Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef: 23 nov 2022, 13:04
11 Sir Tinus schreef: 23 nov 2022, 12:38 Maar er is niemand die dan zelf tot inzien komt dat die spelers gewoon niet zo goed zijn geweest als dat ze deden voorkomen toen ze nog bij Ajax speelden.
De Ligt was basisspeler bij Juve en is nu basisspeler bij Bayern.
De Jong pendelt tussen de basis en (langere) invalbeurten bij Barca, waarbij hij te maken heeft met een heel politiek spel om hem heen door geldgebrek bij Barca. En mocht hij willen vertrekken, dan heeft hij nogal wat topclubs om uit te kiezen.

Het is maar wat je niet zo goed noemt. Niet voor niets hadden toentertijd alle topclubs serieuze interesse in beide spelers.

Antony begint overigens vaak in de basis bij ManU en staat na 6 wedstrijden PL op 3 goals. Dat hij overpriced is was natuurlijk wel duidelijk bij zijn transfer, maar hij presteert zeker niet slecht.

Wat betreft de overige spelers heb je gelijk, al is het voor Gravenberch nog vroeg.
Antony heeft 11 wedstrijden gespeeld voor United en daarin inderdaad 3 keer gescoord en 0 assist. Goals waren ook allemaal in het begin. Het is niet slecht hoor maar ook niet denderend.

De Jong doet het prima inderdaad bij Barcelona. De ligt is niet 3 jaar lang basisspeler geweest, dat is echt onjuist. Hij werd er zelfs uitgespeeld door Demirel. Die raakte echter zwaar geblesseerd waardoor de Ligt er weer in mocht. Daarnaast is Juve in de tijd dat de Ligt wel veel speelde niet bepaald succesvol geweest, toch?

Trend is natuurlijk wel dat er structureel teveel wordt betaald voor spelers van Ajax. ook voor hun CL successen trouwens. Dat gaan wij hier helaas niet veranderen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2022, 13:29 Deze foto blijkt ineens een rebus te zijn geworden:

Afbeelding
Haha…Mo’tje de draaideurcrimineel.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Maar ff iets anders, hoe kun je je in godsnaam bedreigd voelen door deze klont :lol:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Waarschijnlijk heeft hij gedreigd met een wapen of gedreigd met connecties die wat kunnen. De huiszoeking was niet voor niets.

Edit:

Bergwijn heeft zich weer eens als een totale mongool gedragen op de persco. Hij was samen met Davy Klaassen uitgekozen om de pers te woord te staan en 5x reageerde hij op een vraag met: 'Wat Davy vindt'.

Die jongen heeft toch ook geregeld sluiting in zijn hoofd hoor. Ga er dan niet zitten rat. Zit lekker in zijn vel in ieder geval :lol: :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2022, 16:22 Waarschijnlijk heeft hij gedreigd met een wapen of gedreigd met connecties die wat kunnen. De huiszoeking was niet voor niets.

Edit:

Bergwijn heeft zich weer eens als een totale mongool gedragen op de persco. Hij was samen met Davy Klaassen uitgekozen om de pers te woord te staan en 5x reageerde hij op een vraag met: 'Wat Davy vindt'.

Die jongen heeft toch ook geregeld sluiting in zijn hoofd hoor. Ga er dan niet zitten rat. Zit lekker in zijn vel in ieder geval :lol: :lol:
Meneer denkt de grote leider te zijn hoor.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Zou zo'n Davy Klaassen nou geliefd zijn bij Oranje volgers die geen voorkeur hebben voor Ajax of PSV? Ik kan het me gewoon niet voorstellen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Gast scoort al jaren en jaren op belangrijke momenten, vechter tot de laatste seconde van de blessuretiijd, ik snap wel dat Ajax 'm teruggehaald heeft - en andersom, ik was blij toen ie weg was. Super waardevol, dit soort spelers.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Steven Bergwijn vindt niet dat hij zich in een vormcrisis bevindt. De aanvaller van Ajax was het woensdagmiddag tijdens de persconferentie van het Nederlands elftal oneens met NOS-journalist Jeroen Stekelenburg, die zich afvraagt waar de topvorm van Bergwijn is gebleven. Aan het begin van dit seizoen speelde de 24-jarige vleugelaanvaller een aantal indrukwekkende wedstrijden bij Ajax, maar de afgelopen maanden oogst hij steeds meer kritiek.
Dit is gewoon het niveau van Bergwijn. Steeg een paar keer boven zichzelf uit bij het Nederlands elftal, maar we zien nu gewoon de Bergwijn zoals Bergwijn is. Ze zijn niet gek bij Tottenham.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Bergwijn is vooral mentaal niet de sterkste, en daarom ben ik ook heel blij dat Ajax er zo'n smak geld voor neergelegd heeft. Hij gaat Ajax namelijk niks verder brengen.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nog een seizoen bij PSV had een wereld van verschil kunnen maken voor Stevie, de move naar Tottenham heeft z'n ontwikkeling stilgelegd. Maar ja we boden 'm op dat moment geen fatsoenlijke werkplek dus ik neem ''m wat dat betreft toch weinig kwalijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Beste transfer ever voor PSV. Net voor Covid en zoals nu blijkt overpriced.

Dat een stapel idioten dat nog een keer betalen is humor.

Dat scholletje hem meeneemt is een schande. Maar goed: oranje dient in de basis Ajax. De rest is bijvangst.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV


:wonder:
Volgend John van den Heuvel zou het nichtje van Ihattaren zijn advocaat zijn. Even nagekeken of zij bij hetzelfde kantoor werkzaam is als deze kerel die het statement naar buiten brengt. Ja dus. Alleen hier betreft het een Ihataren met één t. Misschien bewust. https://cleerdin-hamer.nl/team/chaimae-ihataren/
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Haha. Mooi handjes in onschuld wassen. En de weg omhoog.... Lol.

Ook Taghi zegt dat hij onschuldig is...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2022, 16:22 Die jongen heeft toch ook geregeld sluiting in zijn hoofd hoor. Ga er dan niet zitten rat. Zit lekker in zijn vel in ieder geval :lol: :lol:
Ik vind het toch altijd verbazingwekkend waarom je regelmatig zo heftig moet reageren.

Bergwijn heeft het wiel niet uitgevonden inderdaad, maar ik zou als voetballer nu ook een beetje klaar zijn met die vragen over statements etc. Want daar gingen ze voornamelijk over, als je het stukje hebt gekeken. Daar is nu al zo veel over gezegd, de focus moet nu gewoon op het voetbal liggen voor de spelers.

En daarnaast was hij gekozen door de pers om daar te gaan zitten, wat ik an sich al niet begrijp 😂
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Standbeeld schreef: 23 nov 2022, 18:51
:wonder:
Volgend John van den Heuvel zou het nichtje van Ihattaren zijn advocaat zijn. Even nagekeken of zij bij hetzelfde kantoor werkzaam is als deze kerel die het statement naar buiten brengt. Ja dus. Alleen hier betreft het een Ihataren met één t. Misschien bewust. https://cleerdin-hamer.nl/team/chaimae-ihataren/
Vooral die laatste alinea. Wat een grap die advocaat.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Sander Janssen. Aardiger gozer. Ook advocaat van “de neus”
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]VeresRivne[/mention] wat denk jij wat Ajax gaat en vooral kan/mag doen in de winter? Zeker gezien in de zomer 2 last minut dure transfers zijn afgeketst omdat de directie er geen toestemming voor gaf. Was dat puur omdat ze de spelers in kwestie niet zoveel geld waard vonden of moet Ajax nu ook echt weer pas op de plaats maken en zijn aankopen van pak um beet 20+ miljoen nu wel klaar?

Ben oprecht benieuwd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ah, eerst de Neus, nu de Pens.

Sander verzamelt lichaamsdelen?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Allebei succesnummers.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 23 nov 2022, 20:07 @VeresRivne wat denk jij wat Ajax gaat en vooral kan/mag doen in de winter? Zeker gezien in de zomer 2 last minut dure transfers zijn afgeketst omdat de directie er geen toestemming voor gaf. Was dat puur omdat ze de spelers in kwestie niet zoveel geld waard vonden of moet Ajax nu ook echt weer pas op de plaats maken en zijn aankopen van pak um beet 20+ miljoen nu wel klaar?

Ben oprecht benieuwd.
Die transfers in de zomer waren onverantwoord. Mocht Alvarez gaan zie ik nog wel wat gebeuren
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

VeresRivne schreef: 24 nov 2022, 11:25
Juancho schreef: 23 nov 2022, 20:07 @VeresRivne wat denk jij wat Ajax gaat en vooral kan/mag doen in de winter? Zeker gezien in de zomer 2 last minut dure transfers zijn afgeketst omdat de directie er geen toestemming voor gaf. Was dat puur omdat ze de spelers in kwestie niet zoveel geld waard vonden of moet Ajax nu ook echt weer pas op de plaats maken en zijn aankopen van pak um beet 20+ miljoen nu wel klaar?

Ben oprecht benieuwd.
Die transfers in de zomer waren onverantwoord. Mocht Alvarez gaan zie ik nog wel wat gebeuren
Waarom waren deze onverantwoord? Je had toch net 100m van Antony binnengekregen? + 65 voor Martinez en 40m voor Haller etc.?

Als er zoveel binnen komt lijkt me een aankoop van 20 miljoen niet zo onverantwoord eerlijk gezegd. Of kunnen ze het Antony geld nog aanboren?
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Bijna alles wat netto binnen is gekomen is bruto weer geïnvesteerd. Die bruto bedragen gaat nog veel vanaf hoor. En bij de genoemde uitgaven komt vaak nog wat bij voor zaakwaarnemers en tekengelden
Garnaal
Bankzitter
2
Berichten: 258
Lid geworden op: 30 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 23 nov 2022, 19:31
ShovingNE2 schreef: 23 nov 2022, 16:22 Die jongen heeft toch ook geregeld sluiting in zijn hoofd hoor. Ga er dan niet zitten rat. Zit lekker in zijn vel in ieder geval :lol: :lol:
Ik vind het toch altijd verbazingwekkend waarom je regelmatig zo heftig moet reageren.

Bergwijn heeft het wiel niet uitgevonden inderdaad, maar ik zou als voetballer nu ook een beetje klaar zijn met die vragen over statements etc. Want daar gingen ze voornamelijk over, als je het stukje hebt gekeken. Daar is nu al zo veel over gezegd, de focus moet nu gewoon op het voetbal liggen voor de spelers.

En daarnaast was hij gekozen door de pers om daar te gaan zitten, wat ik an sich al niet begrijp 😂


Een beetje lollig doen voor de camera en je achter een collega-voetballer scharen is wat mij betreft erg kinderachtig en spreekt niet van professionalisme. Vaak wordt er gediscussieerd met journalisten en ontstaat hier onenigheid. Wat de voetballers (helaas) snel vergeten, je fans kijken hier naar. Alhoewel ik ook geen fan ben van journalisten, ze vragen bijna altijd wat de doorsnee supporter graag wil weten. In plaats van een persoonlijke vete te starten tegen een journalist kan je ook naar het grote plaatje kijken. Op het veld leer je natuurlijk een hoop over een speler, ik vind het des te interessanter hoe zon karakter zich buiten het veld gedraagt. Als je dan als een 10 jarige met je denkbeeldige pakje Wicky geinig gaat lopen doen voor al je fans op TV, dan heb je wat mij betreft schijt aan je supporters.

Daarom mag ik onze Toren uit Joure zo graag, die staat zonder schaamte voor die camera, zegt precies wat hij ervan vind waardoor hij automatisch een 'likeable' guy wordt. Spelers zoals Bergwijn kunnen beter even een avondcursusje mediatraining volgen bij de LOI. Extra sportief trainen heeft in ieders geval geen nut aangezien Stevies karakter zijn sportieve prestaties in de weg zit.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Van de ‘van Gaal trekjes’ van Noppert ben ik niet gecharmeerd. Ik hoor liever spelers die gewoon beschaafd de media te woord staan zoals Luuk de Jong, Gakpo, Frenkie de Jong, Virgil van Dijk.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ittot schreef: 24 nov 2022, 12:05
VeresRivne schreef: 24 nov 2022, 11:25

Die transfers in de zomer waren onverantwoord. Mocht Alvarez gaan zie ik nog wel wat gebeuren
Waarom waren deze onverantwoord? Je had toch net 100m van Antony binnengekregen? + 65 voor Martinez en 40m voor Haller etc.?

Als er zoveel binnen komt lijkt me een aankoop van 20 miljoen niet zo onverantwoord eerlijk gezegd. Of kunnen ze het Antony geld nog aanboren?
Afschrijvingen liggen al weer net zo hoog als afgelopen seizoen. Eventuele toename van EV door deze verkopen kunnen ze zo weer kwijt zijn als ze komend seizoen niet fors weten te verkopen en helemaal als ze ook de CL niet halen. Lijkt me dus sterk als ze deze winter fors gaan investeren zonder verkopen of vertrekkende spelers die de afschrijvingslasten weer wat omlaag brengen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Toevallig tijdje geleden gastcollege van Desiree de Jonge gehad. Ook werkzaam bij dat kantoor en werkt samen met Sander aan de zaak Holleeder. Zelden iemand gehad die zo saai kon vertellen over zo'n interessante onderwerpen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II