Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
4

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Batsu schreef: 03 apr 2024, 11:18 Jongens, en dame,

besef je, zo een seizoen gaan we waarschijnlijk niet meer meemaken. WAT een puinhoop.

Een ontslagen TD, een ontslagen trainer, een AD op non-actief die net 3 weken in dienst was. RVC-leden die (onder druk) opstappen. Ajax dat laatste heeft gestaan. De Arena die bestormd wordt. Wat een seizoen.
Lekker bekerpotje gespeeld tegen Hercules.... je zou het bijna vergeten :lol: :lol: :lol:
Batsu
Vaste waarde in elftal
5

psvgouda schreef: 03 apr 2024, 11:21
Batsu schreef: 03 apr 2024, 11:18 Jongens, en dame,

besef je, zo een seizoen gaan we waarschijnlijk niet meer meemaken. WAT een puinhoop.

Een ontslagen TD, een ontslagen trainer, een AD op non-actief die net 3 weken in dienst was. RVC-leden die (onder druk) opstappen. Ajax dat laatste heeft gestaan. De Arena die bestormd wordt. Wat een seizoen.
Leuk. Maar niet meer dan bijvangst. Zelf geniet ik liever met volle teugen van ons aanstaande kampioenschap, wat de concurrent doet boeit dan toch al direct een stuk minder. Maar leuke bijkomstigheid, zeker :pul:
Tja, ik snap je punt. Maar we gaan vaker kampioen worden. En nu we niet ongeslagen kampioen meer kunnen worden, geniet ik toch een klein beetje meer van de chaos bij Ajax. Gewoon omdat het zo extreem en uitzonderlijk is.
Deze gebruikers waarderen Batsu voor dit bericht:
Psv_fan
VeresRivne
Vedette
6

Hatseflats schreef: 03 apr 2024, 11:17
VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 11:15Ze worden allemaal een beetje te groot gemaakt en zijn er nu ook een beetje te veel in gaan geloven.
Een beetje zoals Ajax bedoel je?
Dit is een passage van een post van me drie jaar geleden hier

Wat je Ajax wel kunt nageven is dat er sinds 2010 het niet meer buiten de twee is geëindigd en dan houdt je altijd kans op kwalificatie van CL als je via coëfficiënten je zaakjes op orde hebt . En dat is Ajax ook via de voorrondes wel een aantal keer gelukt. Alleen in het jaar van Bosz en Keizer niet, hadden we het geluk dat die EL finale ook wel wat in het laadje bracht. Voorlopig is er nog steeds doorstroom van de jeugd, krijgen nog steeds jonge spelers een kans en dat is wel een van de kurken waar Ajax naast CL geld op drijft. Maar overall vind ik het huidig beleid te gemakzuchtig en risky op financieel vlak voor de lange termijn.:

en ook deze post om 13.03
Ajax

Dus mij verrast het iets minder de neergang waarin Ajax zich bevindt, al moet ik eerlijk toegeven dat men er zo'n puinzooi van zou maken had ook ik niet kunnen bevroeden.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 03 apr 2024, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen VeresRivne voor dit bericht:
JoJo
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
psvgouda
Legende
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Jerdy Schouten

Batsu schreef: 03 apr 2024, 11:27
psvgouda schreef: 03 apr 2024, 11:21
Leuk. Maar niet meer dan bijvangst. Zelf geniet ik liever met volle teugen van ons aanstaande kampioenschap, wat de concurrent doet boeit dan toch al direct een stuk minder. Maar leuke bijkomstigheid, zeker :pul:
Tja, ik snap je punt. Maar we gaan vaker kampioen worden. En nu we niet ongeslagen kampioen meer kunnen worden, geniet ik toch een klein beetje meer van de chaos bij Ajax. Gewoon omdat het zo extreem en uitzonderlijk is.
Dat is dan ook wel weer waar, ja :shake:
Massimo
Legende
7

VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 11:27 Dit is een passage van een post van me drie jaar geleden hier

Wat je Ajax wel kunt nageven is dat er sinds 2010 het niet meer buiten de twee is geëindigd en dan houdt je altijd kans op kwalificatie van CL als je via coëfficiënten je zaakjes op orde hebt . En dat is Ajax ook via de voorrondes wel een aantal keer gelukt. Alleen in het jaar van Bosz en Keizer niet, hadden we het geluk dat die EL finale ook wel wat in het laadje bracht. Voorlopig is er nog steeds doorstroom van de jeugd, krijgen nog steeds jonge spelers een kans en dat is wel een van de kurken waar Ajax naast CL geld op drijft. Maar overall vind ik het huidig beleid te gemakzuchtig en risky op financieel vlak voor de lange termijn.:

Ajax

Dus mij verrast het iets minder de neergang waarin Ajax zich bevindt, al moet ik eerlijk toegeven dat men er zo'n puinzooi van zou maken had ook ik niet kunnen bevroeden.
Je hebt inderdaad meerdere keren in de nog goede tijd van Ajax hier aangegeven dat je het beleid risky vond. Ze werden inderdaad al wat gemakzuchtig door in die tijd hele dure contracten aan spelers te geven die niet meer dan prima spelers voor Ajax waren, maar niet de uitblinkers zoals ze dat in eerste instantie deden. Desalniettemin stond er wel heel veel kapitaal op dat moment op het veld wat de afgelopen 2 zomers ook is gebleken met verkopen wat een behoorlijke buffer voor Ajax was als het minder zou gaan. Dat het zo erg en al zo lang mis zou gaan, and still counting, dat had denk ik niemand kunnen zien aankomen.
koetje
Legende
7

Afgezakt naar het 17e topic. Dan kan natuurlijk niet in deze prachtige tijden. Dus even een schop naar boven.
Deze gebruikers waarderen koetje voor dit bericht:
Psv_fan
Kezmania
Meervoudig international
4

Ik hoorde op een podcast van FC Afkicken dat Ajax al ruim een half jaar maandelijks geld moet lenen om salarissen te betalen. Als dat waar is dan gaat Ajax helemaal terug naar de middenmoot en eigen jeugd.
Jeronimo
Geselecteerd voor Oranje
1
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 03 apr 2024, 15:12 Afgezakt naar het 17e topic. Dan kan natuurlijk niet in deze prachtige tijden. Dus even een schop naar boven.
:tear: Ze krijgen GAE en Feyenoord, het rapport over onze duitse surfer komt eraan, de RvC zit er nog steeds, heb geduld het komt allemaal vanzelf ;)
Deze gebruikers waarderen Jeronimo voor dit bericht:
koetje
Ittot
Vedette
4

Haha het is natuurlijk een bizar jaar bij Ajax. Sportief en alles eromheen. En veel er van is genieten. Maar nog meer is verbazen. Hoe is het mogelijk om zoveel slechte mensen bij elkaar in een organisatie te krijgen. En waarom is er werkelijk niemand die daar een beetje normaal kan doen.

Maar. Ik moet zeggen, het is echt alleen maar leuk als wij het zelf goed doen. Dat is belangrijkste. Daarna is er ruimte voor leedvermaak :D
VeresRivne
Vedette
6

Massimo schreef: 03 apr 2024, 11:39
VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 11:27 Dit is een passage van een post van me drie jaar geleden hier

Ajax

Je hebt inderdaad meerdere keren in de nog goede tijd van Ajax hier aangegeven dat je het beleid risky vond. Ze werden inderdaad al wat gemakzuchtig door in die tijd hele dure contracten aan spelers te geven die niet meer dan prima spelers voor Ajax waren, maar niet de uitblinkers zoals ze dat in eerste instantie deden. Desalniettemin stond er wel heel veel kapitaal op dat moment op het veld wat de afgelopen 2 zomers ook is gebleken met verkopen wat een behoorlijke buffer voor Ajax was als het minder zou gaan. Dat het zo erg en al zo lang mis zou gaan, and still counting, dat had denk ik niemand kunnen zien aankomen.
Uiteindelijk wordt je succes door een paar dingen bepaald, de eerste is je achterland en je reach die je als club hebt. Daar kun je voor een gedeelte zelf wat aan doen maar voor een deel zijn de zaken ook gedetermineerd. Als je de enige profclub in Amsterdam bent dan heb je dus van oudsher wel veel meer reach en zal je structureel veel succesvoller zijn dan een club uit pak em beet Wageningen.
De tweede is de kwaliteit van je decission making, en die zag ik bij Ajax achteruit kachelen. Ajax had uiteraard wel nog steeds een heel goede trainer en een redelijke TD maar ook daar zag je de zaak langzaam wat inkakken. Maar wat name duidelijk was was dat de rest van de organisatie (AD, HJO,...) al niet van die kwaliteit was dat ze met hun beleid echt het verschil maakten (eerder het tegenovergestelde). Dan zie je dat als de paar pionnen wegvallen (TD, Trainer) de organisatie opeens op zijn gat ligt. Een goede organisatie had in toekomstscenarios gedacht, Ajax niet. De gemakzucht die rond Ajax hing had alle alarmbellen moeten doen afgaan, maar er was een soort gedachtegang van "we hebben meer geld dus we kunnen zo ons succes wel kopen" en dan gaat het eigenlijk al heel snel mis. Je kon de concurrentiestrijd tussen PSV en Ajax bij het laatste kampioenschap van Ten Hag op twee manieren bekijken. Je kon zeggen "Goh Ajax is alweer kampioen, kijk wat een serie ze de laatste jaren neerzetten", je kon ook zeggen "Goh PSV kwam toen met nagenoeg de helft van de begroting al bijzonder dichtbij, dat zou eigenlijk niet zo moeten mogen gezien het verchil in middelen ondanks dat je over de eredivisie spreekt" Die laatste factor was eigenlijk al een teken aan de wand. Daarom had ik niet zoveel met diegenen die riepen "Oh Ajax wordt de komende jaren wel kampioen"

Wat er met Ajax gebeurt is is in mijn ogen wat je met veel pokerspelers hebt gezien die even een goede serie neerzetten en vervolgens dachten dat ze op veel hogere stakes het ook wel gingen redden zonder een goed bankrollmanagement. En al die spelers gaan dan broke, vraag het @ShovingNE2 veel van dat soort verhalen bekend.

De club zal zich moeten heruitvinden, maar zoals ik aangaf kom je er pas weer als je goede key decisionmakers hebt op de juiste plek, en op Menno Geelen na zijn er heel veel posities die binnen de organsatie (nog) niet overtuigen.
Deze gebruikers waarderen VeresRivne voor dit bericht (totaal 6):
JeronimoJChovanecDutch CowboyHatseflatsMenno1Ren Höek
SLAVA UKRAINE!!!
Iderealist
Talent
4

VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 15:25 Als je de enige profclub in Amsterdam bent dan heb je dus van oudsher wel veel meer reach en zal je structureel veel succesvoller zijn dan een club uit pak em beet Wageningen.
Als rasechte Wageninger wil ik dan nog wel even aanhalen dat het structureel wellicht zo is, maar dat 30 augustus 1980 een groen-witte feestdag was waarop alles anders was :D
Die andere Wageninger
VeresRivne
Vedette
6

Iderealist schreef: 03 apr 2024, 15:51
VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 15:25 Als je de enige profclub in Amsterdam bent dan heb je dus van oudsher wel veel meer reach en zal je structureel veel succesvoller zijn dan een club uit pak em beet Wageningen.
Als rasechte Wageninger wil ik dan nog wel even aanhalen dat het structureel wellicht zo is, maar dat 30 augustus 1980 een groen-witte feestdag was waarop alles anders was :D
Zet ik er wat voer in voor Shoving, ga jij er zomaar mee aan de haal.
Iderealist
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende
7

TylerDurdn schreef: 03 apr 2024, 10:46
Menno1 schreef: 03 apr 2024, 01:55 Prima gasten waar je volgens mij prima een biertje mee kan drinken. En Kokkie is uitbater van het beste steak restaurant van Haarlem: Wilma en Albert. Ook niet onbelangrijk .
Das war einmal! Eigenlijk net zoals Ajax, vergane glorie.

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... vince.html
Oh meen je niet? Dat was altijd mijn go to tent toen ik daar nog in de buurt woonde. Dat was ook al weer 13 jaar geleden. Zonde! Schuld van Ajax uiteraard.
Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht:
TylerDurdn
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Iderealist schreef: 03 apr 2024, 15:51
Wij trekken zingend naar de Berg!

Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht:
Iderealist
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
7

VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 11:15
Menno1 schreef: 03 apr 2024, 00:05

Omdat ze populair zijn. Maar wat heb jij tegen ze? Volgens mij komt er doorgaans best zinnige dingen uit.
Ironisch genoeg trek ik ze beter in slechte tijden dan goede tijden maar dan alsnog is het me vaak veel te populistisch en kort door de bocht. Ze laten zich soms ook een beetje gebruiken door mensen die ze wat influisteren zonder dat ze het door hebben. Daardoor roeptoeteren ze soms ook echt onbewust onzin van een bepaalde hoek met een politiek doel. Als ik dan zie dat notabene die podcast op theatertournee gaat, mwoah. Ze worden allemaal een beetje te groot gemaakt en zijn er nu ook een beetje te veel in gaan geloven.
Ik trek ze ook beter in slechtere tijden :D Sterker nog, dat is de enige keer dat ik kijk.

Ik denk niet dat ze er te veel in zijn geloven, maar dat ze meer in die kant geduwd worden. ik denk niet dat het initiatief van zo'n theatershow van hun kwam, maar van producers en dat ze dachten: ach waarom niet? Overigens nog steeds niets mis mee. Als zij het niet meer doen, dan gaat een At5 wel bij een andere supporter verhaal halen en dan moet je maar afwachten wat voor nitwit ze voor de camera slepen.
DonyellMalen
Legende
4

:lol:

Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht (totaal 5):
DribbleGrasmatFritskePhilipsMithrasHeissenberrug
VeresRivne
Vedette
6

Menno1 schreef: 03 apr 2024, 17:07
VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 11:15

Ironisch genoeg trek ik ze beter in slechte tijden dan goede tijden maar dan alsnog is het me vaak veel te populistisch en kort door de bocht. Ze laten zich soms ook een beetje gebruiken door mensen die ze wat influisteren zonder dat ze het door hebben. Daardoor roeptoeteren ze soms ook echt onbewust onzin van een bepaalde hoek met een politiek doel. Als ik dan zie dat notabene die podcast op theatertournee gaat, mwoah. Ze worden allemaal een beetje te groot gemaakt en zijn er nu ook een beetje te veel in gaan geloven.
Ik trek ze ook beter in slechtere tijden :D Sterker nog, dat is de enige keer dat ik kijk.

Ik denk niet dat ze er te veel in zijn geloven, maar dat ze meer in die kant geduwd worden. ik denk niet dat het initiatief van zo'n theatershow van hun kwam, maar van producers en dat ze dachten: ach waarom niet? Overigens nog steeds niets mis mee. Als zij het niet meer doen, dan gaat een At5 wel bij een andere supporter verhaal halen en dan moet je maar afwachten wat voor nitwit ze voor de camera slepen.
Ik bedoel sorry hoor maar als ik dit soort teksten lees.....

Kale en Kokkie en de magische Ajax-theatershow: "Mooiste dag uit mijn leven!"
25 maart 2024, 20.00 uur
Door AT5 · Foto: AT5

:think:

Overigens die toko waar jij het over hebt is dus al 5 keer van eigenaar gewisseld ofzo, en onze Kokkie heeft er dus echt een teleurstellende ervaing van gemaakt, zou het overslaan de volgende keer in Haarlem. ;)
TylerDurdn
SLAVA UKRAINE!!!
Balinho
Internationale topspeler
6

Beter dan de loterij winnen, dit seizoen van Ajax. Met deze laatste paar dagen als voorlopig maar absoluut hoogtepunt. Ik sluit niet uit dat de ongeneeslijke arrogantie daar er hooguit voor zorgt dat het stuivertje wisselen blijft tussen welke positiebekleder het bonter maakt dan de vorige. Of (ex-)speler. Of whoever die geïnfecteerd is met die enge ziekte.

Valt me serieus nog mee dat een van Praag bijvoorbeeld nog niets gerept heeft als dat Ajax nu eenmaal de allergrootste club van het land is en dat de hoogste bomen nu eenmaal de meeste wind vangen, dat er bij alle clubs ook genoeg vuile was is maar die niet naar buiten komt omdat dat geen nationaal belang dient, en dat Ajax' stront gewoon harder stinkt omdat ze het nu eenmaal traditiegewijs op de grootste vergulden pot achter mogen laten, in tegenstelling tot de rest.

Het zal nooit veranderen, we hoeven echt niet bang te zijn dat dit periodieke vermaak ooit zal verdwijnen. Het zal hooguit in gradatie variëren. Medio jaren negentig wilden ze daar serieus de titel "Koninklijk" voor hun clubnaam laten plaatsen en dienden daar een officiëel verzoek voor in bij de Koninklijke familie, in de veronderstelling dat het hele land het ongetwijfeld net zo vanzelfsprekend zou vinden als zij het zelf waanden. Deze stuitende wereldvreemde hooghartigheid zal ze tot het einde der tijden parten blijven spelen. Het zit nu eenmaal tot in het diepste particle ingebakken in dat zogenaamde Ajax-DNA.

Zelf ging ik er van uit dat na het verlaten van de 18e(!!!) plek op de ranglijst eerder dit seizoen, het leedvermaak op haar retour was voor de huidige jaargang. Maar wat kan ik er gelukkig toch heerlijk naast zitten soms.
Deze gebruikers waarderen Balinho voor dit bericht (totaal 2):
ArmadaDe Realist
Tjompie
Internationale topspeler
3

https://www.nu.nl/voetbal/6307673/van-t ... elers.html
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Joenepsv schreef: 03 apr 2024, 09:04Ben wel benieuwd welke crimineel en/of debiel ze nu gaan aanstellen.
Xavi en Jordi Cruyff, naar verluidt.

Waar is die chips!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
7

VeresRivne schreef: 03 apr 2024, 17:18
Menno1 schreef: 03 apr 2024, 17:07

Ik bedoel sorry hoor maar als ik dit soort teksten lees.....

Kale en Kokkie en de magische Ajax-theatershow: "Mooiste dag uit mijn leven!"
25 maart 2024, 20.00 uur
Door AT5 · Foto: AT5

:think:

Overigens die toko waar jij het over hebt is dus al 5 keer van eigenaar gewisseld ofzo, en onze Kokkie heeft er dus echt een teleurstellende ervaing van gemaakt, zou het overslaan de volgende keer in Haarlem. ;)
Ah joh, is toch mooi voor die gasten? Wat betreft die eettent: eeuwig zonde. Terwijl je als je Kokkie ziet, hij wel van lekker eten houdt.
ShovingNE2
Site Admin
7

De Menno. Ga slapen.
Standbeeld
Mister PSV
3

Zin in de conclusies van het rapport van KPMG over Mislintat.
ShovingNE2
Site Admin
7

Conclusie 1: Mislintat is onschuldig en een engeltje

Conclusie 2: Ajax is kut.

Conclusie 3: Mislintat 100 miljoen miljard schadevergoeding.

Conclusie 4: 1400 punten in mindering en terugzetten naar de 17e divisie

Heb ik van de leider van het onderzoek en schrijver van het rapport de alom gewaardeerde @ruuddevil .
Vanthaman18
Vedette
3
Favoriete speler: Malik Tillman

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -zijn.html
De oud-voetballer is ook onder de indruk van Jordan Henderson. "Hij doet in zijn coaching al zo veel dingen anders dan onze jongens gewend zijn. Dat zijn dingen die goud zijn. We zeggen een hoop tegen die jongens en proberen ze te stimuleren, maar het is natuurlijk mooi om zo'n iemand op de training te hebben, waardoor ze het zelf kunnen ervaren."
Ik ga stuk hierom hoor.
Deze gebruikers waarderen Vanthaman18 voor dit bericht:
Psv_fan
Prof_napo
Vedette
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Vanthaman18 schreef: 03 apr 2024, 19:40 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -zijn.html
De oud-voetballer is ook onder de indruk van Jordan Henderson. "Hij doet in zijn coaching al zo veel dingen anders dan onze jongens gewend zijn. Dat zijn dingen die goud zijn. We zeggen een hoop tegen die jongens en proberen ze te stimuleren, maar het is natuurlijk mooi om zo'n iemand op de training te hebben, waardoor ze het zelf kunnen ervaren."
Ik ga stuk hierom hoor.
Vrij dure veldtrainer den Henderson.
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht:
Mithras
Gesloten