Ritsu Doan

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zou hem vaker op 10 willen zien. Als Madueke fit blijft komen er minder kansen op rechts en dan kan Doan mooi gebruikt worden om Götze af te wisselen.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Wat we eigenlijk al vermoedden op het moment van aanschaf: een iets te dure Jason Culina.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Ik zou tekenen voor een Jason Culina in onze selectie. Was niet minder dan wat er nu op de backposities staat en een aantal van onze middenvelders. Maar Doan verkopen bij een acceptabel bod vanaf 5 miljoen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Culina kwam als middenvelder, zijn oorspronkelijke positie, tekort maar toen hij op rechtsback werd gezet was het een openbaring. Deed het daar echt heel goed, was de beste rechtsback na Ooijer en voor Arias. En sowieso beter dan onze huidige backs. Was helaas van korte duur aangezien hij een contractverlenging weigerde omdat hij terug wilde naar zijn thuisland.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Culina was een fijn spelertje. Net zoals Atiba Hutchinson. En inderdaad net zoals Doan. We moeten er alleen geen bedragen van 5+ miljoen voor betalen.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Persepolis schreef: 11 feb 2022, 17:00 Culina kwam als middenvelder, zijn oorspronkelijke positie, tekort maar toen hij op rechtsback werd gezet was het een openbaring. Deed het daar echt heel goed, was de beste rechtsback na Ooijer en voor Arias. En sowieso beter dan onze huidige backs. Was helaas van korte duur aangezien hij een contractverlenging weigerde omdat hij terug wilde naar zijn thuisland.
Ja, dat was jammer.
Hutch deed het ook niet slecht als RB trouwens.

Maar die twee waren ook voor maximaal een miljoen of twee gehaald, meen ik. Hoeveel voor Doan? Vijf? Dat is dan weer te veel voor een utility player.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Johnnie Walker schreef: 11 feb 2022, 17:02 Culina was een fijn spelertje. Net zoals Atiba Hutchinson. En inderdaad net zoals Doan. We moeten er alleen geen bedragen van 5+ miljoen voor betalen.
Mijn reactie, andere woorden. :)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hutchinson is gruwelijk misbruikt als rechtsback. Als verdedigende middenvelder had hij ons veel en veel meer plezier op kunnen leveren. Blijft zonde.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Grasmat schreef: 11 feb 2022, 17:09 Hutchinson is gruwelijk misbruikt
Ok, dacht even dat hier een nieuw schandaal aangeboord werd.

Maar bij Benfica en Canada is hij inderdaad (zelfs nu nog) absoluut de man op het middenveld.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Besiktas bedoel je denk ik?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hutchinson op rechtsback was meh, ok bij gebrek aan beter. Op het middenveld kon hij wel wat toevoegen. Culina kwam juist tekort op het middenveld, maar was erg goed als back, een klasse beter dan Hutchinson.
Doan voegt nergens veel toe 😉
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Karfiooltje schreef: 11 feb 2022, 18:16 Besiktas bedoel je denk ik?
Ja, die haal ik steeds door elkaar. Eigen schuld, moeten ze maar niet met dezelfde letters beginnen.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Persepolis schreef: 11 feb 2022, 20:04 Doan voegt nergens veel toe 😉
We hebben nog een aantal posities uit te proberen. Winkelen, Roger!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Culina is een held, heeft het altijd over zijn bij PSV als bij analyses doet hier op TV.
#FreeGeneratie4
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Johnnie Walker schreef: 11 feb 2022, 17:02 Culina was een fijn spelertje. Net zoals Atiba Hutchinson.
Atiba was echt duizend keer beter dan Jason 'tikkie terug' Culina. Die laatste rende heel veel in het rond, maar deed niks balverlies en in balbezit bracht hij helemaal niks. Vergeleken met onze Aussie was Pablo Rosario een soort Zinedine Zidane.

On topic, Doan is inderdaad een te anonieme speler voor PSV. Madueke brengt al meteen veel meer na zijn terugkeer. Voor Doan is een vertrek het beste, vooral door zijn contract tot 2024. Er moet wel een aardig bedrag op tafel veschijnen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind Doan niet te anoniem voor PSV, het ligt er wel aan in wat voor wedstrijd je hem gebruikt. Als je onder druk staat en je komt zelf niet echt aan voetballen toe dan brengt hij betrouwbaarheid en knetter hard werken maar dan is het anoniem. Ben je de betere en je speelt rond de 16 van de tegenstander dan is hij verre van anoniem. Hij wil elke aanval de bal hebben, is goed en heeft oog voor de combinatie, hij kan schieten, kappen, iets creëeren en zelfs doelpunten maken.

Ik begrijp gewoon niet dat je als supporter niet kunt kijken naar wat een speler wél kan brengen en dat waardeert. En als je dan denkt wa un kutspeuler ga dan niet doen alsof we hem in de zomer wel even verkopen voor 6 a 8 miljoen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als ik aan buitenspelers bij PSV denk, dan denk ik aan Depay, Bergwijn, Lozano en Gakpo. Malen is als buitenspeler begonnen, maar werd spits. Spelers die zowel kwaliteit als rendement leveren. Doan is ok, maar niet wat je als PSV zijnde verder gaat brengen. Zet hem bij AZ neer en ik denk 'leuke speler' daar, maar niet meer dan dat. Het is te weinig over een langere serie wedstrijden wat hij brengt in kwaliteit en rendement. Voorin moet het niet aardig tot goed zijn, maar heel goed. Locadia maakte in zijn eerste basisseizoen bij PSV (13/14) 13 goals en 5 assists bij PSV. Dat kan je prima vinden of het positieve er in zien, helemaal in de jonge speler die hij toen nog was, maar PSV stak het geld dat ze hadden voor transfers toch in Luuk de Jong en dat bracht PSV een heel stuk verder en leverde prijzen op. Het accepteren van het niveau van Doan maakt dat je prestaties krijgt die PSV de laatste 3-4 seizoenen heeft gehad en dat is zowel nationaal als internationaal niet wat je van een club als PSV zijnde zou willen verwachten.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

11 Sir Tinus schreef: 12 feb 2022, 14:06 Ik begrijp gewoon niet dat je als supporter niet kunt kijken naar wat een speler wél kan brengen en dat waardeert. En als je dan denkt wa un kutspeuler ga dan niet doen alsof we hem in de zomer wel even verkopen voor 6 a 8 miljoen.
Ik zie wel wat hij wel kan brengen. Hij heeft kwaliteiten en dat is alleraardigst zoals [mention]Massimo[/mention] het beschrijft. Doan is voor +/-7 miljoen gehaald, een substantieel voor bedrag voor PSV, waardoor hij ook voor een aardig bedrag op de balans staat.

Als PSV van plan is om weer de beste van Nederland te worden, dan moet je voor een dergelijk aankoopbedrag en balansbedrag meer terug zien op het veld (dat geldt ook voor Bruma, Baumgartl en Luckassen). Zonder Doan af te willen kraken, kun je hem beter laten gaan en het geld gebruiken om te herinvesteren. Als je Doan erbij houdt moet je gaan verlengen later dit jaar, gezien zijn contractduur. Als Ritsu dit niet ziet zitten dan ontstaat een nieuw ongemak en als we dat wel doen dan gaan we meer betalen aan een speler die minder kans maakt op speeltijd met Madueke en Bakayoko in de selectie.

Aangezien PSV in mijn ogen een keer ECHT door moet groeien dit jaar, móeten de vriendelijke vrienden Doan, Baumgartl en Bruma verkocht gaan worden om ruimte te maken voor nieuwe spelers, in combinatie met het laten gaan van Zahavi en Mvogo.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Doan op 10, Gakpo 11, Madueke 7, Romero 9.

Veerman 8, Sangaré 6.

Dan kan en zal hij beter renderen en nog groeien. Doan is eigenlijk geen speler voor de flank. Dan haal je er die 7 miljoen alsnog met gemak uit.

Engelse ploegen geven er al snel 15-20 miljoen voor, na wat goede wedstrijden.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

FritskePhilips schreef: 12 feb 2022, 16:36 Dan kan en zal hij beter renderen en nog groeien. Doan is eigenlijk geen speler voor de flank. Dan haal je er die 7 miljoen alsnog met gemak uit.

Engelse ploegen geven er al snel 15-20 miljoen voor, na wat goede wedstrijden.
Aan dit soort wensdenken is John de Jong al voor 22 miljoen nat gegaan. Kijk waar het PSV gebracht heeft. Op deze manier blijven we in de klamme middelmaat hangen, terwijl we geld nodig hebben om de stap vooruit te maken als club.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Het Kanon schreef: 12 feb 2022, 19:08 Aan dit soort wensdenken is John de Jong al voor 22 miljoen nat gegaan. Kijk waar het PSV gebracht heeft. Op deze manier blijven we in de klamme middelmaat hangen, terwijl we geld nodig hebben om de stap vooruit te maken als club.
Zullen we hier op terugkomen zodra Doan een serie wedstrijden op de plaats van Götze heeft geacteerd?

Moeten we wel alleen een trainer vinden die hem daar ook neer gaat zetten. 😉
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Zodra de weerstand omhoog ging vond ik Doan één van de mindere. Bij FC Groningen waren zijn statistieken toen hij meerdere wedstrijden mocht spelen 9 goals en 4 assists in 29 Eredivisiewedstrijden in het seizoen 17/18 en in het seizoen 18/19 in 30 Eredivisiewedstrijden 5 goals en 3 assists. Waanzin om zo iemand dan voor 7 miljoen te halen met dat rendement. Juist dit soort spelers zitten wat mij betreft in de categorie spelers die je veel geld kosten en je nauwelijks verder brengen en wat je als club dus achteruit heeft doen gaan. In het seizoen 18/19 had PSV een aanval met Bergwijn, De Jong en Lozano met een opkomende Malen daarachter. Dat is PSV waardig en daar kan je prijzen mee winnen als de rest van het team ook presteert. En ook op '10' heeft Doan laten zien niet het vereiste niveau te hebben. Over een geheel seizoen is het te weinig.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Weer een prima goal. Nu 6 goals en 2 assists in 21 wedstrijden.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Prima statistieken, maar heeft zoveel minder dreiging als Madueke. Goede back-up, meer niet. Bij een goed bod altijd verkopen.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als backup wellicht te goed maar als basisspelers net niet, althans niet de extra klasse die een madueke wel heeft.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Als backup gewoon prima en niet te goed voor de bank.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ritsu Doan