dan een nieuwe back had gehaald? Natuurlijk niet. Maar juist dat is al een teken dat er gewoon iets niet goed zit.
Ik noemde eerder gekscherend dat Earnie op Brands begint te lijken door de achterhoede te verwaarlozen terwijl er verder een prima selectie staat, maar dit is wat mij betreft nu gewoon daadwerkelijk zo. Nu nog in alle haast een back proberen te halen is precies wat Brands ook vaak genoeg overkwam. Dat had allang, echt allang opgelost moeten zijn. Ik weet ook niet wat dat is bij PSV, maar volgens mij begint heel veel met een stabiele en betrouwbare defensie en vanuit daar, je fundament, bouw je verder. Zoek je koppeltjes die elkaar aanvullen en sterker maken. Zorg je dat het geheel bij elkaar past.
Vorig seizoen was top en viel natuurlijk veel vrij snel in elkaar. Je hoopt dat je dan in het 2de seizoen een stapje vooruit kan maken door slim beleid, maar de boel stort eerder in. En dat is een best pijnlijke conclusie na slechts 1,5 seizoen waarbij Ajax notabene ook nog eens in een van de slechte fase van haar bestaan zit.
Laat het maar rammelen bij PSV, het mag best crisis zijn om de boel nog net op tijd wakker te schudden. Want als je dit seizoen de titel niet pakt heb je gewoon wanbeleid van de hoogste orde gepleegd als club. Op alle fronten.
Op welke spelers doel jij? Die Stewart dan had moeten laten gaan?
Wat ik heb gelezen/onthouden;
Boscagli voor 8 miljoen naar Brighton
Benitez voor 2 miljoen, dat met bonussen tot 3,5 miljoen euro kon oplopen, naar Atletico Madrid.
Beiden tegen het eind van de zomer transfermarkt.
Dan hadden we moord en brand geschreeuwd voor zulke bedragen en zulke belangrijke spelers.
Niets interessants voor Veerman
Bakayoko kon naar Saoedi-Arabië voor vele miljoenen, maar koos hier niet voor.
Niemand kwam voor Drommel die zijn salaris wil overnemen.
Of zit ik helemaal mis
@Juancho ?
Hoewel ik het wel eens ben met de strekking dat de defensie aandacht nodig heeft. Ik zou hier graag wat meer over horen van Steward na de winterstransfermarkt.