[ED] PSV - Ajax (zondag 22 september 2019, 16:45 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

[ED] PSV - Ajax (zondag 22 september 2019, 16:45 uur)

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 19:52

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Menno1 schreef:
22 sep 2019, 19:29
Ik kan er mee leven. Eerste helft Ajax beter, tweede helft PSV. Denk dat Ajax ook wel een hogere Xg had, dus met 1-1 ben ik redelijk tevreden, ook omdat we terug kwamen van een achterstand en 2 dagen minder rust hebben gehad.

Maka zei al: bij PSV zit er meer rek in dan bij Ajax. Daar ben ik het wel mee eens. Zeker als Lammers, Thomas, Afellay er zijn straks.

Beste man was Ihattaren. Terwijl hij niet eens in beste vorm was, soms slordig. Maar dan alsnog al zo goed. Dat zegt wel alles over die jongen.
Uit nieuwsgierigheid aangezien Maka hier niet zoveel post... op welke gebieden zien jullie dan meer rek bij PSV dan bij Ajax en hoe jullie dit dan zien in verhouding tot de titelstrijd?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 22 sep 2019, 19:57

Juancho schreef:
22 sep 2019, 19:52
Menno1 schreef:
22 sep 2019, 19:29
Ik kan er mee leven. Eerste helft Ajax beter, tweede helft PSV. Denk dat Ajax ook wel een hogere Xg had, dus met 1-1 ben ik redelijk tevreden, ook omdat we terug kwamen van een achterstand en 2 dagen minder rust hebben gehad.

Maka zei al: bij PSV zit er meer rek in dan bij Ajax. Daar ben ik het wel mee eens. Zeker als Lammers, Thomas, Afellay er zijn straks.

Beste man was Ihattaren. Terwijl hij niet eens in beste vorm was, soms slordig. Maar dan alsnog al zo goed. Dat zegt wel alles over die jongen.
Uit nieuwsgierigheid aangezien Maka hier niet zoveel post... op welke gebieden zien jullie dan meer rek bij PSV dan bij Ajax en hoe jullie dit dan zien in verhouding tot de titelstrijd?
Simpel. Ihattaren is 17. Malen 20. En dan heb je Thomas, Guti, Afellay die terugkomen. Doan die er net bij is. Gakpo die altijd goed invalt. Lammers die terugkomt. Hopelijk Lato die opeens laat zien dat hij toch wel echt goed is.

Bij Ajax is dit het wel. Vd Beek was een groot gemis maar verder is het niet heel spannend. Alleen hij, Tadic en Ziyech zijn echt goed. De rest degelijk.

Of het genoeg is voor een titel moet nog blijken hoor. Ik geef Ajax dit seizoen nog wel de grootste kans puur op basis van hun ervaring en hun basis heeft 7-8 dezelfde jongens als vorig jaar.

Maar in latere seizoenen heeft PSV een interessantere toekomst. Als je dit team 2-3 seizoenen grotendeels kan behouden dan zie ik zeker 2 titels er bij komen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 19:59

Menno1 schreef:
Simpel. Ihattaren is 17. Malen 20. En dan heb je Thomas, Guti, Afellay die terugkomen. Doan die er net bij is. Gakpo die altijd goed invalt. Lammers die terugkomt. Hopelijk Lato die opeens laat zien dat hij toch wel echt goed is.

Bij Ajax is dit het wel. Vd Beek was een groot gemis maar verder is het niet heel spannend. Alleen hij, Tadic en Ziyech zijn echt goed. De rest degelijk.
Met alle respect maar dit vind ik allemaal wel een beetje heel erg kijkend door een PSV bril Menno ;)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 sep 2019, 20:01

Juancho schreef:
22 sep 2019, 19:59
Menno1 schreef:

Met alle respect maar dit vind ik allemaal wel een beetje heel erg kijkend door een PSV bril Menno ;)
Dat mag. Maar welk deel klopt er niet? Welke spelers mist Ajax nu? Kan alleen wel zijn dat ze vrolijk in de winter weer 40 miljoen stuk slaan op 2 toppers.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 22 sep 2019, 20:02

Menno heeft anders wel een punt.
Er zit veel meer potentie in PSV dan in Ajax. Al is Ajax op dit moment wel verder.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 sep 2019, 20:07

Van Thomas en Ibi verwacht ik desalniettemin geen game change en of Mo en Doyell dit seizoen nog veel zullen groeien, don't know, die zitten nu op een piek he.
Een fitte Guti en Mitro maken wel veel uit, een Stevie in vorm ook, maar je zult zien dat dat gepaard gaat met dipjes bij andere spelers.

De rek moet vooral blijken uit het tactische spel denk ik, maar zo slecht was het vandaag nou ook weer niet.

Heya Hallvar
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Heya Hallvar » 22 sep 2019, 20:23

Het is jammer dat de kwaliteit in deze selectie zo extreem is verdeeld. Het is begrijpelijk dat PSV niet vol bij de strot gaat pakken, omdat je op het middenveld en achterin niet dicht gaat houden. Na de 1-1 had PSV wel het momentum, maar was er ook het risico van de omschakeling met 1 CVM. Hopelijk worden de zwakke schakels sterker en groeien de sterkhouders door zodat we ze in de Arena kunnen pakken.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 20:24

Menno1 schreef:

Of het genoeg is voor een titel moet nog blijken hoor. Ik geef Ajax dit seizoen nog wel de grootste kans puur op basis van hun ervaring en hun basis heeft 7-8 dezelfde jongens als vorig jaar.

Maar in latere seizoenen heeft PSV een interessantere toekomst. Als je dit team 2-3 seizoenen grotendeels kan behouden dan zie ik zeker 2 titels er bij komen.
1. ik vind niet alleen Tadic/Ziyech/vd Beek echt goed, maar ook bijv. Onana en ja, ook Tagliafico. Ik weet dat velen hem bloed irritant vinden, ik zie het meer als een type speler die verdomd prettig is om in je elftal te hebben maar waar je als buitenwacht/tegenstander een gruwelijke hekel aan hebt. Hij zou bij PSV direct basisspeler zijn wat mij betreft.

Verder heeft uit het rijtje dat je van PSV spelers noemt Ibi al 2,5 jaar niet gespeeld (ik zie hem dus echt niet meer als serieuze optie als speler), heeft Thomas vooral laten zien bij PEC een leuke speler te zijn als het loopt en is bovendien vrij blessuregevoelig, komt Lato simpelweg te kort en is bovendien maar een jaartje gehuurt. We missen vooral Lammers nu, al is Mitroglu natuurlijk gekomen als vervanger. Dus ik weet niet zo goed of PSV in de breedte wel zoveel sterker/beter is.

Bij Ajax loopt ook zeker wel talent rond, oa die Dest. PSV heeft gewoon met Malen, Mo en Gakpo 3 (eigen) jeugd jongens lopen die enorm veel potentie hebben. Dus ik ga zeker wel deels met je mee hoor, daar zit nog genoeg rek in. Al is het de vraag of dat er bij PSV uit gaat komen of dat ze gewoon al snel weggekocht worden. Maar mijn grootste twijfel zit hem meer in of PSV als team, vooral organisatorisch en tactisch nog voldoende stappen kan maken. Ik ben steeds banger dat het gewoon hopen blijft op een goede dat van de voorhoede en tevens goede dag van de achterhoede. Daar tussen zit een enorm grijs gebied en ik vraag me af of PSV (sowieso onder v. Bommel) daar nog echt stappen/groei kan maken.

Ajax heeft misschien net wat meer ervaring en als zij als team nog wat verder groeien.... Tis maar net wat het belangrijkste gaat worden in de strijd om de titel. Daarom baal ik juist wel vandaag enorm van het resultaat en kan ik er niet mee leven. Vooraf dacht ik dat het verschil groter zou zijn, maar in praktijk blijkt dat PSV en Ajax bijna gelijk waardig zijn. De ene club wat meer talent, de andere wat meer ervaring. Dus die 2 onderlinge potjes kunnen nog wel eens heel belangrijk worden. Ajax was te pakken vandaag, alleen vond ik ik PSV toch wel behoorlijk matig grote delen van de wedstrijd.

En ook belangrijk:
Als je dit team 2-3 seizoenen grotendeels kan behouden dan zie ik zeker 2 titels er bij komen.
Dit gaat nooit gebeuren, geloof ik iig niet in. De beste spelers gaan gewoon na dit seizoen of gespreid over 2 transfers zomers.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 22 sep 2019, 20:39

Klotewedstrijd, begrafenissfeer en een PSV dat niet bij machte was om Ajax pijn te doen. Ajax wilde vervolgens alleen de bal van links naar rechts tikken, want die scheten duidelijk zeven kleuren stront bij het idee van een Eindhovense counter. En Onana is een lul. Dat vat de boel wel samen, denk ik.
#InSchmidtWeTrust

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 sep 2019, 20:42

Stadion kolkte niet bepaald idd. Dat scheelt best een boel.

nilssonH
Site Admin
Has thanked: 421 times
Been thanked: 431 times

Bericht door nilssonH » 22 sep 2019, 20:58

Jammer, maar ik kan wel leven met een punt. Je had hem kunnen winnen, maar je had ook met 0 punten kunnen vertrekken. Op het middenveld kom je wat tekort, en helaas werden sommige momenten niet goed uitgespeeld. Toch had ik na RKC-uit wel getekend voor 7 punten uit Vitesse, Sporting en Ajax.

En Ihattaren is een superster. Wat een speler.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 sep 2019, 20:59

@jan simpel. Als malen en Ihattaren oa niet 2 seizoenen blijven dan vangt PSV 50-70 miljoen pl. En daarmee haal je twee vervangers en vervang je er bij 2-3 zwakke plekken in je team.

PSV’s huidige aanval moet echt 200-300 miljoen opleveren. Met Bergwijn, Bruma, Gakpo, Lammers, Doan, mo en malen. Zo niet, dan is er radicaal Iers fouts gebeurd.

Mijn enige echte vraagteken is van Bommel. Hij heeft goud in handen maar weet hij dat ook om te toveren tot een prijzen winnend team.

Ten Hag is een flapdrol; ik vind hem voorlopig wel een betere coach/trainer.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 sep 2019, 21:00

ziege maar ook zagge schreef:
22 sep 2019, 20:07
Van Thomas en Ibi verwacht ik desalniettemin geen game change en of Mo en Doyell dit seizoen nog veel zullen groeien, don't know, die zitten nu op een piek he.
Een fitte Guti en Mitro maken wel veel uit, een Stevie in vorm ook, maar je zult zien dat dat gepaard gaat met dipjes bij andere spelers.

De rek moet vooral blijken uit het tactische spel denk ik, maar zo slecht was het vandaag nou ook weer niet.
Een speler van 17 en 20 zit niet op hun piek nu. Tenzij hij Bakkali heet. Mo heeft genoeg te leren. Maar het basis niveau is al belachelijk hoog

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 21:03

Tja dan blijf ik er bij wat ik je al zei: je kijkt alles van PSV ultra positief (zelfs de zaken die eigenlijk helemaal niet zo positief zijn) en van Ajax alles ultra negatief. Denk dat het allemaal wel wat dichter bij elkaar ligt. PSV heeft natuurlijk een paar groeibriljanten, vooral Malen en Mo. Ajax heeft wat meer stabielere/oudere spelers. Wat de doorslag gaat geven zullen we wel zien.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 620 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Grasmat » 22 sep 2019, 21:09

Juancho schreef:
22 sep 2019, 21:03
Tja dan blijf ik er bij wat ik je al zei: je kijkt alles van PSV ultra positief (zelfs de zaken die eigenlijk helemaal niet zo positief zijn) en van Ajax alles ultra negatief. Denk dat het allemaal wel wat dichter bij elkaar ligt. PSV heeft natuurlijk een paar groeibriljanten, vooral Malen en Mo. Ajax heeft wat meer stabielere/oudere spelers. Wat de doorslag gaat geven zullen we wel zien.
En jij doet andersom. Jouw glas is altijd half leeg. Dus de waarheid zal wel in het midden liggen dan...

Ik denk iig dat het verschil tussen de twee te verwaarlozen is en dat wij nog steeds gewoon kampioen worden. 8-)

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 21:12

Zou kunnen maar dat komt omdat ik PSV fan ben en daar tig keer meer mee bezig ben ;)

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 sep 2019, 21:25

Menno1 schreef:
22 sep 2019, 21:00
Een speler van 17 en 20 zit niet op hun piek nu.
Ik geloof dat ontwikkelingen niet in een rechte lijn gaan... dat gaat m.i. met pieken en dalen en zowel Mo als Do zitten nu op een piek - grote kans dus dat voor beiden ook weer een dal volgt. Waarna ze dan weer verder kunnen groeien, maar of dat nog dit seizoen is?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 22 sep 2019, 21:27

Jwoeloe schreef:
22 sep 2019, 18:40
Zie ik Ten Hag onze heer Makkelie nou een schouderklopje geven? :lol:

Al met al is 1-1 geen onterechte uitslag. Dat je op het eind niet nog in het mes wilt lopen, snap ik ook wel. Al ging de wedstrijd nu wel uit als een nachtkaars. Betekent overigens wel dat we in de uitwedstrijd wel resultaat moeten halen, om geen averij op te lopen in de onderlinge duels.

Onbegrijpelijk trouwens dat er door een aantal supporters gefloten werd als het niet liep. Dit is Ajax, geen Emmen. Achter de ploeg staan.
"Onze heer Makkelie" liep voor het duel in de catacomben al te ginnegappen met Ajacieden, trapte in elke Ajax schwalbe en toonde op diverse momenten aan dat de spelregels niet altijd van toepassing zijn op Ajax spelers.
Als Sadilek op een Ajax voet staat is dat geel, als een Ajacied hetzelfde flikt bij ik meen Malen houdt Danny de kaart op zak.
Als ik Ten Hag was zou ik de man die het mijn ploeg zo makkelijk maakte als het moeilijk dreigde te worden en die mijn spelers toch minstens drie keer opzichtig spaarde in plaats van geel te trekken , na afloop ook een schouderklopje geven. ;)

Overigens had Makkelie dit keer geen enkele invloed op de uitslag. Dat we niet wonnen hadden we volledig aan onszelf te wijten.
Wat een slappe vertoning. Voor mij was deze mislukte topper eén grote brok ergernis. Zelden zoveel foute keuzes gezien, slapte in de duels en gebrek aan stootkracht. Wat misten we toch ook een geslepen Mitrogol die wel voor een beslissend doelpunt had kunnen zorgen.

Bruma verdient straftraining omdat hij de perfecte voorzet van onze Mo met rechts probeerde in te schieten waar ik van niveau 3e klas onderbond nog wel wist dat je die met links in het dak van het doel moet schieten.

Maar het feit dat Jeroen Zoet - gelukkig steeds beter in vorm - onze meest opvallende speler was zegt genoeg over deze treurige wedstrijd. Waarin we de kans voorbij hebben laten gaan om de concurrent op drie punten achterstand te zetten.

De enige, slechts schrale troost is dat het ongeslagen thuisrecord overeind is gebleven en dat we woensdag alweer gelegenheid krijgen om de vieze smaak die menig PSV supporter nu in de mond proeft weg te spoelen. Bah.

Daar zullen we dan maar op hopen na al deze droefenis.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 21:27

Het zijn ook spelers die nog pieken en dalen mogen hebben. Het zijn nu vooral spelers als Bergwijn, Rosario en Dumfries die na vorig seizoen de volgende stap moeten zetten en gewoon veel stabieler en betrouwbaarder moeten zijn. Komend jaar, en als Mo en Malen slim zijn blijven ze nog een seizoen, moeten zij daarin de volgende stap maken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 sep 2019, 23:14

22 sep 2019, 21:25
Menno1 schreef:
22 sep 2019, 21:00
Een speler van 17 en 20 zit niet op hun piek nu.
Ik geloof dat ontwikkelingen niet in een rechte lijn gaan... dat gaat m.i. met pieken en dalen en zowel Mo als Do zitten nu op een piek - grote kans dus dat voor beiden ook weer een dal volgt. Waarna ze dan weer verder kunnen groeien, maar of dat nog dit seizoen is?
Oh daar ben ik het mee eens hoor. Vooral Donyell zit in een flow. Mo ook, maar zijn basis schat ik hoger in dan die van Donyell. Die jongen is zo extreem getalenteerd. Maar dat ze nog wel een dip gaan krijgen, zou best kunnen.

Nou is dat geen ramp gezien de brede bank. Al denk ik dat Ajax overall net wat stabieler zal zijn DIT seizoen. Voor de toekomst, zet ik mijn geld echter op PSV. Knalt van de potentie dit team en vrijwel iedereen ligt lang vast. Dus als iemand gaat = bak geld voor vervanging

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 23:30

Dat laatste wil ik dan eerst wel eens zien bij PSV...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 23 sep 2019, 00:02

René1978 schreef:
22 sep 2019, 19:28
J.B. schreef:
22 sep 2019, 19:24
René1978 schreef:
22 sep 2019, 19:22

Dat valt zeker niet uit te sluiten.
Dan zijn we wel even wat verder. Ik hoop dat we rond die tijd wat meer voetballend vermogen op het middenveld hebben..
Misschien is Rosario dan weer op het niveau van de eerste seizoenshelft vorig jaar. Of spelen we met Guti - Mo - Thomas. Mo wordt alleen maar beter, was nu al de beste van het veld.

We worden kampioen, mensen. Noteer 'm. :mrgreen:
En europees en beker presteren. Links of rechtsom. Er zit enorm veel potentie in dit team
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 sep 2019, 06:43

Juancho schreef:
22 sep 2019, 19:52
Maka vind dat PSV als team nog heel veel kan groeien, kijk hoe het de afgelopen twee maanden vooruit is gegaan. Er staat zo'n beetje een hele nieuwe aanval, de helft van de defensie is vervangen en je moet echt totaal anders gaan spelen qua aanvalsspel. Dat heeft tijd nodig. Ajax daarentegen heeft alle steunpilaren al heel lang staan en is volledig ingespeeld. Als je nu dan zo speelt tegen Ajax en dit zelfs met wat mazzel had kunnen winnen dan kan je het best positief inzien. Maka wordt steeds vrolijker van dit PSV.
22 sep 2019, 20:07
Maar ook looplijnen en automatismen. Je zag op een gegeven moment Rosario diep gaan tot rand 16 bij het jagen en Bergwijn ging fijn mee waardoor er een enorm gat op het middenveld ontstond. Je merkt het bij het uitspelen van een aanval: allemaal naar de 5 meter en niemand op de 11 meter, waar de bal fijn doorloopt. We zijn best ver maar nog een procent of 15 beter scheelt een hele bak.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 23 sep 2019, 06:59

Heb jij contact met de Maka?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 sep 2019, 07:11

Zonder mij komt hij over het algemeen niet op tijd in het stadion. Gelukkig had ik gisteren ook hulp van Platte en met zijn tweeën konden we hem in beweging krijgen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 23 sep 2019, 08:31

Ik was ontevreden met het gelijkspel, op een manier dat ik graag gewoon weer PSV van Ajax wilde zien winnen. Terugkijkend: Met onze ziekenboeg en zonder Guti hebben we alsnog niet verloren.

Plaats reactie