Walter Benítez

Spelers A-selectie.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Benitez onterecht uitgefloten volgens Bosz. We waren het er denk ik al over eens dat je echt een totaal kansloos figuur bent als je Walter tegen Heerenveen ging uitfluiten toch?

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... horen.html
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht (totaal 2):
    Ricardo Izecson SantosYkhim
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Standbeeld
    Mister PSV
    3
    Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 10 mar 2025, 12:20Benitez onterecht uitgefloten volgens Bosz. We waren het er denk ik al over eens dat je echt een totaal kansloos figuur bent als je Walter tegen Heerenveen ging uitfluiten toch?
    Klopt, is gisteren al besproken.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
    ShovingNE2
    Peter2
    Talent
    4

Als Benítez het dus in opdracht doet dan is het fluiten niet voor de keeper maar voor de trainer.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Peter2 voor dit bericht:
    Franciscus
    Juancho
    Mister PSV
    7

Maar moet Benitez nu een Pasveertje doen dan? Want daar werd hier ook over gelachen toen Fariola dat verklaarde :mrgreen:. Voetje op de bal en wachten maar... :tear:
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 10 mar 2025, 14:24 Maar moet Benitez nu een Pasveertje doen dan? Want daar werd hier ook over gelachen toen Fariola dat verklaarde :mrgreen:. Voetje op de bal en wachten maar... :tear:
    Er werd gister niet gehapt dus je dacht ik ga het nog een keer proberen? ;)

:fish:
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Sensation voor dit bericht (totaal 5):
    Ricardo Izecson Santos29.04.2007GrasmatArdbegShovingNE2
    Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

Juancho schreef: 10 mar 2025, 14:24 Maar moet Benitez nu een Pasveertje doen dan? Want daar werd hier ook over gelachen toen Fariola dat verklaarde :mrgreen:. Voetje op de bal en wachten maar... :tear:
    Los van het lacherige, maar waarom denk jij eigenlijk dat Farioli degene is die daarmee begon?
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ykhim schreef: 10 mar 2025, 14:58
    Los van het lacherige, maar waarom denk jij eigenlijk dat Farioli degene is die daarmee begon?
    Dat kwam als ik me niet vergis toch door zijn voorbeeld, De Zerbi? Uitlokken, je opties langer openhouden. Dat soort dingen. Dat pas bij het Ajax spel, ik vind wat minder bij PSV waar men zelf heel dominant wil zijn en niet gaat wachten op (re)acties van de tegenstander. Snelle opbouw, kantwisselen, 3 hoekjes etc.

Overigens, ik bedoel het verder niet lacherig richting Farioli he. Die doet gewoon wat past bij Ajax. Als tegenstander van PSV zou ik denken, prima Benitez, houd die bal maar onder de voet. Wij gaan niet happen en afjagen. In theorie kan Walter dan zo 5 min die bal onder zijn voet houden. Ik denk dat PSV daar meer nadeel van heeft dan de tegenstander die normaliter ook niet naar PSV komt om te gaan aanvallen. In Amsterdam geven ze het initiatief graag aan de tegenstander.
  • Citaat
    Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

Brighton heeft dat onder De Zerbi wel populair gemaakt, inderdaad. PSV probeerde het vorig seizoen bij fases ook al te implementeren, als ik me niet vergis. Mij ontgaat alleen waarom dat niet ook bij PSV zou passen. Sterker nog: in een situatie waarin PSV regelmatig onder druk en/of vastgezet wordt - zoals in 2025 vaak gebeurt - is het toch juist een hele goede strategie, mits goed uitgevoerd?

Daar zat voor mij ook de frustratie in de afgelopen maanden: onze twee keepers proberen het wel, maar het wordt niet goed uitgevoerd. Als tegenstanders niet zelf druk gaan zetten, dan moet je als PSV'ers zorgen dat ze uit positie worden getrokken, zodat je keeper alsnog een voetballende oplossing kan vinden. Maar onze spelers deden er maandenlang geen reet aan. Dan staat iedereen volledig stil en dan ben je als keeper inderdaad je tijd aan het verdoen. Dan schiet Benítez na 20 seconden wachten een bal op Luuk, wat ook wel 20 seconden eerder had gekund. Tegen Heerenveen zag ik voor het eerst pas een PSV dat begreep wat er moet gebeuren als de tegenstander niet hapt. Dan ga je voorin beurtelings proberen om Heerenveen uit positie te trekken en daarmee passlijnen te openen. Dat lukte meerdere keren heel aardig. En soms schoot Benítez een bal de zijlijn over of richting Noppert, maar daar kan ik dan wel mee leven als ik enige vooruitgang zie. En eerlijk gezegd had PSV er een aantal keren ook wel baat bij. Het is, mits goed uitgevoerd, een hele simpele en snelle route naar voren toe.
  • Citaat
  • Heya Hallvar
    Nationale topspeler
    7

Ook al is het inmiddels een beproefde tactiek, toch past het niet bij Benitez (en zeker niet wanneer we gelijk of achter staan). Bij keepers met een goede trap (zoals Drommel) is het een veel sterker wapen. Maar goed, Bosz vond het prima dus we zullen er maar aan moeten wennen.
  • Citaat
  • PeterHoekstra
    Lid 2e elftal
    1

Twijfel of Bosz hierover mag klagen. Is zelf mede verantwoordelijk voor kwetsbare verdediging. Publiek wil ongenoegen uiten, gaat beetje morren en fluiten. Dat is een signaal waar Peter wat mee moet ipv balen.
  • Citaat
  • Op naar de derde ster
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

PeterHoekstra schreef: 10 mar 2025, 18:50 Twijfel of Bosz hierover mag klagen. Is zelf mede verantwoordelijk voor kwetsbare verdediging. Publiek wil ongenoegen uiten, gaat beetje morren en fluiten. Dat is een signaal waar Peter wat mee moet ipv balen.
    :lol:

Bosz vond het niet terecht dat Benitez werd uitgefloten, omdat hij deed wat hem opgedragen was.

Wat heeft dat verhaal van jou ermee te maken?
  • Citaat
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

PeterHoekstra schreef: 10 mar 2025, 18:50 Twijfel of Bosz hierover mag klagen. Is zelf mede verantwoordelijk voor kwetsbare verdediging. Publiek wil ongenoegen uiten, gaat beetje morren en fluiten. Dat is een signaal waar Peter wat mee moet ipv balen.
    Ja dat mag hij en nee dat is niet zo. Je spelers zo uitfluiten is kansloos.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ardbeg voor dit bericht (totaal 3):
    Ricardo Izecson SantosDonyellMalenGewitwel
    Chucky
    Vedette
    6

Ik vind het geen goede tactiek met Benitez in de goal. Mist een goede traptechniek waardoor het vaak leidt tot balverlies, maar hij brengt ook regelmatig zijn medespelers in de problemen met vreemde, korte inspeelpassjes als gevolg van het uitstellen.
  • Citaat
    Tomm
    Vedette
    7
    Seizoenkaart: Vak F

Awards:

Slot deed het met Wel-n-ruiter ook. Zag Raya het gister bij Arsenal tegen United ook doen waardoor er soms ineens 4/5 spelers werden overgeslagen en je zo’n beetje gelijk aan de vijandige 16 stond. Nu is Walter z’n trap niet slecht (zo’n boogballetje naar een back gaat wel) maar ook zeker niet van dien aard dat hij een strakke linie doorbrekende pass geeft. Het beperkt zich tot inspelen van een inzakkende middenvelder wat soms vragen om problemen is. Daar zit m.i. ook de grootste frustratie wanneer hij die bal 2 minuten bij zich houdt; het wordt toch een relatief eenvoudige optie want die splijtende pass gaat toch niet komen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Tomm voor dit bericht:
    Franciscus
    Juancho
    Mister PSV
    7

Wat ik me dan afvraag... Waarom zou je als tegenstander van PSV in die val trappen en toch besluiten druk te zetten? Waarom zou je niet de boel op een afstandje zo vastzetten dat het bij wijze van 90min kan duren voor Walter een trap geeft? Of dat ze elkaar rondom het strafschop gebeid van PSV aanspelen? Dat is toch totaal niet gevaarlijk?

Misschien mis ik een belangrijk punt hoor in deze "nieuwe hype" maar waarom zou een Heerenveen dat doen? Of straks Ajax?
  • Citaat
    Ykhim
    Lid scoutingsteam
    7

Awards:

Heb je wel gekeken? Heerenveen zette namelijk geen druk. Dat is ook niet erg, want als ze gaan stilstaan en afwachten, kunnen PSV-spelers ervoor kiezen om loopacties te maken en Heerenveen daarmee strategisch uit elkaar te trekken. Dát is wat er zaterdag gebeurde. En dan komen er dus ook passlijnen vrij waar Benítez gebruik van kan maken. Deed hij soms wel, soms niet. Een keeper met een betere traptechniek had daar nog meer uitgehaald dan Benítez zaterdag. Maar het viel niet tegen.

In de weken hiervoor zetten tegenstanders ook geen druk, maar deden PSV'ers vaak geen zak om die tegenstanders uit elkaar te trekken. Dan heb je echt geen fluit aan deze strategie. Afgelopen weekend voerde PSV dat voor de eerste keer redelijk goed uit.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ykhim voor dit bericht (totaal 8):
    Ricardo Izecson SantosSKERLASensationRen HöekJuanchoShovingNE2TommBoszball1913
    koetje
    Legende
    7

Het lokken van de tegenstander in de opbouw doet Benitez al een heel seizoen.

Dat weten de tegenstanders ook. Alles wordt uitgebreid bekeken, zelfs door clubjes als Almere. Het is een kat en muis spel. Zou als tegenstander juist overwegen "er in te trappen". Benitez is een vrij matige opbouwer. En de eerste stationnetje daarna zoals Flamingo en Schouten zijn al eens gruwelijk de mist in gegaan.
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

Speciaal voor @Juancho :
    Hoewel het trage inspelen van Benítez op de tribunes soms voor ergernis zorgt, is dit het signaal dat PSV nieuwe manieren zoekt om aan druk van tegenstanders te ontsnappen.

SC Heerenveen past exact de methode toe die in 2025 bij PSV heeft geleid tot veel hoofdbrekens.

Net als bijvoorbeeld PEC Zwolle en Go Ahead Eagles jaagt Heerenveen de regerend kampioen af vanuit 4-4-2. Op die manier vinden opponenten een manier om de drie beste opbouwers van PSV kort te dekken: Ryan Flamingo, Olivier Boscagli en Jerdy Schouten.
    In veel wedstrijden is de reactie van PSV geweest om dan maar op te bouwen via de vleugelverdedigers. Dat is vaak geen succes. Allereerst zijn backs per definitie beperkt in hun opties, waardoor tegenstanders hen tegen de zijlijn kunnen insluiten. Ten tweede staan op die posities bij PSV dit seizoen niet de beste voetballers.

De functie van het treuzelen van Benítez is dat Heerenveen kan worden gedwongen tot lastige keuzes.
    Wat doet Heerenveen bijvoorbeeld in het scenario dat Guus Til besluit zich lager aan te bieden in de opbouw?

In eerste instantie is het idee dat de linksvoor dan meehelpt door te knijpen. Ilias Sebaoui doet dat in bovenstaande situatie, maar bij de dribbelaar ontstaat soms vertwijfeling.

Die twijfel zaait Til bijvoorbeeld in aanloop naar de openingstreffer van PSV. Sebaoui besluit de schaduwspits los te laten en geeft de dekking over aan centrale verdediger Nikolai Hopland.

Schouten trekt op zijn beurt controleur Linday richting de positie van spits door tussen de centrale verdedigers uit te zakken. Bonusverdediger Schouten geeft rechtsback Ledezma de gelegenheid om zonder zorgen naar voren te sprinten, in de rug van de knijpende Sebaoui. Benítez herkent de vrije man en opent op Ledezma.

Het grote verschil met veel voorgaande duels: Ledezma wordt niet aangespeeld op eigen helft met een toesnellende tegenstander voor zijn neus, maar ontvangt de bal over de middellijn, achter zijn directe tegenstander.

Voor Heerenveen is de controle bij Ledezma het signaal om de verdedigende stellingen op te zoeken. Hopland loopt snel terug naar zijn vaste plek centraal achterin, waardoor Til verlost is van zijn bewaker. Linday is onderweg terug, maar moet een enorme afstand overbruggen door het uitzakken van Schouten.

Dat detail in de afstemming bij Heerenveen buit PSV maximaal uit. Til sprint weg richting de hoek van het strafschopgebied. Vanuit daar mislukt zijn eerste poging om een doelpunt voor te bereiden, maar bij de herkansing vindt hij Saibari: 1-0.

In aanloop naar de 2-0 profiteert PSV andermaal van de vrije man op de rechterflank, waar Heerenveen door het doordekken op Schouten soms een speler mist.
    https://www.vi.nl/pro/analyse/waarom-wa ... heerenveen
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht (totaal 5):
    JuanchoSKERLAMaaxBromalhoYkhim
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Juancho
    Mister PSV
    7

Thanks Ren, helder verhaal! Heb het met de samenvatting moeten doen dus dat is wat lastiger
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    Ren Höek
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    7
    Seizoenkaart: Vak U
    Favoriete speler: Ryan Flamingo

Awards:

Wat ik me nog afvraag he.

Allemaal leuk die analyses bij VI, maar helpt dat onze tegenstander juist niet? Die krijgen letterlijk de tactiek en werkwijze van PSV op hun schoot geworpen? En ja, hun zullen vast ook analisten hebben, maar die zullen ook zaken missen of niet zien die hier juist wel gezien worden?
  • Citaat
  • Ex unitate vires
    Ren Höek
    Vedette
    6

Fanatic-U-s schreef: 11 mar 2025, 09:57 Allemaal leuk die analyses bij VI, maar helpt dat onze tegenstander juist niet? Die krijgen letterlijk de tactiek en werkwijze van PSV op hun schoot geworpen? En ja, hun zullen vast ook analisten hebben, maar die zullen ook zaken missen of niet zien die hier juist wel gezien worden?
    Pieter Zwart is een kundige analyticus, maar hij zal geen zaken openbaar maken die bij de BVO's nog niet bekend zijn.
    Elke BVO heeft kundige analytici in dienst. Maar een tactiek of een oplossing verzinnen en deze ook daadwerkelijk kunnen toepassen zijn 2 verschillende zaken, het komt tegenwoordig regelmatig echt op detail niveau aan. En de individuele kwaliteiten van de spelers spelen ook zeker een belangrijke rol.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht (totaal 2):
    Fanatic-U-sYkhim
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ik stel voor: wat vaker dat doel schoonhouden Wally!

• Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

PSV wil vooral duidelijkheid of dat doel in Eindhoven staat of elders.

Maar heel goed van Earnie: DEADLINES STELLEN!!!
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 mar 2025, 12:55 Maar heel goed van Earnie: DEADLINES STELLEN!!!
    *Doellijn stellen
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

https://www.ed.nl/psv/psv-wil-op-korte- ... haring_web
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Als ze een transfervrije keeper op het oog hebben dan moeten ze het inderdaad heel rap weten, maar als ze een keeper willen halen die nog vast ligt dan hebben ze nog gerust tot half mei de kans om te wachten op een nieuwe krabbel van Bennie. En van mij mogen ze nog wel even wachten.
  • Citaat
  • Plaats reactie