Analyse: Transferwindow deze zomer tot nu toe

Hier vind je de analyses van negentiendertien.nl
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Met de komst van Luuk de Jong en de mogelijke, maar toch vrijwel zekere komst van Til, vind ik het tijd om ook maar eens een duit in het zakje te doen m.b.t. grote selectieposts voor de transferwindow. Een transferwindow is naar mijn mening altijd cruciaal, omdat dit misschien wel de beste mogelijkheid is om zoveel mogelijk voorwaardes te creëren waarbij de beoogde visie en beleid van de club vertaald kan worden richting het veld. In dit geval in de vorm van een transferbeleid. M.b.t. PSV zijn globaal gezien dit de belangrijkste streefpunten die men wilt waarborgen en waarop men zijn of haar keuzes wilt baseren en afstemmen:
  • Men moet een selectie neerzetten waarmee op sportief vlak de best mogelijke prestatie mee geleverd kan worden. Dit houdt in dat er een selectie moet staan die serieus mee kan strijden om het kampioenschap en/of winnen, evenals een selectie die Europees kan overwinteren.
  • Men moet een selectie neerzetten waarbij de continuïteit van de financiële transferstroom m.b.t. de inkomstenkant zowel op korte als lange termijn gewaarborgd blijft. Dit houdt in dat men voldoende (potentiële) cashcows wilt hebben, zowel op het veld als vanuit de doorstroom richting de basiself of specifiek richting PSV 1.
  • Men moet een selectie neerzetten waarbij het sportieve vlak, vormgeving en invulling van de selectie over langere termijn gewaarborgd blijft. Specifiek houdt dit in dat men het verloop van de selectie voor langere termijn idealiter zoveel mogelijk wilt inperken, terwijl anderzijds vertrekkende transfers van grote cruciale spelers, bijvoorbeeld van een Gakpo, voor PSV figuurlijk gezien niet het einde van de wereld betekend.
  • Men moet een selectie neerzetten die past binnen de beoogde tactische spelvisie, spelprincipes en kaders die men vanuit het technisch hart voor ogen heeft. Men moet daarnaast de continuïteit van deze tactische blauwdruk, zowel op korte termijn als lange termijn kunnen waarborgen.
Binnen die kaders moet men naar mijn mening keuzes gaan maken die uiteindelijk moeten gaan leiden tot de beste fits voor PSV. Inhoudelijk houdt dit bijvoorbeeld in dat je een uitgebalanceerde selectie wilt, waarbij je jonge spelers hebt die je kan ontplooien, terwijl je anderzijds consistente ervaren spelers hebt die de kar kunnen trekken en op cruciale momenten beslissend kunnen zijn. Naar mijn mening is deze zomerwindow misschien wel crucialer dan ooit. Dat klinkt zowel cliché als paradoxaal lettende op de eerste alinea. Toch ben ik van mening dat deze window crucialer is dan de gemiddelde window. Het is duidelijk dat er inmiddels een grote schoonmaak c.q. verbouwing gaande is. Men is geswitcht van beleid of heeft beter gezegd nieuwe strevens in haar beleid, iets wat al langer geambieerd wordt door v.d. Wallen en wat bezegeld is met de komst van Brands. En misschien nog wel het belangrijkste van alles heeft men een nieuwe trainer die ook andere accenten en spelvisie er op los gaat laten. Tegelijkertijd komt men uit een situatie waarin Schmidt binnen twee jaar het maximale uit zijn selectie heeft weten te persen en daarbij vrijwel alle voorwaarden heeft weten te scheppen om deze volgende stap te kunnen zetten. Een vergelijking met de transferwindow van 19/20 is ergens misschien wel snel gemaakt. Deze window is daarmee cruciaal voor PSV, zowel als katalysator voor het beleid intern over de langere termijn (men plukt eigenlijk nu nog steeds "de laatste vruchten" van die verschrikkelijk mislukte transferwindow) evenals voor de trainer Ruud van Nistelrooij en de manier waarop hij zijn ploeg wilt laten spelen.

Algemene analyse:
Een selectieanalyse en de vereiste benodigdheden beginnen eigenlijk vrijwel altijd met een terugblik op het afgelopen seizoen. Om dit simpel samen te vatten heb ik een Age-plot gemaakt met de spelers die momenteel nog over zijn van het afgelopen seizoen (Götze staat er niet in dus, maar Doan in dit geval nog wel). Op de X-as staat de leeftijd van een speler, op de Y-as het aantal speelminuten van afgelopen seizoen. De dots geven de leeftijd van de betreffende speler op dit moment aan. De bijbehorende lijn die horizontaal met een vector in de positieve X direction loopt geeft het aantal resterende contractjaren weer. De speeltijd is gebaseerd op alle competities. Vrijwel alle spelers die meer dan 2500 minuten (27+ wedstrijden) hebben gespeeld vallen in een leeftijdscategorie tussen de 22 en 25 jaar. Al deze spelers liggen 3 seizoenen of langer vast. Enkel Gutierrez ligt nog voor 1 seizoen vast (hier kom ik later nog specifiek op terug), Max, Ramalho en Mwene als routiniers voor 2 seizoenen. Dit lijkt een zeer positieve balans om als basis te vormen voor de huidige transferwindow en de positieve ontwikkeling die men wilt inzetten. Schmidt heeft hierin een belangrijk aandeel gehad.

Wat verder opvalt, is dat vanuit de categorie 18-21 jaar slechts 2 spelers boven de 100 minuten komen en dat deze alle twee onder de 2000 minuten liggen (< 22 wedstrijden). Als men het heeft over continuïteit van cashcows over langere termijn of bijvoorbeeld continuïteit van de selectie en bijbehorende sportieve prestaties, dan speelt deze leeftijdscategorie daarin een cruciale rol. Op dat vlak lijkt voor PSV groei te liggen.

Afbeelding

Keepers:
Inkomend en uitgaand:
  • Mvogo (einde huur, uitgaand): 990 minuten
  • Benítez (transfervrij, inkomend)
  • Waterman (transfervrij, inkomend)
  • Peersman (Jong PSV, inkomend)
Huidige bezetting: Benítez (contract: 2025), Drommel (contract: 2026), Waterman (contract: 2023), Delanghe (contract: 2023), Peersman (contract: 2023).
Marktwaarde huidige bezetting: 18.1 miljoen
Te verdelen wedstrijden afgaande op vorig seizoen: 58 (5220 minuten)

Het keepersbestand waren afgelopen 5 jaar misschien wel een van de grootste kopzorgen voor PSV. Zoet voldeed niet, Mvogo voldeed niet en met Drommel vorig jaar is uiteindelijk ook een miskoop gegaan. PSV kreeg teveel goals tegen, significant meer dan het op basis van xG mag verwachten. Kort gezegd is o.a. Drommel hiervoor verantwoordelijk. Met Benítez heeft men een goede ervaren keeper binnengehaald die ook aan de bal sterk oogt. Met Waterman heeft men een professionele ervaren 3e keeper die niet begint te bibberen als hij opeens begin februari een keertje onder de lat moet verschijnen. Bovendien kan hij professionaliteit en ervaring toevoegen in de kleedkamer en aan het keepersgilde. Met Peersman heeft men een groot talent als 4e keeper die zoveel mogelijk kan keepen in JPSV en mee kan trainen bij het 1e. Het keepersbestand lijkt momenteel afgerond en hier hoeft niks meer aan te gebeuren, tenzij er nog een uitgaande transfer, dit zou dan gaan om Drommel, plaatsvindt. Die kans lijkt mij momenteel echter niet voldoende aanwezig. De marktwaarde van de huidige bezetting is voor PSV verder m.b.t. de keeperspost niet heel relevant.

De enigste punten van aandacht zijn contractverlenging Peersman en een huurtransfer voor Delanghe. Dit laatste lijkt voor alle betrokken partijen de beste oplossing momenteel.

Verdedigers:
Inkomend en uitgaand:
  • Hoever (huur, inkomend)
Huidige bezetting: Teze (contract: 2025), Teze (contract: 2025), Boscagli (contract: 2025), Ramalho (contract: 2024), Obispo (contract: 2025), Luckassen (contract: 2023), Max (contract: 2024), Mauro (contract: 2025), Mwene (contract: 2024), Öppegard (contract: 2025), Hoever (contract: 2023 huur).
Marktwaarde huidige bezetting (huur spelers niet meegerekend): 41.1 miljoen
Te verdelen wedstrijden afgaande op vorig seizoen: backs 116 wedstrijden (10440 minuten) en centerbacks 116 wedstrijden (10440 minuten).


Een van de andere grote zorgenkindjes en bijdrager aan het forse tegendoelpunten aantal was de verdediging afgelopen seizoen. Wat al vrij snel duidelijk was dat men breedte miste op de back-posities en later na de winterstop dat men diepte miste op de CV positie bij afwezigheid van Boscagli. Behoorlijk veel spelers, waaronder Ramalho, Boscagli en Max (die voornamelijk de laatste linie hebben gevormd afgelopen seizoen), zijn erg kwetsbaar in de 1vs1 met name tegen snelle behendige spelers met een individuele actie. In de omschakeling is dit vragen om problemen. Daarnaast was een van de grotere problemen Max m.b.t. restverdediging en omschakelen. En Boscagli qua consistentie. Boscagli is een ball-watcher en daardoor maakt hij op cruciale momenten fouten. Wat verder geconstateerd kan worden is dat de defensie van afgelopen seizoen niet het vermogen heeft om een wedstrijd op slot te gooien en/of om op de nul te spelen. Verder kan geconstateerd worden dat Teze en Mauro twee lichtpuntjes en tevens aanknopingspuntjes zijn en Obispo, mits fit nog steeds een talentvolle CV is.

Met Hoever heeft men op de back-positie een huurtransfer weten te doen om meer breedte toe te voegen. Het is lastig in te schatten wat het niveau van Hoever momenteel is (ik zal de originele grap niet maken), maar het lijkt in eerste instantie dat hij voor de basis komt. Hoever is een veelzijdige back die zowel aan de binnen- als buitenkant kan spelen en die in het positiespel met zijn trap en inzicht een belangrijke rol kan spelen. Eenzelfde geldt voor Mauro op de rechterkant. Tegelijkertijd is de kanttekening dat Hoever jong is en amper ervaring heeft op het hoogste niveau. Week-in-week-uit consistentie leveren zal daarmee voor mij een vraagteken zijn, hetgeen waarbij uit het verleden bij dergelijke jonge spelers geconcludeerd kan worden dat dit inderdaad hoogstwaarschijnlijk een probleem zal/kan opleveren. Afgaande op komend seizoen zal dit ook een van de interessantere en mogelijk bepalendere kwesties worden.

Dat er verder een speler bij moet is duidelijk. Afgaande afgelopen seizoen waarin men 58 wedstrijden heeft gespeeld, heeft men 116 wedstrijden te verdelen over de centrale verdediger posities. Dat is niet te doen over 3 centrale verdedigers. De cruciale vraag die men naar mijn mening intern moet stellen, is of men Obispo ziet als talentvolle centrale verdediger voor de toekomst en durft men daarmee in te zetten c.q. te committeren op een centraal duo van Teze-Obispo? Is het antwoord daarop ja, dan is een huurtransfer naar mijn mening de beste oplossing. Daarmee haal je iemand voor 1 seizoen die minuten kan maken als opvulling zonder dat hij Obispo, zowel op korte als op lange termijn in de weg zit. Is dit antwoord nee, dan lijkt mij een permanente transfer de beste uitkomst. Daarmee kan je dan iemand halen voor langs Teze die samen, zowel op korte als lange termijn, het centrale duo kan vormen.

Daarmee veronderstel ik dat er geen plek is voor Boscagli. Ik vind het jammer dat hij geblesseerd is, want ik had hem graag verkocht zien worden deze zomer. Ik denk dat men op hem moet door selecteren, gezien hij naar mijn mening lang niet zo goed is als dat de cijfers en statistieken representeren. Daarmee veronderstel ik ook dat Ramalho geen basisspeler is. Ik denk dat Teze de kans moet krijgen op RCV en ik denk dat men een betere LCV kan krijgen of kan ontwikkelen. Een laatste linie Hoever-Teze-Ramalho-Mauro is naar mijn mening te kwetsbaar. Dat geldt ook als je Ramalho vervangt voor Obispo. Het wordt interessant om te zien hoe dat uitpakt. Hoewel Ramalho beter is dan Obispo, is de keuze voor die laatstgenoemde wel te rechtvaardigen als je het in hem ziet zitten. Die keuze maak je dan met schuin oog op de lange termijn en dat is iets wat ik te bilijken vindt. Ramalho brengt imo enorm veel ervaring en betrouwbaarheid, maar hij is ook extreem kwetsbaar. Ik denk dat hij als 3e CV de ideale man is voor PSV, zeker vanuit het perspectief dat je rond de 10440 minuten hebt te verdelen over die posities en hij daarmee nog steeds een invloedrijke speler zal blijven die zijn minuten zal blijven maken.

Met betrekking tot de uitgaande kant liggen de vraagstukken voor mij vooral bij Max en Öppegard. Die laatstgenoemde is naar mijn mening te goed voor JPSV en moet minuten maken. Een huurtransfer, afhankelijk van de bezetting in augustus, is wellicht de beste mogelijkheid. Eerstgenoemde zal waarschijnlijk zijn meerdere moeten herkennen in Mauro. Is het dan nog interessant voor een 28 jarige speler om op de bank te zitten bij PSV, terwijl hij ook in de Bundesliga kan spelen? Naar mijn mening niet. Voor beide partijen zou een verkoop daarin de beste oplossing bieden. Mits dat gebeurt rest ook de belangrijke vraag: durf je het aan met Öppegard als back-up op links of haal je nog een back. Zo ja, dan zou ik graag een RB zien gezien Mwene ook op links kan.

Mij lijkt in ieder geval de huidige bezetting Teze (contract: 2025), Teze (contract: 2025), Boscagli (contract: 2025), Ramalho (contract: 2024), Obispo (contract: 2025), Luckassen (contract: 2023), Max (contract: 2024), Mauro (contract: 2025), Mwene (contract: 2024), Öppegard (contract: 2025), Hoever (contract: 2023 huur) + een evt. speler voor centraal achterin nog steeds erg kwetsbaar.

Daarnaast qua talent vanuit Jong (Öppegard, Sambo en dan Seelt, v.d. Blaak, Comenencia) zit het over lange termijn wel goed in deze linie. Ik verwacht dat Sambo verhuurd wordt verder.

Middenvelders:
Inkomend en uitgaand:
  • Götze (4 miljoen, uitgaand): 4060 minuten
  • Simons (transfervrij, inkomend)
  • Til (onder voorbehoud) (2 miljoen (onder voorbehoud), inkomend)
Huidige bezetting: Sangare (contract: 2026), Veerman (contract: 2026), Gutierrez (contract: 2023), van Ginkel (contract: 2023), Simons (contract: 2027), Ledezma (contract: 2024), Saibari (contract: 2023), Til (contract: ?)
Marktwaarde huidige bezetting (huur spelers niet meegerekend): 52,05 miljoen
Te verdelen wedstrijden afgaande op vorig seizoen: 3 posities totalitair 174 wedstrijden (15660 minuten).

Op het middenveld is misschien wel de meest bepalende speler van de afgelopen twee jaar vertrokken: Mario Götze. Sinds zijn komst in de ED staat hij 3e in kansen gecreëerd uit open spel, 4e in passes in laatste 30 meter en 7e in xA en 1e in balveroveringen laatste 30 meter. Götze is cruciaal in het spel van PSV om de bal van A naar B te krijgen. Zijn gemis is groot, maar men heeft met Veerman een speler die dit mogelijk kan opvangen.

T.o.v. vorig jaar zitten vooral de groeimogelijkheden in de breedte en niet zozeer in de basis eigenlijk. Het enigste punt van kritiek is dat er meer rendement vanuit het middenveld mag komen. Het lijkt duidelijk dat het middenveld om Veerman als '8' gebouwd moet worden, terwijl Sangare als '6' een heel belangrijk kopstuk is voor PSV. Hem behouden kan cruciaal zijn. In de breedte zit de groei vooral in het feit dat de enige serieuze breedte speler afgelopen seizoen Marco van Ginkel was. Zijn beste dagen zitten erop. Als 6e a 7e speler is hij nuttig voor PSV, vooral in zijn rol in de kleedkamer en met zijn professionaliteit. Maar als basisspeler is er naar mijn mening weinig perspectief voor hem.

Met Simons heeft men een groot talent weten aan te trekken, hetgeen wat cruciaal is voor die positie, omdat men in die leeftijdscategorie nmi depth mist. Met Til krijgt men mogelijk een penetrerende speler erbij die als loper gaat fungeren. Als het 2 miljoen bedrag klopt, is dit absoluut een koopje. Til heeft bewezen meerdere seizoenen 10+ goals te kunnen scoren. Dat is enorm waardevol. In zijn rol als loper vanuit een possessiespel systeem (zie zijn tijd bij AZ) kan hij extreem waardevol zijn doordat hij intuïtief de vrije ruimtes kan penetreren. Daarnaast mist men dit smaakje in de bezetting op het middenveld, ervan uitgaande dat van Ginkel inderdaad passé is. Ik ben niet zozeer enorm fan van de speler Til, maar ik denk dat dit voor PSV geen slechte transfer is, zeker als je 15660 minuten te verdelen hebt over 3 posities. Ik denk dat Simons overigens basisspeler wordt, ik schat hem hoger in. Ook op basis van de geluiden die je stiekem hoort van voetbalanalisten, zoals Sam Planting die hem hebben bekeken.

Het grote vraagstuk op het middenveld zit hem voornamelijk bij Gutierrez. Met nog een 1-jarig contract moet men deze zomer een keuze maken: verlengen of verkopen. Gutierrez zal waarschijnlijk geen basisspeler zijn, ook niet bij een vertrek van Sangare. Bovendien zie ik voor hem niet per se een geschikte positie momenteel weggelegd binnen het huidige PNA systeem. Ik denk dat afscheid nemen ook in dit geval voor beide partijen de beste oplossing is. Dat biedt voor PSV de mogelijkheid om een '6' te halen, hetgeen wat imo nodig is. Afgelopen seizoen is gebleken dat Sangare, specifiek zijn verdedigende kwaliteiten, niet op te vangen waren vanuit de breedte. Idealiter is de speler die je hiervoor haalt een talentvolle speler die kan doorgroeien om Sangare op te volgen.

Daarnaast is moet men hier ook evt. kijken naar verhuren. Het is duidelijk dat Ledezma speelminuten nodig heeft. Die moet elke week gaan spelen. Verlengen en verhuren zou de beste optie zijn imo. M.b.t. Saibari moet men inschatten wat zijn niveau is. Ik denk dat verlengen en verhuren vanuit PSV perspectief, met name financieel gezien over de langere termijn, heel interessant kan zijn.

Qua talent/cashcows staat het op deze positie wel goed met Sangare als kopstuk en Veerman als Simons potentiële cashcows.

Aanvallers:
Inkomend en uitgaand:
  • Doan (onder voorbehoud)(8 a 9 miljoen (onder voorbehoud), uitgaand): 4060 minuten
  • Bruma (huur+optie koop 4 miljoen, uitgaand)
  • Zahavi (transfervrij, uitgaand)
  • Romero (huur uitgaand)
  • Luuk de Jong (3 miljoen, inkomend)
  • Savio (onder voorbehoud) (meerdere jaren huur (onder voorbehoud), inkomend)
Huidige bezetting: Gakpo (contract: 2026), Madueke (contract: 2025), Vertessen (contract: 2025), Bakayoko (contract: 2025), Vinicius (contract: 2023 huur), Luuk de Jong (contract: 2025), Savio (contract: ? huur)
Marktwaarde huidige bezetting (huur spelers niet meegerekend): 67.5 miljoen
Te verdelen wedstrijden afgaande op vorig seizoen: Elke positie 58 wedstrijden (3x 5220 minuten).

Het grootste zorgenkindje van de aanval vorig jaar was ook goals. PSV heeft over een geheel seizoen veel gescoord, alleen de doelpunten zaten verspreid over teveel spelers. Die tactiek is niet sustainable over 34 wedstrijden, dan ga je minimaal een aantal keer op je bek. Met verkoop Doan haalt men een lekker bedrag binnen dat het kan herinvesteren, terwijl Savio, mits meerdere jaren huur, daarmee de logische vervanger is. Ook op termijn voor Madueke waarvan ik verwacht dat hij na dit seizoen weg is. Met Luuk de Jong heeft men een garantie op goals gekocht die als kapstok kan fungeren. De enigste zorgen bij Luuk zitten hem voor mij in het feit dat Ruud zijn spits erg veel wilt laten uitzakken om 3e man combinaties aan te gaan. Kan Luuk de Jong dit? Uit het verleden is gebleken dat hij technisch daarin vaak juist te kort kwam.

De grootste transfer van deze zomer zou het behouden van Gakpo voor het team zijn. Zijn 12 goals en 13 assists, zijn dreiging en zijn vermogen om wedstrijden open te breken en kansen te creëren zijn vrijwel onvervangbaar. De andere grootste winst zou het definitief doorbreken van Madueke zijn. Mits fit en een stuk consistenter, is dat ook een garantie voor een spectaculaire aanval.

Ook bij de aanval zit het vraagteken naar mijn mening vooral in de breedte. De 2e spits positie is naar mijn mening een vraagteken, evenals een optie voor de linksbuiten positie. Ik denk dat PSV er enorm goed aan zou doen om een speler te halen uit de categorie 18-20 jaar voor de linksbuiten positie, mits Gakpo blijft, die volgend jaar hem kan opvolgen. Met 5220 minuten te verdelen over de linksbuiten positie krijgt hij voldoende speeltijd/invalbeurten, terwijl hij anderzijds vanuit de luwte, zonder de directe druk van basisspeler en tevens opvolger van Gakpo, zichzelf kan ontwikkelen. De eerder genoemde Joel Fernandes zou een speler zijn die bijv. binnen deze categorie fit. Men zal intern ongetwijfeld meerdere namen op het oog hebben. Ik denk dat dit belangrijk is, omdat men na Madueke en Gakpo ook geen potentiële cashcows meer in de selectie heeft rondlopen.

De andere positie is de rol van 2e spits. 5220 minuten over de spitspositie is teveel om alleen op te vangen met Luuk de Jong. Daarachter staan dan Vinicius, die nmi 3e spits zou moeten zijn en louter kan fungeren als stormram, mits hij niet vertrekt, en Vertessen. Vertessen is naar mijn mening te wispelturig en inconsistent om als 2e spits te kunnen brengen/mee te kunnen starten. De spitspositie is niet onderbezet, maar het is wel duidelijk dat er op deze positie vanuit de breedte wel degelijk nog ruimte is voor een kwaliteitsinjectie. Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat de plannen zijn met Vertessen. Ik zou er niet raar van opkijken als men kiest voor een jaar verhuur/transfer bij hem. Mocht men voor deze positie willen versterken, zou een 18-20 jarige spits hiervoor ook de beste oplossing zijn. Bijvoorbeeld de eerder genoemde Roko Simic is dan echt een heerlijke speler. Maar ik zou Gnonto ook nog steeds overwegen gezien het feit dat hij ook als linksbuiten uit de voeten kan.

Met Bakayoko heeft men een groot talent die nog lang niet klaar is voor het 1e. Hem bij het 1e betrekken en speelminuten geven in JPSV is naar mijn mening de beste oplossing hiervoor. Verder vraag ik me af wat er met Fofana aan de hand is. [mention]Joenepsv[/mention] en ik hadden het laatst over hem en we kunnen hem nergens terug vinden op de site, terwijl zijn contract tot 2025 loopt als het goed is. Ook over zijn revalidatie bestaan veel vraagtekens zover ik momenteel zie. Kijkende naar JPSV en PSV 1 is het denk ik belangrijk dat er dus nog 1 speler bij komt uit de categorie 18-20 jaar die een (potentiële) cashcow kan vormen.

Algemene conclusie:
Ik denk dat men lekker bezig is deze window en dat men goed bezig is voorwaarden te creëren die voldoen aan de eerder gestelde streefpunten m.b.t. het beleid. Men heeft de Jong, van Ginkel, Waterman, Benitez, Ramalho, Mwene, Max (mits niet verkocht) straks een ervaren groep in de selectie/kleedkamer zitten, heeft een fundamentele groep in de categorie 22-25 zitten die afgelopen seizoen veel gespeeld hebben en die dit jaar groot onderdeel zullen uitmaken van de ploeg en beschikt daarnaast o.a. met de komst van Simons nu weer over een paar potentiële cashcows/talenten uit de leeftijdscategorie 18-20 jaar die over lange termijn enorm belangrijk zijn voor PSV. In die laatste categorie kan er nmi nog een versterking gezocht worden.

Het grootste pijnpunt zit hem nog steeds (centraal) achterin waarbij ik vind dat er een CV bij moet, maar waarbij ik de gehele laatste linie ook nog steeds te kwetsbaar acht. Daarnaast moet PSV nmi een goede '6' voor de breedte halen en heeft het in de aanval nog één, het liefst twee ivm de spitsposite (maar ik betwijfel of dat haalbaar is), versterkingen nodig. Mocht dat lukken, heb je naar mijn mening een hele uitgebalanceerde en complementaire selectie neergezet. Ik denk dat een aantal van de keuzes hierin afhankelijk zijn van wat er op uitgaand vlak gebeurd. Daarnaast vind ik het belangrijk dat men huurdeals voor JPSV spelers als Sambo, Ledezma, etc. gaat onderzoeken. Velen daarvan hebben serieuze minuten nodig die ze momenteel in PSV 1 niet zullen krijgen.

Al met al is PSV goed bezig. Ik ben benieuwd naar de rest van de transferwindow, want als we de berichten van Elfrink keer op keer moeten geloven, staat er ons nog veel spannends te wachten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Analyse: Transferwindow deze zomer tot nu toe