Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 254 times
Been thanked: 99 times

Ajax II

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 okt 2019, 22:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef:
02 okt 2019, 22:48
Ik snap dat wel, dat is gewoon jaloezie, ik heb dat ook.
Dat wij zoiets al zo lang niet kunnen laten zien doet gewoon echt pijn.
Jij verwoordt in 2 zinnen wat ik eigenlijk bedoel, pijn is een wat groot woord. Ook deels de angst dat we wellicht helemaal niet meer kunnen aanhaken komende jaren, a la Bayern Dortmund

TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 496 times
Been thanked: 524 times

Bericht door TomPSV » 02 okt 2019, 22:51

Volgens mij hebben wij Sporting Lissabon verslagen en loopt het in de competitie uitstekend, dus geen idee waarom we met zweet in de billen naar de wedstrijd van morgen zouden moeten kijken. Maar kan aan mij liggen hoor.

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 108 times
Been thanked: 103 times

Bericht door trouwepsvfan » 02 okt 2019, 22:52

TomPSV schreef:
02 okt 2019, 22:51
Volgens mij hebben wij Sporting Lissabon verslagen en loopt het in de competitie uitstekend, dus geen idee waarom we met zweet in de billen naar de wedstrijd van morgen zouden moeten kijken. Maar kan aan mij liggen hoor.
Dat sluit niet uit dat we nog steeds jaloers zijn op het Europese succes van Ajax en daarom maar alles wegzetten als domme mazzel.

Heya Hallvar
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Heya Hallvar » 02 okt 2019, 22:52

Tja, het lijkt weer zo'n seizoen te worden, Effectiviteit is alles. Toch kan ik er met m'n hoofd niet bij dat je met een centrum Veltman en Blind overeind blijft in de CL.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 okt 2019, 22:53

Ik overdrijf het wat, maar heel ontspannen verlopen veel wedstrijden ook niet. Zit wel een stijgende lijn in en morgen winnen betekent ook een grote stap naar overwinteren en klimmen op coëfficiëntenlijst.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 22:55

Op weg naar nr 25 schreef:
Jij verwoordt in 2 zinnen wat ik eigenlijk bedoel, pijn is een wat groot woord. Ook deels de angst dat we wellicht helemaal niet meer kunnen aanhaken komende jaren, a la Bayern Dortmund
Als Dortmund-fan moet ik wel zeggen dat dat ook voor een groot deel aan Dortmund zelf heeft gelegen. In het tijdperk onder Klopp - toen ze nog wel mee konden - deden ze ook erg goeie aankopen. Dat is de laatste jaren wat minder. Je hebt uiteraard positieve uitschieters zoals Dembélé en nu Sancho, maar over het geheel gezien valt het tegen. Ook deze zomer leek het op papier weer erg goed, maar in praktijk matcht het gewoon niet zo: teveel lichtgewichten, zowel letterlijk als figuurlijk. Dan is het voor Bayern relatief makkelijk om voorsprong te blijven houden, al wordt het ook daar met het jaar minder.

Als het zo doorgaat, gaat PSV ook enorme bedragen vangen. Bergwijn, Malen, Ihattaren, Gakpo en al die anderen kunnen ons écht schatrijk maken. Aangezien Ajax geen wereldtoppers kan binnenhalen en het moet doen met ongeveer dezelfde vijver als wij, denk ik dat we ze wel bij gaan blijven. Ik denk dat vooral Feyenoord zich zorgen moet maken. Voor hen is de situatie pas echt uitzichtloos. Wij mogen best een beetje hoop hebben. Jij zegt dat ze bij Ajax 200 miljoen op het veld hebben staan, maar ik denk dat wij daar de komende tijd niet ver onder gaan zitten, áls we er al onder zitten.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 02 okt 2019, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
#InSchmidtWeTrust

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 02 okt 2019, 22:56

trouwepsvfan schreef:
02 okt 2019, 22:49
Jaloezie is ook logisch. Ajax wint gewoon met 0-3 van Valencia terwijl wij met veel moeite FC Haugesund opzij zetten.
Toch knap om heel selectief de slechtste wedstrijd die PSV dit seizoen heeft gespeeld, met een op dat moment niet ingespeeld team, te gebruiken. Puur om je eigen punt kracht proberen te zetten.

Mensen moeten stoppen met dat gefap op Ajax om daarbij meteen PSV af te zeiken. Ga anders gelijk lekker in een Ajax shirtje voor de tv zitten.
Laatst gewijzigd door Maikel_91 op 02 okt 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 02 okt 2019, 22:56

TomPSV schreef:
Als onze voorhoede effectief is hoeven we ons geen zorgen te maken.

Makaveli
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Makaveli » 02 okt 2019, 22:57

02 okt 2019, 22:48
Ik snap dat wel, dat is gewoon jaloezie, ik heb dat ook.
Dat wij zoiets al zo lang niet kunnen laten zien doet gewoon echt pijn.
Zij hebben het hiervoor ook al lang niet meer laten zien he, zijn gewoon golfbewegingen. Die afdaling komt echt wel weer, het is alleen nog een tijdje uitzitten voor het zo ver is. En die tijd duurt voor je gevoel altijd eeuwen. Zeker omdat een goed presterend ajax altijd leidt tot een ongekende media hype.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 okt 2019, 22:58

Wij zijn gemiddeld al ruim dertig seizoenen lang beter dan Ajax, tuurlijk man. Maar ook sporadisch succes van Ajax duurt gewoon altijd te lang ;)
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 02 okt 2019, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 okt 2019, 22:59

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 22:55
Als Dortmund-fan moet ik wel zeggen dat dat ook voor een groot deel aan Dortmund zelf heeft gelegen. In het tijdperk onder Klopp - toen ze nog wel mee konden - deden ze ook erg goeie aankopen. Dat is de laatste jaren wat minder. Je hebt uiteraard positieve uitschieters zoals Dembélé en nu Sancho, maar over het geheel gezien valt het tegen. Ook deze zomer leek het op papier weer erg goed, maar in praktijk matcht het gewoon niet zo: teveel lichtgewichten, zowel letterlijk als figuurlijk. Dan is het voor Bayern relatief makkelijk om voorsprong te blijven houden, al wordt het ook daar met het jaar minder.

Als het zo doorgaat, gaat PSV ook enorme bedragen vangen. Bergwijn, Malen, Ihattaren, Gakpo en al die anderen kunnen ons écht schatrijk maken. Aangezien Ajax geen wereldtoppers kan binnenhalen en het moet doen met ongeveer dezelfde vijver als wij, denk ik dat we ze wel bij gaan blijven. Ik denk dat vooral Feyenoord zich zorgen moet maken. Voor hen is de situatie pas echt uitzichtloos. Wij mogen best een beetje hoop hebben. Jij zegt dat ze bij Ajax 200 miljoen op het veld hebben staan, maar ik denk dat wij daar de komende tijd niet ver onder gaan zitten, áls we er al onder zitten.
100% mee eens, ik zeg ook nergens dat we dat niet kunnen. Maar we zijn gewoon minder ver vind ik, ik had echt gehoopt op een verbindende ervaren middenvelder bv, dat is wat ontbreekt maar in de Jong we trust. Nogmaals, als het niet zo overkomt excuses ik ben echt wel positief over de toekomst van onze club.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1447 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 02 okt 2019, 23:00

02 okt 2019, 22:58
Wij zijn gemiddeld al ruim dertig seizoenen lang beter dan Ajax, tuurlijk man. Maar ook sporadisch succes van Ajax duurt gewoon altijd te lang ;)
Precies
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 23:00

02 okt 2019, 22:59
100% mee eens, ik zeg ook nergens dat we dat niet kunnen. Maar we zijn gewoon minder ver vind ik, ik had echt gehoopt op een verbindende ervaren middenvelder bv, dat is wat ontbreekt maar in de Jong we trust. Nogmaals, als het niet zo overkomt excuses ik ben echt wel positief over de toekomst van onze club.
Ik vind ons ook iets minder ver dan Ajax, maar een schande is dat natuurlijk niet als je ziet hoeveel veranderingen er bij ons hebben plaatsgevonden. Wij moeten qua speelstijl helemaal opnieuw beginnen, met ook nog eens een flinke lading nieuwe spelers. Bij Ajax zijn de mutaties wat minder en kunnen ze voortbouwen op de basis van vorig jaar. Uiteindelijk zit er waarschijnlijk meer groeimogelijkheid in PSV. Als ik zie hoe Ihattaren en Malen zich nu al ontwikkelen, dan kan ik daar wel hoop uit putten.

Gelukkig weet ik uit onze gesprekken buiten PN om dat je echt wel het beste met PSV voorhebt, mochten mensen daar echt aan twijfelen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ykhim op 02 okt 2019, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#InSchmidtWeTrust

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2561 times
Been thanked: 505 times

Bericht door TylerDurdn » 02 okt 2019, 23:01

Als het vandaag 5-3 was geworden had niemand raar op gekeken. Hoe vaak Ajax goed weggekomen is, is op 5 vingers niet te tellen. Daar tegenover staat wel de kracht van Ajax om te scoren uit een halve kans en op de momenten dat het er toe doet.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 02 okt 2019, 23:03

Uitstekende keeper en heel effectief in de afronding. Dat is het succes van Ajax tot nu toe.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 okt 2019, 23:04

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 23:00
02 okt 2019, 22:59
Ik vind ons ook iets minder ver dan Ajax, maar een schande is dat natuurlijk niet als je ziet hoeveel veranderingen er bij ons hebben plaatsgevonden. Wij moeten qua speelstijl helemaal opnieuw beginnen, met ook nog eens een flinke lading nieuwe spelers. Bij Ajax zijn de mutaties wat minder en kunnen ze voortbouwen op de basis van vorig jaar. Uiteindelijk zit er waarschijnlijk meer groeimogelijkheid in PSV. Als ik zie hoe Ihattaren en Malen zich nu al ontwikkelen, dan kan ik daar wel hoop uit putten.

Gelukkig weet ik uit onze gesprekken buiten PN om dat je echt wel het beste met PSV voorhebt, mochten mensen daar echt aan twijfelen :mrgreen:
Gelukkig ;-) er zit nog heel veel rek in onze ploeg en trainer. Als we Europees wat potten kunnen breken kan je ook doorselecteren op ervaring en de minder bezette posities, dat beleid resulteert bij Ajax mu ook in succes. En unieke talenten als De Jong en de Ligt hebben wij nu ook

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Johann Vogel » 02 okt 2019, 23:05

Vandaag was Ajax lucky maar de goals waren prachtig. En zes uit twee in de CL, dat is toch een geweldige luxe voor een Nederlandse club. Jarenlang vroegen we een ons af wat Nederlandse clubs in de CL precies gingen doen. Ajax laat zien dat er zeker wel wat mogelijk is. Eeuwig zonde dat we zelf het zo hebben laten liggen tegen een matig clubje als Basel. Totaal onnodig.

Die zogenaamde angst voor Ajax vind ik erg zielig. Beetje een laffe instelling heb je dan. Volgens mij hebben we vorig weekend nog laten zien dat we ze kunnen hebben. Deze prestaties van Ajax zouden juist PSV moeten triggeren om ook in Europa eens wat te laten zien. Laten we hopen dat we dit seizoen in de EL ver komen en weer naam voor onszelf maken.

Persepolis
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 165 times
Been thanked: 177 times

Bericht door Persepolis » 02 okt 2019, 23:08

Maikel_91 schreef:
02 okt 2019, 22:56
trouwepsvfan schreef:
02 okt 2019, 22:49
Jaloezie is ook logisch. Ajax wint gewoon met 0-3 van Valencia terwijl wij met veel moeite FC Haugesund opzij zetten.
Toch knap om heel selectief de slechtste wedstrijd die PSV dit seizoen heeft gespeeld, met een op dat moment niet ingespeeld team, te gebruiken. Puur om je eigen punt kracht proberen te zetten.
Precies, zo kun je ook zeggen dat Ajax 3 onterechte penalties nodig had om PAOK uit te schakelen en het ook tegen APOEL knap lastig had. Dat soort wedstrijden zeggen toch niet zoveel joh. Onze Europese campagne in 2004-05 begon met een verliespartij tegen Rode Ster..

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 02 okt 2019, 23:19

trouwepsvfan schreef:
02 okt 2019, 22:52
Dat sluit niet uit dat we nog steeds jaloers zijn op het Europese succes van Ajax en daarom maar alles wegzetten als domme mazzel.
Natuurlijk zijn we jaloers, ongekend hun resultaten in de CL de laatste 2 seizoenen.

En natuurlijk is daar vooral kwaliteit voor nodig, maar je kunt niet ontkennen dat het ze ook flink mee heeft gezeten.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 02 okt 2019, 23:43

Jongens, ik ben er achter. Vergeet eventuele var voorkeuren, vergeet geluk hebben. Ajax heeft een punt in de Kosmos gevonden waardoor ze iedere situatie overleven. Hoe verklaar je een zwabberbal van vorig seizoen die er bij toeval invliegt, hoe verklaar je binnen no time een dik gemiste pingel tegen, en een bal op de paal tegen.

Kan niet anders...
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 232 times
Been thanked: 625 times

Bericht door RIO » 03 okt 2019, 02:28

Kutclub
Mo money, Mo honey

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 966 times
Been thanked: 1308 times

Bericht door ruuddevil » 03 okt 2019, 07:02

Heya Hallvar schreef:
02 okt 2019, 22:52
Tja, het lijkt weer zo'n seizoen te worden, Effectiviteit is alles. Toch kan ik er met m'n hoofd niet bij dat je met een centrum Veltman en Blind overeind blijft in de CL.
Exact, dat maakt het bizar. Het is wachten tot de flow eindigt, pijnlijk maar het is niet anders.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 03 okt 2019, 08:53

Het gaat nog wel voorbij. Het seizoen is net begonnen en ze hebben nou ook niet echt tegenstanders van formaat getroffen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 okt 2019, 09:01

Op de een of andere manier treffen ze ook altijd clubs die in 1 grote strijd verwikkeld zijn en ronduit kut doen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 232 times
Been thanked: 625 times

Bericht door RIO » 03 okt 2019, 09:35

Ja mazzel met de loting. Valencia en Lille vorig jaar zou moeilijk zijn. Chelsea ook minder dit jaar, wel een team met potentie.
Mo money, Mo honey

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2133 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door J.B. » 03 okt 2019, 10:04

Ardbeg schreef:
03 okt 2019, 08:53
Het gaat nog wel voorbij. Het seizoen is net begonnen en ze hebben nou ook niet echt tegenstanders van formaat getroffen.
Jawel. Wij. En dat was meteen ook puntverlies voor ze :mrgreen:
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Gesloten