Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Henserson is natuurlijk ook nog eens extra gefrustreerd omdat hij ook al snel inziet dat dit geen vesrstandige keus is geweest om via dit Godenzonen-team alsnog het EK te halen.
Was alleen mogelijk geweest als Koeman of Van Gaal of eender welke NL elftal Ajax coach, nu coach van Engeland zou zijn. Maar het Ajax label lijkt (heel vreemd) niet gegarandeerd een selectie op te leveren voor het Engelse team. Mocht hij het wel halen, dan weet je ook meteen dat er geen talent rondloopt in Engeland of ze kijken geen, net zoals Henderson nooit heeft gedaan, eredivisie.
Madueke
Vedette
4

Dat EK haalt ie wel, Southgate is z'n (enige) fan. Alleen gaan ze in Engeland natuurlijk helemaal los als Henderson boven bijvoorbeeld Mainoo geselecteerd gaat worden.
mr.top
Internationale topspeler
4

Madueke schreef: 12 feb 2024, 12:21 Dat EK haalt ie wel, Southgate is z'n (enige) fan. Alleen gaan ze in Engeland natuurlijk helemaal los als Henderson boven bijvoorbeeld Mainoo geselecteerd gaat worden.
Die kans is inderdaad aannemelijk!

https://www.vi.nl/nieuws/bekritiseerde- ... mainoo-aan

Het is ook stil op het Mislintat front. Die man gaat volgens mij een aardige ontslagvergoeding meekrijgen. :party:
Madueke
Vedette
4

mr.top schreef: 12 feb 2024, 12:52
Madueke schreef: 12 feb 2024, 12:21 Dat EK haalt ie wel, Southgate is z'n (enige) fan. Alleen gaan ze in Engeland natuurlijk helemaal los als Henderson boven bijvoorbeeld Mainoo geselecteerd gaat worden.
Die kans is inderdaad aannemelijk!

https://www.vi.nl/nieuws/bekritiseerde- ... mainoo-aan
Jep, o.a. op dat artikel doelde ik. Southgate gaat het laatste EK van Henderson niet afpakken, ook als hij in SA was gebleven zou hij gewoon meegaan naar het EK. Dat hij of de media het EK argument gebruiken bij de stap naar Ajax is natuurlijk gewoon kolder. Het gaat hem puur om die belastingregel, maar dat doet natuurlijk afbreuk aan dit 'geweldige' sprookje.
Likes voor Madueke (totaal 2):
JChovanecJuancho
Massimo
Legende
6

Henderson komt in een heel ander team terecht dan destijds in de jaren van Ten Hag. Als er komende zomer niet flink doorgepakt gaat worden, dan kan hij nog wel eens spijt krijgen van zijn keuze om naar Ajax te gaan.
Franciscus
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 12 feb 2024, 08:49
Joenepsv schreef: 12 feb 2024, 07:02 Vind Schip geen geweldige trainer maar hij is wel een nette man. Past in dat opzicht totaal niet bij Ajax waar het normaal arrogantie ten top is.
Helemaal prima dus. In oktober/november alsnog in goed overleg uit elkaar na een teleurstellende competitiestart waardoor ze het wéér met een interim tussenpaus moeten doen. Sneu voor de supporters, wordt het wéér geen Pep of Klopp.
Rot op met je tussenpaus.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
3

Ik vind Hendersons hoofd wel heel goed bij Ajax passen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
koetje
Legende
6

Vroeger haalde ze bij Ajax de neus op voor middenvelder Simons en spits Vennegoor. Liever hield Ten Cate op een persconferentie een uitgebreide lofzang op de voorzet van Tom de Mul.

Inmiddels worden Henderson (type Simons) en Brobbey (krachtmens maar technisch beperkt) de redders van Ajax.

Het kan verkeren.
Tjompie
Nationale topspeler
2

Ik zag wat leuks in de lokale Primera

Afbeelding

Afbeelding
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1

Wederom schaf die VAR aub af. Ik vind dat je deze moet tellen, ze gaan uit van de paal en niet van de lijn want die zie je simpelweg niet. Hij was verder over de lijn als die terugtrekbal van Zoet in de kuip, die had ook nooit mogen tellen. Basje met zijn horloge, klein kutkind.
En ja, die in Eindhoven was ook uit.
Dat Ajax zich 'netjes' opstelt en zich erbij neerlegt komt omdat hun seizoen toch naar de klote is, bij PSV - Ajax was het beslissend voor het kampioenschap.
Full speed or nothing
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Smell Rock schreef: 12 feb 2024, 17:03 Wederom schaf die VAR aub af. Ik vind dat je deze moet tellen, ze gaan uit van de paal en niet van de lijn want die zie je simpelweg niet.
Als er geen VAR was had hij in de huidige beslissing van de scheidsrechter ook niet geteld.

Dit is meer een camerastandpunt probleem dan een VAR probleem
psvgouda
Vedette
2
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Franciscus schreef: 12 feb 2024, 13:24
Grasmat schreef: 12 feb 2024, 08:49

Helemaal prima dus. In oktober/november alsnog in goed overleg uit elkaar na een teleurstellende competitiestart waardoor ze het wéér met een interim tussenpaus moeten doen. Sneu voor de supporters, wordt het wéér geen Pep of Klopp.
Rot op met je tussenpaus.
Zwarte rook uit de Vaticaanse schoorsteen :O
JChovanec
International
2

Smell Rock schreef: 12 feb 2024, 17:03 Wederom schaf die VAR aub af. Ik vind dat je deze moet tellen, ze gaan uit van de paal en niet van de lijn want die zie je simpelweg niet.
De lijn en doelpaal/ lat moeten even breed zijn, dus kunnen.ze.daar toch.vanuit gaan?
TheSyb
Nationale topspeler
2
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Smell Rock schreef: 12 feb 2024, 17:03 Wederom schaf die VAR aub af. Ik vind dat je deze moet tellen, ze gaan uit van de paal en niet van de lijn want die zie je simpelweg niet. Hij was verder over de lijn als die terugtrekbal van Zoet in de kuip, die had ook nooit mogen tellen. Basje met zijn horloge, klein kutkind.
En ja, die in Eindhoven was ook uit.
Dat Ajax zich 'netjes' opstelt en zich erbij neerlegt komt omdat hun seizoen toch naar de klote is, bij PSV - Ajax was het beslissend voor het kampioenschap.
VAR is toch niet het probleem in deze? VAR is verre van perfect en (door de incompetente mensen die het gebruiken) zorgt het nog steeds voor veel frustratie, maar dit ligt toch niet aan de aanwezigheid van VAR. De VAR heeft geen beelden kunnen zien, waarop duidelijk te zien was dat hij er wel/niet over was. Mij leek het ook dat deze over de lijn is, maar met 100% zekerheid kan ik het ook niet zeggen.

Als je ergens boos om moet worden bij deze is het het feit dat sommige Eredivisieclubs dus nog steeds geen doellijntechnologie hebben. Dat is in 2024 bizar. Toen met die bal van Zoet frustreerde het me al enorm, want deze had in het meerendeel van de Eredivisie-stadions toen niet geteld (volgensmij was Feyenoord toen de enige of in ieder geval een van de weinige die het systeem wel hadden). Dat dit nu nog steeds het geval is, slaat nergens op.

Ik ben ook vaak kritisch op VAR, al ligt dat meer omdat de mensen achter het apparaat vaak inconsequent zijn, maar de VAR is in deze niet de schuldige van de situatie.
VeresRivne
Vedette
5

koetje schreef: 12 feb 2024, 13:39 Vroeger haalde ze bij Ajax de neus op voor middenvelder Simons en spits Vennegoor. Liever hield Ten Cate op een persconferentie een uitgebreide lofzang op de voorzet van Tom de Mul.

Inmiddels worden Henderson (type Simons) en Brobbey (krachtmens maar technisch beperkt) de redders van Ajax.

Het kan verkeren.
Dat viel allemaal wel mee.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
koetje
Legende
6

VeresRivne schreef: 12 feb 2024, 17:11
koetje schreef: 12 feb 2024, 13:39 Vroeger haalde ze bij Ajax de neus op voor middenvelder Simons en spits Vennegoor. Liever hield Ten Cate op een persconferentie een uitgebreide lofzang op de voorzet van Tom de Mul.

Het kan verkeren.
Nou dat viel allemaal niet mee.

Bijvoorbeeld maakte Simons de 0-1 tegen Ajax destijds uit een vrije trap van Mendez. Maar die goal vond Ten Cate maar niks. Geen echt voetbal volgens hem. De typische Ajax-redenering dat deze sport zijn oorsprong heeft in Mokum.
Likes voor koetje (totaal 2):
TylerDurdnForestForest
Massimo
Legende
6

Dat was geen goal, maar een lucky. ;)
Likes voor Massimo :
koetje
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

JChovanec schreef: 12 feb 2024, 17:09
De lijn en doelpaal/ lat moeten even breed zijn, dus kunnen.ze.daar toch.vanuit gaan?
Vond ik ook. Maar ja dan ben je toch iets aan het invullen, de veronderstelde opening tussen bal en lijn staat niet op beeld, zoiets.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
VeresRivne
Vedette
5

koetje schreef: 12 feb 2024, 17:26
VeresRivne schreef: 12 feb 2024, 17:11

Bijvoorbeeld maakte Simons de 0-1 tegen Ajax destijds uit een vrije trap van Mendez. Maar die goal vond Ten Cate maar niks. Geen echt voetbal volgens hem. De typische Ajax-redenering dat deze sport zijn oorsprong heeft in Mokum.
Nou noem je ook wel een wedstrijd op ook he, ik zat toen in het stadion en heb weinig wedstrijden waar ik achteraf meer gefrustreerd over was de afgelopen 30 jaar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Mick Jagger
Lid van verdienste
6

Gekke Henk is in ieder geval wel consequent. In een recent interview vertelde hij dat volgens hem Ajax op 29 april 2007 0-0 heeft gespeeld. Want een schot dat van richting werd veranderd en een blunder van de keeper heeft niets met echt voetbal te maken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Mick Jagger schreef: 12 feb 2024, 18:28

Gekke Henk is in ieder geval wel consequent. In een recent interview vertelde hij dat volgens hem Ajax op 29 april 2007 0-0 heeft gespeeld. Want een schot dat van richting werd veranderd en een blunder van de keeper heeft niets met echt voetbal te maken.
Zegt hij dat soort dingen ook als het in zijn voordeel was? Ten Cate vind ik echt een over het paard getilde clown, die eigenlijk alleen als assistent van Rijkaard echt relevant succes had.
Likes voor Thijs :
Søren
Mick Jagger
Lid van verdienste
6

Thijs schreef: 12 feb 2024, 18:31
Zegt hij dat soort dingen ook als het in zijn voordeel was? Ten Cate vind ik echt een over het paard getilde clown, die eigenlijk alleen als assistent van Rijkaard echt relevant succes had.
Mijn bericht was een mislukt grapje (hij heeft nooit een dergelijk interview gegeven), maar ik denk dat je het antwoord op jouw vraag al wel in kunt vullen.
Eenhoopjob
Bankzitter
3

Awards:

Madueke schreef: 12 feb 2024, 12:59Dat hij of de media het EK argument gebruiken bij de stap naar Ajax is natuurlijk gewoon kolder. Het gaat hem puur om die belastingregel, maar dat doet natuurlijk afbreuk aan dit 'geweldige' sprookje.
Wat ik begreep viel het hem ook tegen hoeveel rechten zijn vrouw had in S-A. Goh… 😂
ShovingNE2
Site Admin
6

Likes voor ShovingNE2 (totaal 8):
DribbleForestForestkoetjeMC HammerSKERLAPaulus22WoodenshoesMithras
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Nationale topspeler
3

https://www.ed.nl/PSV/PSV-jaagt-op-ajax ... haring_web

Iemand die weet wat de strekking hiervan is?
ShovingNE2
Site Admin
6

Voor een paar euro kan je het lezen he?

We krijgen meer knaken uit TV gelden dan onze Getafe aan de Amstel-vrienden als ze vierde worden.
Likes voor ShovingNE2 :
Prof_napo
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II