Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als John de Jong moet vertrekken dan moet er wel een duidelijke upgrade komen. Mathijssen, Valckx en ook Huiberts zijn dat duidelijk niet, dat zouden net zo'n grote vraagtekens worden waarbij zij zich ook nog een keer moeten inwerken in de huidige situatie bij PSV. Mensen die #JohnOut roepen en dan met dit soort namen komen, maken zich m.i. dan ook volstrekt belachelijk.

De enige kandidaat in Nederland die ikzelf nog het overwegen waard vond mocht John zelf opstappen was Spors van Vitesse maar toen kwam ik volgend artikel tegen dus die valt ook duidelijk af:
https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~af22892a/
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 25 okt 2021, 17:24 Die vragen zijn wat mij betreft niet per definitie gekoppeld aan John de Jong zelf.
Ja en nee. Uiteindelijk definiëren die vragen het beleid van de club, daar staat JdJ los van. Tegelijkertijd is hij wel de eindverantwoordelijke/initiator als het gaat over het technische gedeelte van dat beleid.
Hier wordt heel makkelijk geroepen dat d'n John moet wieberen, maar ik heb tot op heden geen adequate vervangers langs zien komen, hooguit mensen die het leuk neerzetten bij Willem II of AZ, maar waarbij je minstens evenveel vraagtekens kan plaatsen als bij John de Jong.
Om daarop te reageren met een vergelijkbare uitspraak van jou van een paar dagen geleden in een ander topic: ik ben geen AD/RVC die adequate vervangers moet aanstellen. Ik heb ook geen sluitend inzicht in het TD wereldje om daarop een passend antwoord te geven en ik krijg ook geen miljoenen betaald om daarop een antwoord te vinden.

Zonder dollen, ik neem aan dat PSV standaard ook wel iets van een schaduw lijst heeft of iig iets van een lijst met potentieel interessante technisch directeuren die ze volgen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 25 okt 2021, 18:45 Ik blijf Huiberts wel een goede keuze vinden. Ja, ik weet dat AZ fouten maakte door destijds Janssen niet adequaat te vervangen en ook deze zomer hebben ze dik verkocht maar niet geweldig ingekocht, maar dat heeft ook met beleid van de club te maken waar ze vasthouden aan transfersommen onder de 3 miljoen. Maar hij heeft wel stabiliteit gebracht bij AZ, de opleiding loopt als een tierelier ondanks geografische concurrentie van Ajax, hij heeft met Karlsson o.a. goede aankopen gedaan en kan fantastisch verkopen.
Als ik deze lijst bekijk dan vind ik het helemaal niet indrukwekkend wat er gebeurd is qua transfers. Kan inderdaad aan de max (no pun) transfersom hangen. Maar waarom zou hij goede contacten hebben? Waar precies dan? Vind het gewoon een grote gok. Als je iemand binnenhaalt moet hij een bewezen netwerk hebben, dat loopt niet rond bij clubs buiten Ajax, PSV en Feyenoord. En Arnesen al helemaal nooit meer terug als TD.
Heruone schreef: 27 okt 2021, 01:47 Zonder dollen, ik neem aan dat PSV standaard ook wel iets van een schaduw lijst heeft of iig iets van een lijst met potentieel interessante technisch directeuren die ze volgen.
Als het een Duitser is dan gaat de media helemaal loco. Of als Schmidt er ooit mee gewerkt heeft. Denk dat de media sowieso fors gaan hakken op een buitenlandse naam, maar ik zie echt niemand met de Nederlandse nationaliteit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En toch kom je bij dat soort namen uit. Ook Brands had voor PSV alleen RKC en AZ.

In dat licht vind ik Earnest Stewart wel een interessante optie. Heeft een unieke mix van een Brabantse tongval met een internationale uitstraling, en heeft inmiddels ook zo'n 15 jaar ervaring als TD.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 08:53 En toch kom je bij dat soort namen uit. Ook Brands had voor PSV alleen RKC en AZ.

In dat licht vind ik Earnest Stewart wel een interessante optie. Heeft een unieke mix van een Brabantse tongval met een internationale uitstraling, en heeft inmiddels ook zo'n 15 jaar ervaring als TD.
Hmm, vind toch dat een TD een behoorlijk netwerk moet hebben. Zag je ook bij De Jong, die heeft eerst geteerd op aanbevelingen vanuit scouting en vooral van Bommel en nu ook toch het netwerk van Schmidt nodig gehad. Stewart heeft bij AZ gewerkt, maar toch al weer flink wat jaren geleden en daar veelal spelers in NL opgepikt. Daarna naar Amerika gegaan waar hij 2 jaar TD was en daar ook weinig gekke dingen heeft gedaan. Nu al 3 jaar AD van de Amerikaanse bond. Dan krijg ik toch mijn twijfels. Ik zou echt opteren voor iemand met een sterk netwerk . Brands heeft dat razendsnel opgebouwd, dat moet je ook maar kunnen. En wie weet hoor, wie weet heeft Stewart bij USA wel juist heel veel internationale connecties opgebouwd, alleen is hij daar AD dus dan heb je denk ik niet snel met clubs contact over spelers, maar praat je over hele andere zaken.

Als je al iets aan de samenstelling De Jong/Schmidt moet/wil doen, dan zou ik opteren voor een TD met een sterk netwerk zodat je daarin ook niet afhankelijk hoeft te zijn van je trainer en net wat meer uit je scoutingsapparaat kan halen.

Wie weet is Stewart juist ooit wel een goede opvolger van Gerbrands..?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zou ook kunnen inderdaad, maar met Stewart heb je iig wel iemand met een bak bestuurservaring.

Verder vraag ik me oprecht af hoe belangrijk dat netwerk nou echt is. Volgens mij vindt veel scouting tegenwoordig plaats via allerlei computerprogramma's, en voor spelers ben je ook sterk afhankelijk van makelaars. Ik denk dat het management deel/onderhandelen over de voorwaarden tegenwoordig belangrijker is dan wie je kent.

Overigens zou het me totaal niet verbazen dat PSV met VoH komt aanzetten als opvolger van De Jong, "want hij kent de organisatie en de functie al".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 09:18 Zou ook kunnen inderdaad, maar met Stewart heb je iig wel iemand met een bak bestuurservaring.

Verder vraag ik me oprecht af hoe belangrijk dat netwerk nou echt is. Volgens mij vindt veel scouting tegenwoordig plaats via allerlei computerprogramma's, en voor spelers ben je ook sterk afhankelijk van makelaars. Ik denk dat het management deel/onderhandelen over de voorwaarden tegenwoordig belangrijker is dan wie je kent.

Overigens zou het me totaal niet verbazen dat PSV met VoH komt aanzetten als opvolger van De Jong, "want hij kent de organisatie en de functie al".
Een netwerk kan handig zijn om bijvoorbeeld ook de gunfactor van een club te hebben om met jou zaken te doen. Neem bijvoorbeeld de grote clubs als die een speler willen verhuren en meerdere clubs willen hem dan kan contact uit het verleden en de vertrouwensbasis die daar uit ontstaan is net het verschil maken. Maar ik ben het verder wel met je eens, je kunt veel beter een goed uitgebreid scoutingsnetwerk hebben dan dat je perse contacten nodig hebt bij clubbestuurders en dergelijke.

Verder verbaas ik me altijd een beetje over de verhalen dat Marcel Brands nou zo'n enorm netwerk had. Dat viel heel erg mee. Brands deed vooral heel veel samen met Raiola; Maher, Narsingh, Luckassen, Malen, Moreno en noem ze allemaal maar op. Brands had goede contacten in het Ijslandse voetbal waardoor hij wel eens goede spelers heeft aangetrokken daardoor maar verder zie ik bij hem weinig voorbeelden waarbij je nou echt kunt zeggen dat netwerk het verschil maakte.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 08:53 En toch kom je bij dat soort namen uit. Ook Brands had voor PSV alleen RKC en AZ.
Klopt. En dan kan je je dus afvragen of John de Jong vervangen door een van de namen wel juist is. Want Brands had ook een aanloopperiode nodig en moest ook zijn biezen pakken volgens een groep supporters. Stel Huiberts aan en hij gaat op PSV niveau ook weer zijn beginnersfouten maken. Moet hij er weer uit over twee jaar en gaan we naar Fledderus. Beginnersfouten.... en dan eruit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 27 okt 2021, 09:44
Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 08:53 En toch kom je bij dat soort namen uit. Ook Brands had voor PSV alleen RKC en AZ.
Klopt. En dan kan je je dus afvragen of John de Jong vervangen door een van de namen wel juist is. Want Brands had ook een aanloopperiode nodig en moest ook zijn biezen pakken volgens een groep supporters. Stel Huiberts aan en hij gaat op PSV niveau ook weer zijn beginnersfouten maken. Moet hij er weer uit over twee jaar en gaan we naar Fledderus. Beginnersfouten.... en dan eruit.
Eens. In mijn ogen: óf De Jong aanhouden óf voor een hele ervaren TD gaan die zijn sporen heeft verdiend en een aanzienlijk verschil kan maken (bijv. ander/groter netwerk dan scouting, hele goede onderhandelaar, iemand die dankzij persoonlijke relaties spelers kan lospeuteren). Anders zie ik niet het verschil met De Jong. Die heeft ook met een Sangaré en een Max bewezen dat hij spelers kan halen die er goed op staan bij grotere clubs. Invloed van Schmidt valt over te twisten maar daar zullen wij het fijne niet van weten. Echter; Schmidt koopt geen spelers, de voorzetten die door Schmidt zijn gegeven zijn door De Jong ingekopt, die heeft nu ook zijn netwerken en ingangen binnen bijv. de Bundesliga, al dan niet dankzij Schmidt/.

Kijk zo'n Luis Campos; bewezen dat hij met aankoopbeleid (ook jonge talenten) zowel Monaco als Lille van een kampioensploeg kan voorzien in een competitie waar PSG de dienst uitmaakt. Zo'n TD zou waanzinnig zijn, maar staat ook in de belangstelling van topclubs. Dan is de afweging; krijg je hem bereidt om met PSV te willen bouwen, richting kampioenschappen vs Ajax, richting een sterkere ploeg voor de CL.. De pech is alleen dat er nu bij clubs als Real en Man United ook genoeg te bouwen valt en daar de uitdaging ligt om die clubs weer richting de Europese top te krijgen. Overigens kanttekening bij de kampioensploegen van Monaco en Lille; het budget lag hier natuurlijk veel hoger, er zijn ook spelers van 15-20mil gehaald. Maar het gros (heb al eens een lijstje gepost) zijn spelers die goedkoop en/of jong zijn opgehaald en 1-2-3 jaar later voor minimaal het dubbele zijn verkocht.

Op een ander niveau heb je natuurlijk de TD van Salzburg en zijn voorganger Rangnick. Die zullen vooral heel veel netwerken hebben voor jonge talenten en waanzinnig goed zijn in het verbeteren van de academie. Als je als PSV zijnde die slag wil maken, elk jaar hele goede jeugdspelers voortbrengen, dan kan je in die hoek gaan kijken. Verder is Salzburg vooral een verkopende club, wat die TD's ook goed kunnen gezien de bedragen die er betaald worden, alleen hoe zijn zij in het aankoopbeleid?
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik ben zeker voor vervanging.

Mijn #1 is Christoph Freund.

Paul Mitchell, TD van Monaco is ook een interessante.

Ik had zelf een oogje op Markus Krosche maar die zit nu bij Eintracht. Goede relatie met Roger (vandaar dat Eintracht interesse had in Roger).

Al deze ex Red Bull lui hebben een enorm netwerk.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

RIO schreef: 27 okt 2021, 10:42 Ik ben zeker voor vervanging.

Mijn #1 is Christoph Freund.

Paul Mitchell, TD van Monaco is ook een interessante.

Ik had zelf een oogje op Markus Krosche maar die zit nu bij Eintracht. Goede relatie met Roger (vandaar dat Eintracht interesse had in Roger).

Al deze ex Red Bull lui hebben een enorm netwerk.
Even los van de persoon, want ik ken ze niet (goed), maar als je kijkt naar statistieken wil ik er een paar toevoegen:
- Jörg Schmadtke. Nu de TD van Wolfsburg. Toen hij daar instroomde 2 jaar roemloos 16e, daarna achtereenvolgens 6e, 7e en 4e. Daarvoor bij Köln gezeten. Toen hij daar begon promoveerden ze naar de Bundesliga, daarna 12e, 9e en 5e. Toen hij naar Wolfsburg vertrok degradeerde Köln weer.

- Christoph Spycher. TD van Young Boys sinds 2016. In die periode is Young Boys 4x kampioen geworden. Het laatste kampioenschap dateerde van 1986(!). Zijn aan- en verkooprecord tonen geen hele bizarre zaken. Redelijk okay, klein budget, maar wel altijd een uitermate positieve balans. En wat leuke spelers aangekocht en later weer verkocht, denk aan: Mbabu, Zakaria en Sow. Wat vooral opvalt zijn de trainers bij Young Boys. Vlak voordat hij begon werd Adi Hutter aangesteld, ondertussen trainer van Monchengladbach na mooie resultaten bij Frankfurt. De man die het eerste kampioenschap met Young Boys won. Daarna Seoane aangesteld en overgenomen van Luzern. De man is 3x kampioen geworden en sinds dit seizoen de trainer van Leverkusen. Daarna Wagner aangesteld, die was daarvoor niet succesvol bij zinkend schip Schalke maar was wel degene die slechts twee seizoenen nodig had om Huddersfield in de Premier League te krijgen (terwijl die ploeg daarvoor 4 jaar lang onderaan bungelde in de Championship).

Spycher is dus wel een TD met een oog voor goede trainers. Wagner presteert nu met Young Boys ook goed, tweede met 4 punten achter Basel (1 wedstrijd minder, dus 1 verliespunt achter). Alleen wel laatste in de CL poule, met Atalanta, Villareal en Man United (ga er maar aan staan!). Overigens 3 punten dankzij een thuisoverwinning tegen ManU, en daardoor slechts 1 punt achter de nummers 2 & 3.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thomas Schaling terughalen als TM
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

RIO schreef: 27 okt 2021, 10:42 Ik ben zeker voor vervanging.

Mijn #1 is Christoph Freund.

Paul Mitchell, TD van Monaco is ook een interessante.

Ik had zelf een oogje op Markus Krosche maar die zit nu bij Eintracht. Goede relatie met Roger (vandaar dat Eintracht interesse had in Roger).

Al deze ex Red Bull lui hebben een enorm netwerk.
En laat dat juist bij John niet het geval zijn. Een paar schoten in de roos, maar die lijken niet uit een netwerk te komen. Ook scouting laat te wensen over. Wellicht niet geheel toevallig John zijn vorige afdeling. Als ik het me goed herinner werd er afgelopen jaar gezegd dat er niet in Zuid Amerika gescout kon worden omdat daar niemand ter plaatse was. Dat is natuurlijk niet best, dat je daar geen enkel contact hebt lopen (maak ik dan op uit die woorden, correct me if I'm wrong)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 27 okt 2021, 11:23 Thomas Schaling terughalen als TM
Zou ik niet tegen zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sensation schreef: 27 okt 2021, 11:14
RIO schreef: 27 okt 2021, 10:42 Ik ben zeker voor vervanging.

Mijn #1 is Christoph Freund.

Paul Mitchell, TD van Monaco is ook een interessante.

Ik had zelf een oogje op Markus Krosche maar die zit nu bij Eintracht. Goede relatie met Roger (vandaar dat Eintracht interesse had in Roger).

Al deze ex Red Bull lui hebben een enorm netwerk.
Even los van de persoon, want ik ken ze niet (goed), maar als je kijkt naar statistieken wil ik er een paar toevoegen:
- Jörg Schmadtke. Nu de TD van Wolfsburg. Toen hij daar instroomde 2 jaar roemloos 16e, daarna achtereenvolgens 6e, 7e en 4e. Daarvoor bij Köln gezeten. Toen hij daar begon promoveerden ze naar de Bundesliga, daarna 12e, 9e en 5e. Toen hij naar Wolfsburg vertrok degradeerde Köln weer.

- Christoph Spycher. TD van Young Boys sinds 2016. In die periode is Young Boys 4x kampioen geworden. Het laatste kampioenschap dateerde van 1986(!). Zijn aan- en verkooprecord tonen geen hele bizarre zaken. Redelijk okay, klein budget, maar wel altijd een uitermate positieve balans. En wat leuke spelers aangekocht en later weer verkocht, denk aan: Mbabu, Zakaria en Sow. Wat vooral opvalt zijn de trainers bij Young Boys. Vlak voordat hij begon werd Adi Hutter aangesteld, ondertussen trainer van Monchengladbach na mooie resultaten bij Frankfurt. De man die het eerste kampioenschap met Young Boys won. Daarna Seoane aangesteld en overgenomen van Luzern. De man is 3x kampioen geworden en sinds dit seizoen de trainer van Leverkusen. Daarna Wagner aangesteld, die was daarvoor niet succesvol bij zinkend schip Schalke maar was wel degene die slechts twee seizoenen nodig had om Huddersfield in de Premier League te krijgen (terwijl die ploeg daarvoor 4 jaar lang onderaan bungelde in de Championship).

Spycher is dus wel een TD met een oog voor goede trainers. Wagner presteert nu met Young Boys ook goed, tweede met 4 punten achter Basel (1 wedstrijd minder, dus 1 verliespunt achter). Alleen wel laatste in de CL poule, met Atalanta, Villareal en Man United (ga er maar aan staan!). Overigens 3 punten dankzij een thuisoverwinning tegen ManU, en daardoor slechts 1 punt achter de nummers 2 & 3.
Zeker die 1e vind ik ook erg goed, heeft de ballen om Bommel te ontslaan.

Spycher ken ik niet goed genoeg maar absoluut goede scouting.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 27 okt 2021, 12:03
Sensation schreef: 27 okt 2021, 11:14

Even los van de persoon, want ik ken ze niet (goed), maar als je kijkt naar statistieken wil ik er een paar toevoegen:
- Jörg Schmadtke. Nu de TD van Wolfsburg. Toen hij daar instroomde 2 jaar roemloos 16e, daarna achtereenvolgens 6e, 7e en 4e. Daarvoor bij Köln gezeten. Toen hij daar begon promoveerden ze naar de Bundesliga, daarna 12e, 9e en 5e. Toen hij naar Wolfsburg vertrok degradeerde Köln weer.

- Christoph Spycher. TD van Young Boys sinds 2016. In die periode is Young Boys 4x kampioen geworden. Het laatste kampioenschap dateerde van 1986(!). Zijn aan- en verkooprecord tonen geen hele bizarre zaken. Redelijk okay, klein budget, maar wel altijd een uitermate positieve balans. En wat leuke spelers aangekocht en later weer verkocht, denk aan: Mbabu, Zakaria en Sow. Wat vooral opvalt zijn de trainers bij Young Boys. Vlak voordat hij begon werd Adi Hutter aangesteld, ondertussen trainer van Monchengladbach na mooie resultaten bij Frankfurt. De man die het eerste kampioenschap met Young Boys won. Daarna Seoane aangesteld en overgenomen van Luzern. De man is 3x kampioen geworden en sinds dit seizoen de trainer van Leverkusen. Daarna Wagner aangesteld, die was daarvoor niet succesvol bij zinkend schip Schalke maar was wel degene die slechts twee seizoenen nodig had om Huddersfield in de Premier League te krijgen (terwijl die ploeg daarvoor 4 jaar lang onderaan bungelde in de Championship).

Spycher is dus wel een TD met een oog voor goede trainers. Wagner presteert nu met Young Boys ook goed, tweede met 4 punten achter Basel (1 wedstrijd minder, dus 1 verliespunt achter). Alleen wel laatste in de CL poule, met Atalanta, Villareal en Man United (ga er maar aan staan!). Overigens 3 punten dankzij een thuisoverwinning tegen ManU, en daardoor slechts 1 punt achter de nummers 2 & 3.
Zeker die 1e vind ik ook erg goed, heeft de ballen om Bommel te ontslaan.
Dat had John ook.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thomas Schaling terughallen als TM? Heeft hij uberhaupt ervaring als TM?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

RIO schreef: 27 okt 2021, 12:03
Sensation schreef: 27 okt 2021, 11:14

Even los van de persoon, want ik ken ze niet (goed), maar als je kijkt naar statistieken wil ik er een paar toevoegen:
- Jörg Schmadtke. Nu de TD van Wolfsburg. Toen hij daar instroomde 2 jaar roemloos 16e, daarna achtereenvolgens 6e, 7e en 4e. Daarvoor bij Köln gezeten. Toen hij daar begon promoveerden ze naar de Bundesliga, daarna 12e, 9e en 5e. Toen hij naar Wolfsburg vertrok degradeerde Köln weer.

- Christoph Spycher. TD van Young Boys sinds 2016. In die periode is Young Boys 4x kampioen geworden. Het laatste kampioenschap dateerde van 1986(!). Zijn aan- en verkooprecord tonen geen hele bizarre zaken. Redelijk okay, klein budget, maar wel altijd een uitermate positieve balans. En wat leuke spelers aangekocht en later weer verkocht, denk aan: Mbabu, Zakaria en Sow. Wat vooral opvalt zijn de trainers bij Young Boys. Vlak voordat hij begon werd Adi Hutter aangesteld, ondertussen trainer van Monchengladbach na mooie resultaten bij Frankfurt. De man die het eerste kampioenschap met Young Boys won. Daarna Seoane aangesteld en overgenomen van Luzern. De man is 3x kampioen geworden en sinds dit seizoen de trainer van Leverkusen. Daarna Wagner aangesteld, die was daarvoor niet succesvol bij zinkend schip Schalke maar was wel degene die slechts twee seizoenen nodig had om Huddersfield in de Premier League te krijgen (terwijl die ploeg daarvoor 4 jaar lang onderaan bungelde in de Championship).

Spycher is dus wel een TD met een oog voor goede trainers. Wagner presteert nu met Young Boys ook goed, tweede met 4 punten achter Basel (1 wedstrijd minder, dus 1 verliespunt achter). Alleen wel laatste in de CL poule, met Atalanta, Villareal en Man United (ga er maar aan staan!). Overigens 3 punten dankzij een thuisoverwinning tegen ManU, en daardoor slechts 1 punt achter de nummers 2 & 3.
Zeker die 1e vind ik ook erg goed, heeft de ballen om Bommel te ontslaan.

Spycher ken ik niet goed genoeg maar absoluut goede scouting.
Ik vind die eerste om die reden juist niet goed want dat betekent ook dat hij zo stom was om van Bommel aan te stellen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

En ook als opvolger van van Bommel een vreemde keuze, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 27 okt 2021, 11:23 Thomas Schaling terughalen als TM
Mag ik vragen wat je onderbouwing is? Ben wel benieuwd.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja kom dan met betere namen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

RIO schreef: 27 okt 2021, 13:59 Ja kom dan met betere namen
Het gras is groener bij de buurtjes
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 27 okt 2021, 09:30
Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 09:18 Zou ook kunnen inderdaad, maar met Stewart heb je iig wel iemand met een bak bestuurservaring.

Verder vraag ik me oprecht af hoe belangrijk dat netwerk nou echt is. Volgens mij vindt veel scouting tegenwoordig plaats via allerlei computerprogramma's, en voor spelers ben je ook sterk afhankelijk van makelaars. Ik denk dat het management deel/onderhandelen over de voorwaarden tegenwoordig belangrijker is dan wie je kent.

Overigens zou het me totaal niet verbazen dat PSV met VoH komt aanzetten als opvolger van De Jong, "want hij kent de organisatie en de functie al".
Een netwerk kan handig zijn om bijvoorbeeld ook de gunfactor van een club te hebben om met jou zaken te doen. Neem bijvoorbeeld de grote clubs als die een speler willen verhuren en meerdere clubs willen hem dan kan contact uit het verleden en de vertrouwensbasis die daar uit ontstaan is net het verschil maken. Maar ik ben het verder wel met je eens, je kunt veel beter een goed uitgebreid scoutingsnetwerk hebben dan dat je perse contacten nodig hebt bij clubbestuurders en dergelijke.

Verder verbaas ik me altijd een beetje over de verhalen dat Marcel Brands nou zo'n enorm netwerk had. Dat viel heel erg mee. Brands deed vooral heel veel samen met Raiola; Maher, Narsingh, Luckassen, Malen, Moreno en noem ze allemaal maar op. Brands had goede contacten in het Ijslandse voetbal waardoor hij wel eens goede spelers heeft aangetrokken daardoor maar verder zie ik bij hem weinig voorbeelden waarbij je nou echt kunt zeggen dat netwerk het verschil maakte.
Als het vooral om de gunfactor gaat, dan heb je vooral baat bij een uithangbord met internationale uitstraling. Een Ruud v Nistelrooy of een Arjen Robben. En dan iemand op de achtergrond die het echte werk doet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Nieuwe TD? Geef John nog even de kans.

Maar als dat niet lukt? Het begint met Marc en eindigt met el Brands. Moeilijker moet je het niet maken. Laat vd Wallen hem bellen en hem geven wat ie wilt.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Jij legt ff wat bij? ;)
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Toch een lastige positie om in te vullen. Veel vd namen die genoemd worden zijn ook geen garantie op succes (Brandts liet ons altijd met een waardeloze verdediging zitten bijvoorbeeld). Ik hoop dat JdJ nog wat kan toveren in de winterstop met een goede RB en een goede centrale middenvelder. Mocht het hem toch niet worden met onze vriend dan hoop ik met name op iemand die wat groter kan denken en wat meer ambitie toont in zijn werk, we zijn PSV de mooiste club van NL en de wereld en hoeven mijn inziens niet tot de laatste dag op buitenkansjes te wachten om een (spits) positie in te vullen. We zijn gvd Feijenoord niet. Of posities invullen (rechtsback) met middelmaat van duitse degradatiekandidaten hoeft van mij ook niet. Tevens zijn we ook geen revalidatiecentrum en mag er ook wat beter geanticipeerd worden op een scenario dat je aanvoerder die 3 jaar niet gespeeld heeft niet een heel seizoen top is en zijn vervanger die ook een jaar lang alleen maar geblesseerd is geweest er ook niet direct staat. Tevens blijf ik erbij dat we geen vervanger voor Sangare hebben en dat is wel echt schokkend kijkend naar de alternatieven die we nu hebben en gezien hoe belangrijk een type Sangare is in het spel dat we spelen.

Ook vind ik dat we best wat hoger in de boom mogen zitten met transferbedragen. Als wij 15 miljoen betalen voor Bruma dan vind ik 12 miljoen voor Dumfries echt een lachwekkend bedrag. Maar goed ik snap ook wel dat we daar eerst Europees wat meer voor moeten laten zien.

Gezien de jaarcijfers wil ik JdJ nog best voordeel vd twijfel geven want financieel staan we er namelijk best beroerd voor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD