Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maar dat geldt toch gewoon voor elke club, heb je veel geld (komt voort uit succes CL) dan moet je ook spelers van een ander kaliber halen om in dat circus te blijven en dus geld te blijven harken. Dan kun je gewoon niet met jeugdspelers aankomen, gaat het een keer mis en loop je de CL mis dan ga je financieel dusdanig achteruit dat je gedwongen wel weer over moet op je talenten. Dan moet je een beetje mazzel hebben dat er een goede generatie staat die je eventueel de CL weer in krijgt. Doen wij niet anders en Feyenoord ook niet.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Daarom moet je die jeugdspelers ook verhuren als die wens er vanuit de speler zelf is en er ook clubs zijn die interesse hebben. Niet met loze beloftes een huurperiode dwarsbomen en vervolgens die jongen niet meenemen op trainingskamp en via de media dreigende teksten gaan roepen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dat ben ik met je eens maar Schreuder denkt gewoon ik hou hem er graag bij voor het geval er drie spelers geblesseerd raken. Schreuder is er persoonlijk niet bij gebaat om spelers te verhuren natuurlijk en als je daarnaast geen TD hebt dan wordt het een moeilijk verhaal om beleid te maken natuurlijk.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Dan heb je niet het beste met de club voor maar alleen met jezelf. Moet er niet aan denken dat Ruudje er zo in staat.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik hoop dat die bolkop nog lang aanblijft.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Tovast schreef: 05 dec 2022, 20:01 Dan heb je niet het beste met de club voor maar alleen met jezelf. Moet er niet aan denken dat Ruudje er zo in staat.
En dat is wat ik probeer uit te leggen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 05 dec 2022, 20:01 Dan heb je niet het beste met de club voor maar alleen met jezelf. Moet er niet aan denken dat Ruudje er zo in staat.
Ik denk dat eigenlijk elke trainer elke speler erbij wil halen, tenzij er een (betere) vervanger mag komen. Dat had je bij een paar jongens onder Schmidt, maar zo heeft Ruudje natuurlijk ook zijn stemming gehad in de selectie. Talenten die misschien beter verhuurt konden worden maar die hij er perse bij wilde houden voor de breedte. Denk dat het bij vrijwel elke trainer zo werkt: eerst denken aan de mogelijkheden van je selectie en pas dan het individu.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019


Mohammed Kudus in serieuze onderhandeling over een vertrek uit Amsterdam

Voetbalzone

Woensdag, 7 december 2022 om 10:21 • Tom Rofekamp

Borussia Dortmund is in serieuze onderhandeling met Mohammed Kudus over een transfer, weet Sport Bild. Volgens het Duitse weekblad worden de gesprekken steeds serieuzer en hebben die Borussen al kenbaar gemaakt meer dan twintig miljoen euro op tafel te willen leggen voor de Ghanees. Het zou uitkomst kunnen bieden voor Kudus, daar hij bij Ajax niet onomstreden is en zich bovendien moet richten op de spitspositie, wat niet zijn voorkeur heeft.


De 22-jarige aanvaller annex aanvallende middenvelder heeft ondanks de uitschakeling een individueel glansrijk WK achter de rug. Kudus scoorde tweemaal in de 2-3 overwinning op Zuid-Korea en was ook tegen Portugal een van de uitblinkers aan de zijde van the Black Stars. Teamgenoot Iñaki Williams liet zich al lovend over hem uit, en betoogde zelfs 'dat Ajax te min voor Kudus begint te worden'.

Borussia Dortmund wil de technicus maar wat graag oppikken in Amsterdam. Begin oktober werd al duidelijk dat de Duitse topclub zocht naar een vervanger voor Youssoufa Moukoko, die zijn aflopende contract nog altijd niet verlengd heeft. Mocht Jude Bellingham ook nog vertrekken komende zomer – wat de verwachting is in Dortmund – zou BVB bovendien twee vliegen in een klap slaan met Kudus. Hij kan namelijk zowel in de spits alsook in de rol van aanvallende middenvelder uit de voeten.

Laatstgenoemde positie is Kudus' favoriete. Bij Ajax lijkt hij zich echter vooral te moeten focussen op een concurrentiestrijd met Brian Brobbey in de punt van de aanval. "Ik heb vanaf het begin gezegd dat hij (Kudus, red.) voor mij meer oogt als een vrije aanvaller, die heel moeilijk te verdedigen is. Ik denk dat hij ook op 10 goed kan spelen, maar dan wel meer op een middenveld met twee nummers zes in zijn rug", zei trainer Alfred Schreuder daar afgelopen weekend nog over.

Kudus maakt persoonlijk zijn beste seizoen tot nu toe door in Amsterdamse dienst. Na 21 duels over alle competities staat de teller op tien doelpunten en twee assists. De Ghanees international bereidt zich na de uitschakeling van zijn land in alle rust voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Die wordt hervat in het weekend van 6 januari.
Nu is SportBild niet altijd betrouwbaar maar dit is wel een opvallend statement, denk wel dat ik Kudus tegen de juiste prijs zou verkopen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Staan inmiddels weer 0 1 achter tegen volendam bij rust
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

0-2 :mrgreen:

Edit: Zelfs 0-3 al :$
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 07 dec 2022, 13:01

Mohammed Kudus in serieuze onderhandeling over een vertrek uit Amsterdam

Voetbalzone

Woensdag, 7 december 2022 om 10:21 • Tom Rofekamp

Borussia Dortmund is in serieuze onderhandeling met Mohammed Kudus over een transfer, weet Sport Bild. Volgens het Duitse weekblad worden de gesprekken steeds serieuzer en hebben die Borussen al kenbaar gemaakt meer dan twintig miljoen euro op tafel te willen leggen voor de Ghanees. Het zou uitkomst kunnen bieden voor Kudus, daar hij bij Ajax niet onomstreden is en zich bovendien moet richten op de spitspositie, wat niet zijn voorkeur heeft.


De 22-jarige aanvaller annex aanvallende middenvelder heeft ondanks de uitschakeling een individueel glansrijk WK achter de rug. Kudus scoorde tweemaal in de 2-3 overwinning op Zuid-Korea en was ook tegen Portugal een van de uitblinkers aan de zijde van the Black Stars. Teamgenoot Iñaki Williams liet zich al lovend over hem uit, en betoogde zelfs 'dat Ajax te min voor Kudus begint te worden'.

Borussia Dortmund wil de technicus maar wat graag oppikken in Amsterdam. Begin oktober werd al duidelijk dat de Duitse topclub zocht naar een vervanger voor Youssoufa Moukoko, die zijn aflopende contract nog altijd niet verlengd heeft. Mocht Jude Bellingham ook nog vertrekken komende zomer – wat de verwachting is in Dortmund – zou BVB bovendien twee vliegen in een klap slaan met Kudus. Hij kan namelijk zowel in de spits alsook in de rol van aanvallende middenvelder uit de voeten.

Laatstgenoemde positie is Kudus' favoriete. Bij Ajax lijkt hij zich echter vooral te moeten focussen op een concurrentiestrijd met Brian Brobbey in de punt van de aanval. "Ik heb vanaf het begin gezegd dat hij (Kudus, red.) voor mij meer oogt als een vrije aanvaller, die heel moeilijk te verdedigen is. Ik denk dat hij ook op 10 goed kan spelen, maar dan wel meer op een middenveld met twee nummers zes in zijn rug", zei trainer Alfred Schreuder daar afgelopen weekend nog over.

Kudus maakt persoonlijk zijn beste seizoen tot nu toe door in Amsterdamse dienst. Na 21 duels over alle competities staat de teller op tien doelpunten en twee assists. De Ghanees international bereidt zich na de uitschakeling van zijn land in alle rust voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Die wordt hervat in het weekend van 6 januari.
Nu is SportBild niet altijd betrouwbaar maar dit is wel een opvallend statement, denk wel dat ik Kudus tegen de juiste prijs zou verkopen.
Wat is er opvallend aan?
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ren Höek schreef: 07 dec 2022, 13:06 0-2 :mrgreen:

Edit: Zelfs 0-3 al :$
Tegen Blackburn vond ik de opstelling achterin nog dermate fantasie met veel Jong Ajax krachten dat ik er nog niet te veel gewicht aan wilde hangen. Als ik naar deze basiself kijk dan zie ik achterin voornamelijk spelers die voornamelijk A-selectie zijn en dan mag zoiets echt niet gebeuren. Verder is het elftal met de Jong Ajax krachten ook van een niveau dat het de betere spelers zijn van de jeugd die meedoen. Zeg maar spelers die wel al eredivisieniveau aankunnen. Kortom een regelrechte schande, hoewel ik niet van een verrassing kan spreken onder Schreuder. Ik heb het vaker gezegd, qua elftal staat het belachelijk slecht derhalve verwacht ik de tweede seizoenshelft geen verbetering.

Opstelling Ajax:
Stekelenburg; Sánchez, Rensch, Kaplan, Bassey; Fitz-Jim, Regeer, Hlynsson; Conceição, Brobbey, Rasmussen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Stapeltje basisspelers hoor...

Opvallend: Sanchez heeft geen vakantie gehad na het WK.

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Standbeeld schreef: 07 dec 2022, 13:10
VeresRivne schreef: 07 dec 2022, 13:01

Nu is SportBild niet altijd betrouwbaar maar dit is wel een opvallend statement, denk wel dat ik Kudus tegen de juiste prijs zou verkopen.
Wat is er opvallend aan?
Normaal bij geruchten heb je zaken zoals 'Hebben bekeken', 'hebben interesse in', 'hebben geïnformeerd naar'. Onderhandelingen is al een heel ander stadium, dat impliceert dat Ajax daar toestemming voor heeft gegeven of dat ze 'illegaal' gebeuren maar in ieder geval dat een transfer in die zin een stuk dichterbij zou zijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 07 dec 2022, 13:14 Stapeltje basisspelers hoor...

Opvallend: Sanchez heeft geen vakantie gehad na het WK.

Afbeelding
Sanchez houdt al een half seizoen vakantie op de rechtsback.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Die Bassie is wel vaak trending zeg..

Wellicht kunnen ze de trainer van de tegenstander nu voor de groep zetten. Jonkball
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Beetje dreigen met staken doet wonderen zo blijkt. Tja: als je er eentje daardoor zijn zin geeft dan doet de rest het ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

2-3. Dat ging snel
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

3-3.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ardbeg schreef: 07 dec 2022, 13:253-3.
Teletekstsupporter!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, het is Volendam natuurlijk. De winst zat hem in de tegentreffers. En Schreuder wist juist hoe hij dat nu ging voorkomen. Dit zei hij voor de wedstrijd:
Ajax eindigde de eerste seizoenshelft in mineur, met zeven tegengoals in de laatste drie Eredivisie-wedstrijden. Schreuder weet dat het beter moet. "We moeten naar onszelf kijken. Simpel voorbeeld: als we aan het aanvallen zijn en we zijn dominant dan kan het niet zo zijn dat beide backs weg zijn. Dat is iets heel simpels. Dat leer je al vrij vroeg in het voetbal."

"Maar soms is het overenthousiasme van spelers die teveel naar voren willen", aldus de Ajax-trainer. "Het heeft ook te maken met een bepaalde discipline die je moet hebben in je spel. Je moet niet teveel spelers voor de bal hebben."
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Grasmat schreef: 07 dec 2022, 13:26
Ardbeg schreef: 07 dec 2022, 13:253-3.
Teletekstsupporter!
Flikker op, ik ben geen telekstsupporter. Tevens staat die kutclub ineens op 4-3.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Wow Ajax speelt met een sterk team tegen Volendam en die spelen 0-1 in de eerste helft en als Volendam 2 erin komt dan wordt al snel 4-3. Dat is wel confronterend.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 07 dec 2022, 13:28 Ja, het is Volendam natuurlijk. De winst zat hem in de tegentreffers. En Schreuder wist juist hoe hij dat nu ging voorkomen. Dit zei hij voor de wedstrijd:
Ajax eindigde de eerste seizoenshelft in mineur, met zeven tegengoals in de laatste drie Eredivisie-wedstrijden. Schreuder weet dat het beter moet. "We moeten naar onszelf kijken. Simpel voorbeeld: als we aan het aanvallen zijn en we zijn dominant dan kan het niet zo zijn dat beide backs weg zijn. Dat is iets heel simpels. Dat leer je al vrij vroeg in het voetbal."

"Maar soms is het overenthousiasme van spelers die teveel naar voren willen", aldus de Ajax-trainer. "Het heeft ook te maken met een bepaalde discipline die je moet hebben in je spel. Je moet niet teveel spelers voor de bal hebben."
Drie nul achter tegen Volendam is onacceptabel, zelfs in een oefenwedstrijd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Vier goals bedoel je, [mention]VeresRivne[/mention] ;)?
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ardbeg schreef: 07 dec 2022, 13:37 Vier goals bedoel je, @VeresRivne ;)?
Wordt een beetje oude wijn in nieuwe zakken, maar onder Kwalfred Jodokus Kwakzalver zal het niet goedkomen met Ajax.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II