Armindo Tué Na Bangna (Bruma) (Verhuurd aan Olympiakos)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Armindo Tué Na Bangna (Bruma)

Bericht door Menno1 » 03 sep 2019, 21:52

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef:
03 sep 2019, 20:51
Dus grote talenten verdienen standaard een basisplek, gewoon omdat ze grote talenten zijn?
Tenzij ze chronisch onder presteren: ja, dat verdienen ze. Daarvoor zijn het grote talenten tenslotte. Die horen te spelen, niet jaren op de bank te zitten, wachtend op een kans terwijl er maar bijgekocht blijft worden.

Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Bericht door Ykhim » 03 sep 2019, 22:12

Goed om te zien dat je als talent nu ook niets meer hoeft toe te voegen. Zolang je niet chronisch onderpresteert is het allemaal prima.

Misschien wil de leiding van PSV wel meedoen om de prijzen. Misschien willen ze niet de hele dag aan hun lul trekken terwijl ze naar beelden van alle grote talenten kijken. Zomaar een idee hè.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 03 sep 2019, 22:25

Ykhim schreef:
Dus grote talenten verdienen standaard een basisplek, gewoon omdat ze grote talenten zijn?
Nee geen enkele speler verdient op voorhand een basisplek. Dat zeg ik volgens mij toch ook nergens? Het gaat mij om het perspectief. Een groot talent moet idd de ruimte krijgen, zeker als elders nog gaten zijn. Met groot talent bedoel ik dus ook een speler die er gewoon klaar voor is. Malen, Ihattaren... Dat zijn gewoon basis waardige spelers. Dus ik vind dat je met je aankoop visie daar rekening mee moet halen. PSV heeft haar jeugdopleiding niet voor een forse upgrade gegeven toch?

[mention]Maikel_91[/mention] ik weet niet of je mede op mij reageert maar het geroep van je over dat mensen Bruma als individu afschrijven.... Ik vind het een beetje flauw. Als je een beetje goed leest zie je toch ook wel dat het niet om hem als individu gaat maar om het aankoopbeleid. Dat Bruma dan toevallig het hoofd karakter is in een situatie waarbij sommigen andere keuzes hadden willen zien doet hier niets aan af. Ik gun Bruma alle succes en volgens mij is het ook een prima gozer. Maar dat neemt niet weg dat ik zijn aankoop niet goed kan plaatsen. Net zoals nu met Doan ook. Ik schrijf hem zeker niet af, wie weet wordt hij de grote smaakmaker. Maar zijn transfer kan ik niet helemaal plaatsen.

2 verschillende dingen dus en voor mij ligt het discussiepunt dus helemaal niet direct bij de speler als individu. Wel bij de gemaakte keuzes.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 sep 2019, 22:30

Ykhim schreef:
03 sep 2019, 22:12
Goed om te zien dat je als talent nu ook niets meer hoeft toe te voegen. Zolang je niet chronisch onderpresteert is het allemaal prima.

Misschien wil de leiding van PSV wel meedoen om de prijzen. Misschien willen ze niet de hele dag aan hun lul trekken terwijl ze naar beelden van alle grote talenten kijken. Zomaar een idee hè.

Doe niet zo flauw. Als toptalenten niet presteren dan worden ze niet opgesteld. Maar ik vind wel dat ze net even wat langer de tijd mogen krijgen om te ontwikkelen dan de zoveelste aankoop. Zoals Bergkamp al zei: de laatste 20% van hun ontwikkeling maken ze door te spelen. Volledig mee eens.

Bij PSV maken ze een aardige inhaalslag kwa talent ontwikkeling, maar soms blijft het ultra conservatief. Goed voorbeeld: Obispo; nul kansen gekregen en je ziet nu bij Vitesse dat hij eigenlijk best prima kan voetballen en zich fluitend staande houdt.

Mauro; kijken we erg kritisch na, maar staat wel in het olympisch elftal van Brazilie. Dan ben je echt geen pannenkoek natuurlijk.

Als je echt een gouden lichting hebt zoals PSV die nu heeft, of het nou slim gescoute jongere spelers zijn zoals Malen en Rosario of eigen jeugd zoals Gakpo, Bergwijn en Ihattern: deze jongens moeten de ruimte krijgen om zich te ontplooien. Zo kan ik prima leven met een huur van Mitro, want je hebt vertrouwen in Lammers. Prima overbrugging. Maar waarom een Doan voor 5 jaar halen terwijl je Ihattaren hebt, die beter is, maar die je wel voor langer wil vastleggen. Waarom moet daar nog een concurrent voor komen, wetende dat Pereiro er nog is, Bruma op rechts kan, Bergwijn op rechts enz. En als je al iemand perse wil halen, waarom dan geen huurling zoals met Mitro?

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 03 sep 2019, 22:39

Omdat je mee wil doen om de prijzen en alle posities dubbel bezet wil hebben. Gedurende een seizoen vallen er altijd wel een paar om, waarna ze een tijdje aan de kant staan. Dan wil je toch competitief blijven. De talenten gaan hun kansen linksom of rechtsom overigens toch wel krijgen, zie je ook nu. Bruma ligt er even uit en meteen staat Ihattaren op. Die gaat er voorlopig ook niet meer uit omdat hij z'n basisplek heeft afgedwongen.

Obispo en Mauro aanhalen vind ik echt ridicuul. Mauro heeft nog moeite om Heracles wekelijks op sleeptouw te nemen, wat moet hij dan bij PSV? Obispo is lekker begonnen, maar verdedigen bij Vitesse is nog steeds heel wat anders dan bij PSV. Als ze net als Lammers laten zien dat ze recht hebben op meer, dan gaan ze die minuten volgend jaar wel krijgen, net als Lammers. Dat het allemaal sneller kon: volledig mee eens, maar dat heeft PSV deze zomer echt uitstekend gedaan. Zelfs Piroe gaat nu aan z'n ED-minuten komen.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 sep 2019, 22:40

Ykhim schreef:
Nee geen enkele speler verdient op voorhand een basisplek. Dat zeg ik volgens mij toch ook nergens? Het gaat mij om het perspectief. Een groot talent moet idd de ruimte krijgen, zeker als elders nog gaten zijn. Met groot talent bedoel ik dus ook een speler die er gewoon klaar voor is. Malen, Ihattaren... Dat zijn gewoon basis waardige spelers. Dus ik vind dat je met je aankoop visie daar rekening mee moet halen. PSV heeft haar jeugdopleiding niet voor een forse upgrade gegeven toch?

[mention]Maikel_91[/mention] ik weet niet of je mede op mij reageert maar het geroep van je over dat mensen Bruma als individu afschrijven.... Ik vind het een beetje flauw. Als je een beetje goed leest zie je toch ook wel dat het niet om hem als individu gaat maar om het aankoopbeleid. Dat Bruma dan toevallig het hoofd karakter is in een situatie waarbij sommigen andere keuzes hadden willen zien doet hier niets aan af. Ik gun Bruma alle succes en volgens mij is het ook een prima gozer. Maar dat neemt niet weg dat ik zijn aankoop niet goed kan plaatsen. Net zoals nu met Doan ook. Ik schrijf hem zeker niet af, wie weet wordt hij de grote smaakmaker. Maar zijn transfer kan ik niet helemaal plaatsen.

2 verschillende dingen dus en voor mij ligt het discussiepunt dus helemaal niet direct bij de speler als individu. Wel bij de gemaakte keuzes.

Makaveli
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Makaveli » 03 sep 2019, 22:40

Ik vind Bruma een prima aankoop eigenlijk, niks mis mee. Die laat bij vlagen ook hele goede dingen zien. Doan is er wel 1 te veel, daar snap ik de meerwaarde niet echt meer van. Maar eens met Ykhim dat je niet met alleen maar 18-20 jarigen kunt spelen en zonder zowel Bruma als Doan was echt te smal geweest. Geld van Doan had je echter beter in de zak kunnen houden op het moment dat je Bruma al hebt. Of liever nog, in een goede middenvelder gestoken.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 03 sep 2019, 22:45

We kunnen twee volstrekt gelijkwaardige voorhoedes opstellen.

Bergwijn-Gapko-Malen-Ihattaren of
Bergwijn-Bruma-Mitro-Doan

Met de dubbele programma's tot de winterstop (interlands, EL, beker) een grote troefkaart om uit te spelen.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Voormalig KG » 04 sep 2019, 07:41

koetje schreef:
03 sep 2019, 22:45

Met de dubbele programma's tot de winterstop (interlands, EL, beker) een grote troefkaart om uit te spelen.
Dan Komen Lammers, Romero, Piroe nog terug komend jaar. Waardoor de vervangers voor Bergwijn en Mitroglu (Pereiro) al binnen de gelederen zijn.

Als iedereen zich ontwikkelen Dan hoeft er komend seizoen voor de aanval weinig bij en kan het vizier op de verdediging/middenveld/keeper.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 927 times
Been thanked: 727 times

Bericht door Sensation » 04 sep 2019, 08:18

koetje schreef:

Precies dit! Laten we blij zijn dat we voorin zoveel kwaliteit hebben lopen. Maar nee hoor, talenten moeten spelen en er hadden geen aankopen gedaan moeten worden. En wat dan als Ihattaren en Gakpo geblesseerd raken, wie ga je dan opstellen?

Vergeet ook niet dat het, ondanks dat het 'allemaal linksbuitens' spelers zijn met een heel wisselend profiel. Een Gakpo is compleet anders dan Bruma en Ihattaren compleet anders dan Doan. Ik vind het mooi dat we zoveel kwaliteit hebben en zoveel grote talenten, maar ik zie een Gakpo simpelweg niet wekelijks presteren, idem voor Malen, Ihattaren daarentegen doet het de afgelopen weken meer dan prima en verdiend zijn basisplaats, die andere twee moeten gewoon vol de concurrentie aangaan met Mitro, Bruma en Doan.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 sep 2019, 19:15

Sensation schreef:
04 sep 2019, 08:18
koetje schreef:

Precies dit! Laten we blij zijn dat we voorin zoveel kwaliteit hebben lopen. Maar nee hoor, talenten moeten spelen en er hadden geen aankopen gedaan moeten worden. En wat dan als Ihattaren en Gakpo geblesseerd raken, wie ga je dan opstellen?

Vergeet ook niet dat het, ondanks dat het 'allemaal linksbuitens' spelers zijn met een heel wisselend profiel. Een Gakpo is compleet anders dan Bruma en Ihattaren compleet anders dan Doan. Ik vind het mooi dat we zoveel kwaliteit hebben en zoveel grote talenten, maar ik zie een Gakpo simpelweg niet wekelijks presteren, idem voor Malen, Ihattaren daarentegen doet het de afgelopen weken meer dan prima en verdiend zijn basisplaats, die andere twee moeten gewoon vol de concurrentie aangaan met Mitro, Bruma en Doan.
Vergeet niet dat het allemaal linksbuitens zijn...

Precies mijn punt: Malen, Bergwijn, Gakpo, Lozano waren allemaal op hun best als: linksbuiten. En guess what? Bruma ook. Vandaar dat ik het een onvoorstelbaar belachelijke aankoop vond. Daar blijf ik bij. Prima speler, maar het laatste waar we toen behoefte aan was, was een 5e linksbuiten.

Met Lozano, Bergwijn, Malen, Gakpo, Lammers, Pereiro en Ihattaren kon je prima het seizoen in.

Waar PSV wel behoefte aan had vanaf dag 1 van de voorbereiding waren: een linksback, een RCV en een complimentaire middenvelder. Alle 3 waren niet beschikbaar tegen Basel.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 927 times
Been thanked: 727 times

Bericht door Sensation » 04 sep 2019, 19:47

Linksback en RCV is al heel vaak uitgelegd. Geen enkele speler van kwaliteit was beschikbaar om verschillende redenen.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 sep 2019, 21:31

Sensation schreef:
04 sep 2019, 19:47
Linksback en RCV is al heel vaak uitgelegd. Geen enkele speler van kwaliteit was beschikbaar om verschillende redenen.
Leg ook even uit waarom we een 5e linksbuiten nodig hebben.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 04 sep 2019, 21:32

Omdat Bruma een buitenkansje was.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 sep 2019, 21:34

12-15 miljoen noem ik niet echt een buitenkansje maar bewust fors investeren in een speler :D ;)
anyway, ik laat de discussie over Bruma en/of de linksbuiten positie maar even voor wat het is. Misschien ook goed voor [mention]Menno1[/mention] om te doen. Tot maandag was er alle reden toe maar nu is de selectie zoals het is en hiermee moeten we het doen.

Of het idd een goede zomer was of dat de twijfelpunten die sommigen hier nog altijd hebben terecht zijn is simpelweg afwachten. We hebben vooraf allemaal onze mening gegeven, veelvuldig zelfs :D. Het is nu aan v. Bommel en staf om te laten zien of de gemaakte keuzes de juiste waren.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 sep 2019, 21:37

Dan nog: Al was het een buitenkansje. Ik ga geen 5e auto kopen als ik een nieuw dak nodig heb voor mijn huis. Dan maar geen buitenkansje. Sterker nog, ook zonder dat ik een nieuw dak nodig had, had ik geen 5e auto gekocht.

Tomm
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 67 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Tomm » 04 sep 2019, 21:43

Met die 5e auto maak je wel meer indruk bij de buitenwereld dan een nieuw dak, tenzij het oude instort natuurlijk :D

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 sep 2019, 21:51

Tomm schreef:
04 sep 2019, 21:43
Met die 5e auto maak je wel meer indruk bij de buitenwereld dan een nieuw dak, tenzij het oude instort natuurlijk :D
Niet al die 5e auto min of meer dezelfde auto is als mijn andere 4.. alleen wat ouder ;)

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 04 sep 2019, 22:03

En wat wil je nu precies bereiken door je punt voor de 853e keer te maken?
#InSchmidtWeTrust

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 04 sep 2019, 22:04

Ykhim schreef:
04 sep 2019, 22:03
Anti Bruma Front.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 sep 2019, 22:17

Maikel_91 schreef:
04 sep 2019, 22:04
Ykhim schreef:
04 sep 2019, 22:03
Anti Bruma Front.
Meer een: anti 5e linksbuiten halen terwijl je andere spelers node mist front.

Hier laat ik het maar bij. OP Dokter Jan's advies ;)

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 04 sep 2019, 22:19

Mooi. Tot morgen!
#InSchmidtWeTrust

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 244 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 04 sep 2019, 22:31

Dat balletje vandaag verraad toch weer klasse en overzicht. Het is geen dom renpaard zoals Luciano.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 04 sep 2019, 22:55

Er wordt gesteld alsof het de keuze was tussen Bruma en een CV. Er was budget voor beiden. PSV bood op dat moment ook op CV,s.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 232 times
Been thanked: 625 times

Bericht door RIO » 05 sep 2019, 00:46

Best vermoeiend
Mo money, Mo honey

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 05 sep 2019, 06:42

Trixm schreef:
04 sep 2019, 22:31
Dat balletje vandaag verraad toch weer klasse en overzicht. Het is geen dom renpaard zoals Luciano.
Inderdaad.
Bruma heeft een hoop ruimtelijk inzicht dat bij een Narsingh grotendeels ontbreekt.

Het verschil tussen rendement en “ren dement”.

Plaats reactie