Adil Ramzi

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja die Halilhodzic is ontslagen, dus Ziyech werd alweer door zijn maatjes bij VI naar het WK geschreven.

Maar Ramzi als bondscoach van Marokko zou wel mooi zijn. Kijken of ie Saibari dan ook meeneemt. En Mo natuurlijk :grin:
Laatst gewijzigd door Grasmat op 11 aug 2022, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ah, vanmiddag ontslagen lees ik inderdaad. Voor mijn gevoel wel altijd gedoe daar.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gaat voorlopig om assistent te zijn neem ik aan. Dan heeft hij ook niet zoveel verantwoordelijkheden. Denk dat het moeilijk is om bondscoach en Jong PSV trainer te zijn rond die periode.
Assistent kan prima zijn.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

@Heruone misschien een te grote vraag, maar ik hoor vaak veelbelovende dingen over Adil Ramzi als trainer. Is het voor jou mogelijk om eens een analyse te posten van welke tactische elementen Ramzi toevoegt en/of welke lijn we van hem kunnen zien in het spel van Jong?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Plus 1. Hoor over hem louter positieve dingen, maar mijn info is beperkt als allochtoon (=ver weg van Eindje en nooit (meer) op de Herdgang) en verstoken van… nou ja, erg veel
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 09 apr 2023, 11:49 @Heruone misschien een te grote vraag, maar ik hoor vaak veelbelovende dingen over Adil Ramzi als trainer. Is het voor jou mogelijk om eens een analyse te posten van welke tactische elementen Ramzi toevoegt en/of welke lijn we van hem kunnen zien in het spel van Jong?
Het zou prettig zijn als ESPN dan eens hele wedstrijden gaat uitzenden :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Heruone schreef: 09 apr 2023, 12:05
Thijs schreef: 09 apr 2023, 11:49 @Heruone misschien een te grote vraag, maar ik hoor vaak veelbelovende dingen over Adil Ramzi als trainer. Is het voor jou mogelijk om eens een analyse te posten van welke tactische elementen Ramzi toevoegt en/of welke lijn we van hem kunnen zien in het spel van Jong?
Het zou prettig zijn als ESPN dan eens hele wedstrijden gaat uitzenden :mrgreen:
Dan ga je maar mooi eens naar de Herdgang, jonguh! For all of us :mrgreen: Bovendien doet espn dat af en toe wèl (maar te weinig, ja, dat wel)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Komend seizoen doorschuiven als opvolger van Ruud.

Altijd al geroepen dat we weer eens voor een buitenlandse trainer moeten gaan.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 09 apr 2023, 12:05
Thijs schreef: 09 apr 2023, 11:49 @Heruone misschien een te grote vraag, maar ik hoor vaak veelbelovende dingen over Adil Ramzi als trainer. Is het voor jou mogelijk om eens een analyse te posten van welke tactische elementen Ramzi toevoegt en/of welke lijn we van hem kunnen zien in het spel van Jong?
Het zou prettig zijn als ESPN dan eens hele wedstrijden gaat uitzenden :mrgreen:
Dat klopt. Die wedstrijden zijn op 1 hand te tellen…
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Laten we aub die fout de komende 20 jaar niet meer maken. Overigens is 1 0 verliezen tegen Dordrecht al een prestatie opzich.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ajb geen Ramzi doorschuiven. Hebben we na Ruud en Mark dan helemaal niets geleerd? Daarnaast presteert hij ook nog eens zwaar ondermaats met één van de meest talentvolle groepen vd afgelopen jaren.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ittot schreef: 09 apr 2023, 13:30 Ajb geen Ramzi doorschuiven. Hebben we na Ruud en Mark dan helemaal niets geleerd? Daarnaast presteert hij ook nog eens zwaar ondermaats met één van de meest talentvolle groepen vd afgelopen jaren.
Hoezo wordt dat telkens onder dezelfde kam geschoren? Ramzi is toch totaal niet te vergelijken met Ruud of Bommel, tenzij @Heruone uiteindelijk met een analyse komt, die suggereert dat Ramzi dezelfde lijn brengt als Ruud.
We zeggen toch ook niet dat je geen ervaren coach aan moet stellen, omdat Stevens en Advocaat het niet zo goed deden?

Laten we trainers nu eens beoordelen op die aspecten, waar we iets over kunnen zeggen. Ervaring is vaak zo’n dooddoener, die helemaal niks zegt. Als Ramzi een goede trainer blijkt te zijn, is die mogelijk niet meer haalbaar als hij wat ervaring heeft opgedaan.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het zou sowieso een prima stap zijn, als je het in Ramzi ziet zitten als hoofdtrainer, om hem op termijn als assistent bij het 1e te gaan betrekken. Die formule hebben ze bij AZ laten zien en die werkt iig goed.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Thijs schreef: 09 apr 2023, 13:34
Ittot schreef: 09 apr 2023, 13:30 Ajb geen Ramzi doorschuiven. Hebben we na Ruud en Mark dan helemaal niets geleerd? Daarnaast presteert hij ook nog eens zwaar ondermaats met één van de meest talentvolle groepen vd afgelopen jaren.
Hoezo wordt dat telkens onder dezelfde kam geschoren? Ramzi is toch totaal niet te vergelijken met Ruud of Bommel, tenzij @Heruone uiteindelijk met een analyse komt, die suggereert dat Ramzi dezelfde lijn brengt als Ruud.
We zeggen toch ook niet dat je geen ervaren coach aan moet stellen, omdat Stevens en Advocaat het niet zo goed deden?

Laten we trainers nu eens beoordelen op die aspecten, waar we iets over kunnen zeggen. Ervaring is vaak zo’n dooddoener, die helemaal niks zegt. Als Ramzi een goede trainer blijkt te zijn, is die mogelijk niet meer haalbaar als hij wat ervaring heeft opgedaan.
Dat snap ik maar waarom zou Ramzi het wel beter doen? Waaruit blijkt dat dan?

Wat ik zie is een Jong PSV dat niet echt geweldig presteert (understatement) en bijvoorbeeld tegen Dordt wordt weggespeeld. Ik zie echt heel weinig aanwijzingen waarom het bij Ramzi ineens wel zou lukken. Je kunt ongeveer net zo goed random iemand vd straat plukken met dezelfde argumentatie, waarom zou het niet lukken?

Ik zeg overigens ook niet dat we per se een ervaren trainer moeten aanstellen, en al helemaal geen dino's. Maar laten we ajb wel ambitieus blijven. Een trainer van Jong PSV die met een behoorlijke lichting 13e staat lijkt me niet de oplossing. Net zoals Ruud dat niet was.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ittot schreef: 09 apr 2023, 13:42
Thijs schreef: 09 apr 2023, 13:34

Hoezo wordt dat telkens onder dezelfde kam geschoren? Ramzi is toch totaal niet te vergelijken met Ruud of Bommel, tenzij @Heruone uiteindelijk met een analyse komt, die suggereert dat Ramzi dezelfde lijn brengt als Ruud.
We zeggen toch ook niet dat je geen ervaren coach aan moet stellen, omdat Stevens en Advocaat het niet zo goed deden?

Laten we trainers nu eens beoordelen op die aspecten, waar we iets over kunnen zeggen. Ervaring is vaak zo’n dooddoener, die helemaal niks zegt. Als Ramzi een goede trainer blijkt te zijn, is die mogelijk niet meer haalbaar als hij wat ervaring heeft opgedaan.
Dat snap ik maar waarom zou Ramzi het wel beter doen? Waaruit blijkt dat dan?

Wat ik zie is een Jong PSV dat niet echt geweldig presteert (understatement) en bijvoorbeeld tegen Dordt wordt weggespeeld. Ik zie echt heel weinig aanwijzingen waarom het bij Ramzi ineens wel zou lukken. Je kunt ongeveer net zo goed random iemand vd straat plukken met dezelfde argumentatie, waarom zou het niet lukken?

Ik zeg overigens ook niet dat we per se een ervaren trainer moeten aanstellen, en al helemaal geen dino's. Maar laten we ajb wel ambitieus blijven. Een trainer van Jong PSV die met een behoorlijke lichting 13e staat lijkt me niet de oplossing. Net zoals Ruud dat niet was.
Die lichting bij Jong PSV is erg veel gewisseld in dit seizoen. Daarnaast zijn jonge spelers altijd wisselvallig. Ik wil sowieso niet zeggen dat Ramzi de nieuwe coach moet worden, want ik heb daar te weinig zicht op. Ik zou hem echter niet per definitie uitsluiten, omdat hij ervaring zou missen. Ik denk dat als je Ramzi uit wil sluiten, je daarvoor argumenten moet hebben op basis van wat hij in de jeugd en nu als hoofdtrainer van Jong laat zien, niet omdat Ruud en Bommel niet succesvol zijn geweest. Dat vind ik een ridicuul argument.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is ook gewoon onzin om te zeggen dat hij bij Jong PSV niet functioneert, en al helemaal niet 'zwaar ondermaats'. Europees een aantal PL clubs compleet weggespeeld, de hoogst geklasseerde Jong ploeg en met 41 punten ook op weg naar het hoogste aantal sinds 2019. En dat met een elftal wat zeker voor PSV begrippen behoorlijk jong is en waar spelers beter worden. Het is vooral lekker schreeuwen en totaal niet kijken naar de context van jong-teams.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

nilssonH schreef: 09 apr 2023, 13:58 Het is ook gewoon onzin om te zeggen dat hij bij Jong PSV niet functioneert en, en al helemaal niet 'zwaar ondermaats'. Europees een aantal PL club compleet weggespeeld, de hoogst geklasseerde Jong ploeg en met 41 punten ook op weg naar het hoogste aantal sinds 2019. En dat met een elftal wat zeker voor PSV begrippen behoorlijk jong is en waar spelers beter worden. Het is vooral lekker schreeuwen en totaal niet kijken naar de context van jong-teams.
Zwaar ondermaats

https://www.vi.nl/nieuws/jong-PSV-zet-i ... zoen-voort
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Een assistent hoofdtrainer maken brengt weer andere risico's met zich mee. Als assistent ben je meer 1 van de spelers, als hoofdtrainer koppel je dat grotendeels los omdat je nou eenmaal harde keuzes moet maken. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar zou niet mijn voorkeur hebben. Als de hoofdtrainer faalt... Dan faal je eigenlijk als hele technische staf.

Zie dan liever dat je samen afspreekt van, joh ga eerst ff 1-3 seizoenen naar een leuke ED club, bewijs je als baas op het hoogste niveau en weet dat de deur altijd half open staat bij PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het zou niet uit moeten maken hoe goed of hoe slecht hij het doet. We zijn een topclub, of zouden een topclub moeten zijn, geen instelling voor beginnend trainers om eens te kijken of ze de job op het hoogste niveau mogelijk aankunnen. Eerst maar eens vlieguren maken bij een wat kleinere club in de Eredivisie, zelfs als dat betekent dat een potentieel goede trainer bij ons de deur uit loopt, al dan niet tijdelijk. Zolang je dat samen in goed overleg doet, dan staat de deur ook altijd open voor een terugkeer mocht die tijd rijp zijn, zoals Juancho hierboven al aangeeft.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja precies! Dat hebben we met Ten Hag en Pascal Jansen ook gedaan. Werkt prima....
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Oplossing: talentvolle trainers uit de jeugd langdurig vastleggen en vervolgens verhuren. ;)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 09 apr 2023, 14:53 Een assistent hoofdtrainer maken brengt weer andere risico's met zich mee. Als assistent ben je meer 1 van de spelers, als hoofdtrainer koppel je dat grotendeels los omdat je nou eenmaal harde keuzes moet maken. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar zou niet mijn voorkeur hebben. Als de hoofdtrainer faalt... Dan faal je eigenlijk als hele technische staf.

Zie dan liever dat je samen afspreekt van, joh ga eerst ff 1-3 seizoenen naar een leuke ED club, bewijs je als baas op het hoogste niveau en weet dat de deur altijd half open staat bij PSV.
Dit dus. Net zoals Ruud 2-3 jaar bij een Heerenveen had moeten zitten.

Als assistent krijg je veel mee, maar ben je geen eind verantwoordelijke, en dat is heel wat anders dan als tweede man mee te hobbelen. Nu is Ramzi dat wel bij Jong PSV, maar daar ligt amper druk op presteren; de nadruk ligt terecht op ontwikkeling.

Ik heb meer vertrouwen in Ramzi dan in Ruud, maar ook voor Ramzi geldt: laat het maar eens zien 2-3 seizoenen bij een middenmoot eredivisie club. Laat een stijgende lijn zien over een langere periode. Laat zien hoe je met druk om gaat als eindverantwoordelijke. Net zoals Ruud dat had moeten laten zien.

dan nog heb je nul garantie, maar wel een beter inzicht in de kwaliteiten van een coach. Bij Ruud dook PSV in het diepe zonder te weten of hij het aan kon. Zelfs Ruud zelf wist dat niet, go figure
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Denk ook dat de tussenstap essentieel is. En eens buiten de keuken kijken, de Heerenveens, Utrechts etc. van deze wereld. Even niet in de beschermende omgeving van de Herdgang. En met liefst voldoende uitdaging om ècht te presteren op dat niveau
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 09 apr 2023, 19:30
Juancho schreef: 09 apr 2023, 14:53 Een assistent hoofdtrainer maken brengt weer andere risico's met zich mee. Als assistent ben je meer 1 van de spelers, als hoofdtrainer koppel je dat grotendeels los omdat je nou eenmaal harde keuzes moet maken. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar zou niet mijn voorkeur hebben. Als de hoofdtrainer faalt... Dan faal je eigenlijk als hele technische staf.

Zie dan liever dat je samen afspreekt van, joh ga eerst ff 1-3 seizoenen naar een leuke ED club, bewijs je als baas op het hoogste niveau en weet dat de deur altijd half open staat bij PSV.
Dit dus. Net zoals Ruud 2-3 jaar bij een Heerenveen had moeten zitten.

Als assistent krijg je veel mee, maar ben je geen eind verantwoordelijke, en dat is heel wat anders dan als tweede man mee te hobbelen. Nu is Ramzi dat wel bij Jong PSV, maar daar ligt amper druk op presteren; de nadruk ligt terecht op ontwikkeling.

Ik heb meer vertrouwen in Ramzi dan in Ruud, maar ook voor Ramzi geldt: laat het maar eens zien 2-3 seizoenen bij een middenmoot eredivisie club. Laat een stijgende lijn zien over een langere periode. Laat zien hoe je met druk om gaat als eindverantwoordelijke. Net zoals Ruud dat had moeten laten zien.

dan nog heb je nul garantie, maar wel een beter inzicht in de kwaliteiten van een coach. Bij Ruud dook PSV in het diepe zonder te weten of hij het aan kon. Zelfs Ruud zelf wist dat niet, go figure
Op basis waarvan heb je meer vertrouwen in Ramzi dan in Ruud?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 09 apr 2023, 21:09
Menno1 schreef: 09 apr 2023, 19:30

Dit dus. Net zoals Ruud 2-3 jaar bij een Heerenveen had moeten zitten.

Als assistent krijg je veel mee, maar ben je geen eind verantwoordelijke, en dat is heel wat anders dan als tweede man mee te hobbelen. Nu is Ramzi dat wel bij Jong PSV, maar daar ligt amper druk op presteren; de nadruk ligt terecht op ontwikkeling.

Ik heb meer vertrouwen in Ramzi dan in Ruud, maar ook voor Ramzi geldt: laat het maar eens zien 2-3 seizoenen bij een middenmoot eredivisie club. Laat een stijgende lijn zien over een langere periode. Laat zien hoe je met druk om gaat als eindverantwoordelijke. Net zoals Ruud dat had moeten laten zien.

dan nog heb je nul garantie, maar wel een beter inzicht in de kwaliteiten van een coach. Bij Ruud dook PSV in het diepe zonder te weten of hij het aan kon. Zelfs Ruud zelf wist dat niet, go figure
Op basis waarvan heb je meer vertrouwen in Ramzi dan in Ruud?
Omdat ik nul vertrouwen in Ruud heb; ik zou zelfs bijna nog liever de Shoving voor de groep zetten op dit moment. Valt er in ieder geval nog wat te lachen.

In Ruud zijn voetbal zie ik nul ontwikkeling, nul progressie, nog steeds geen patronen en nog steeds is het los zand.

Ramzi, van wat ik heb begrepen, is tactisch een stuk sterker, maar goed, het blijft een low bar als je dat vergelijkt met Ruud. En van wat ik links en rechts hoor, zijn ze over Ramzi erg tevreden. Nou kan je zeggen: dat hoorde we over Ruud ook, maar dat is helemaal niet waar. Alleen Ome Toon en later Marcel hoorde ik echt positief over Ruud praten, maar verder heb ik nooit iemand gehoord die in Ruud een geweldige trainer zag.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het 2 a 3 jaar uitlenen bij een club aan Heerenveen vind ik juist zo'n domme zet om meerdere redenen:

1. Je zet je trainer feitelijk uit zijn contract bij jou eigen organisatie. Daarmee heb je weinig tot geen zeggenschap meer over hem. Doet Ramzi het volgend jaar uitstekend en klopt AZ ineens aan, dan is hij definitief weg.
2. Je hebt geen zicht meer op de trainer en de ontwikkeling daarvan. Op tactisch gebied kan je dat beoordelen, maar er zijn nog zoveel meer zaken die een rol spelen. Het motiveren, een groepsdynamiek onder controle houden, psychologische aspecten, etc.
3. Je brengt een trainer naar een klimaat waarin hij wellicht niet bij de meest stabielste club gaat werken. Een club als Heerenveen heeft seizoenen waarin het 12e a 13e staat, maar ook seizoenen waarin het 7e wordt. Selecties kunnen daar enorm uiteenlopen. Dat is een hele interessante leeromgeving uiteraard, maar ik denk dat die omgeving niet bepaald makkelijk is.

Ik ben zelf van mening dat je Ramzi het beste binnen je organisatie kan houden, mits je overtuigd van hem bent en van mening bent dat zijn speelstijl en spelopvattingen passen binnen de ideeën en visie die men intern heeft. Een a twee jaar JPSV is daarin een hele mooie leerschool om kennis te maken met een hoger niveau waarin hij met een mindere selectie moet werken en waarin hij jonge spelers moet beter maken en moet helpen de laatste stap te zetten in hun ontwikkeling richting het 1e toe. Tactisch wordt het allemaal weer van een stuk hoger en sneller niveau en dat zijn mooie uitdagingen. Vervolgens ben ik van mening dat je zo iemand bij PSV 1 wilt betrekken in de vorm als assistent. Als assistent ben je een verlengstuk van de trainer, maar de rol is wel meer divers dan hierboven beschreven. Je bent geen eindverantwoordelijke, maar je zal wel samen met de technische staf analyses doen over tegenstanders, sparren over tactische zaken, trainingen leiden en spelers beter te maken, etc. Dat is nmi een mooie eindstap om te kunnen ruiken aan het hoofdtrainerschap van PSV 1, waarbij je bovendien dagelijks bezig bent en nadenkt over het implementeren van een spelvisie en ideeën.

Slot en Jansen zijn beide als assistent betrokken geweest bij V.d. Brom en Jansen later bij Slot zelf. Zij hebben alle twee een hele grote zeggenschap gehad in die AZ visie en het implementeren daarvan en zijn daarmee dagelijks bezig geweest vanuit de rol die de technische staf heeft. Doordat de ander vervolgens het stokje overneemt, blijft die visie en opvattingen succesvol gewaarborgd. RB Salzburg hanteert ook een dergelijk model, waarbij vaak bijv. de O19 trainer of iemand binnen het RB concern doorgeschoven wordt.

Ik zie te weinig wedstrijden van JPSV (het zou fijn zijn als ESPN die wat meer zou uitzenden) om conclusies te kunnen trekken over hoe JPSV tactisch het nou precies allemaal doet, maar ik vind op basis van puur de punten en de selectie niet dat JPSV het onaardig doet. Men heeft een talentvolle selectie, maar het zijn wel allemaal piepjonge spelertjes. Vorig seizoen had men bijv. Ledezma/Romero soms, Saibari, Oppegard, Vos, Markelo, Kjolo, Bakayoko en Antonisse. Dat zijn niet allemaal geweldige spelers, maar het overgrote deel zijn wel niveau ED spelers of hebben iig dit seizoen al serieuze minuten in de ED gemaakt. Dat soort namen zijn dit seizoen minder aan bod gekomen bij JPSV en men heeft behoorlijk wat spelers o.a. uit de O18 die doorstromen en minuten maken. Met 1.28 punt per wedstrijd doet men het iig beter dan vorig seizoen 1.16 punt per wedstrijd. Last but not least vind ik ook dat een behoorlijk aantal spelers zich iig over het seizoen wel individueel heeft ontwikkeld op basis van de beelden uit de samenvattingen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Adil Ramzi