Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 206 times

Covid-19

Bericht door Chucky » 19 mar 2020, 16:15

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef:
19 mar 2020, 16:08
Josef Dettelbacher schreef:
19 mar 2020, 15:19
@Ykhim voel je je nog wel goed genoeg om ook te kunnen netflixen, gamen, lezen, etc, of is het echt voornamelijk slapen?
Ja hoor, maar bijvoorbeeld hele series bingen gaat me niet lukken nu. Een enkele aflevering kijken (of een hoofdstuk uit een boek lezen) lukt wel, dan even 30 minuten de ogen dicht en dan weer wat anders doen. Ik erger me snel (ook aan triviale zaken) want het is frustrerend als je een week lang blijft hoesten zonder voelbaar resultaat, wetende dat het nog wel een tijdje zo zal blijven. En dan erger ik me dus ook als ik heel even m'n concentratie verlies, en dan word ik nog bozer. Niks doen is eigenlijk het beste voor iedereen :mrgreen:
Van nietsnut naar niets doen!

(Nee grapje, heel veel beterschap gewenst!)

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 761 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 19 mar 2020, 16:31

ziege maar ook zagge schreef:
19 mar 2020, 13:07
milansandro schreef:
19 mar 2020, 12:30
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2806689 ... ig-afstand

Daar begint het gezeik al...
Tsja, maar hoe hou je een puber binnen? Dit is de groep waarvoor dat misschien wel het moeiljkst van allemaal is. Dat er bijgestuurd moet worden vind ik dan ook niet vreemd.
Kwestie van opvoeding Ziege...
Ik heb ook 3 pubers, maar die zitten mooi thuis en af en toe naar buiten, maar niet in zulke grote groepen..
Ik heb duidelijke afspraken met ze gemaakt hierover..

Brael
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 179 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Brael » 19 mar 2020, 16:55

milansandro schreef:
19 mar 2020, 16:31
milansandro schreef:
19 mar 2020, 12:30
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2806689 ... ig-afstand

Daar begint het gezeik al...
Tsja, maar hoe hou je een puber binnen? Dit is de groep waarvoor dat misschien wel het moeiljkst van allemaal is. Dat er bijgestuurd moet worden vind ik dan ook niet vreemd.
Ik heb ook 3 pubers, maar die zitten mooi thuis en af en toe naar buiten, maar niet in zulke grote groepen..

Zoiets?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 mar 2020, 16:59

Rudie-10 schreef:
18 mar 2020, 17:44
18 mar 2020, 17:00
Appie hier op de Hoogstraat: nog steeds lege schappen (met name toiletpapier, noten, granen, houdbaar spul) Ik neem aan dat het na een paar dagen hamsteren wel een week kan duren voordat alles weer echt aangevuld is.
Bij de Jumbo op de Hoogstraat wordt toch aardig aangevuld. Toiletpapier eigelijk constant aanwezig. Het is heel knap hoe de winkels het bij houden. De AH XL ligt er ook nog geweldig bij.
Zojuist ff de XL gecheckt maar nog niet één rol wc papier te krijgen!

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 mar 2020, 17:05

milansandro schreef:
Tuurlijk, maar niet iedereen krijgt zo'n geweldige opvoeding. In een crisissituatie moet je handelen naar de realiteit he.

Ik moet weer ff denken aan die witte heroïne die een paar jaar geleden slachtoffers maakte, tuurlijk kun je dan denken: ja mensen moeten sowieso geen harddrugs gebruiken, het is potjandorie verboden - maar daar los je het probleem niet mee op. En dus plaatste de gemeente Amsterdam levensgrote waarschuwingsborden op strategische plekken in de stad. De moraal: met realisme red je levens.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 19 mar 2020, 17:11

Kleine update: Onze geliefde stabiele genius Trump noemde net Gilead en Remdesivir bij naam. Kon alleen Remdesivir niet uitspreken; maakte er Remdesivoir van. Ik ga Gilead maar vragen of dit de brand name kan worden :)

Snelle goedkeuring verwacht. Ook een oud malaria middel hydroxychloroquine (dat werd niet uitgesproken) en Kaletra werden genoemd. Ik denk zelf dat je met een combi van een anti viral als Remdesivir en een anti ontstekingsremmer als IL-6 (Actemra) erg ver gaat komen.

in ieder geval positief nieuws.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 179 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Brael » 19 mar 2020, 17:11

Bij die witte heroine snappen mensen meestal nog wel dat hun eigen gezondheid in gevaar is. Dat krijg je er in deze situatie bij veel pubers echt niet in, dus je hoeft niet direct op hun begrip of medewerking te rekenen, vrees ik. Dan moet je als gezaghebbende (normaal zijn dat de ouders, maar als die falen, wordt het de overheid) de regie nemen. Ik heb het idee dat je hint richting een of andere alternatieve oplossing, waarmee de pubers en jongeren een paar maanden tevreden gehouden worden, maar die oplossing zie ik niet zo gauw. Als het de spuigaten uitloopt, moet er gewoon worden opgetreden. Niet creatief, niet origineel, niet iets waar ze blij van zullen worden, maar wel noodzakelijk.

Weet overigens ook niet hoe groot het probleem echt is. Een paar berichten in de media kunnen natuurlijk redelijk worden opgeblazen (ik weet niet of dit zo is he, maar het kan).

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 19 mar 2020, 17:26

Bruins opgestapt. Die kon het duidelijk niet meer aan. Verstandig besluit dan.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 mar 2020, 17:27

Brael schreef:
19 mar 2020, 17:11
Als het de spuigaten uitloopt, moet er gewoon worden opgetreden.
Jaja er moet "gewoon" worden opgetreden - en liefst HARD!, zou ik daar nog een aan toe willen voegen :lol:

Waar ik op doel is: in een crisissituatie moet je niet bezig gaan de wereld te verbeteren, je moet gewoon zorgen dat het probleem opgelost wordt.

Intussen is Bruins afgetreden. Zou me niks verbazen als het 'm teveel is geworden. Met dank aan die specifieke twee figuren in de Kamer die het nodig vonden om, uitgerust met vooral Facebook en Russia Today 'kennis' even fijn een privé oorlogje tegen deze minister te gaan voeren, ter vergroting van de eigen glorie...

NESTA

Bericht door NESTA » 19 mar 2020, 17:32

Ik ben blij dat de meeste kamerleden en ministers zich niet zo druk maken om Baudet en Wilders als sommige forumleden hier. Een minister komt doorgaans wel voor hetere vuren te staan.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 mar 2020, 17:39

Heter dan een pandemie waarvoor het halve land op slot gaat?

Dit was niet het moment voor die Wilders en Baudet bullshit. En al helemaal niet voor de toon waarop.

NESTA

Bericht door NESTA » 19 mar 2020, 17:43

19 mar 2020, 17:39

Dit was niet het moment voor die Wilders en Baudet bullshit. En al helemaal niet voor de toon waarop.
Nee, heter dan een discussie met Wilders of Baudet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 mar 2020, 17:54

NESTA schreef:
19 mar 2020, 17:43

Snap ik, maar die discussie was dan ook niet het enige wat ie dezer dagen voor z'n kiezen had. Je werkt jezelf drie slagen in de rondte zonder amper een oog dicht te doen, wetende dat het welzijn van het hele land op je schouders rust op een manier die geen enkele van je voorgangers ooit mee heeft hoeven maken, en dan krijg je verdomme 's avonds laat nog een gigantische tirade over je heen van twee minkukels die lekker de hele dag niks anders hebben hoeven doen dan zich op te laden voor dat volslagen zin- en tactloze TV optreden van ze. Of het nou Bruins of een ander is maakt me niet veel uit maar midden in zo'n crisis van minster moeten wisselen is nogal onhandig. Het zou mooi zijn als deze twee heren eens na zouden gaan denken over waar ze nou precies mee bezig zijn, en voor wie.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 19 mar 2020, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Breur » 19 mar 2020, 17:54

Er komt een persconferentie. Goed zo, zag alweer wat pvv'ers met waarschijnlijk nederlandse vlaggetjes roepen dat hij het beleid niet meer wilde verdedigen. Hopelijk kan de persconferentie alle speculatie wegnemen.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 761 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 19 mar 2020, 17:58

Brael schreef:
19 mar 2020, 16:55
milansandro schreef:

Zoiets?
Ja zoiets...

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 19 mar 2020, 18:05

:mrgreen:
Hier met kinderen van 9 en 8 nog goed te doen. Zij kunnen ook nog gewoon buitenspelen (we wonen in een dorp met 1.000 inworners).

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 19 mar 2020, 18:15

Menno1 schreef:
19 mar 2020, 17:11
Kleine update: Onze geliefde stabiele genius Trump noemde net Gilead en Remdesivir bij naam. Kon alleen Remdesivir niet uitspreken; maakte er Remdesivoir van. Ik ga Gilead maar vragen of dit de brand name kan worden :)

Snelle goedkeuring verwacht. Ook een oud malaria middel hydroxychloroquine (dat werd niet uitgesproken) en Kaletra werden genoemd. Ik denk zelf dat je met een combi van een anti viral als Remdesivir en een anti ontstekingsremmer als IL-6 (Actemra) erg ver gaat komen.

in ieder geval positief nieuws.
Maar kan dit soort middelen er ook voor zorgen dat een virus eerder muteert, of werkt dat zo niet?

NESTA

Bericht door NESTA » 19 mar 2020, 18:17

Ongelooflijk trouwens hoe laks mensen met deze situatie om blijven gaan. Net in de supermarkt dicht op elkaar staan bij de kassa’s en achterlijk uit hun ogen kijken als ze een bordje zien met 1,5 meter afstand houden. En maar janken als er straks een lockdown komt.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 19 mar 2020, 18:37

NESTA schreef:
19 mar 2020, 18:17
Ongelooflijk trouwens hoe laks mensen met deze situatie om blijven gaan. Net in de supermarkt dicht op elkaar staan bij de kassa’s en achterlijk uit hun ogen kijken als ze een bordje zien met 1,5 meter afstand houden. En maar janken als er straks een lockdown komt.
Ongelooflijk idd. Een willekeurige winkelstraat lijkt drukker dan normaal omdat alle mensen die thuiszitten maar lekker gaan shoppen omdat ze zich anders niet kunnen vermaken..
En hoor om me heen ook veel verhalen van mensen die, terwijl ze flink verkouden zijn, gewoon lekker gaan werken. Ik snap daar helemaal niets van.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 19 mar 2020, 18:40

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Nederlanders laten zich niets vertellen. Wij staan dan ook in de top 5 meest individualistische landen ter wereld.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 mar 2020, 18:43

Je kan daarom beter in Azie zitten. In Japan luisteren ze wel.

@Josef Dettelbacher Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Ik ben in tegenstelling tot 13 miljoen andere Nederlanders geen Viroloog :)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 19 mar 2020, 18:44

19 mar 2020, 17:54
NESTA schreef:
19 mar 2020, 17:43

Snap ik, maar die discussie was dan ook niet het enige wat ie dezer dagen voor z'n kiezen had. Je werkt jezelf drie slagen in de rondte zonder amper een oog dicht te doen, wetende dat het welzijn van het hele land op je schouders rust op een manier die geen enkele van je voorgangers ooit mee heeft hoeven maken, en dan krijg je verdomme 's avonds laat nog een gigantische tirade over je heen van twee minkukels die lekker de hele dag niks anders hebben hoeven doen dan zich op te laden voor dat volslagen zin- en tactloze TV optreden van ze. Of het nou Bruins of een ander is maakt me niet veel uit maar midden in zo'n crisis van minster moeten wisselen is nogal onhandig. Het zou mooi zijn als deze twee heren eens na zouden gaan denken over waar ze nou precies mee bezig zijn, en voor wie.
Ach, en nu lees ik dat die mafketel van een Wilders doodleuk een debat heeft aangevraagd. Laat de ministers gvd even hun werk doen in plaats van je campagne te gaan voeren. Even los van alle politieke voorkeuren, maar dit is dus echt om te kotsen. Ook zoals ze gisteren hun partijpolitiek aan het opvoeren waren. In een tijd als deze, hoe krijg je het voor elkaar. Ik hoop van ganser harte dat heel dat populistische gebral omvalt als deze crisis voorbij is.

Ik ga het in ieder geval onthouden deze acties van ze. Echt om te kotsen. Hoe krijg je het bedacht, bewindspersonen van hun taak afhouden in deze tijd. Flikker toch een end op zeg..
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 mar 2020, 18:46

Lekker couch quarterback spelen. Nul verantwoordelijkheid maar wel overal op zeiken. Lekker man.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 927 times
Been thanked: 727 times

Bericht door Sensation » 19 mar 2020, 19:14

En daarom is het te hopen dat de maatregelen die hier getroffen worden afdoende zijn en er geen complete Lockdown nodig is. Helaas iets waar we pas over ruime tijd achterlopen, tot die tijd zal die witte pruik samen met die lavendelsnuiver campagne blijven voeren. Juist in een tijd waarin we het met zijn allen moeten doen en je het woord oppositie even niet zo nauw moet nemen ..
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 19 mar 2020, 19:18

Italië gewoon +5000 vandaag ondanks de maatregelen. Zit het daar in het leidingwater ofzo? :shock:

Plaats reactie