Beste mensen,
Het is NIET toegestaan om reacties te plaatsen in de BREAKING NEWS- en geruchtentopic. Plaats je een gerucht en is de tekst niet in het Nederlands of Engels? Geef er dan een vertaling bij. Zonder vertaling wordt het bericht gewist.

Adil Ramzi

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heruone schreef: 18 apr 2023, 14:28
Thijs schreef: 17 apr 2023, 20:03

Ik verwacht een uitgebreide analyse na de wedstrijd…
Een kort twitter draadje.

Het komische is dat JPSV dus geheel anders speelt dan PSV 1 :mrgreen: Ik vraag me echt af hoe men daar intern naar toe kijkt.
Dank hiervoor. Duidelijk inderdaad dat ze een soort overload in het middenveld proberen te krijgen met Comenencia en Van Duiven waardoor m.n. Saibari juist ruimte krijgt voor aanvallende loopacties.
Ik krijg wel een beetje Sadilek, Rosario vibes bij jou met Comenencia. Heel fijn dat je dit zo deed, maar die eerste gast die onder jouw post reageert laat in elk geval zien er helemaal niks van te snappen wat je zegt, dus alleen dat al zal je moeite waard zijn, toch?

Dat Jong heel anders speelt dan 1 is toch niet helemaal zo? Met de rechtsback (Teze tov Comenencia) wordt een soortgelijk idee beoogt al komt Comenencia meer naar het middenveld, terwijl Teze meestal meer achterin blijft hangen. Punt naar achteren zegt me niet per se veel, omdat ik Saibari vaak wel loopacties vond maken, die ook passen bij een 10. Van Duiven tov Luuk is wel heel anders, al heeft Luuk fases gehad dat hij zich terug liet zakken, maar daar liggen zijn kwaliteiten niet. Bij Van Duiven twijfel ik daar overigens ook over, al snap ik het wel, omdat hij als komende spits ook verl potentie heeft, maar ik denk als diepgaande spits mogelijk nog meer.
Wel is het duidelijk (N=1 JPSV wedstrijd) dat Ramzi gisteren duidelijk andere nuances kiest daarmee dan Ruud, maar of dit stelselmatig zo is, kan ik nu in elk geval nog niet concluderen.
  • Citaat
  • <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

Heruone
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 18 apr 2023, 20:14
    Heruone schreef: 18 apr 2023, 14:28

Een kort twitter draadje.

Het komische is dat JPSV dus geheel anders speelt dan PSV 1 :mrgreen: Ik vraag me echt af hoe men daar intern naar toe kijkt.
    Heel fijn dat je dit zo deed, maar die eerste gast die onder jouw post reageert laat in elk geval zien er helemaal niks van te snappen wat je zegt, dus alleen dat al zal je moeite waard zijn, toch?
    Je moet op Twitter niet iedereen serieus nemen in je mentions. Sommige mensen lopen oprecht alleen maar te zeiken en te zaniken om alles waarop dat kan. Een snelle scroll over die gast zijn profiel en je ziet dat hij het type is die onder elk bericht van Elfrink "Ruud oprotten" typt. Tja :mrgreen:
    Dat Jong heel anders speelt dan 1 is toch niet helemaal zo? Met de rechtsback (Teze tov Comenencia) wordt een soortgelijk idee beoogt al komt Comenencia meer naar het middenveld, terwijl Teze meestal meer achterin blijft hangen. Punt naar achteren zegt me niet per se veel, omdat ik Saibari vaak wel loopacties vond maken, die ook passen bij een 10. Van Duiven tov Luuk is wel heel anders, al heeft Luuk fases gehad dat hij zich terug liet zakken, maar daar liggen zijn kwaliteiten niet. Bij Van Duiven twijfel ik daar overigens ook over, al snap ik het wel, omdat hij als komende spits ook verl potentie heeft, maar ik denk als diepgaande spits mogelijk nog meer.
    Ze hebben beide intentie om via balbezit en positiespel tot kansen te komen. En daar eindigen de raakvlakken. PSV 1 speelt bijv. heel rigide en statisch. Luuk staat altijd in de spits, Silva staat altijd als 2e spits (als hij LB speelt), Teze staat altijd vast in dezelfde zone. Bij JPSV zie je juist behoorlijk veel rotaties. Babadi komt regelmatig in het middenveld, Comenencia speelt soms ook als hoge back, maar ook regelmatig in het middenveld. Van Duiven roteert veel meer vanuit de spitspositie. Colyn en Saibari maakten veel diepteloopacties en bewogen veel zonder bal. Dat zie je bijv. de middenvelders bij PSV 1 niet doen.

Bij JPSV verloopt de opbouw duidelijk via de verdedigers en wordt er gezocht naar overloads en een vrije man in de as. PSV 1 is vooral gefocust op wingplay waarbij gezocht wordt naar mogelijkheden tot individuele acties van de buitenspeler. Ook de veldbezetting is daarom wel echt anders (bijv. Comenencia die heel duidelijk in de as komt te spelen als extra middenvelder). Bij PSV 1 zie je dat middenvelders zich steeds laten uitzakken om de bal te halen. Bij JPSV gebeurde dit heel weinig en verliep de opbouw steeds via Seelt en Leysen. Die twee dribbelde ook regelmatig in, daar waar bij PSV de CV"s ook statischer gepositioneerd staan.

Restverdediging wordt daarnaast heel anders georganiseerd tijdens het positiespel. Bij PSV 1 zijn het altijd steevast de zelfde 5 mensen achter de bal. In de opbouw houdt PSV ook steeds 5 mensen achter de bal. Bij JPSV zie je juist dat de organisatie daarvan wat meer variabel is en dat er tijdens de opbouw daarin wat meer risico genomen wordt. Zodra de bal wat hoger op het veld komt of naar de zijkanten, kantelen bepaalde spelers mee en/of positioneren bepaalde spelers aan de contrakant om de organisatie achter de bal te waarborgen.

Er zijn zover ik zag echt wel grote verschillen hoor tussen JPSV en PSV. En ik was overigens zelf niet eens de enigste die het opmerkte en/of opmerkelijk vond.
  • Citaat
  • Freelance analist - Voetbal International PRO | 19.13 Podcast
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

https://nos.nl/l/2472262

Goed interview. Mooi het lijntje met Ruud en de ideeën over doorstroom vanuit de jeugd, maar ok het realisme over onze toptalenten.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

We moeten er alleen voor waken dat het niveau wel echt hoog genoeg blijft. Ik denk dat Ramzi dat streven van eigen jeugd deelt met Ruud. Aan het begin van dit seizoen begon Ruud met Obispo, Teze centraal en Saibari rechtsvoor. Dat is imo niet juist gebleken. Nu spelen we met drie anderen die niet uit de jeugd komen.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    6

Je kunt ook doorslaan. 80% procent van de selectie eigen jeugd, 5 á 6 jeugdspelers in de basis.

Een nobel streven, maar laten we realistisch blijven. Momenteel schurkt er maar liefst één jeugdspeler tegen de basis aan en that's it.
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Madueke schreef: 21 apr 2023, 18:40 Je kunt ook doorslaan. 80% procent van de selectie eigen jeugd, 5 á 6 jeugdspelers in de basis.

Een nobel streven, maar laten we realistisch blijven. Momenteel schurkt er maar liefst één jeugdspeler tegen de basis aan en that's it.
    Met 1 a 2 per jaar kun je binnen 4 jaar makkelijk aan de 5 a 6 zitten.
    Mauro, Madueke, Gakpo, Obispo, Teze, van Aanholt. Zover zaten we er dit jaar niet van af.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

In een video kort verpakte analyse van de opbouw onder JPSV bij Ramzi. De weg is nog (extreem) lang, maar ik vind hem zoals eerder al vermeld zeker een trainer om in de gaten te houden.

En nogmaals ook hier te benoemen: het contrast tussen de jeugdzijde/JPSV en PSV 1 kan eigenlijk niet heel veel groter. En dat is best kwalijk. Hopelijk kunnen Stewart en Faber daar meer samenhang in creëren. Hoe kan je namelijk talentontplooiing maximaal bevorderen als er in elk team wat anders van hun gevraagd wordt?
  • Citaat
  • Freelance analist - Voetbal International PRO | 19.13 Podcast
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    DonyellMalen
    Legende
    4

Wil de eerste Marokkaanse hoofdtrainer in de Eredivisie worden en is ook Ihattaren nog niet vergeten:

https://www.trouw.nl/sport/adil-ramzi-w ... ~b1795b6a/
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ik kan het niet lezen, maar in het stukje wat wel leesbaar is staat al: als ik bij een andere club zit ga ik hem bellen.

Dan ben je van mij eigenlijk al af.... :mrgreen: Daar gaat onze droomopvolger van Ruudje :opzijnkop: :huil:
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Juancho schreef: 07 mei 2023, 15:36 Ik kan het niet lezen, maar in het stukje wat wel leesbaar is staat al: als ik bij een andere club zit ga ik hem bellen.

Dan ben je van mij eigenlijk al af.... :mrgreen: Daar gaat onze droomopvolger van Ruudje :opzijnkop: :huil:
    Iets meer nuance: Stel er komt binnenkort een eredivisieclub. Zegt u dan: ik ga het met Ihattaren opnieuw proberen?
    “Ja. En dan durf ik gerust op te schrijven: ik garandeer jullie dat het slaagt. Als Mo het zelf ook wil. Dat weet ik niet. Maar ik ken zijn achtergrond en weet hoe ik hem moet aanpakken.”

Verder vind ik het interview wel heel erg gericht op de Marokkaanse achtergrond en voetbalinhoudelijk niet veel voorstellen. Zonde. Nu krijg je een beetje een beeld van Adil Ramzi als Marokkaanse redderfiguur in plaats van een reëel beeld van de trainer.
  • Citaat
  • Jwoeloe
    Moderator
    7

Awards:

Zou niet de 1e trainer zijn die zich verkijkt op het begeleiden van Mo, denkende z'n carrière te kunnen redden.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Thijs schreef: 07 mei 2023, 17:13
    Juancho schreef: 07 mei 2023, 15:36 Ik kan het niet lezen, maar in het stukje wat wel leesbaar is staat al: als ik bij een andere club zit ga ik hem bellen.

Iets meer nuance: Stel er komt binnenkort een eredivisieclub. Zegt u dan: ik ga het met Ihattaren opnieuw proberen?
    “Ja. En dan durf ik gerust op te schrijven: ik garandeer jullie dat het slaagt. Als Mo het zelf ook wil. Dat weet ik niet. Maar ik ken zijn achtergrond en weet hoe ik hem moet aanpakken.”

Verder vind ik het interview wel heel erg gericht op de Marokkaanse achtergrond en voetbalinhoudelijk niet veel voorstellen. Zonde. Nu krijg je een beetje een beeld van Adil Ramzi als Marokkaanse redderfiguur in plaats van een reëel beeld van de trainer.
    Juist niet genuanceerder dus. Weer zo'n pipo die denkt wel even van Mo een topvoetballer te maken. Lachwekkend. Verder met je laatste zin eens. Nee, Adil laat zich hier eigenlijk heel slecht zien.
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    loginnaam
    Internationale topspeler
    5

Juancho schreef: 07 mei 2023, 17:32

Juist niet genuanceerder dus. Weer zo'n pipo die denkt wel even van Mo een topvoetballer te maken. Lachwekkend. Verder met je laatste zin eens. Nee, Adil laat zich hier eigenlijk heel slecht zien.
    Verschil met een hoop anderen is dat Adil al eerder met hem heeft gewerkt en hem dus ook kent, ipv al die wannabe reddingsboeien die zoiets vanaf een afstandje roepen.
  • Citaat
  • trouwepsvfan

Beetje raar om hem af te rekenen op het feit dat hij niet een of andere geweldige voetbalvisie ten toon spreidt terwijl dat volgens mij helemaal niet de insteek was van dit interview. Trouw was ook bezig met een serie over diversiteit in de sportwereld dus daar zal dit ongetwijfeld onderdeel van zijn.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Juancho schreef: 07 mei 2023, 17:32

• Citaat
    Trixm
    Vedette
    7

Awards:

Mensen hebben zo snel een ongenuanceerde mening klaar liggen, bijzonder.
  • Citaat
  • Til is underrated.
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Als je nu nog tijd in Mo wil steken dan ben je niet goed snik. Totaal ongeschikt derhalve, en dan hebben we het niet eens over de beroerde resultaten.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Vond het een prima interview eigenlijk. Nee, ging niet over voetbal en tactiek, maar dat waren de vragen ook niet. Beetje raar om te verwachten dat hij "wat gaat er mis met Marokkaanse voetballers" beantwoordt met "nou, ik hou ervan om hoog druk te zetten en met overlappende backs de tegenstander pijn te doen op de vleugels" o.i.d., maar misschien ligt dat aan mij.
    Verder over Ihattaren, tja, ik vind het ook een inschattingsfout. Misschien overschat hij zichzelf en/of Ihattaren obv hoe laatstgenoemde destijds was. Maar gelukkig getuigt het van een geweldig inschattingsvermogen om een trainer enkel op basis daarvan als ongeschikt te beoordelen 😉
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Persepolis schreef: 07 mei 2023, 22:22 Vond het een prima interview eigenlijk. Nee, ging niet over voetbal en tactiek, maar dat waren de vragen ook niet. Beetje raar om te verwachten dat hij "wat gaat er mis met Marokkaanse voetballers" beantwoordt met "nou, ik hou ervan om hoog druk te zetten en met overlappende backs de tegenstander pijn te doen op de vleugels" o.i.d., maar misschien ligt dat aan mij.
    Verder over Ihattaren, tja, ik vind het ook een inschattingsfout. Misschien overschat hij zichzelf en/of Ihattaren obv hoe laatstgenoemde destijds was. Maar gelukkig getuigt het van een geweldig inschattingsvermogen om een trainer enkel op basis daarvan als ongeschikt te beoordelen 😉
    Ik vond dat ook de beperking van het interview. Erg jammer dat hij zo’n vragen krijgt, die allemaal alleen maar gericht zijn op het Marokkaans zijn ipv ook op zijn talent als trainer. Uiteraard wel prima dat hij enige aandacht krijgt, maar ik kijk uit naar een meer inhoudelijk interview.
  • Citaat
  • JChovanec
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak D

Niet zo een bijster intelligente "open" sollicitatie van Adil.
    Het rommelt binnen de club en dan een opmerking plaatsen waarom wel van Bommel en Ruud de kans geven en mij niet.
    Hou dat dan op dit moment intern als je de wens hebt, voor je het weet wordt er weer iets gecreëerd in de trant van " de Marokkaanse trainer krijgt geen kans". Hij moet toch ook snappen dat rust binnen de club nugewenst is, en een ervaren trainer nodig is.
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Hij geeft de twee voornaamste redenen waarom niet zelf al lijkt me.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    DonyellMalen
    Legende
    4

Ramzi in gesprek met Rabat:

• Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Misschien wel de juiste club voor Mo om het dan weer een keer te proberen. Ramzi zou hem bellen als hij bij een nieuwe club zou zitten.
  • Citaat
    alu.w
    Meervoudig international
    4

En dan Van Nistelrooij weer bij Jong.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik weet niet of het een betrouwbare bron is. Maar dat zou een domper zijn voor Adil. Misschien is Volendam iets.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Dat is wel heel snel.
  • Citaat
  • Plaats reactie