België - Jupiler Pro League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet waar ik dit bericht moet plaatsen dus maak maar even een topic open voor de Belgische Jupiler Pro League waar Rick Van Drongelen speelt.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/e ... ~a0fc9e4f/

Echt hopen dat hij geen Vloet 2.0 is
Mike92PSV
Bankzitter
3
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

We weten natuurlijk niet wie/wat de oorzaak van het ongeval was. Het enige waar ik vanuit ga is dat V. Drongelen geen drank op had, aangezien hij onderweg naar de training was.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... gelen.html

Volgens een ooggetuige week de tegenligger van Van Drongelen van zijn rijvlak en kwam toen tegen Van Drongelen aan.
Heftig allemaal!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Nu toch maar eens een eerste helft meepikken van de titelstrijd in België. De nummers 1 en 2 spelen tegen elkaar. Als Union Sint-Gilloise wint, is het wel beslist, denk ik. Als Club wint, komen ze langszij en zullen zijn de favoriet zijn.

Ik verwacht er kwalitatief weinig van, maar laat me graag verrassen als opwarmertje voor AZ-Ajax en Feyenoord-PSV.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Achterlijke playoffs. Union zou gewoon de kampioen moeten zijn, klaar.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Als je dat stadion ziet, dit is een veredelde amateurclub! Daar kun je toch geen Champions League spelen? Neem aan dat die dan moeten uitwijken naar een ander stadion. Heel apart dat in zo’n setting het kampioenschap beslist kan worden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Laatst 2 wedstrijden op dezelfde dag gezien/gevolgd in hun kampioensplayoffs en 2x 0-0. Hoe vaak gebeurt dat in NL dat de top 4 tegen elkaar 0-0 speelt? Wat een armoede.

Maar als ik het goed heb moeten wij hopen dat Brugge kampioen wordt zodat we een betere loting hebben voor de 3e voorronde CL.
Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

hopen dat club kampioen wordt, kan zomaar nog wel eens belangrijk zijn ivm loting als je de voorronde champions league in moet. anders krijgen we vrijwel zeker in een zware tegenstander
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Blijf het bizar vinden dat je na 34 wedstrijden 5 punten los kunt staan, en dan nog het kampioenschap mis kunt lopen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 15 mei 2022, 15:34 Blijf het bizar vinden dat je na 34 wedstrijden 5 punten los kunt staan, en dan nog het kampioenschap mis kunt lopen..
Ja bizar inderdaad. Union hoort gewoon de kampioen te zijn. Maar goed, ik neem aan dat alle clubs destijds met dit systeem akkoord waren. Blijf het een achterlijk systeem vinden. Paar spelers geblesseerd, geschorst of net even uit vorm in die laatste wedstrijden en doei kampioenschap.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Brugge heeft de laatste jaren en ook dit seizoen bizar veel geïnvesteerd voor een club van dat kaliber. Schreuder heeft het goed gedaan om alsnog kampioen te worden, zo eerlijk moet je zijn, maar de middelen waren wel een heel stuk meer dan de rest en Union heeft al het gehele seizoen gestunt behalve de laatste maand. Voor PSV geloof wel gunstiger m.b.t. de kansen in de voorrondes CL. Schreuder krijgt bij Ajax ook te maken met meer middelen dan de rest, maar toch relatief met een minder verschil, waarbij PSV als nummer 2 i.i.t. Union geen stuntploeg is die tweede is geworden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het is een vriendelijkere versie van de Amerikaanse play-offs, waar het echt alles of niks is. Het heeft wel wat en voor België eigenlijk ook beter dat er geen veredelde amateurclub in de Champions League komt. Zal ook voor EL nog wel gedoe geven om dat stadion, toch?
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als Anderlecht straks wint zou Union zelfs nog 3e kunnen worden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als ik het goed begrepen heb, heeft door de bekerwinst van AA Gent de groep 5 t/m 8 al die wedstrijden voor de niks gespeeld? Zo ja dan maakt dat die play-offs nog meer een gedrocht.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Massimo schreef: 15 mei 2022, 21:58 Als ik het goed begrepen heb, heeft door de bekerwinst van AA Gent de groep 5 t/m 8 al die wedstrijden voor de niks gespeeld? Zo ja dan maakt dat die play-offs nog meer een gedrocht.
Alleen omdat AA Gent ook die Europese play-offs (groep 5 t/m 8 ) heeft gewonnen. Zouden ze daar 2e eindigen, dan zou de winnaar van die groep nog tegen de nr 4 van de kampioensgroep spelen voor het laatste Europese ticket.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220410_97594673
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat een gedrocht van een competitie zeg.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

[mention]loginnaam[/mention] That makes sense. Dank
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Huh, wat doet hij in een Brugge shirt? Ik dacht dat poephoofd per sé weg wilde en dat alle grote clubs aan zijn voeten lagen?

https://www.vi.nl/nieuws/veelvraat-club ... verder-uit
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

België was toch nog niet heet genoeg blijkbaar. Aankomende week 35 graden. Zal hem goed doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zit momenteel in Tokyo vaak in de trein, en het viel me op dat er in elke wagon advertenties hangen van een voetbalclub. Nu dacht ik eerst dat het de lokale FC was, maar toen keek ik eens goed en blijkt het STVV te zijn. Ook al heb je een Japanse eigenaar, dat lijkt me toch echt geld in een bodemloze put gooien als je denkt fans aan te trekken voor zo'n laagvlieger in een oninteressante competitie..

https://ibb.co/vdvjT0L
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Club heeft na een aantal jaren CL waarschijnlijk meer in kas dan PSV, maar hoe zij omgaan met Club NXT, hun beloftenploeg, waar veel grote talenten die de afgelopen jaren voor veel succes en miljoenen hebben opgeleverd. Dat is wellicht ook wel interessant voor Jong PSV.

Een eigen scoutingcel echt gericht op het halen van jonge grote talenten die door kunnen stromen naar het eerste.

Waarom ik dit slim vind? Het runnen van een voetbal club als PSV is al een dagtaak, daar ook nog Jong PSV bij doen is een boel.
Dit geldt ook voor scouts het lijkt mij makkelijker om specifieker voor een bepaald team te scouten en je kunt ook niet bij alle jeugdwedstrijden en betaald voetbal wedstrijden aanwezig zijn.

Al met al, vond het wel een interessant artikel
https://www.hln.be/voetbal/hoe-club-bru ... um=twitter
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Voormalig KG schreef: 13 aug 2022, 08:59 Club heeft na een aantal jaren CL waarschijnlijk meer in kas dan PSV, maar hoe zij omgaan met Club NXT, hun beloftenploeg, waar veel grote talenten die de afgelopen jaren voor veel succes en miljoenen hebben opgeleverd. Dat is wellicht ook wel interessant voor Jong PSV.

Een eigen scoutingcel echt gericht op het halen van jonge grote talenten die door kunnen stromen naar het eerste.

Waarom ik dit slim vind? Het runnen van een voetbal club als PSV is al een dagtaak, daar ook nog Jong PSV bij doen is een boel.
Dit geldt ook voor scouts het lijkt mij makkelijker om specifieker voor een bepaald team te scouten en je kunt ook niet bij alle jeugdwedstrijden en betaald voetbal wedstrijden aanwezig zijn.

Al met al, vond het wel een interessant artikel
https://www.hln.be/voetbal/hoe-club-bru ... um=twitter
PSV heeft toch ook al een technisch manager voor de jeugd in de naam van Vennegoor? Daarnaast hebben we tal van jeugdscouts in dienst.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 13 aug 2022, 16:45PSV heeft toch ook al een technisch manager voor de jeugd in de naam van Vennegoor?
Of Hesselink? :wonder:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 13 aug 2022, 17:12
Standbeeld schreef: 13 aug 2022, 16:45PSV heeft toch ook al een technisch manager voor de jeugd in de naam van Vennegoor?
Of Hesselink? :wonder:
Goede vraag. Waarom niet gewoon beide namen gebruiken? Vennegoor of Hesselink. Dat lijkt me wel wat. :grin:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Zo zal 't vast ongeveer gelopen zijn ja :tear:

Ik stel me altijd voor dat dat dan zo'n ambtenaar van Napoleon was die die achternamen moest registreren. Had vast geen zin meer om te wachten op die lui die voor z'n neus stonden te twijfelen ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

België - Jupiler Pro League