Anwar El Ghazi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gesloten
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zijn eerste kans ook, weliswaar buitenspel, maar dan mist hij die weer. Je hebt zo´n goede traptechniek laat het dan een keer zien.
Net als die bal die hij op Xavi had moeten geven, als je zelf wil schieten, zorg dan in ieder geval dat hij tussen de palen is.

Verder is het bij gebrek aan beter dat hij speelt op dit moment, dus ik hoop van harte dat er nog wat bij gaat komen, en anders dat hij in ieder geval zijn vorm snel zal hervinden.

Het zal het allemaal een stuk makkelijker maken, om de kansen af te maken die hij krijgt, voor hemzelf en voor het team.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hij is niet consistent, maar het probleem is dat hij vooral ook niet in gevaarlijke/kansrijke situaties komt. Bijv. die kans waar hij met Xavi in de 2vs1 staat. Gakpo/Madueke waren er vol voorbij gesprint op fysiek/explosiviteit. Hij mist dat gewoon door blessureleed en dat krijgt hij niet meer terug.

Ik vind het verder geen slechte voetballer. Maar hij komt nooit meer op een top niveau of op een niveau dat hij in een hoog tempo mee kan draaien. Zelfde als wat Van Ginkel eigenlijk heeft of wat je bij Pröpper zag.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 21 jan 2023, 23:39 Ben geen fan van hem maar het helpt inderdaad niet om hem uit te fluiten. Hij kan er eigenlijk ook niks aan doen. Is gewoon niet goed genoeg voor de rol die hij nu moet vervullen. Dat wekt irritatie op bij de supporters maar dat moet niet op de man gespeeld worden. Hij zal niet expres die ballen naast schieten. Als het goed is mag hij vanaf volgende week weer van de bank zijn waarde bewijzen.
Hij kan veel en veel beter. Dat heeft hij bij Ajax laten zien en bij Aston Villa. Waarin hij in de Premiere League zo'n 11 goals maakte in een seizoen.

Het komt er bij PSV vooralsnog niet uit. En uitfluiten heeft inderdaad geen zin. Dat werkt niet in zijn en ons voordeel. Hij zoekt naar vertrouwen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik ben er zelf wel een beetje klaar mee als basisspeler en als je gisteren het stadion om je heen hoort dan ben ik niet de enige. Als invaller had hij best rendement en leek het nog wel ergens op maar inmiddels mag je meer verwachten van een basisspeler die 4x heeft mogen starten tegen Vitesse Fortuna en Sparta.
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Heruone schreef: 22 jan 2023, 00:27 Hij is niet consistent, maar het probleem is dat hij vooral ook niet in gevaarlijke/kansrijke situaties komt. Bijv. die kans waar hij met Xavi in de 2vs1 staat. Gakpo/Madueke waren er vol voorbij gesprint op fysiek/explosiviteit. Hij mist dat gewoon door blessureleed en dat krijgt hij niet meer terug.
Hij lijkt wel een aardig gevoel en timing voor diepgang zonder bal te hebben, gezien zijn 3 a 4 momenten dat hij vrij voor de keepers van Fortuna en Vitesse komt.
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Ben het meest pissig om de vrije trap in minuut 96, kan daar nu nog steeds niet bij. Egoïstisch en ik vind het ook veelzeggend dat niemand van het team tegen hem zegt; doe normaal, we gaan nog wat tijd rekken in de hoek..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En dan ook nog zo’n pisboogje. Naast dom en egoïstisch was het ook extreem slecht uitgevoerd.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet schreef: 22 jan 2023, 09:42 Ben het meest pissig om de vrije trap in minuut 96, kan daar nu nog steeds niet bij. Egoïstisch en ik vind het ook veelzeggend dat niemand van het team tegen hem zegt; doe normaal, we gaan nog wat tijd rekken in de hoek..
Soms denk ik bij voetballers. Ze zijn toch niet zo dom om zo'n bal te schieten?
Ja blijkbaar wel. Het is echt zo verschrikkelijk slecht en achterlijk om een bal te schieten in de 96e minuut.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Heruone schreef: 22 jan 2023, 00:27 Hij is niet consistent, maar het probleem is dat hij vooral ook niet in gevaarlijke/kansrijke situaties komt. Bijv. die kans waar hij met Xavi in de 2vs1 staat. Gakpo/Madueke waren er vol voorbij gesprint op fysiek/explosiviteit. Hij mist dat gewoon door blessureleed en dat krijgt hij niet meer terug.

Ik vind het verder geen slechte voetballer. Maar hij komt nooit meer op een top niveau of op een niveau dat hij in een hoog tempo mee kan draaien. Zelfde als wat Van Ginkel eigenlijk heeft of wat je bij Pröpper zag.
Het is erg jammer, je slaat de spijker op zijn kop. Hij werkt er hard voor maar het was gisteren noch water noch vis en als ervaren buitenspeler mag je verwachten dat hij uit een ander vaatje kan tappen.

Hierom begreep ik de wissel van Xavi voor Vertessen ook niet bij 1-0. Ik snap dat je Ghazi vertrouwen wilt geven alleen bij bakte er geen pepernoot en maakte consequent de verkeerde keuzes.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ronaldio schreef: 22 jan 2023, 00:35
Joenepsv schreef: 21 jan 2023, 23:39 Ben geen fan van hem maar het helpt inderdaad niet om hem uit te fluiten. Hij kan er eigenlijk ook niks aan doen. Is gewoon niet goed genoeg voor de rol die hij nu moet vervullen. Dat wekt irritatie op bij de supporters maar dat moet niet op de man gespeeld worden. Hij zal niet expres die ballen naast schieten. Als het goed is mag hij vanaf volgende week weer van de bank zijn waarde bewijzen.
Hij kan veel en veel beter. Dat heeft hij bij Ajax laten zien en bij Aston Villa. Waarin hij in de Premiere League zo'n 11 goals maakte in een seizoen.

Het komt er bij PSV vooralsnog niet uit. En uitfluiten heeft inderdaad geen zin. Dat werkt niet in zijn en ons voordeel. Hij zoekt naar vertrouwen.
Ik denk dat je hem echt zwaar overschat. Hij heeft het bij Ajax, wat al een matig Ajax was, niet gered met een reden. Hij heeft bij Aston Villa 1 uitschieter gehad en voor de rest (ook dat seizoen alleen het aantal doelpunten) was het echt niet zo bijzonder.

Ja hij zal heus nog wel eens een goede wedstrijd spelen en een goal maken. Maar hij gaat ook nog vaak wedstrijden zoals dit gaan spelen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ittot schreef: 22 jan 2023, 10:31 Hij heeft bij Aston Villa 1 uitschieter gehad en voor de rest (ook dat seizoen alleen het aantal doelpunten) was het echt niet zo bijzonder.
Dit is wel heel negatief bekeken.

Los daarvan, hij kon fysiek prima mee in de PL. Wat een fysiek ontzettend zware competitie is.
Daar zie ik echter weinig meer van terug, ik mis explosiviteit en intensiteit bij hem. Dat had hij wel.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

El Ghazi is een blijk van de soms bizarre keuzes in het transferbeleid van PSV, even gek als dat er voor een speler als Mwene en eerder Zahavi, Vinicius en Bruma ruimte werd gemaakt in de selectie. Dat is toch van een totaal ander niveau dan Gakpo, Simons, Madueke, Sangaré en De Jong? Hoe hebben ze in El Ghazi in hemelsnaam de vervanger van eerst Madueke en nu Gakpo herkent?

Ik zou er veel meer voor zijn om jongere spelers klaar te stomen. Zou de aanschaf van en het salaris voor bijvoorbeeld Ola Brynhilsson of Gustav Isaksson dermate hoger zijn dan drie contractjaren lang het topsalaris van El Ghazi ophoesten, dat je met mindere kwaliteit en geen zicht op winst na verkoop bij laatstgenoemde genoegen neemt? Zo zonde man, dit is echt een lege huls. Een flutspeler die zelfs in de breedte je niets extra brengt.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Pfoeh het houdt niet over hè. Had toch een half uur als rechtsvoor gespeeld, dat heeft geresulteerd in welgeteld twee voorzetten die allebei niet aan kwamen. Daarna als spits was zijn grootste kwaliteit kansen om zeep helpen. Deze man had in de afgelopen 3 wedstrijden met gemak 4 keer kunnen scoren. Als invaller is hij denk ik heel nuttig, als basisspeler absoluut niet, maar voor deze kwalificatie zit hij wel een tikkeltje hoog in het salaris gok ik zo.
Gebruikersavatar
GiveCup2day
Geselecteerd voor Oranje
2
Berichten: 819
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

:ketchup:
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 23 jan 2023, 09:13 Pfoeh het houdt niet over hè. Had toch een half uur als rechtsvoor gespeeld, dat heeft geresulteerd in welgeteld twee voorzetten die allebei niet aan kwamen. Daarna als spits was zijn grootste kwaliteit kansen om zeep helpen. Deze man had in de afgelopen 3 wedstrijden met gemak 4 keer kunnen scoren. Als invaller is hij denk ik heel nuttig, als basisspeler absoluut niet, maar voor deze kwalificatie zit hij wel een tikkeltje hoog in het salaris gok ik zo.
Poh, deze man valt echt gruwelijk tegen inderdaad. In het PSV Inside filmpje zag je dat het echt een leuke, aardige kerel is, dus ik gun hem het gefluit echt niet. Maar hij speelt mij toch een partijtje slecht... maar maar toch.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Johnnie Walker schreef: 23 jan 2023, 09:40
Sensation schreef: 23 jan 2023, 09:13 Pfoeh het houdt niet over hè. Had toch een half uur als rechtsvoor gespeeld, dat heeft geresulteerd in welgeteld twee voorzetten die allebei niet aan kwamen. Daarna als spits was zijn grootste kwaliteit kansen om zeep helpen. Deze man had in de afgelopen 3 wedstrijden met gemak 4 keer kunnen scoren. Als invaller is hij denk ik heel nuttig, als basisspeler absoluut niet, maar voor deze kwalificatie zit hij wel een tikkeltje hoog in het salaris gok ik zo.
Poh, deze man valt echt gruwelijk tegen inderdaad. In het PSV Inside filmpje zag je dat het echt een leuke, aardige kerel is, dus ik gun hem het gefluit echt niet. Maar hij speelt mij toch een partijtje slecht... maar maar toch.
Absoluut. Ik hoop dat die ketchupfles gaat stromen, want één voordeel hij komt wél regelmatig in scoringspositie. Alleen ook op andere facetten moet het allemaal wel beter.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tis een mol.
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Haalde wel 2x een gevaarlijke uitbraak van Vitesse eruit. Meeverdedigen doet hij doorgaans prima.
En daarom liet van Nistelrooij hem staan.

Aanvallend creërt hij wel kansen, i.m.o. te weinig. Maar dat heeft mijn inziens ook te maken met de back(s).
Zowel Teze als Mwene zijn niet in staat een buitenspeler goed te laten renderen.

Ik denk dat Mauro wel kan zorgen dat El Ghazi in zijn kracht komt. Die is meer aanvallend ingesteld. En kan ervoor zorgen dat een buitenspeler meer ruimte krijgt. Of voorzien van betere aanvoer.
Roys
Bankzitter
1
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jan 2023
Clubvoorkeur: PSV



Kan toch niet zijn dat hij dit verleerd is?

Ik denk dat het bij hem puur vorm is, als hij eenmaal vertrouwen heeft dan kan hij best nog wat voor ons gaan betekenen
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Dat denk ik dus ook. Hij kan als hij zn vertrouwen terug krijgt. Daarom denk ik dat Ruud hem laat staan.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vind hem wel wat log en weinig beweeglijk ogen, snel is ie ook al niet echt...Inzicht is er wel, het meeverdedigen op het laatst afgelopen zaterdagavond was prima, dat deed zeg maar niet iedereen de hele tijd
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij is idd rete sloom, geen Daisy Blind snelheid, maar echt niet meer zo snel.
Roys
Bankzitter
1
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jan 2023
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 23 jan 2023, 13:59 Vind hem wel wat log en weinig beweeglijk ogen, snel is ie ook al niet echt...Inzicht is er wel, het meeverdedigen op het laatst afgelopen zaterdagavond was prima, dat deed zeg maar niet iedereen de hele tijd
Ik denk dat het combinatie van is.

De druk is en was enorm. Gakpo gaat weg met statistieken die we al heel lang niet hebben gezien bij een speler van PSV. El Ghazi moet dat dan invullen terwijl hij een jaar niet had gespeeld, dacht ik.

Probleem is alleen dat we niet veel tijd hebben om daar op te wachten. De rest van het team, op het middenveld na, draaien ook bagger waardoor we nu een El Ghazi nodig hebben die levert.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Zn beste pot vond ik die 1-1 tegen de Graafschap 8 mei 2016
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

In het filmpje behoorlijk snel…
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Heeft ie al een bal geraakt?

Anwar El Ghazi