Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zou deze jongen zondag opstellen als linksbuiten, a la Locadia. Dan kan Xavi mooi de plek van Til overnemen op 10.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon met 2 spitsen spelen, Xavi erachter. Moeilijker is het niet. We hebben geen selectie voor 4-3-3
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Echt fan van deze jongen. Basis aub.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Hij heeft snelheid, enthousiasme maar technisch ziet het er ook prima uit. Ben om.

Maak je een lijstje met de goede voetballers bij PSV (Guti, Brainthwaite, Mauro, Sangare, Veerman, Xavi, Van Aanholt) dan hoort hij daar ook bij op basis van de schaarse minuten tot nu toe.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Chucky schreef: 24 feb 2023, 09:26 Ik zou deze jongen zondag opstellen als linksbuiten, a la Locadia. Dan kan Xavi mooi de plek van Til overnemen op 10.
Geen idee of het voor Silva veel verschil maakt, maar als hij ook op rechts kan, zou ik dat doen. Veerman hangend op links, Xavi terug naar 10 met Guti en Sangare achter hem. Mauro op rechtsback en wie ze dan naast Branthwaite zetten maakt me niet eens zo heel veel uit.
Benitez Mauro - Teze - Branthwaite - van Aanholt Sangare - Guti Fabio Silva - Xavi - Veerman de Jong
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Silva is toch gewoon een spits? Waarom dan weer de raar doen met een spits op de buitenpositie zetten. Ik begrijp dat echt niet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2023, 09:05 Dat zag echt iedereen die de wedstrijd keek. Behalve onze staf.
Dat blijf ik altijd nog het rare vinden he, bij alle voor ons onbegrijpelijke beslissingen. Dan denk ik: zien zij nou iets wat wij niet zien? Of juist andersom. Of zijn wij niet waardig genoeg? Is het verschil in voetbalniveau/intelligentie? Zeg het maar.

De gedachtegang achter bepaalde beslissingen, daar ben ik soms echt benieuwd naar.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 24 feb 2023, 09:29 Gewoon met 2 spitsen spelen, Xavi erachter. Moeilijker is het niet. We hebben geen selectie voor 4-3-3
Precies dit. Hoop echt dat we hier van af gaan stappen en doorgaan op 4-4-2 of desnoods 5-3-2
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Juancho schreef: 24 feb 2023, 13:45 Silva is toch gewoon een spits? Waarom dan weer de raar doen met een spits op de buitenpositie zetten. Ik begrijp dat echt niet.
Omdat we amper goede aanvallers hebben? Daarnaast is de term buitenspeler ook een fluïde begrip natuurlijk, het gaat om de totale positionele bezetting van het team. De zone aan de buitenkant van het veld kan ook gewoon worden ingevuld door een back. Als we met Fabio EN Luuk zouden spelen lijkt het me eerder dat Fabio wat rondom Luuk zou spelen, met meer ruimte om in de hoeken te bewegen voor Veerman, Xavi, PvA en hopelijk Mauro.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

trouwepsvfan schreef: 24 feb 2023, 08:57 Doodzonde dat Fred Rutten zondag Saibari bracht en niet deze jongen.
Doodzonde of veelzeggend? Ik neig naar het laatste. Onze staf ziet het niet en blijkbaar heeft fred dezelfde ideeën als Ruud. Of omgekeerd. Fred is uiteraard de "mentor"
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Tovast schreef: 24 feb 2023, 13:55
Juancho schreef: 24 feb 2023, 13:45 Silva is toch gewoon een spits? Waarom dan weer de raar doen met een spits op de buitenpositie zetten. Ik begrijp dat echt niet.
Omdat we amper goede aanvallers hebben? Daarnaast is de term buitenspeler ook een fluïde begrip natuurlijk, het gaat om de totale positionele bezetting van het team. De zone aan de buitenkant van het veld kan ook gewoon worden ingevuld door een back. Als we met Fabio EN Luuk zouden spelen lijkt het me eerder dat Fabio wat rondom Luuk zou spelen, met meer ruimte om in de hoeken te bewegen voor Veerman, Xavi, PvA en hopelijk Mauro.
Lekker in systemen blijven denken idd. Gewoon de spelers opstellen die de beste wedstrijd op de mat leggen.

Kan mij het verrekken of niemand op papier een linksbuiten is als je 6 goalen maakt met heerlijk enthousiast voetbal wat leuk is om naar te kijken en er geen tegen krijgt
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 24 feb 2023, 13:55 Omdat we amper goede aanvallers hebben? Daarnaast is de term buitenspeler ook een fluïde begrip natuurlijk, het gaat om de totale positionele bezetting van het team. De zone aan de buitenkant van het veld kan ook gewoon worden ingevuld door een back. Als we met Fabio EN Luuk zouden spelen lijkt het me eerder dat Fabio wat rondom Luuk zou spelen, met meer ruimte om in de hoeken te bewegen voor Veerman, Xavi, PvA en hopelijk Mauro.
Je hebt wel aanvallers maar niet voor 4-3-3. Dat is heel wat anders. Ga gewoon eens spelen in de kracht van het elftal en waar je de spelers wel voor hebt. Als je er als club voor kiest om geen buitenspeler te halen, tja, dan kies je er eigenlijk ook voor om 4-4-2 te gaan spelen. Persoonlijk ben ik wel een beetje heel erg klaar met het opstellen van spelers op posities waar je ze niet optimaal gebruikt in hun kracht. Dat werkt het hele elftal door.

mateloos irritant. Sorry.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ze hebben een buitenspeler (Hazard) gehaald, maar die is geblesseerd. Aangezien Ruud toch niet gaat switchen naar een ander systeem is het opstellen van Fabio op linksbuiten het meest logische. Geen Saibari op links, je beste speler Xavi op 10 en geen gestuntel meer van Guus Til in de basis.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 24 feb 2023, 13:45 Silva is toch gewoon een spits? Waarom dan weer de raar doen met een spits op de buitenpositie zetten. Ik begrijp dat echt niet.
Omdat van Nistelrooij het systeem niet zal gaan aanpassen. En dus geef ik aan wat mij de beste opstelling lijkt binnen dit systeem. Ik wil er meer voetbal in hebben, dus Til en Teze eruit (iig Teze van de backpositie af tov de afgelopen weken) en Fabio en Mauro erin.

Verder kwam Silva gisteren ook veelal vanaf de buitenpositie naar binnen getrokken, en dat waren zijn beste minuten tot nu toe.

En het is niet dat iedere speler zomaar op één positie kan spelen natuurlijk. Sommigen kunnen niet anders dan op één bepaalde positie spelen, bij anderen maakt het weinig verschil. Ben blij dat ze Mauro in ieder geval ooit omgeturnd hebben naar de backpositie.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Da's niet het meest logische, het meest logische is 4-4-2 spelen.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 24 feb 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 24 feb 2023, 15:27 Da's niet het meest logische, het meest logische is 4-4-2 spelen.
Maar dat gaat niet gebeuren onder van Nistelrooij, dus dan kan je wat mij betreft beter discussiëren over hoe je de opstelling zou willen zien binnen dit systeem. En gezien de huidige spelers en blessures, zou ik daarom zeker een plek voor Fabio Silva reserveren voorin.
Is overigens ook exact wat @Madueke zegt; omdat het systeem toch niet aangepast gaat worden, is dat het meest logische. Dan is zo'n antwoord als '4-4-2 gaan spelen' eigenlijk nog veel minder logisch.. ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

29.04.2007 schreef: 24 feb 2023, 15:31
Ardbeg schreef: 24 feb 2023, 15:27 Da's niet het meest logische, het meest logische is 4-4-2 spelen.
Maar dat gaat niet gebeuren onder van Nistelrooij, dus dan kan je wat mij betreft beter discussiëren over hoe je de opstelling zou willen zien binnen dit systeem. En gezien de huidige spelers en blessures, zou ik daarom zeker een plek voor Fabio Silva reserveren voorin.
Is overigens ook exact wat @Madueke zegt; omdat het systeem toch niet aangepast gaat worden, is dat het meest logische. Dan is zo'n antwoord als '4-4-2 gaan spelen' eigenlijk nog veel minder logisch.. ;)
Silva komt net zo min linksbuiten te staan, dus dan kun je het daar net zo goed niet over hebben..
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 24 feb 2023, 15:42
29.04.2007 schreef: 24 feb 2023, 15:31

Maar dat gaat niet gebeuren onder van Nistelrooij, dus dan kan je wat mij betreft beter discussiëren over hoe je de opstelling zou willen zien binnen dit systeem. En gezien de huidige spelers en blessures, zou ik daarom zeker een plek voor Fabio Silva reserveren voorin.
Is overigens ook exact wat @Madueke zegt; omdat het systeem toch niet aangepast gaat worden, is dat het meest logische. Dan is zo'n antwoord als '4-4-2 gaan spelen' eigenlijk nog veel minder logisch.. ;)
Silva komt net zo min linksbuiten te staan, dus dan kun je het daar net zo goed niet over hebben..

Oke, Ardberg.
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 24 feb 2023, 15:42
29.04.2007 schreef: 24 feb 2023, 15:31

Maar dat gaat niet gebeuren onder van Nistelrooij, dus dan kan je wat mij betreft beter discussiëren over hoe je de opstelling zou willen zien binnen dit systeem. En gezien de huidige spelers en blessures, zou ik daarom zeker een plek voor Fabio Silva reserveren voorin.
Is overigens ook exact wat @Madueke zegt; omdat het systeem toch niet aangepast gaat worden, is dat het meest logische. Dan is zo'n antwoord als '4-4-2 gaan spelen' eigenlijk nog veel minder logisch.. ;)
Silva komt net zo min linksbuiten te staan, dus dan kun je het daar net zo goed niet over hebben..
Hij kan makkelijk een soort vrije rol vanaf links krijgen. We spelen met PvA toch al met een halve linksbuiten.

We gaan het zien zondag. Ik hoop in ieder geval van wel!
Heb echt genoten van hem en wat moet iemand nog meer doen voor een basisplek..
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is mooi nieuws.

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Eerste hattrick incoming. :strong:
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Laat je maar zien, jongen!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bizar eigenlijk. Vorige week tegen Utrecht niet goed genoeg om te brengen en nu basisspeler. Ruud heeft thuis denk ik de TV gesloopt nadat Saibari die kans op een 3 punter liet liggen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Grasmat schreef: 26 feb 2023, 15:28 Eerste hattrick incoming. :strong:
Aardig op schema luitjes.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kopen Ernie! :mrgreen:
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Fabioooo, lekker man.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Fábio Silva