Walter Benítez

Spelers A-selectie.
ruuddevil
Legende
7

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 05 mar 2025, 01:05
DeBruyne schreef: 04 mar 2025, 23:07 Deelt mee in de malaise. Een paar weken geleden hoopte ik nog op een contractverlenging, maar ook hiet is het sleutelwoord: doorselecteren..
Een van de redenen dat Benítez al sinds een tijdje verkleed is als de Argentijnse Jeroen Zoet, zijn z'n sportieve toekomstplannen. Die gaat wel weg. Persoonlijk zou ik hem gewoon niet opstellen. De combinatie van sportieve malaise, vaderschap en transfergerelateerde afleiding is teveel. Je kan in het stadion ook goed zien dat er een soort leegte of absentie achter de ogen zit. Die heeft zich mentaal al afgesloten van dit alles. Dat kun je gewoon zien.

Niet dat Drommel beter is en daar moet je ook afscheid van nemen, maar die zou ik nu opstellen omdat die waarschijnlijk nog wel iets van scherpte heeft.
Dit dus. Ik zag hem staan na de wedstrijd. Deed plichtmatig zijn ding. Het interesseerde hem helemaal niks dat we voor het oog van de hele wereld voor lul staan. Optyfen.
  • Citaat
  • #BoszOut
    DC_PSV
    Legende
    7

Bizar01 schreef: 05 mar 2025, 01:10 Heb hem nooit indrukwekkend gevonden. Bijna elke topwedstrijd een blunder, met als hoogtepunt Rangers thuis. En tegenwoordig vliegt elke schot erin. Heel snel vervangen liefst vandaag nog. Kan in de categorie Isaksson/Zoet/Waterman.
    Rangers uit om mee te beginnen..
  • Citaat
  • #simplythebest
    Psvaanzet
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: psv

Ik zou inderdaad Drommel opstellen, Benitez gaat toch transfervrij weg. En Drommel wil nog wel he, die is op dit moment zeker niet slechter.

Ben ook nooit groot fan geweest van Benitez. Flink doorselecteren komende zomer, ben erg benieuwd. Ook naar Jong PSV.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Vind ik iets te makkelijk. Al die speler die blijkbaar liever vandaag nog PSV willen verlaten moeten ook beseffen dat ze onder contract staan, met trots ons shirt moeten dragen en dat als ze dan toch zo graag weg willen, dit wel de wedstrijden zijn dat je je kan laten zien aan andere clubs. Maar al die spelers met diezelfde gedachte bakken er helemaal niks van. Olly, Schouten, Veerman, Lang, Walter, noem ze maar op.

Ze moeten zich kapot schamen en ze gaan allemaal zo op een hele nare en vervelende manier hun periode bij PSV afsluiten. Dat wil je toch niet? Waar heb je anders al die jaren voor gespeeld en geknokt. Zijn ze de emotie en blijdschap van de titel van vorig jaar nu alweer vergeten?

Zelden zo'n groep gezien met zo'n slappe mentaliteit. Ik had eerst niks met gasten als Lang en Karsdorp maar het rijtje wordt nu automatisch langer en langer. En daar staan spelers op waarvan ik het nooit had verwacht.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht (totaal 3):
    NoaNoTheBaddest10TinuZzZBalinho
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    DonyellMalen
    Legende
    4

• Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 05 mar 2025, 01:05
    DeBruyne schreef: 04 mar 2025, 23:07 Deelt mee in de malaise. Een paar weken geleden hoopte ik nog op een contractverlenging, maar ook hiet is het sleutelwoord: doorselecteren..
    Een van de redenen dat Benítez al sinds een tijdje verkleed is als de Argentijnse Jeroen Zoet, zijn z'n sportieve toekomstplannen. Die gaat wel weg. Persoonlijk zou ik hem gewoon niet opstellen. De combinatie van sportieve malaise, vaderschap en transfergerelateerde afleiding is teveel. Je kan in het stadion ook goed zien dat er een soort leegte of absentie achter de ogen zit. Die heeft zich mentaal al afgesloten van dit alles. Dat kun je gewoon zien.

Niet dat Drommel beter is en daar moet je ook afscheid van nemen, maar die zou ik nu opstellen omdat die waarschijnlijk nog wel iets van scherpte heeft.
    Doe dan maar direct Schiks.
  • Citaat
    DC_PSV
    Legende
    7

DonyellMalen schreef: 05 mar 2025, 18:12
    Bizarre statistiek die veelzeggend is. De beste man heerst niet in de 16, heeft moeite met afstandsschoten en geplaatste geschogen en is aan de bal heel heel heel erg matig. En Drommel is niet beter, dus we hebben twee kutkeepers.😅
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DC_PSV voor dit bericht:
    Karfiooltje
    #simplythebest
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ja leuk die statistieken, maar een keeper is daar niet alleen voor verantwoordelijk hè.
    Het was zeker niet goed dinsdag, maar het is wel weer een grote clickbaittitel van zo'n drekmedium.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    De Realist
    Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 06 mar 2025, 12:45 Ja leuk die statistieken, maar een keeper is daar niet alleen voor verantwoordelijk hè.
    Het was zeker niet goed dinsdag, maar het is wel weer een grote clickbaittitel van zo'n drekmedium.
    En ook raar dat zo’n geweldige redding niet telt, omdat de scheids een achterbal ipv corner geeft.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

1 op 1, daar is en blijft hij het sterkste in. Alleen die goal van Odegaard waar Benitez zo'n slap handje tegen krijgt en de bal vervolgens uit het net moet vissen zegt momenteel alles over de vorm van Benitez.

Een verzachtende omstandigheid is natuurlijk wel dat hij een hele brakke verdediging voor zich heeft die naïef naar voren blijven hollen waardoor Benitez een soort van schietschijf is geworden.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Als hij deze week zijn contract met 2 jaar verlengt ben ik dolgelukkig.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen 11 Tinus voor dit bericht:
    Ricardo Izecson Santos
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ik niet meer, daarvoor is hij simpelweg dit seizoen ook echt te matig.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Boktor
    Nationale topspeler
    1

Awards:

Over z'n huidige vorm kunnen we kort zijn: kut. Maar Benitez heeft wel bewezen gewoon een prima tot goede keeper te zijn voor PSV. Zoals boven gesteld wordt Benitez ook totaal niet geholpen door z'n verdediging (en eigenlijk ook niet door de tactiek van z'n coach waardoor iedere kans tegen telkens een enorme kans is).

Ben benieuwd hoe de keeperspositie volgend seizoen ingevuld is. Gezien het niet/laat aanbieden van een nieuw contract aan Benitez mag je verwachten dat PSV een topper achter de coulissen al aan het warmlopen heeft. Persoonlijk houd ik m'n hart enigszins vast: het aantrekken van keepers door PSV is de laatste pakweg 20 jaar nou niet bepaald een succesverhaal te noemen (de enige uitzondering is Benitez zelf, mijns inziens).
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Awards:

Boktor schreef: 06 mar 2025, 13:36 Gezien het niet/laat aanbieden van een nieuw contract aan Benitez mag je verwachten dat PSV een topper achter de coulissen al aan het warmlopen heeft.
    Haha dat wordt gewoon Olij of die Owusu-Oduro.
  • Citaat
    De Realist
    DE MADERA 76
    Basisspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak SS

Boktor schreef: 06 mar 2025, 13:36 Over z'n huidige vorm kunnen we kort zijn: kut. Maar Benitez heeft wel bewezen gewoon een prima tot goede keeper te zijn voor PSV. Zoals boven gesteld wordt Benitez ook totaal niet geholpen door z'n verdediging (en eigenlijk ook niet door de tactiek van z'n coach waardoor iedere kans tegen telkens een enorme kans is).

Ben benieuwd hoe de keeperspositie volgend seizoen ingevuld is. Gezien het niet/laat aanbieden van een nieuw contract aan Benitez mag je verwachten dat PSV een topper achter de coulissen al aan het warmlopen heeft. Persoonlijk houd ik m'n hart enigszins vast: het aantrekken van keepers door PSV is de laatste pakweg 20 jaar nou niet bepaald een succesverhaal te noemen (de enige uitzondering is Benitez zelf, mijns inziens).
    Volgens mij haal je hier het halen van keepers en verdedigers door elkaar
  • Citaat
    Boktor
    Nationale topspeler
    1

Awards:

DE MADERA 76 schreef: 06 mar 2025, 13:41
    Boktor schreef: 06 mar 2025, 13:36 Over z'n huidige vorm kunnen we kort zijn: kut. Maar Benitez heeft wel bewezen gewoon een prima tot goede keeper te zijn voor PSV. Zoals boven gesteld wordt Benitez ook totaal niet geholpen door z'n verdediging (en eigenlijk ook niet door de tactiek van z'n coach waardoor iedere kans tegen telkens een enorme kans is).

Volgens mij haal je hier het halen van keepers en verdedigers door elkaar
    Bedoelde na Gomes eigenlijk. En wat mij betreft is niemand sindsdien een doorslaand succes geweest (behalve Benitez, dus).

Maar voor verdedigers kun je min of meer hetzelfde verhaal houden. Alhoewel daar ook best wel goede aankopen tussen hebben gezeten. Vaak is het meer het gebrek aan verdedigers.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Boktor op 06 mar 2025, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Boktor voor dit bericht:
    De Realist
    Psvaanzet
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: psv

11 Tinus schreef: 06 mar 2025, 13:40
    Boktor schreef: 06 mar 2025, 13:36 Gezien het niet/laat aanbieden van een nieuw contract aan Benitez mag je verwachten dat PSV een topper achter de coulissen al aan het warmlopen heeft.
    Olij gaan ze nooit halen als 1e keeper. Nooit.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

11 Tinus schreef: 06 mar 2025, 13:18 Als hij deze week zijn contract met 2 jaar verlengt ben ik dolgelukkig.
    Die kans is 0,2% gok ik. Maar dolgelukkig? Misschien te veel in de emotie nog, maar dat zou ik er niet meer mee zijn. Speelt gewoonweg heel matig de laatste tijd.
  • Citaat
    De Realist
    Vedette
    3
    Seizoenkaart: Vak V
    Favoriete speler: Ik spring voor Luuk

Psvaanzet schreef: 06 mar 2025, 13:44
    11 Tinus schreef: 06 mar 2025, 13:40

Olij gaan ze nooit halen als 1e keeper. Nooit.
    Ik durf niets meer uit te sluiten.
  • Citaat
  • "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    “Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
    Ivicii
    Regelmatige invaller
    1

Ik heb bij Benitez nooit het gevoel dat hij heerst in z'n eigen 16.

Het is zeker geen slechte keeper, maar in z'n hele voorkomen heb je nou niet echt het idee dat hij de ondoordringbare muur is die we nodig hebben.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4

Awards:

DonyellMalen schreef: 06 mar 2025, 13:45
    11 Tinus schreef: 06 mar 2025, 13:18 Als hij deze week zijn contract met 2 jaar verlengt ben ik dolgelukkig.
    Die kans is 0,2% gok ik. Maar dolgelukkig? Misschien te veel in de emotie nog, maar dat zou ik er niet meer mee zijn. Speelt gewoonweg heel matig de laatste tijd.
    Stel dat Schouten, Veerman, Flamingo en Saibari hun contract nog 2 maanden duurde, had je ze dan ook niet meer gewild omdat ze nu zo ongelooflijk veel fouten maken en er slecht uit zien?

Soms zijn ze niet zo goed als je denkt en soms zijn ze niet zo slecht als je denkt. Het kan dat ze een keeper vinden die beter is zonder dat die heel veel meer kost maar ik acht die kans zo klein dat ik tevreden ben met wat ik heb. Met Benitez is het ook 2,5 jaar goed gegaan. Aan hem ligt het niet.
  • Citaat
    Grasmat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

11 Tinus schreef: 06 mar 2025, 13:58

Stel dat Schouten, Veerman, Flamingo en Saibari hun contract nog 2 maanden duurde, had je ze dan ook niet meer gewild omdat ze nu zo ongelooflijk veel fouten maken en er slecht uit zien?

Soms zijn ze niet zo goed als je denkt en soms zijn ze niet zo slecht als je denkt. Het kan dat ze een keeper vinden die beter is zonder dat die heel veel meer kost maar ik acht die kans zo klein dat ik tevreden ben met wat ik heb. Met Benitez is het ook 2,5 jaar goed gegaan. Aan hem ligt het niet.
    Hier ben ik het wel voor een groot deel mee eens. Benny is gemiddeld genomen gewoon een prima keeper. Het gros van het forum vond het een paar maanden geleden nog belachelijk dat Earnie niet verder met hem wenste te gaan. Beetje raar dat een aantal van die mensen nu opeens van hem af wil. De waan van de dag. Het loopt niet en niemand kan er meer iets van, bij wijze van spreken. En dan komt dit bericht ook nog van mij, terwijl o.a. @Ren Höek en ik Earnie altijd wel ergens begrepen dat hij de gok ging wagen om zich te kunnen verbeteren op de keeperspositie.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
    Ren Höek
    Madueke
    Legende
    5

En die gok heeft slecht uitgepakt, want ze hebben hem dan alsnog maar een contractverlenging aangeboden. Nadat ze hem eerst boos/teleurgesteld hadden gemaakt door dat niet te doen en de transfer naar Atletico (terecht) blokkeerde. Nu heeft Benitez de best mogelijke onderhandelingspositie met zijn naderende transfervrije status en lijken ze er bij PSV ook heel snel achter te zijn gekomen dat ze niet even makkelijk een betere keeper gaan vinden.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Vind dat je het per speler moeten kijken. En ik zeg ook, dat ik wellicht in emotie zit, en daardoor er niet dolgelukkig mee ben, maar ontevreden ben ik ook niet.

Als keeper kan je je gemakkelijker aan een malaise onttrekken. Kijk Alisson gisteren, Liverpool speelt onherkenbaar slecht maar juist hun doelman houdt ze op de been, dat heb ik Benitez nu niet zien doen.

En ja, ik zou blij zijn als de contracten van die jongens uit dat rijtje worden verlengd, no worries.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Madueke schreef: 06 mar 2025, 14:12 En die gok heeft slecht uitgepakt, want ze hebben hem dan alsnog maar een contractverlenging aangeboden. Nadat ze hem eerst boos/teleurgesteld hadden gemaakt door dat niet te doen en de transfer naar Atletico (terecht) blokkeerde. Nu heeft Benitez de best mogelijke onderhandelingspositie met zijn naderende transfervrije status en lijken ze er bij PSV ook heel snel achter te zijn gekomen dat ze niet even makkelijk een betere keeper gaan vinden.
    Ook het niet willen verlengen is een gok geweest. Nu het gedoe is binnen de selectie door de implosie is Earnie misschien tot andere inzichten gekomen. De keeper vervangen zal niet de allerhoogste prioriteit meer hebben. Al genoeg andere posities die verversing nodig hebben zodat we met een frisse selectie kunnen starten aankomend seizoen.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Standbeeld schreef: 06 mar 2025, 14:06

Hier ben ik het wel voor een groot deel mee eens. Benny is gemiddeld genomen gewoon een prima keeper. Het gros van het forum vond het een paar maanden geleden nog belachelijk dat Earnie niet verder met hem wenste te gaan. Beetje raar dat een aantal van die mensen nu opeens van hem af wil. De waan van de dag. Het loopt niet en niemand kan er meer iets van, bij wijze van spreken. En dan komt dit bericht ook nog van mij, terwijl o.a. @Ren Höek en ik Earnie altijd wel ergens begrepen dat hij de gok ging wagen om zich te kunnen verbeteren op de keeperspositie.
    Als ik even voor mij zelf spreekt want ik was idd iemand die de wijze van Earnie vreemd vond. Het ging mij puur om de wijze van handelen: eerst geen nieuw contract want je wil blijkbaar een betere keeper halen. Niet eens lang daarna alsnog een nieuw contract geven want hij ontwikkelt zich opeens magisch heel goed. Terwijl Benny al het hele seizoen niet goed of zelfs heel zwak is en ondertussen in zijn eer is aangetast.

Die werk/denkwijze, daar begreep ik toen idd niks van en nu nog steeds niet. Dat staat even los van wat ik van Benitez als keeper vind.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Plaats reactie