Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.

Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
StratumZuid
Vedette
5
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Madueke schreef: 11 feb 2024, 17:39
Heerlijk haha dit kan ik waarderen
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
DC_PSV
Vedette
6

Ik kan me herinneren dat Ajax een foto van de ronding van de bal op hun social media hadden geplaatst na PSV-Ajax toen. Weet iemand dit nog? #karma
#simplythebest
De Realist
Internationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak V

Ja ik vind het dus niet helemaal karma nog aangezien het niet bepaald gelijkwaardige omstandigheden zijn. Nog een Moura zou karma zijn.
Deze gebruikers waarderen De Realist voor dit bericht:
Paulus22
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Struviet
Meervoudig international
4

Mooi dit. Ik was bang dat ze nog 3e zou worden wat ik ze absoluut niet zou gunnen, dus dit is een hele welkome nederlaag.
Deze gebruikers waarderen Struviet voor dit bericht (totaal 3):
Menno1De Realistmilansandro
Menno1
Legende
7
Clubvoorkeur: PSV

Het zou werkelijk fantastisch zijn als ze op 1 punt na de 3e plek mislopen.
Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht (totaal 4):
TylerDurdnMC HammerPsv_fanPaulus22
René1978
Nationale topspeler
6

Was buiten de deur dus heb het niet gezien. Hoe speelde Diego Armando Henderson?
FutureLysar
Talent
1

Dus Heerenveen probeert met TWEE eigen goals om Ajax weer in het zadel te helpen en nog weet CL-winnaar Henderson ze niet naar een puntje te leiden? Dit was een van de weinige wedstrijden waar ik geen puntverlies voor Ajax had ingecalculeerd. Blijkbaar zijn ze slechter dan ik dacht en dat is echt heel knap.

Nu al zin in Utrecht. Die hoeven overigens maar tien punten goed te maken om over Ajax heen te gaan. Lijkt me echt heerlijk als Ajax na 18e te hebben gestaan de vierde plek afstaat aan de club die hen opvolgde als nr. 18!
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

René1978 schreef: 11 feb 2024, 18:09 Was buiten de deur dus heb het niet gezien. Hoe speelde Diego Armando Henderson?
Hij droeg het shirt als geen ander, de aanvoerdersband kwam nog wat te vroeg. Dat is natuurlijk de reden van het puntverlies.
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht:
Boktor
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Fijn dat na ons slippertje bij Utrecht de gigakloof weer op het oude niveau terug is. Het is al lang niet meer relevant voor ons, maar voor het gevoel is ieder puntje verder uitlopen gewoon extra lekker.
Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
Carnelito
ruuddevil
Legende
7

Awards:

Beginnen ze bij Studio Sport tegenwoordig met de strijd om de plaatsen 3, 4 en 5?
Ronaldio
Meervoudig international
2

René1978 schreef: 11 feb 2024, 18:09 Was buiten de deur dus heb het niet gezien. Hoe speelde Diego Armando Henderson?

Zelfde als vorige week. Balletjes breed en terug. Komt voetballend niet in de buurt van Schouten.
Verder leuke toneelstukjes bij vrije trappen die niks opleverde.

Binnen 50 minuten stond het 3-0 voor Heerenveen omdat ze telkens een man meer hadden op het middenveld.

Maar volgens Ajacieden is hij wel echt een leider. En staat het beter met hem erbij.
Menno1
Legende
7

eerlijk is eerlijk, van t Schip reageerde wel sportief. Hij had ook moord en brand kunnen schreeuwen, maar deed dat niet en toonde begrip voor de situatie.
Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht (totaal 2):
MC HammerTijn
Joenepsv
Legende
6

Awards:

Zie net pas dat Henderson gewoon mee deed. Toen ik zag dat ze verloren hadden dacht ik dat hij geblesseerd was. Hoe is het mogelijk dat ze verliezen met de formidabele Henderson in de gelederen. Dat is de beste middenvelder, nee speler, na Johan Cruijff in een Ajax shirt. Een one man army die Ajax in zijn eentje naar grote hoogten stuwt. Vanavond maar eens even verdiepen in welk geniaal plan Heerenveen heeft bedacht om hem af te stoppen. Dat moet wel het ei van Columbus zijn.
Josef Dettelbacher
Legende
7

Awards:

Madueke schreef: 11 feb 2024, 17:39
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... n-doelpunt

Kijk dat filmpje, die onnozele Henderson komt verhaal halen vanaf zo ongeveer de middenlijn, en kan het dus nooit gezien hebben :tear:

Overigens weinig medelijden met Ajax. Zelf zijn e op deze manier twee keer gruwelijk goed weggekomen. Eenmaal bij ons, en eenmaal in Madrid (met ik meen Mazraoui)
Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht:
StratumZuid
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ruuddevil
Legende
7

Awards:

Er zit tegenwoordig toch een chip in de bal zodat ze kunnen zien of ie over de doellijn is?
Deze gebruikers waarderen ruuddevil voor dit bericht:
Boktor
Boktor
Vaste waarde in elftal
1

Awards:

ruuddevil schreef: 11 feb 2024, 19:42 Er zit tegenwoordig toch een chip in de bal zodat ze kunnen zien of ie over de doellijn is?
Die had Brobbey al opgebunkerd voor de wedstrijd.
Deze gebruikers waarderen Boktor voor dit bericht:
Franciscus
SKERLA
Legende
7
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ruuddevil schreef: 11 feb 2024, 19:42 Er zit tegenwoordig toch een chip in de bal zodat ze kunnen zien of ie over de doellijn is?
Die werkt niet over de grens, dus dat ging 'm vandaag niet worden.
johan derksen
Meervoudig international
7

De Realist schreef: 11 feb 2024, 17:43 Dit is een wedstrijd om des keizers baard natuurlijk, maar hier hoog en laag springen dat ie over de lijn was, maar toendertijd in een duel met de directe concurrent werd de wiskunde hoogleraar er bij gehaald om te laten zien dat ie toch echt niet over de lijn was. Niks zo hypocriet.......
Was overigens een PSV supporter die dat deed. ;)

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/PSV ... jn-of-niet
Massimo
Legende
6

Tegen GAE uit zat het mee en nu met dat laatste moment tegen. Elke uitwedstrijd voor Ajax is dit seizoen moeilijk. 9 punten achter Twente met nog 13 wedstrijden te gaan.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Ik leg dit hier even neer.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht (totaal 2):
ComeOnPSVTomPSV023
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
7

Awards:

Menno1 schreef: 11 feb 2024, 18:08 Het zou werkelijk fantastisch zijn als ze op 1 punt na de 3e plek mislopen.
Ik zat er even aan te denken inderdaad. Die bal in Eindhoven - die voor drie punten verschil zorgde - leverde ze achteraf de titel op, waarmee ze dus ook tientallen miljoenen konden incasseren t.o.v. PSV. Nu zou het dus helemaal de andere kant op kunnen vallen, namelijk dat ze de kans op CL zouden kunnen mislopen door deze niet goedgekeurde goal. Dat kost ze dan tientallen miljoenen. 9 punten op Twente is wel goed te maken, maar de tijd begint wel te dringen en zoveel misstappen gaat Twente waarschijnlijk ook niet meer maken, terwijl Ajax ook voldoende lastige wedstrijden voor zich heeft.

Overigens mag die Henderson wat mij betreft ook tegen een lantaarnpaal aanlopen. Onsportieve galbak. Eerst bewust een bal niet teruggeven die Heerenveen net buiten had geschoten omdat Brobbey weer als een verongelijkte kleuter op de grond lag te kermen over een blessure die geen blessure was. Vervolgens schopt 'ie iemand bijna KO en gunt hij die gast nog geen blik, want meneer moest een statement maken: de stoere Henderson is een winnaar en dat zal 'ie laten blijken ook. Met zijn armgebaren en geschreeuw naar Makkelie toe, terwijl hijzelf bij de 3-0 niet één, maar twee (!) middenvelders van Heerenveen volledig vrij laat. Hij heeft die van Amersfoort helemaal nooit gezien. Dat gegeil op dat scangedrag van hem kwam me al de strot uit, maar blijkbaar is het dus ook gewoon onzin, want het enige wat hij scant is de fluit van Danny Makkelie. Die Engelse muppet heeft straks duizenden euro's verdiend met het geven van breedtepassjes op Hato en Sutalo, die vandaag overigens allebei nieuwe dieptepunten hebben aangetikt. Hato liep zes, zeven, acht ballen over de zij- of achterlijn en leek wel op een verdwaalde toerist in Venetië die eigenlijk in Rome had moeten zijn, maar per ongeluk de verkeerde afslag had genomen. En Sutalo kreeg het voor elkaar om een verward gezicht te trekken bij drie tegengoals in 46 minuten, wat zelfs voor zijn doen wat ondermaats was. Wat dan wel weer grappig is, is dat Sutalo na die 3-0 een foutloze wedstrijd speelde, alsof hij het toen wel welletjes vond. Ik zeg het nog maar een keer, maar die moet gewoon op missie zijn om Ajax te saboteren. Zagreb moet gewoon z'n broer gestuurd hebben. Verder nog eervolle vermeldingen voor Sosa, die zijn eigen hond nog kwijt zou raken bij een wandeling, en Berghuis, die als aanvoerder weer een fantastische partijtje verstoppertje achter de rug heeft. En Taylor is het ook weer kwijt sinds de neproddels dat Jade-Anna niet meer op hem wil zitten. Je kan wat dat betreft eigenlijk vooral respect hebben voor deze collectie B-artiesten. En toch ook weer niet, als je bedenkt dat Henderson er ook speelt.
Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 22):
CarnelitoMassimo11 TinusGrasmatPsv_fanAsterixmatejaBossche bolnilssonHTylerDurdnAraavosStratumZuidHightowerSensationHeissenberrugMithrasMenno1TijnPaulus22SaddeWJeronimoRen Höek
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Die Hato was ook niet zo goed hé 😁. Maarja in een zwak Ajax zit je dan al snel bij het N11.
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Guido Albers, one of us! :heart:
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 schreef: 11 feb 2024, 20:09 Ik leg dit hier even neer.

Afbeelding
Zaakwaarnemer van Sjaak Zwart, eh Swart. Zoekt hij nog een carrieremogelijkheid om zich in te zetten als tonprater?
Standbeeld
Mister PSV
3

Guido Albers, je gaat het pas zien als je het door hebt.
Standbeeld
Mister PSV
3

Vandaag niets gezien, maar dus weer een prachtige dag voor onze vrienden. Schitterend.
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
Babyshark

Ajax deel II