Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Ajax III

Bericht door cocufan1 » 24 apr 2020, 21:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heerlijk die weken zonder die rot koppen van Tadic en Ziyech.

Maar nu de KNVB met een besluit gekomen is zijn ze weer boven water met hun gejammer en gezever.
Ik ben blij dat Ziyech eindelijk weg is uit de Eredivisie. Was die arrogante en verongelijkte kop elke week op de velden en in de media wel beu. Over het paard getild voetballertje. Ik ben alleen bang dat hij zo weer terug is na zijn mislukt avontuur als bankzitter in Engeland.

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 24 apr 2020, 22:19

Het boertje van buut'n is het eens met Tadic. Ongelooflijk....

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 232 times
Been thanked: 625 times

Bericht door RIO » 24 apr 2020, 23:54

Kan iemand hem een schaal opsturen? Arme jongen.
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 24 apr 2020, 23:58

Plus 1 vieze honden. Lopen die stinkerds nu te zeggen dat AZ meer goals had moeten maken. Bryan Fucking Smeets in je reet.
Mo money, Mo honey

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 938 times

Bericht door El Sordo » 24 apr 2020, 23:59

Coronalul van het jaar. Klasse reactie hoor, getuigt echt van ontzettend veel respect. De KNVB maakt er een bende van, maar gelukkig kun je er altijd de klok op gelijk zetten dat iemand bij Ajax dat weer weet te overtreffen. Wat een klein clubje is het toch.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 25 apr 2020, 08:35

Het wachten is op de neuzen die hier komen verdedigen dat Ajax een feestje wil vieren over de ruggen van tienduizenden verwoestte levens in Nederland.

Ze willen ook geen geld geven.

Laten we hopen dat dit diepste uitschot van het Nederlands voetbal snel verdwijnt naar een Europese competitie.

In Amsterdam is de champagne gisteren ontkurkt en zullen ze in de directiekamer 'Corona bedankt' hebben gezongen. En als er 5 clubs failliet gaan: doet ze helemaal niets. De eredivisie is toch kut en supporters van andere clubs zingen 'helemaal niets in Amsterdam' dus betalen we niets.

Laat de karmabus maar langs de Arena gaan.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 25 apr 2020, 08:42

Een schaal verdienen doe je pas als iedere club 2x tegen elkaar gespeeld heeft.
Niet als er nog dik een kwart seizoen gespeeld moet worden.

Ajax had nog een aantal pittige wedstrijden op het programma staan. Zoals Utrecht en Feyenoord uit, Twente en Vitesse thuis. Terwijl AZ al veel van die stevige uit potjes gespeeld had. Zouden alleen nog PSV en Feyenoord thuis in Alkmaar moeten ontvangen. Maar geen lastige uitwedstrijden meer.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 25 apr 2020, 09:09

De excuses om niet te betalen zijn gevonden. Het zit ze toch wel dwars, dat ze geen kampioen zijn. Volledig terecht, maar dat terzijde.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/92 ... open-.html

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 apr 2020, 09:12

De andere clubs moeten buigen voor de neuzen. Laat ze gewoon opflikkeren uit Nederland. Lekker naar een Europese competitie. Wegwezen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 25 apr 2020, 09:14

Hahahahahah op hun pik getrapt omdat andere clubs de waarheid zeggen.

Triest volk.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 273 times
Been thanked: 175 times

Bericht door Skywalker » 25 apr 2020, 09:15

ruuddevil schreef:
25 apr 2020, 09:09
De excuses om niet te betalen zijn gevonden. Het zit ze toch wel dwars, dat ze geen kampioen zijn. Volledig terecht, maar dat terzijde.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/92 ... open-.html
Prima.
Vrijbrief om niet meer mee te werken als er "in het belang van het NLse voetbal" duels verzet moeten worden en als er weer een 020-icoon kasjewijlen gaat de stadionspeakers vol open met Fransje Bauer tijdens de minuut stilte.
Laatst gewijzigd door Skywalker op 25 apr 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 apr 2020, 09:15

Zelfs afgelopen seizoen, toen de hele competitie voor ze is omgegooid voor hun incidentele succes, wordt erbij gehaald. De andere clubs hebben niet hard genoeg gejuicht.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 25 apr 2020, 09:33

De meest sneue club ter wereld. Eerst een lobby starten om zoveel mogelijk goodwill te creëren zodat je kampioen wordt/CL in gaat. En als dat bereikt is de keutel intrekken en een grote bek opzetten. Ajax in deze doen was geen kampioen geworden. Laten ze zich een keer nederig opstellen daar en God op hun blote knieën bedanken dat ze weer aan het Uefa infuus worden gelegd. Want er zijn veel clubs met problemen maar die van Ajax zijn het grootst met hun enorme salarishuis. Het opgebouwde kapitaal verdampt nog sneller dan de noordpool en dat gun ik ze van harte.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 25 apr 2020, 09:33

Die Tadic. Echt 5 maanden te laat geboren. Hadden Hans Teeuwen op zijn moeder moeten afsturen.
Mo money, Mo honey

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 206 times

Bericht door Chucky » 25 apr 2020, 09:36

Misschien vloeken in de kerk hoor, maar ik zie ook niet in waarom iedereen er direct vanuit gaat dat de topclubs de misère van de kleintjes op mogen lossen. Een ADO of Twente heeft jarenlang wanbeleid gevoerd, dat is niet het probleem van PSV of Ajax.

Ik las dat de KNVB de drie financiële categorieën niet meer hanteert, maar in plaats daarvan een huishouding kwalificeert als 'goed' of 'slecht'. Waarom zouden clubs die al beoordeeld waren als 'slecht' het verdienen om boven water gehouden te worden door andere clubs?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 apr 2020, 09:40

Chucky schreef:
25 apr 2020, 09:36
Ik las dat de KNVB de drie financiële categorieën niet meer hanteert, maar in plaats daarvan een huishouding kwalificeert als 'goed' of 'slecht'.
Dit komt trouwens omdat Ajax niet meer voldeed aan de beste categorie. In het oude systeem was Ajax een categorie teruggezet namelijk. De beste categorie stelde als eis dat je (ik meen) maximaal 60% van je begroting (let op: gegarandeerde inkomsten, dus niet groepsfase CL begroten) aan salarissen uitgeeft. Bij Ajax loopt dat tegen de 100%. En als de spelers dus niet gigantisch inleveren en je haalt de groepsfase CL niet (dat is nog steeds een reële optie want er is geen CL winnaar) dan gaan ze heel hard naar beneden. Nu wordt duidelijk waarom die maatregel zo belangrijk was. Maar die lieten ze los voor Ajax. Hopelijk worden ze het slachtoffer ervan.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 620 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Grasmat » 25 apr 2020, 09:41

Chucky schreef:
Waarom zouden clubs die al beoordeeld waren als 'slecht' het verdienen om boven water gehouden te worden door andere clubs?
Omdat een pandemie iets buiten ieders handen is waar zelfs de slechtst georganiseerde clubs niets aan kunnen doen?

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 938 times

Bericht door El Sordo » 25 apr 2020, 09:47

En de succesvolgelingen van die sekte vinden het weer geweldig. Ze krijgen die miljoenen min of meer in de schoot geworpen, hebben een begroting die ze dus eigenlijk niet kunnen dragen en gaan dan lopen janken. “Helemaal niets uit Amsterdam”, wat een misselijkmakende club.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 apr 2020, 09:50

Ik hoop dat bij rampspoed bij die club ook echt er een enorm hoongelach opstijgt uit heel Nederland en de koppen van vandaag gedeeld worden.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Chucky » 25 apr 2020, 09:51

ShovingNE2 schreef:
25 apr 2020, 09:40
Chucky schreef:
Ik las dat de KNVB de drie financiële categorieën niet meer hanteert, maar in plaats daarvan een huishouding kwalificeert als 'goed' of 'slecht'.
Dit komt trouwens omdat Ajax niet meer voldeed aan de beste categorie. In het oude systeem was Ajax een categorie teruggezet namelijk. De beste categorie stelde als eis dat je (ik meen) maximaal 60% van je begroting (let op: gegarandeerde inkomsten, dus niet groepsfase CL begroten) aan salarissen uitgeeft. Bij Ajax loopt dat tegen de 100%. En als de spelers dus niet gigantisch inleveren en je haalt de groepsfase CL niet (dat is nog steeds een reële optie want er is geen CL winnaar) dan gaan ze heel hard naar beneden. Nu wordt duidelijk waarom die maatregel zo belangrijk was. Maar die lieten ze los voor Ajax. Hopelijk worden ze het slachtoffer ervan.
Fair point, algemeen bekend inderdaad dat Ajax boven zijn stand leeft. Hoop ook dat ze gruwelijk op hun bek gaan. :D Maar neemt niet weg dat ik vind dat niet iedereen er blindelings vanuit moet gaan dat de grote clubs de kleinere clubs steunen, en dan bedoel ik de clubs die er zelf al jarenlang een puinhoop van hebben gemaakt.
Grasmat schreef:
25 apr 2020, 09:41
Chucky schreef:
Waarom zouden clubs die al beoordeeld waren als 'slecht' het verdienen om boven water gehouden te worden door andere clubs?
Omdat een pandemie iets buiten ieders handen is waar zelfs de slechtst georganiseerde clubs niets aan kunnen doen?
Niet mee eens, genoeg clubs die al jarenlang met het water tegen de lippen staan. Lekker investeren in dure, middelmatige buitenlanders (Roda, ADO, etc.) in plaats van de eigen jeugdopleiding. Dan verdien je het ook om op de blaren te zitten in tijden van echte tegenslag.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 apr 2020, 09:53

Chucky schreef:
25 apr 2020, 09:51
Maar neemt niet weg dat ik vind dat niet iedereen er blindelings vanuit moet gaan dat de grote clubs de kleinere clubs steunen, en dan vooral de clubs die er zelf al jarenlang een puinhoop van hebben gemaakt.
Daar mag je best wel een schifting in maken hoor. Ik vind dat Ajax eerder AZ moet compenseren overigens, voor het jatten van de eerste plaats. Gaan ze ook niet doen natuurlijk.

Nee: ze trekken champagne open en vieren de titel.

colocolofc
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 44 times
Been thanked: 77 times

Bericht door colocolofc » 25 apr 2020, 09:53

Ik hoop dat alle laatste goodwill richting die club nu verdwenen is, als die er nog was.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Chucky » 25 apr 2020, 09:55

ShovingNE2 schreef:
25 apr 2020, 09:53
Chucky schreef:
25 apr 2020, 09:51
Maar neemt niet weg dat ik vind dat niet iedereen er blindelings vanuit moet gaan dat de grote clubs de kleinere clubs steunen, en dan vooral de clubs die er zelf al jarenlang een puinhoop van hebben gemaakt.
Daar mag je best wel een schifting in maken hoor. Ik vind dat Ajax eerder AZ moet compenseren overigens, voor het jatten van de eerste plaats. Gaan ze ook niet doen natuurlijk.

Nee: ze trekken champagne open en vieren de titel.
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Net zoals dat Willem II FC Utrecht mag compenseren. Niet dat die veel gaan vangen overigens :lol:

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 apr 2020, 10:02

Chucky schreef:
Misschien vloeken in de kerk hoor, maar ik zie ook niet in waarom iedereen er direct vanuit gaat dat de topclubs de misère van de kleintjes op mogen lossen. Een ADO of Twente heeft jarenlang wanbeleid gevoerd, dat is niet het probleem van PSV of Ajax.

Ik las dat de KNVB de drie financiële categorieën niet meer hanteert, maar in plaats daarvan een huishouding kwalificeert als 'goed' of 'slecht'. Waarom zouden clubs die al beoordeeld waren als 'slecht' het verdienen om boven water gehouden te worden door andere clubs?
Simpel, omdat Ajax nu directe plaatsing in de schoot geworpen krijgt waarvan het nog maar zeer de vraag was of dat anders was gelukt. Het liep nou niet bepaald lekker daar. In plaats van bescheiden te zijn gedragen ze zich nu alsof ze iets moeten delen wat ze volledige toekomt. En let wel, we hebben het dan alleen nog maar over de start premie, alle recettes en bonussen daarna is nog niet eens sprake van.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Chucky » 25 apr 2020, 10:07

ruuddevil schreef:
25 apr 2020, 10:02
Chucky schreef:

Simpel, omdat Ajax nu directe plaatsing in de schoot geworpen krijgt waarvan het nog maar zeer de vraag was of dat anders was gelukt. Het liep nou niet bepaald lekker daar. In plaats van bescheiden te zijn gedragen ze zich nu alsof ze iets moeten delen wat ze volledige toekomt. En let wel, we hebben het dan alleen nog maar over de start premie, alle recettes en bonussen daarna is nog niet eens sprake van.
Ik vind ook dat ze AZ moeten compenseren, dat zei ik hiervoor ook al. Maar waarom moeten de andere clubs die er een potje van maken gecompenseerd worden?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 apr 2020, 10:11

Chucky schreef:
25 apr 2020, 10:07
ruuddevil schreef:
25 apr 2020, 10:02
Chucky schreef:

Ik vind ook dat ze AZ moeten compenseren, dat zei ik hiervoor ook al. Maar waarom moeten de andere clubs die er een potje van maken gecompenseerd worden?
Eens. Hoewel enige solidariteit wel op zijn plaats is in deze situatie waar je als bedrijf of club niet op voorbereid kan zijn. Maar dat geldt collectief.

Plaats reactie