Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zoveel dreiging heeft deze jongen. Wat kan ik genieten van hem. Tegen Arsenal basis.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Lekker Noni!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik hou ook wel van zijn beleving erbij en hoe de ploeg daarop meeveert. Dan zie je toch wel echt een teamcultuur, die we de laatste jaren niet hadden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Blijf toch het idee houden dat Noni een prima 9 zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 30 okt 2022, 16:21 Blijf toch het idee houden dat Noni een prima 9 zou kunnen zijn.
Vond hem aan de zijkant inderdaad eigenlijk ook weinig dreigend vandaag, net als donderdag…
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 30 okt 2022, 16:20 Ik hou ook wel van zijn beleving erbij en hoe de ploeg daarop meeveert. Dan zie je toch wel echt een teamcultuur, die we de laatste jaren niet hadden.
Dit inderdaad, dat is mooi om te zien. Blij dat hij terug is, goede goal gisteren.

mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ruuddevil schreef: 30 okt 2022, 16:21 Blijf toch het idee houden dat Noni een prima 9 zou kunnen zijn.
Puur gebaseerd op zijn goal van gisteren zou ik eigenlijk meteen moeten zeggen dat je gelijk hebt.
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Die kans die hij gisteren kreeg, moet er toch gewoon in. Zoveel tijd om iets goeds te verzinnen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

mr.top schreef: 31 okt 2022, 12:37
ruuddevil schreef: 30 okt 2022, 16:21 Blijf toch het idee houden dat Noni een prima 9 zou kunnen zijn.
Puur gebaseerd op zijn goal van gisteren zou ik eigenlijk meteen moeten zeggen dat je gelijk hebt.
Lijkt me echt geen goede keuze. Hij kan zo gevaarlijk zijn met zijn snelheid en passeerbeweging. Eeuwig zonde als je daar geen gebruik van maakt.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 30 okt 2022, 16:21 Blijf toch het idee houden dat Noni een prima 9 zou kunnen zijn.
Een betere 9 dan Vertessen, Til of Simons. Bij een eventuele afwezigheid van Luuk kan je uitstekend spelen met Gakpo-Madueke-Simons.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ardbeg schreef: 04 nov 2022, 10:03
mr.top schreef: 31 okt 2022, 12:37

Puur gebaseerd op zijn goal van gisteren zou ik eigenlijk meteen moeten zeggen dat je gelijk hebt.
Lijkt me echt geen goede keuze. Hij kan zo gevaarlijk zijn met zijn snelheid en passeerbeweging. Eeuwig zonde als je daar geen gebruik van maakt.
Bij Donyell Malen legde het de club ook geen windeieren. Ik zie het niet gebeuren dat PSV deze winter een extra spits haalt. Je kunt onze Engelse vriend uitstekend lanceren in een counter tactiek.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

mr.top schreef: 04 nov 2022, 11:16
Ardbeg schreef: 04 nov 2022, 10:03

Lijkt me echt geen goede keuze. Hij kan zo gevaarlijk zijn met zijn snelheid en passeerbeweging. Eeuwig zonde als je daar geen gebruik van maakt.
Bij Donyell Malen legde het de club ook geen windeieren. Ik zie het niet gebeuren dat PSV deze winter een extra spits haalt. Je kunt onze Engelse vriend uitstekend lanceren in een counter tactiek.
Malen is altijd spits geweest hoor. Hij kwam bij PSV wel vanaf de flank maar dat was eigenlijk geen flankspeler. Ook natuurlijk minder sterk in die actie.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Noni vond zichzelf niet lang geleden ook meer spits overigens. Zolang PSV geen 2de spits van niveau haalt lijkt Madueke mij idd ook de beste keuze als Luuk afwezig is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 04 nov 2022, 11:21 Noni vond zichzelf niet lang geleden ook meer spits overigens. Zolang PSV geen 2de spits van niveau haalt lijkt Madueke mij idd ook de beste keuze als Luuk afwezig is.
Detail was wel dat dat in de periode van het systeem van Schmidt was met 2 spitsen.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vind Madueke in niks een spits voor het systeem wat we nu spelen. Dit PSV heeft behoefte aan een kapstok. Noni is veel te dynamisch en moet het van zijn actie hebben. Heeft overigens gister weer laten zien geen koele afmaker te zijn. Brands moet in de winter de markt op voor een fatsoenlijke tweede spits. Dan zijn we af van dat gehussel als er wat met Luuk is.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 04 nov 2022, 11:35
Juancho schreef: 04 nov 2022, 11:21 Noni vond zichzelf niet lang geleden ook meer spits overigens. Zolang PSV geen 2de spits van niveau haalt lijkt Madueke mij idd ook de beste keuze als Luuk afwezig is.
Detail was wel dat dat in de periode van het systeem van Schmidt was met 2 spitsen.
Denk dst dat niet zo gek veel uit maakt. Gaat er vooral om hoe je die rol invult. Toen Luuk afwezig was zag je ook dat het met Xavi of El G anders liep dan nu weer met de Jong. Veel dynamischer, meer een vrije rol. Denk dat Noni dat prima kan, mocht Luuk weer afwezig zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik ben helemaal voor een aanspeelpunt voorin, maar ik weet niet of je per se een 2e spits moet willen van hetzelfde type als Luuk. Wat je dan krijgt is Vinicius. Vertessen en Madueke kunnen die rol prima invullen, enkel hun blessuregevoeligheid is probleem. Evenals bij Fofana (en Romero).

Gakpo-De Jong-Xavi
El Ghazi-Vertessen-Madueke
Savio-Fofana-Bakayoko

Andere posities hebben prioriteit (rechtsback).
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 04 nov 2022, 11:48
Sensation schreef: 04 nov 2022, 11:35

Detail was wel dat dat in de periode van het systeem van Schmidt was met 2 spitsen.
Denk dst dat niet zo gek veel uit maakt. Gaat er vooral om hoe je die rol invult. Toen Luuk afwezig was zag je ook dat het met Xavi of El G anders liep dan nu weer met de Jong. Veel dynamischer, meer een vrije rol. Denk dat Noni dat prima kan, mocht Luuk weer afwezig zijn.
Dat zeg ik ook niet, alleen in hoe Noni er zelf in stond wel degelijk een verschil tussen een systeem met 2 spitsen en twee half-10en of een systeem met een spits en echte buitenspelers. Dus het kan zijn dat hij er nu weer anders in staat dan toen. Hij zei namelijk:
"De posities van 'halve tien' zijn leuk, maar als één van de twee spitsen is het nog leuker", zegt Madueke in gesprek met De Telegraaf. "Je hebt veel vrijheid om uit te wijken, ook naar de zijkanten. Ik was altijd een vleugelspeler, aan de zijlijn. Altijd in de één-tegen-één-situaties je skills laten zien. Maar de coaches hebben me geholpen mijn spel effectiever te maken, te scoren en assists te geven. Ik ben blij met dat gedeelte van mijn spel op het moment."

Als enige spits is het uitwijken naar de zijkant natuurlijk veel moeilijker dan wanneer je 4-2-2-2 speelt. Maar als de hele aanval dynamisch is kan hij dus wel als spits, maar met de kanttekening dat het dan dus sowieso niet uitmaakt welk poppetje op welke plek staat (op papier).
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Zondag lekker weer vanaf de bank, en dan 2e helft een vermoeide Blind tureluurs spelen.

Zou mooi zijn!
#FreeGeneratie4
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 04 nov 2022, 10:03
mr.top schreef: 31 okt 2022, 12:37

Puur gebaseerd op zijn goal van gisteren zou ik eigenlijk meteen moeten zeggen dat je gelijk hebt.
Lijkt me echt geen goede keuze. Hij kan zo gevaarlijk zijn met zijn snelheid en passeerbeweging. Eeuwig zonde als je daar geen gebruik van maakt.
Want dat kan niet als je in de spits staat?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Vraag je dat aan mij? Want ik zeg nergens dat dit niet kan. Je ontwapent hem dan wel een deel, dat wel.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 04 nov 2022, 11:51 Als enige spits is het uitwijken naar de zijkant natuurlijk veel moeilijker dan wanneer je 4-2-2-2 speelt. Maar als de hele aanval dynamisch is kan hij dus wel als spits, maar met de kanttekening dat het dan dus sowieso niet uitmaakt welk poppetje op welke plek staat (op papier).
Zeker maar ik denk dat PSV automatisch al wat anders gaat spelen als Noni spits is ipv Luuk. Dus die systemen zeggen me niet zo veel, gaat vooral om de invulling. Net zoals Xavi dat voor zijn doen behoorlijk gedaan heeft maar wel op een hele andere manier. Speelde PSV toen strak 433? Ik vond van niet. Dat zal met Noni ook niet zo zijn denk ik. Veel meer wisselingen met oa Gakpo en wie er op rechts staat. Inzakken, diepte in, positiewisselingen. Je snapt het wel :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond het wel interessant wat Ruud te melden had over Madueke. Geeft toch een beetje weer wat wij hier al vaker hebben geconstateerd: waanzinnig talent maar niet betrouwbaar. Je kon met name vorig seizoen ook al vaak aan zijn houding in het veld zien dat er iets aan de hand is. Hopelijk weet Ruud Madueke te raken zodat Noni zijn focus houdt op het voetbal en alles wat daarbij komt kijken.
Madueke is fit en kan spelen, maar wordt door Van Nistelrooij voorlopig niet gezien als basisspeler. "Hij is een liefhebber pur sang en voelt de passie voor het voetbal", zei de PSV-trainer in aanloop naar het duel met AZ. "Voor hem is het een kwestie van stabiliteit in zijn professionele beleving van dag tot dag. Daar zit voor hem de crux en daarin ben ik met hem bezig. Wil je met de flow mee en binnen onze profkaders, dan moeten jonge spelers daarin mee. Anders val je erbuiten. Zo staat het nu en het is belangrijk, wil je als team groeien en als club ver komen."
bron https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=410974
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gaat wel goedkomen. Als hij fit en in vorm is echt een wapen op rechtsbuiten die de hele Eredivisie zijn speeltuin kan maken
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Hopelijk een goede invalbeurt weer vandaag en belangrijk zijn. Na het WK knokt Noni zich helemaal terug. Dat discipline dingetje verbaast me niets, maar heb bij hem het gevoel dat het absoluut goedkomt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb wel gemerkt dat ik sinds Mo toch wel voorzichtig ben met (een gebrek aan) "discipline". Een speler als Xavi of Cody, daarvan zeggen mensen dan die hebben een goede discipline, maar hun kost het 0 moeite omdat hun focus op voetbal ligt. Dus wat dat betreft heeft het misschien niets met discipline te maken, maar met innerlijke motivatie. Discipline wordt pas discipline als de echte innerlijke motivatie ontbreekt. Xavi is natuurlijk een perfect voorbeeld van hoe je het wel graag ziet: het plezier spat ervan af omdat hij iedere dag doet waar hij ontzettend gelukkig van wordt. Als daar dan ook nog eens succes bij komt kijken dan ben je niet te stoppen. Maar bij Noni had ik vorig seizoen al momenten dat je zag en voelde dat er iets niet goed zat: een optelsom van zaken: slecht omschakelen, zijn reacties in het veld, buiten het veld reed ie zonder rijbewijs, etc. Hij is een waanzinnig groot talent, dus wat ik zei: ik hoop dat Ruud hem echt kan raken, zodat hij de juiste focus heeft en het maximale voor zichzelf en de club eruit kan halen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Noni Madueke