Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als hij dat block niet zet wordt het schot geblockt denk ik. Was prima inderdaad. Wel iets wat ik verwacht van zo'n spits, dus geen extra kudo's of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Duidelijk waar de prioriteiten liggen!

https://www.nu.nl/voetbal/6163313/PSV-c ... -ajax.html
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Logisch ook he.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Waarom? Keihard ons best doen om tweede te worden in een Poule zodat we er in de tussenronde tegen een CL ploeg uitgeflikkerd worden en het niet erg vinden dat daardoor de kans groter wordt dat we 4 punten op Ajax achterkomen?

Ik zeg niet dat Ajax perse veel belangrijker is maar voor mij is Monaco zeker niet belangrijker. Gewoon hetzelfde niveau imo.

Als ik dit zo lees zie ik Schmidt zondag tegen Ajax ook zomaar met een aantal reserves starten ihkv ‘rust geven’
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nou ja de punten die je tegen Ajax kan verliezen kun je veel gemakkelijker goedmaken in die ellenlange competitie, daarom zou ik denken. Die tussenronde is bovendien meteen cashen (geen idee hoeveel eigenlijk)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Klopt, maar ik heb in die zin niet zo vaak PSV-trainers zien zeggen dat Europees belangrijker is dan de competitie. Zeker niet als het een competitie wedstrijd tegen je directe (en haast enige) concurrent betreft. Ik vind dat best opvallend en zoals ik ook zei voedt dit bij mij wel de angst(?) dat hij zondag wellicht niet eens in de sterkte 11 gaat spelen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wel goed lezen, hij zegt dat het "crucialer" is, en geeft daar een prima uitleg voor. Het resultaat tegen Monaco heeft grotere gevolgen dan die tegen Ajax, omdat het om veel minder wedstrijden gaat (6 vs 34). Volkomen logisch. Verder ben ik heel blij dat de focus nu op Monaco ligt, zo hoort het ook. Hij zegt nergens dat Europa belangrijker is dan de competitie, of wat dan ook over prioriteiten. De Europese prestaties zijn dit jaar echt van belang, dat is hier meerdere malen uitgelegd. Verder doen we ons best niet om 2e te worden, maar om 1e te worden. Monaco-thuis is simpelweg een must-win. Maar nogmaals, hij zegt werkelijk nergens dat EL belangrijker is dan de Eredivisie, dat is zijn hele punt niet.
Je kan ook over werkelijk álles wat hij zegt/doet gaan klagen hoor.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 20 okt 2021, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:31zoals ik ook zei voedt dit bij mij wel de angst(?) dat hij zondag wellicht niet eens in de sterkte 11 gaat spelen
Je hebt het over een trainer die zelfs PEC thuis met de sterkste 11 start he ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 20 okt 2021, 15:34
trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:31zoals ik ook zei voedt dit bij mij wel de angst(?) dat hij zondag wellicht niet eens in de sterkte 11 gaat spelen
Je hebt het over een trainer die zelfs PEC thuis met de sterkste 11 start he ;)
Toen hadden we niet net Monaco uit 60 uur geleden achter de rug.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:40 Toen hadden we niet net Monaco uit 60 uur geleden achter de rug.
Gelukkig is het thuis
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Verliezen we thuis tegen Monaco, kunnen we de 1e plek wel vergeten en zal ook de 2e plek lastig worden. Verliezen we tegen Ajax, hebben we een kater en staan we 4 punten achter, maar zijn er wel nog 24 wedstrijden te spelen. Winnen we tegen Monaco, maken we een goede kans om te overwinteren in de EL. Winnen we tegen Ajax, hebben we het heel goed gedaan maar nog helemaal niks gewonnen. Je móét gewoon een goede uitgangspositie hebben omdat je nog naar Monaco en San Sebastian moet. Dat is letterlijk het enige punt dat hij maakt. Wanneer beide competities even belangrijk zijn, is het wel duidelijk welke wedstrijd nu "crucialer" is. Hij legt het zelfs uit. Het wordt nu verkeerd begrepen en daaruit weer verkeerde conclusies getrokken.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 20 okt 2021, 15:48 Verliezen we thuis tegen Monaco, kunnen we de 1e plek wel vergeten en zal ook de 2e plek lastig worden. Verliezen we tegen Ajax, hebben we een kater en staan we 4 punten achter, maar zijn er wel nog 24 wedstrijden te spelen. Winnen we tegen Monaco, maken we een goede kans om te overwinteren in de EL. Winnen we tegen Ajax, hebben we het heel goed gedaan maar nog helemaal niks gewonnen. Je móét gewoon een goede uitgangspositie hebben omdat je nog naar Monaco en San Sebastian moet. Dat is letterlijk het enige punt dat hij maakt. Wanneer beide competities even belangrijk zijn, is het wel duidelijk welke wedstrijd nu "crucialer" is. Hij legt het zelfs uit. Het wordt nu verkeerd begrepen en daaruit weer verkeerde conclusies getrokken.
Maar zou jij het op basis daarvan begrijpen dat we donderdag in de sterkste opstelling spelen en zondag met een aantal reserves? Daar sloot ik mijn post ook mee af namelijk. Dit is voor mij een voorzetje voor een wisseltombola zondag.

Overigens staat het imo elk forumlid hier vrij om EL en Eredivisie op zijn eigen manier te waarderen. Voor mij is de competitie altijd nummer 1 prioriteit. EL is voor mij bijvangst, zeker omdat de 2e plek in de EL-poule niet ideaal is en je met de 3e plek een heel eind kan komen in de Conference League.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind dit een prima samenvatting van jouw huidige wijze van posten:
Persepolis schreef: 20 okt 2021, 15:34 Je kan ook over werkelijk álles wat hij zegt/doet gaan klagen hoor.
Geen idee waarom, maar jij lijkt echt in een bak azijn gevallen te zijn enkele weken geleden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:51
Persepolis schreef: 20 okt 2021, 15:48 Verliezen we thuis tegen Monaco, kunnen we de 1e plek wel vergeten en zal ook de 2e plek lastig worden. Verliezen we tegen Ajax, hebben we een kater en staan we 4 punten achter, maar zijn er wel nog 24 wedstrijden te spelen. Winnen we tegen Monaco, maken we een goede kans om te overwinteren in de EL. Winnen we tegen Ajax, hebben we het heel goed gedaan maar nog helemaal niks gewonnen. Je móét gewoon een goede uitgangspositie hebben omdat je nog naar Monaco en San Sebastian moet. Dat is letterlijk het enige punt dat hij maakt. Wanneer beide competities even belangrijk zijn, is het wel duidelijk welke wedstrijd nu "crucialer" is. Hij legt het zelfs uit. Het wordt nu verkeerd begrepen en daaruit weer verkeerde conclusies getrokken.
Maar zou jij het op basis daarvan begrijpen dat we donderdag in de sterkste opstelling spelen en zondag met een aantal reserves? Daar sloot ik mijn post ook mee af namelijk. Dit is voor mij een voorzetje voor een wisseltombola zondag.
Maar hoe weten wij dat hij dat wil gaan doen? Ik trek die conclusie niet hieruit in ieder geval. Maar laat ik het zo zeggen, ik zou het net zo onverantwoord vinden als hij morgen met allerlei reserves speelt. Als hij echt wilde wisselen had hij dat afgelopen zaterdag gedaan, was iedereen lekker fris voor deze 2 topwedstrijden. Het uitgangspunt is gewoon met de sterkste opstelling spelen, afhankelijk van fitheid. Als er spelers niet fit zijn voor zondag dan is dat jammer, maar ik geloof er niks van dat hij zich al voorgenomen heeft om in Amsterdam met een B-elftal aan te treden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

[mention]trouwepsvfan[/mention] je gaat nu een discussie uitlokken op basis van een hoop aannames van jouw kant. Schmidt benoemt iets overduidelijks en logisch, namelijk dat in de EL er nu zes wedstrijden zijn om door te gaan en in de Eredivisie er 34 wedstrijden zijn. Daarbij benoemt hij dat we eerst in de EL tegen Monaco spelen, waardoor de focus nu volledig daarop is en nog niet op de wedstrijd tegen Ajax.

Jij komt nu met aannames als dat ie spelers zou sparen tegen Ajax, terwijl de enige conclusie die je kunt maken is dat hij geen spelers spaart tegen Monaco. Als ie dat daadwerkelijk doet, kun je de discussie aangaan, maar nu?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Haha. Drie keer hetzelfde op verschillende manieren gezegd. Eens kijken of het overkomt. :P
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Schmidt zegt helemaal nergens dat hij tegen Ajax met andere spelers gaat spelen, hij zegt alleen (terecht) dat Monaco in deze fase van het seizoen een crucialere wedstrijd is dan Ajax. Daarnaast; na Ajax heb je een week geen wedstrijd, dus tegen Ajax hoeft hij niemand te sparen als het niet nodig is. Ik zou het ook stompzinnig vinden om tegen Monaco een Madueke of Gakpo rust te geven, stel dat je dan verliest staat het forum hier ook op zijn kop. Ja, er zitten maar twee dagen tussen dus je hebt het risico dat iemand een klein pijntje oploopt en twee dagen later niet helemaal fit is, maar dat is het risico op dit moment (helaas..)
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Typisch voorbeeld van de framing, dit gaat 100% zeker uitgelegd worden als downplayen van de prestatie van Ajax:
https://www.veronicainside.nl/interview ... -topniveau
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Waarom de fuck zitten we eigenlijk weer in deze situatie met te weinig rust tussen wedstrijden, iemand die dat snapt?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Eh ja, omdat we door Benfica zijn uitgeschakeld, terwijl we een uur lang tegen 10 man speelden en Zahavi een kans van een meter afstand miste.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:51

Overigens staat het imo elk forumlid hier vrij om EL en Eredivisie op zijn eigen manier te waarderen. Voor mij is de competitie altijd nummer 1 prioriteit. EL is voor mij bijvangst, zeker omdat de 2e plek in de EL-poule niet ideaal is en je met de 3e plek een heel eind kan komen in de Conference League.
Nog even hierop ingaan want je voegde het later toe:
Je zegt een paar posts hierboven nog dat het van hetzelfde niveau is qua belang, maar goed. Het is zeker zo dat iedereen mag vinden hoe die een bepaalde competitie waardeert, en ik denk er heel anders over dan jij inderdaad. Maar uiteindelijk gaat het erom dat PSV 2 doelstellingen heeft: kampioen worden en overwinteren in Europa. Voor PSV is EL dus zeker geen bijvangst, wat jij of welk forumlid of supporter dan ook mag vinden. En aangezien wij geen AZ of Feyenoord zijn is die Europese doelstelling ook van groot belang. Voor je doelstelling als club, zowel dit jaar als op de lange termijn (top 32 Europa), geld, imago en punten om straks in de (voorrondes van) CL/EL gunstigere lotingen te kunnen krijgen dan bv. dit jaar. Daarom is de wedstrijd van morgen, gelet op de rest van de groep en de komende wedstrijden, een absolute must-win. Dus crucialer.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 20 okt 2021, 16:07 Eh ja, omdat we door Benfica zijn uitgeschakeld, terwijl we een uur lang tegen 10 man speelden en Zahavi een kans van een meter afstand miste.
Ohhhhhh Benfica, hebben we daar ook tegen gespeeld ja? Gaaf man! :grin:

Maar waarom verschuift de KNVB die wedstrijd van Ajax dan niet ff (bijv. naar dat nieuwe tijdstip van zondagavond 23u45) zodat we aan de 72u rust kunnen komen?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 20 okt 2021, 16:18
trouwepsvfan schreef: 20 okt 2021, 15:51

Overigens staat het imo elk forumlid hier vrij om EL en Eredivisie op zijn eigen manier te waarderen. Voor mij is de competitie altijd nummer 1 prioriteit. EL is voor mij bijvangst, zeker omdat de 2e plek in de EL-poule niet ideaal is en je met de 3e plek een heel eind kan komen in de Conference League.
Nog even hierop ingaan want je voegde het later toe:
Je zegt een paar posts hierboven nog dat het van hetzelfde niveau is qua belang, maar goed. Het is zeker zo dat iedereen mag vinden hoe die een bepaalde competitie waardeert, en ik denk er heel anders over dan jij inderdaad. Maar uiteindelijk gaat het erom dat PSV 2 doelstellingen heeft: kampioen worden en overwinteren in Europa. Voor PSV is EL dus zeker geen bijvangst, wat jij of welk forumlid of supporter dan ook mag vinden. En aangezien wij geen AZ of Feyenoord zijn is die Europese doelstelling ook van groot belang. Voor je doelstelling als club, zowel dit jaar als op de lange termijn (top 32 Europa), geld, imago en punten om straks in de (voorrondes van) CL/EL gunstigere lotingen te kunnen krijgen dan bv. dit jaar. Daarom is de wedstrijd van morgen, gelet op de rest van de groep en de komende wedstrijden, een absolute must-win. Dus crucialer.
Overwinteren is voor PSV een must, dat hoor je mij ook niet ontkennen, maar dat kan dus ook via route Conference League. Laat ik het dan iets genuanceerder roepen: ver komen in de EL is voor mij wel ‘bijvangst’ in die zin dat die tussenronde gewoon heel risicovol is en ik opzich prima kan leven met het feit dat we wellicht wel ver komen in de Conference League.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 20 okt 2021, 15:58 @trouwepsvfan je gaat nu een discussie uitlokken op basis van een hoop aannames van jouw kant. Schmidt benoemt iets overduidelijks en logisch, namelijk dat in de EL er nu zes wedstrijden zijn om door te gaan en in de Eredivisie er 34 wedstrijden zijn. Daarbij benoemt hij dat we eerst in de EL tegen Monaco spelen, waardoor de focus nu volledig daarop is en nog niet op de wedstrijd tegen Ajax.

Jij komt nu met aannames als dat ie spelers zou sparen tegen Ajax, terwijl de enige conclusie die je kunt maken is dat hij geen spelers spaart tegen Monaco. Als ie dat daadwerkelijk doet, kun je de discussie aangaan, maar nu?
Volgens mij lees je weet niet. Ik zei namelijk ‘voedt bij mij de angst dat’

Ik weet niet of hij het gaat doen. Ik ben er alleen bang voor geworden.

En het boeit me dus echt vrij weinig of er de 1, 3 of 6 forummers met mij eens of oneens zijn. Als ik de uitspraken van Schmidt analyseer, in combinatie met zijn eerdere wisselbeleid (waarin hij ook in topwedstrijden zoals Feyenoord zijn beste 11 niet op het veld zet) ben ik gewoon best bang dat hij zondag tegen Ajax weer een hoop omgooit.

Kunnen jullie allemaal heel raar vinden. Prima.
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 20 okt 2021, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind het in ieder geval fijn dat Schmidt heeft gezien dat Dortmund vooral zo ongelooflijk slecht was en dat we niet met poep in de broek naar de Arena hoeven in tegenstelling tot de meeste in het Ajax topic gisteren. Als hij PSV zo laat spelen als Dortmund dan valt het hem aan te rekenen maar ik vertrouw erop dat hij heeft gezien waar het fout ging bij Dortmund en dat hij PSV voor kan bereiden op een betere afloop.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sociedad staat op 2 punten nu. PSV en Monaco 4. Uitgaande van een scenario dat Sturm Graz geen wedstrijd meer wint (en Sociedad over twee weken dus op 8 punten staat), is morgen wel degelijk cruciaal: je kan afstand nemen van Monaco en daardoor een prettige uitgangspositie in Monaco zelf creëren. Monaco moet dan vol voor de winst gaan om uitzicht te houden op de volgende ronde en daarmee gaan wij ruimtes krijgen. Haal je daar dan óók resultaat, dan is de afstand tot Monaco minstens drie punten en vecht je met Sociedad om de bovenste plek. Vijfde speelronde: PSV-Graz, Monaco-Sociedad. Dan kun je jezelf naar de volgende ronde spelen en met wat geluk zelfs de koppositie veiligstellen. In alle opzichten zou dat goud zijn. Je hebt het even hierboven over een tweede plek veroveren met alle moeite, maar Schmidt denkt toch echt heel anders. Die ziet in de wedstrijd van morgen een mogelijkheid om de kansen op groepswinst significant te vergroten, met alle voordelen van dien. Het is volgens die redenatie echt een hele belangrijke wedstrijd. Je kan ook vol inzetten op die wedstrijd tegen Ajax, maar zelfs met je sterkste en fitste elf is een zege verre van gegarandeerd en als gevolg daarvan zou je de wedstrijd van morgen laten lopen, en alleen omdat de Conference League ook wel leuk is. Dat het een minder niveau met minder prijzengeld en door eventueel succes zelfs méér belasting is: niet interessant blijkbaar.

Op deze manier gaat PSV geen kampioen worden, daarvoor is het voorin te pover. Maar Europese wedstrijden staan redelijk op zich en met ons voetbal kunnen we, zeker thuis, van alle EL-ploegen winnen. Soms heb je daar iets meer geluk bij nodig dan anders, maar ik zie dit PSV wel in staat om in die competitie hoge ogen te gooien. Dat is me momenteel meer waard dan krampachtig proberen een ontketend Ajax bij te houden, en op lange termijn levert het ons sowieso meer voordelen op: meer bonussen, meer coëfficiënten, meer aanzien en bovendien zou het prima gepaard moeten kunnen gaan met een top-2-klassering, wat op zeer korte termijn óók CL gaat opleveren.

Ik ben sowieso wat romantischer ingesteld in dat opzicht. Die wedstrijd tegen Sociedad vond ik de leukste in hele lange tijd. Dat waren echt twee gelijkwaardige teams met een aantal fantastische spelers die er vol voor gingen en waarbij het zelfs in de slotfase nog alle kanten op kon. Een heerlijke Europese avond, ondanks 2-2. Morgen komt met Monaco weer een vergelijkbare tegenstander. Het zijn veel leukere wedstrijden dan die we in de laatste groepsfase van de CL hadden. Dat werd in ons mooie stadion bijna te sneu om naar te kijken: Inter kwam 20x voor de goal, Tottenham speelde ons zelfs helemaal weg en kregen te weinig, en omdat Messi slechts twee ballen goed raakte en wij alles tegen het houtwerk schoten, werd het i.p.v. 5-1 een 1-2 nederlaag. Daar is geen zak aan.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt