Feedback topic (even stoom afblazen)

Suggesties, vragen en opmerkingen voor het forum.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Feedback topic (even stoom afblazen)

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 17:49

Ik weet niet of dit een succes word. Maar gezien de vervuiling in het mods topic en het verzoek van [mention]Maikel_91[/mention] om niet over discussies een discussie te voeren (daar dan) gooi ik deze maar in de lucht. Dus als er wat frictie is her en der en het wordt wat oververhit is deze dus om elkaar (op een normale manier, dus niet teveel vliegen afvangen e.d.) even aan te spreken en even de druk van de ketel te halen. Ik denk dat wat topics zijn (vooral die politieke topics) waar e.e.a. af en toe wat uit de hand loopt. Wellicht helpt dit, en zoniet dan hebben we in ieder geval een poging gedaan.

Afijn, ik gooi `m maar in de lucht..
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 17:54

Nee, dat is even ongepast. Ik probeer het serieus te houden.

Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 18:01

Wat verwacht je concreet, J.B.? In principe is dit nu een tweede bitchpit, maar dan met een leuke naam. Probleem van die bitchpit is dat veel leden zich er te groot voor lijken te voelen. Op het moment dat het dan een keer serieus is, is het 'maar' een forumpje en moet de ander zich niet zo aanstellen. Of 'schuldigen' melden zich überhaupt niet, om 2 weken later vrolijk door te gaan waar ze gebleven waren.

Ik wil ook bijdragen aan dit initiatief, maar dan is het wel handig als het van alle kanten omarmt wordt. Sterker nog: het is nodig.
#InSchmidtWeTrust

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 02 okt 2019, 18:03

Goed initiatief [mention]J.B.[/mention], graag ook serieus houden en geen geouwehoer hier.

En het ook netjes houden, feedback geven is prima, maar schelden is niet toegestaan. Het moet wel binnen de fatsoennormen blijven. Dus zodra het te ver gaat zal er wel ingegrepen worden.

Laat ik meteen starten, ik vind de maatschappelijke topics vreselijk om door te moeten lezen. Aan de ene kant heb je een aantal leden die zich snel aangevallen voelen en veel te snel met gestrekt been erin komen. Aan de andere kant een groep die soms heel hooghartig kan overkomen en op die wijze de discussie frustreert. Dit zorgt ervoor dat beide partijen zich erg ergeren aan elkaar. En de neutrale lezers zich ergeren aan het gehele topic. Dit heeft ermee te maken dat niemand het besef heeft hoe erg ze bezig zijn met de discussie vervelend maken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 18:06

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 18:01
Wat verwacht je concreet, J.B.? In principe is dit nu een tweede bitchpit, maar dan met een leuke naam. Probleem van die bitchpit is dat veel leden zich er te groot voor lijken te voelen. Op het moment dat het dan een keer serieus is, is het 'maar' een forumpje en moet de ander zich niet zo aanstellen. Of 'schuldigen' melden zich überhaupt niet, om 2 weken later vrolijk door te gaan waar ze gebleven waren.

Ik wil ook bijdragen aan dit initiatief, maar dan is het wel handig als het van alle kanten omarmt wordt. Sterker nog: het is nodig.
De BP werd op een gegeven wat te melig. Ik weet ook niet of dit werkt, maar misschien is het goed dat er ergens soms even wat rechtgepraat kan worden. Nu gebeurde dat in het mod topic en dat was blijkbaar niet de plek dus vandaar.

Misschien dat het helpt.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 02 okt 2019, 18:08

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 18:01

Bitchpit werd bedoelt om te bitchen op elkaar. Daar werd ook veel toegelaten.
Dit is bedoelt om serieus feedback te geven, dus ook volgens de regels van feedback. Iemand persoonlijk afbranden of uitschelden zal bestraft worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 18:20

Ik vind (en daarna ga ik een les draaien dus ik lees de reacties wel later) dat bijvoorbeeld [mention]milansandro[/mention] iets relaxter mag zijn. Kijk, alleen een stukje plaatsen met de tekst `veelzeggend` schiet niet op. Geef dan een onderbouwing van iets. Een mening respecteer ik best, ookal is het niet de mijne, maar ik mis dan toch de argumenten. Buiten dat krijg ik de indruk dat er over en weer (en daar zal ik me ongetwijfeld ook wel schuldig aan maken) niet gelezen wordt wat de ander zegt. Niet iedereen maar een aantal personen. Het heeft zoals [mention]NESTA[/mention] ook iets te vaak doet weinig zin om in een klimaatdiscussie een foto te plaatsen van een gl of d66 persoon in een auto. Dat is al honderd keer gedaan, en dan krijg je 100x hetzelfde antwoord. Dat voedt de discussie ook niet echt vind ik. Dan hoor ik persoonlijk liever wat ie dan zou doen aan het probleem. Dat bijvoorbeeld Jesse Klaver es een vliegreisje maakt is niet echt van belang als je probeert een gesprek te voeren over de luchtvaartsector.

Buiten dat moeten mensen ook maar niet zo spastisch doen als het woord `populist` wordt gebruikt. Dat is gewoon een normaal woord, maar het lijkt wel of dat als schelden wordt gezien. Sowieso zou het fijn zijn als de rechtsdenkenden hier iets minder hysterisch een discussie ingaan. Ik blijf van mening, als je met gestrekt been inkomt hoef je ook niet te verwachten dat er altijd genuanceerd wordt gereageerd.

Dit is even wat ik erover kwijt wil. Ik ga nu weer even werken. Want de schoorsteen moet ook roken.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 18:23

Maikel_91 schreef:
02 okt 2019, 18:08
Dit is bedoelt om serieus feedback te geven, dus ook volgens de regels van feedback. Iemand persoonlijk afbranden of uitschelden zal bestraft worden.
Dank. Wel een kleine toevoeging op je laatste zin: feedback op algemeenheden geven gaat niet werken, aangezien mensen dan heel vlug geneigd zijn om te zeggen dat het op een ander van toepassing is. Linksom of rechtsom zul je echt individuen moeten wijzen op hun gedrag. Uiteraard wel op een beschaafde manier.
#InSchmidtWeTrust

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 02 okt 2019, 18:43

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 18:23

Dank. Wel een kleine toevoeging op je laatste zin: feedback op algemeenheden geven gaat niet werken, aangezien mensen dan heel vlug geneigd zijn om te zeggen dat het op een ander van toepassing is. Linksom of rechtsom zul je echt individuen moeten wijzen op hun gedrag. Uiteraard wel op een beschaafde manier.
Dat is wat ik bedoelde ja. Zolang je er niet op uit bent iemand kapot te maken of te vernederen is het prima.

NESTA

Bericht door NESTA » 02 okt 2019, 18:46

Teveel mensen laten hun politieke voorkeur naar voren komen in vooral het klimaattopic. Ik ben overigens de eerste die zich het boetekleed wil aantrekken als het om die discussies gaat en het weleens uit de hand loopt. Wat mij opvalt is dat als er ook maar 1 kritische noot richting een linkse politicus of idee is, meteen het linkse kliekje samenspant om maar ook geen enkele millimeter te willen wijken of toe te geven als iets ontzettend hypocriet is. Want links deugt en zo is het. Terwijl je wat dat betreft met mij ook een discussie kunt verwachten om rechts aan te pakken met rare kwasten als Baudet, Wilders of de gehele VVD. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand zo gehersenspoeld kan zijn door een favoriet partijtje of politicus.

Daar zit hem uiteindelijk de frustratie in en zijn er discussies die vaak doodlopen. Soms lijkt het wel een wedstrijdje Google linkjes verzamelen om je gelijk te halen, want dan onderbouw je wat blijkbaar. Ik geef ook vaak mijn mening uit de dagelijkse praktijk en uit eigen ervaring. Daar kan onmogelijk iedereen het mee eens zijn natuurlijk, maar hoeft niet altijd minder waar te zijn. Er is niet altijd één waarheid. Vaak ligt het wat genuanceerder, zeker in politiek en klimaat opzicht. Ik zal er in ieder geval op letten.
Laatst gewijzigd door NESTA op 02 okt 2019, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 761 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 18:48

Dankjewel[mention]J.B.[/mention]
Je hebt gelijk dat ik soms een link post met een pakkend woord erachter, in dit geval was dat " veelzeggend". Ook heb ik soms het woord " verrassend" gebruikt.
Als je me daarna daarover iets vraagt krijg je ALTIJD antwoord waarom ik dat heb gepost.
Alleen dat antwoord, heb ik het idee, past dan niet in het antwoord dat jij in dat geval verwacht...
Past niet wellicht in jou belevingswereld...
Verder draag ik regelmatig bronnen aan, maar zoals vaak worden die bronnen dan verworpen of niet als relevant geacht( dit is vaak met bronnen van GeenStijl).
Het dedain waarmee je dan door andere members wordt toegesproken( noem even specifiek geen namen) nodigt verder zeker niet uit om daarin verder te gaan...
Het " moreel vingertje wappen" lijkt haast uitgevonden door enkele members die wanneer je sommige vraagstukken kritisch benadert meteen laten voelen dat ze moreel gezien bijna altijd aan de goede kant zitten..
Dit verstikkende gedrag is 1 van de oorzaken dat het hier regelmatig uit de hand loopt..
Dat is mijn mening ( en ja, ook ik moet de hand in eigen boezem steken)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 02 okt 2019, 19:05

Net alsof dit iets oplost. Het is een voetbalforum mensen...

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 938 times

Bericht door El Sordo » 02 okt 2019, 19:23

Feedback, kom maar op! Hit me. :mrgreen:
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 19:41

milansandro schreef:
02 okt 2019, 18:48
Dankjewel@J.B.
Je hebt gelijk dat ik soms een link post met een pakkend woord erachter, in dit geval was dat " veelzeggend". Ook heb ik soms het woord " verrassend" gebruikt.
Als je me daarna daarover iets vraagt krijg je ALTIJD antwoord waarom ik dat heb gepost.
Alleen dat antwoord, heb ik het idee, past dan niet in het antwoord dat jij in dat geval verwacht...
Past niet wellicht in jou belevingswereld...
Verder draag ik regelmatig bronnen aan, maar zoals vaak worden die bronnen dan verworpen of niet als relevant geacht( dit is vaak met bronnen van GeenStijl).
Het dedain waarmee je dan door andere members wordt toegesproken( noem even specifiek geen namen) nodigt verder zeker niet uit om daarin verder te gaan...
Het " moreel vingertje wappen" lijkt haast uitgevonden door enkele members die wanneer je sommige vraagstukken kritisch benadert meteen laten voelen dat ze moreel gezien bijna altijd aan de goede kant zitten..
Dit verstikkende gedrag is 1 van de oorzaken dat het hier regelmatig uit de hand loopt..
Dat is mijn mening ( en ja, ook ik moet de hand in eigen boezem steken)
Nou, als je om onderbouwing vraagt moet men het er soms bij je uittrekken. Over dat bronnen afwijzen. Geen Stijl is hoe je wend of keert een sensatiebron. Net als de Telegraaf trouwens. Je mag dat best aandragen trouwens, maar ik heb dan het recht om daar wel vraagtekens bij te zetten. Kijk zo`n Telegraaflink over Halsema (niet door jou geplaatst maar even in het algemeen) dat is opruiend bedoeld. Als dan gezegd wordt, ja maar het is wat aangedikt of zaken worden net iets anders benoemd dan mag dat gewoon gezegd worden. Dat is niet meteen een reden om dat als iets persoonlijks op te vatten. Ik krijg de indruk dat je kritiek op bronnen als een persoonlijke aanval ziet. Jij wordt niet aangevallen, maar de bron wordt aangevallen. Zoiets werkt trouwens twee kanten op. Aan de andere kant mag jij je bron best verdedigen. Maar meestal wordt je dan boos of iets omdat je bron wordt aangevallen.

Zoiets gebeurde ook in het klimaattopic. Je plaatst een bericht gericht op immigranten die niet goed zouden zijn voor het C02 vraagstuk. Dan is het toch niet zo gek dat er gevraagd wordt wat je bedoelingen met zo`n stuk zijn?

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 19:49

En ook dat heb ik in dat topic duidelijk uitgelegd...lees het maar na...
Maar als je woorden worden geframed en in de verkeerde context ( bewust) worden geplaatst dan reageer ik daar inderdaad op..

En wat betreft Geenstijl: ook zij hebben meerdere items die net zo goed relevant/ onderbouwd zijn als andere media ( die wel de goedkeuring hebben van een aantal members).
Maar die worden in de regel al meteen verworpen en alleen bronnen die de goedkeuring kunnen dragen van een aantal members zijn dan wel relevant...
Dat gaat er bij mij niet in...
Laatst gewijzigd door milansandro op 02 okt 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 02 okt 2019, 19:52

Op zich is het niet zo’n ramp toch, dat het er soms wat hard aan toe gaat. Als het maar in de desbetreffende topics blijft.

Als het nou in het Jeroen Zoet topic over het fascisme van het FVD of de tegenstrijdigheden van Klaver gaat, dan gaat het inderdaad wat ver. Maar uiteindelijk draaien alle maatschappelijke topics uit op een links vs rechts kwestie. Ik vind dat persoonlijk wel leuk om te lezen, maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen er moe van worden.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 19:53

Ik denk dat het veel frustratie zou schelen wanneer mensen zich niet ten koste van alles in een discussie mengen, vooral als ze geen enkele blijk geven van enige inhoudelijke kennis. Ik probeer dat zelf ook niet te doen. Discussie over economische zaken, de Premier League of het droge, tactische gebeuren? Ik probeer daar zoveel mogelijk buiten te blijven hoor. Als je verwacht dat je mening serieus geworden wordt door een ander (wat meestal toch de insteek van een deelname aan een discussie is), dan vind ik dat je daarvoor wel enige kennis van materie moet hebben over datgene waarover het gaat. En nee: soms is er inderdaad geen universele waarheid binnen een gesprek, zeker niet als het gaat om subjectieve onderwerpen.

Ik wend me even direct tot [mention]milansandro[/mention]. Om het even plat te zeggen: je hebt naar mijn mening regelmatig een mond die groter is dan je kennis over het onderwerp, om vervolgens wél op de hoogste kast te springen als je daarop aangesproken wordt. Getuige je eigen post lijkt je het te kunnen waarderen als mensen je wel serieus nemen, en niet meteen alles van jouw kant kritisch torpederen. Dat is een attitude die ik zelf nooit in praktijk zou brengen en waarvan ik het onbegrijpelijk vind dat anderen hem zouden willen aanmeten, maar uiteraard mag je die houding gewoon hebben, het is immers geen misdrijf. Ik denk dat je er in dat geval wel goed aan zou doen om niet overal over mee te willen praten. Ik kan me er bijvoorbeeld mateloos aan storen wanneer je mij gaat vertellen hoe een bepaald iets in elkaar steekt en hoe fout ik datgene wel niet zie, terwijl ik daar jaren aan studie aan heb besteed, en echt wel weet waar ik het over heb. Ik weet vrij zeker dat wij die achtergrond niet delen, maar ik zou andersom niet durven om jouw kennis en kunde over een bepaald onderwerp in twijfel te trekken als ik daar te weinig kennis over heb.

Dan weer wat algemener: het heeft volgens mij allemaal niet zoveel te maken met jezelf moreel verheven voelen boven de rest. Sowieso een leus waar ik echt op kan kotsen, ongeacht wie hem gebruikt. Alleen al bij het gebruiken van die teksten plaats je jezelf op hetzelfde podium als diegene die het verwijt mag incasseren, want je impliceert daarmee de nederigheid zelve te zijn: degene die zich nooit moreel verheven voelt en daarom juist moreel superieur is. Ironisch genoeg geef je daarmee zelf blijk van morele superioriteit, want die ander deugt niet en jij wel.
#InSchmidtWeTrust

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 19:54

Kom je weer met dat framen. Sowieso gebeurt dat twee kanten op. Je hoort mij toch ook niet zeuren als mijn woorden verkeerd worden uitgelegd. Ik had vanmiddag even een fittie met Juancho. Hebben we gewoon normaal afgesloten. Als ik had gezegd, ja ik wordt geframed, hoepel lekker op dan schiet het ook niet op. Je lijkt me soms een opgewonden standje als ik zo vrij mag zijn.

En als je mensen echt niet ziet zitten dan gooi je ze toch gewoon op `negeren`. Dat werkt ook best goed.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 20:02

@ykhim Ik wend mij even nu tot jou..
Ik vind jou heel vaak op de door jou verfoeide moral high horse zitten..
Wanneer jij niet dezelfde mening hebt als een ander probeer jij op een hele slinkse manier de stellingen van een ander onderuit te halen door bewust woorden te framen..
Ik vind jou typisch iemand die met mooie woorden consensus probeert te zoeken ( althans dat beweer jij) maar dezelfde tactiek hanteert die jij anderen verwijt...hypocriet dus..

Verder wil ik geen post meer aan jou wijden.
Ik ga jou op dit forum zoveel mogelijk mijden.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 20:03

JB
Bedankt voor de tip!

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 02 okt 2019, 20:07

Betalen jullie elkaar voor deze therapie?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 okt 2019, 20:08

milansandro schreef:
02 okt 2019, 20:02
Wanneer jij niet dezelfde mening hebt als een ander probeer jij op een hele slinkse manier de stellingen van een ander onderuit te halen door bewust woorden te framen..
Ik vind jou typisch iemand die met mooie woorden consensus probeert te zoeken ( althans dat beweer jij) maar dezelfde tactiek hanteert die jij anderen verwijt...hypocriet dus..

Het was de insteek om met dit topic na feedback wat nader tot elkaar te komen. Blijkbaar is het direct al gefaald.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 20:11

ruuddevil schreef:
02 okt 2019, 20:07
Betalen jullie elkaar voor deze therapie?
:D

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 okt 2019, 20:12

Ik zal alvast een 'feedback op het feedback topic topic' klaarzetten :lol:

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 02 okt 2019, 20:13

Josef Dettelbacher schreef:
02 okt 2019, 20:08
milansandro schreef:
02 okt 2019, 20:02

Het was de insteek om met dit topic na feedback wat nader tot elkaar te komen. Blijkbaar is het direct al gefaald.
Het 1 en ander is gebeurd tussen mij en Ykhim
Dat heeft mij doen te besluiten om hem volledig te mijden...
Het beste voor ons...

Plaats reactie