[ED] PSV - sc Heerenveen (zondag 24 november 2019, 14:30 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 701 times

[ED] PSV - sc Heerenveen (zondag 24 november 2019, 14:30 uur)

Bericht door PCGC » 18 nov 2019, 07:26

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef:
17 nov 2019, 17:16
Terwijl een betere trainer van dezelfde selectie ongetwijfeld wat beters weet te boetseren.
100%
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 18 nov 2019, 12:42

Het Kanon schreef:
16 nov 2019, 02:51
deninho32 schreef:
15 nov 2019, 15:29
0-3 en hopelijk exit Bommel..
Pleur op met de Mofrikaantjes.

Naar de hel met de Kuipersvrienden.

We gaan gewoon winnen. Ik verdubbel mijn inzet. 2-0 voor PSV.
Hopelijk gaan we inderdaad winnen. Dat hoop ik meer dan ooit.

Binnenkort is het 64 jaar geleden dat ik als klein jongetje voor het eerst naar PSV mocht. En 58 jaar sinds mijn eerste seizoenkaart.
Ik herinner me van toen het moment dat er een figuur achter mij heel hard juichte toen DOS de 0-1 maakte vlak voor tijd waardoor we verloren. Hij zal wel Utrechtenaar zijn dacht ik. Maar hij bleek er iedere week te zitten, als seizoenkaarthouder en juichte telkens bij tegengoals. Misschien was het een gefrustreerde Philips medewerker die zo tegen zijn baas kon ageren?
Ook anno nu zit er zo'n chagrijn in "mijn" vak in het stadion, die nooit meezingt of meejuicht en blijkbaar liever iets anders zou doen dan voetbal kijken.

Waarom ik dit vertel?
Omdat ik na het beleven van vele hoogte - en dieptepunten al die jaren een nieuw fenomeen tegenkom. Lager kan onze club niet zinken; ik lees hier dat er mensen op dit forum HOPEN dat PSV NIET wint. Die gaan dus zondag om half drie daadwerkelijk zitten wachten tot ze kunnen gniffelen mocht Heerenveen een doelpunt maken.

WALGELIJK.

Die 2-0 die jij voorspelt zou een heel mooi resultaat zijn. Laten we daar maar op hopen. ;)

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1009 times

Bericht door deninho32 » 18 nov 2019, 12:47

ShovingNE2 schreef:
Terwijl een betere trainer van dezelfde selectie ongetwijfeld wat beters weet te boetseren.
Veel slechter kan ook niet. Wat speelt PSV dramatisch slecht de afgelopen anderhalf jaar. Werkelijk niet om door te komen die wedstrijden. Graag een coach die durft te voetballen en als dat hand in hand gaat met goede prestaties is dat natuurlijk zeer meegenomen, maar ik wil onderhand wel vermaakt worden. Dan volgen de punten vanzelf wel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 nov 2019, 18:20

Afgelopen jaar... niet anderhalf. Want de eerste seizoenshelft was ronduit goed en prettig om naar te kijken.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 19 nov 2019, 00:31

deninho32 schreef:
18 nov 2019, 12:47
ShovingNE2 schreef:
Veel slechter kan ook niet. Wat speelt PSV dramatisch slecht de afgelopen anderhalf jaar. Werkelijk niet om door te komen die wedstrijden. Graag een coach die durft te voetballen en als dat hand in hand gaat met goede prestaties is dat natuurlijk zeer meegenomen, maar ik wil onderhand wel vermaakt worden. Dan volgen de punten vanzelf wel.
Het is steeds lastiger om ervan te genieten. Ik verwacht zondag echt een gedreven en getergd psv, dan maakt mij de uitslag niet eens zoveel uit. Dat slappe voetbal is nu wel passe toch? Mogen we es een keer hoog druk gaan zetten? Misschien es een back op de back positie zetten? Maarja, ik verwacht weer de typische Bommel opstelling en een 2-1 winst zodat uitstel van executie voor Bommel even verplaatst zal worden..
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1009 times

Bericht door deninho32 » 19 nov 2019, 08:27

ShovingNE2 schreef:
18 nov 2019, 18:20
Afgelopen jaar... niet anderhalf. Want de eerste seizoenshelft was ronduit goed en prettig om naar te kijken.
Ondanks het makkelijke programma was dat inderdaad niet slecht. Het ging pas mis nadat PSV naar Qatar ging..Toch een soort karma dan..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 19 nov 2019, 09:11

Ik vond het al voor de vaakgenoemde wedstrijd tegen Emmen minder gaan. We wonnen dan wel, maar het spel gaf weldegelijk reden tot zorgen. Maargoed, het is natuurlijk wel zo dat het na de winterbreak behoorlijk ingestort is en dat is dit seizoen alleen maar erger en erger geworden. Met als klapper mogelijk het al voor de winterstop uitgeschakeld zijn in Europa en wellicht een punt of 4-7 achter staan op AZ als nummer 2.

Woodenshoes
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 146 times

Bericht door Woodenshoes » 19 nov 2019, 11:43

Hoop gewoon dat we winnen, zodat we met iets meer vertrouwen naar Lissabon gaan. Wat hoop ik dat de Europa League een vervolg krijgt en we 2e seizoenshelft nog iets zien dat op voetbal lijkt (zoals de situatie nu is hopelijk met een nieuwe, betere trainer die werkelijk verbetering in dit team krijgt en het naar de mogelijkheden laat voetballen). I hoop dat we snel een nieuwe trainer krijgen, maar niet te koste van de Europese wedstrijden. Het enige waar misschien nog met een beetje plezier gehoopt kan worden op een succesje. Competitie is al vergooid. En we zinken wel heel laag als we a la Feijenoord alleen maar moeten hopen op een bekersuccesje zodat de Coolsingel weer volstroomt.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 540 times

Bericht door Massimo » 19 nov 2019, 11:53

Juancho schreef:
19 nov 2019, 09:11
Ik vond het al voor de vaakgenoemde wedstrijd tegen Emmen minder gaan. We wonnen dan wel, maar het spel gaf weldegelijk reden tot zorgen. Maargoed, het is natuurlijk wel zo dat het na de winterbreak behoorlijk ingestort is en dat is dit seizoen alleen maar erger en erger geworden. Met als klapper mogelijk het al voor de winterstop uitgeschakeld zijn in Europa en wellicht een punt of 4-7 achter staan op AZ als nummer 2.
Het was niet het niveau van de eerste maanden, maar ik vond het tot de winterstop nog best acceptabel. Alleen AZ thuis vond ik niet goed in die periode. Wat enorm scheelde was dat Pereiro heel goed begon, maar daarna langere tijd wegzakte. Daarna is die positie ook niet meer goed gekomen en is het dankzij de ontwikkeling van Ihattaren dat deze positie nu fatsoenlijk bezet is, want op voorhand is op deze positie niet ingekocht afgelopen zomer.

Ik weet nog wel hoe positief iedereen was in de winterstop bij PSV en dat ze vonden dat ze z'on goed trainingskamp hadden gehad. Dan zie je dus dat dit eigenlijk geen bal zegt. De wedstrijd tegen Emmen wat als kantelpunt wordt gezien was trouwens een prima wedstrijd van PSV waar genoeg werd gecreëerd, 4x werd gescoord maar er 2 werden afgekeurd en waar op het einde een bal verkeerd valt. Zoiets overkomt je 1 tot hooguit 2 keer per seizoen. Daarna is er wel flink de klad in gekomen. En toch had PSV alsnog kampioen kunnen worden.

De enige remedie de komende wedstrijden is winnen, maar dat lijkt op dit moment een stuk makkelijker gezegd dan gedaan en de komende wedstrijden zullen ook wel uitwijzen hoe de verhouding is met Van Bommel.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 nov 2019, 16:52

Malen en Bergwijn trainen weer volle bak mee dus die zijn er iig bij zaterdag. Ik zie graag een verkapte 5-3-2 (balverlies) 3-4-3 (balbezit) opstelling.

Afbeelding

Afbeelding

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 19 nov 2019, 21:39

5-3-2 thuis tegen fucking Heerenveen. Gewoon een logische opstelling:

Unnerstall

Dumfries
Baumgartl
Viergever
Boscagli/Lato

Thomas
Ihattaren
Guti

Bruma
Malen
Bergwijn

Rosario mag banken, met Thomas heb je voetbal op 't middenveld, Baumgartl gewoon terug erin en voorin supersnelheid met Ihattaren er vlak achter.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 nov 2019, 22:44

Ik snap je punt maar staar je niet blind op de 5. Want eigenlijk is het aanvallender dan met 4 man achterin. ;) Sterker nog, van mij mag Thomas ook spelen ipv Sadilek.

Verwacht dat PSV toch veel de bal heeft dus eigenlijk is het vooral met 3 man achterin, backs heel hoog. Meer druk vooruit, meer breedte/diepte en meer creativiteit.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 19 nov 2019, 23:14

Afellay_Amrabat schreef:
19 nov 2019, 21:39

Unnerstall

Dumfries
Baumgartl
Viergever
Boscagli/Lato

Thomas
Ihattaren
Guti

Bruma
Malen
Bergwijn

Rosario mag banken, met Thomas heb je voetbal op 't middenveld, Baumgartl gewoon terug erin en voorin supersnelheid met Ihattaren er vlak achter.
Dit is exact wat ik ook dacht, met 1 uitzondering. Ik zou Viergever linksback zetten en Hendrix centraal achterin.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 19 nov 2019, 23:56

ruuddevil schreef:
19 nov 2019, 23:14
Afellay_Amrabat schreef:
19 nov 2019, 21:39

Unnerstall

Dumfries
Baumgartl
Viergever
Boscagli/Lato

Thomas
Ihattaren
Guti

Bruma
Malen
Bergwijn

Dit is exact wat ik ook dacht, met 1 uitzondering. Ik zou Viergever linksback zetten en Hendrix centraal achterin.
Hendrix centraal achterin? Dat zou ik niet doen. Dat is een plek waar ie ooit eens gespeeld heeft staat me ergens iets van bij, maar op die plek zou ik in ieder geval niet teveel gaan experimenteren. Viergever back is prima, maar speel dan toch maar met Schwaab en Baum. Die hebben in ieder geval de ervaring nog.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Breur » 20 nov 2019, 10:20

Ik stel voor eens wat anders:

Unnerstahl
Dumfries-Baumgartl-Viergever-Boscagli
Rosario
Guti-Thomas
Ihattaren-Malen-Bergwijn

4-1-2-3 met de punt naar achter. Mo hangend op rechtsbuiten. Rosario vlak voor de verdediging spelen als spelmaker voor de defensie het middenveld Guti/Thomas die de aansluiting met de voorste drie moeten vinden waarbij Thomas vaker de 16 induikt. In balbezit 3-4-3 met Rosario tussen de 2 centrale verdedigers en Boscagli/DD op de hoogte van de middenlijn. Hendrix i.p.v. Rosario zou ook kunnen, maaaar dat gaat toch niet gebeuren.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 20 nov 2019, 11:38

Gelukkig zijn de interlands eindelijk achter de rug. Nu weer competitievoetbal. Hopelijk wordt het ook eindelijk weer eens leuk om naar PSV te kijken, want we zijn zeker niet verwend. Al maanden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 20 nov 2019, 12:17

Waarom zou het nu opeens leuk worden?

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 761 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 20 nov 2019, 12:55

Inderdaad, denk niet dat onze tactische genius opeens zijn strijdplan omgooit..
Dat wordt weer Sadilek linksback enz enz..

Heya Hallvar
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Heya Hallvar » 20 nov 2019, 13:03

Juancho schreef:
19 nov 2019, 16:52
Malen en Bergwijn trainen weer volle bak mee dus die zijn er iig bij zaterdag. Ik zie graag een verkapte 5-3-2 (balverlies) 3-4-3 (balbezit) opstelling.

Afbeelding

Afbeelding
Of het tegen Heerenveen moet weet ik niet, maar dit is in ieder geval een variant die PSV in haar arsenaal zou moeten hebben. Dumfries en Boscagli zijn er de backs voor, de tridente Malen - Bergwijn - ihattaren moet je alle vrijheid voorin geven.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 20 nov 2019, 14:55

Daarom is juist Heerenveen thuis het moment om nog iets te proberen. 3x doorgaan op de huidige manier (Heerenveen/Sporting/Feyenoord) en de kans is groot dat je voor de kerst al klaar bent.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 20 nov 2019, 15:05

In mijn ogen is Dumfries hier juist absoluut géén back voor.

In mijn ogen is iemand als Jetro Willems dé ideale linksback in een dergelijk systeem. Een balvirtuoos die beter kan voetballen dan menig middenvelder en aanvaller.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 408 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 20 nov 2019, 16:26

Juancho schreef:
19 nov 2019, 22:44
Ik snap je punt maar staar je niet blind op de 5. Want eigenlijk is het aanvallender dan met 4 man achterin. ;) Sterker nog, van mij mag Thomas ook spelen ipv Sadilek.

Verwacht dat PSV toch veel de bal heeft dus eigenlijk is het vooral met 3 man achterin, backs heel hoog. Meer druk vooruit, meer breedte/diepte en meer creativiteit.
Een tijdje terug opperde ik ook al een soortgelijke opstelling. Mensen schieten het meteen af omdat ze 5 verdedigers zien.. Bommel switchte pas ook naar 532 (352 eigenlijk) dus hopelijk ziet hij het echt als optie.

Onze centrale verdedigers zijn te slecht om er maar 2 op te stellen en onze linksbacks kunnen totaal niet verdedigen. Redenen genoeg om dit eens te proberen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 20 nov 2019, 16:48

Juancho schreef:
20 nov 2019, 14:55
Daarom is juist Heerenveen thuis het moment om nog iets te proberen. 3x doorgaan op de huidige manier (Heerenveen/Sporting/Feyenoord) en de kans is groot dat je voor de kerst al klaar bent.
Voordeel is dat Bommel er dan niet meer bij zal zijn..

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 21 nov 2019, 23:28

Ik zie daar het voordeel dan niet meer van in. Je bent immers zo goed als klaar, mocht je bijv. 4 punten verspelen tegen Heerenveen (gelijkspel) en Feyenoord (standaard verlies). Zelfs 1x winst en 1x gelijk en 2x winst van AZ en het gat is al enorm. En dan praat je dus over de 2de plek.

Ik blijf erbij, na Willem 2 uit was HET moment om in te grijpen. Alles wat er nu nog mogelijk gaat gebeuren is gewoon te laat aangezien Gerbrands pas gaat ingrijpen als PSV weer een dreun heeft gekregen. Als hij dan al ingrijpt....

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 nov 2019, 23:36

Qua competitie is het ook al zo goed als klaar. Dus dat maakt dan ook niet echt meer uit..

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door ElChucky » 22 nov 2019, 07:06

Jij vindt de 2de plek niet uitmaken nee? God allemachtig zeg. De CL is van levensbelang voor onze club en wij gaan in de komende weken ons hele seizoen naar de gallemiezen helpen als er niet snel ingegrepen wordt.

Als we nu al gaan accepteren dat we toch wel achter AZ gaan eindigen zijn we dieper gezakt dan ooit tevoren. En dan mogen wat mij betreft John en Mark allebei hun biezen pakken.
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Plaats reactie