Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tjah, als we die wedstrijd van Salzburg tegen Ajax buiten beschouwing laten, wat blijft er dan over van onze Duitse uitvinder?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk dat het prima is om je sportief te ontwikkelen, dat gebeurde onder Phillip niet echt. Niet dat ik dat Phillip kwalijk neem ofzo, het is ook een beetje het gevolg van het aanstellen van een trainer zonder ervaring, die gaat natuurlijk geen rare dingen doen (althans niet iemand met een beetje zelfkennis en realiteitszin).

Maar als je kijkt naar de ontwikkeling van Ajax dan lag die in eerste instantie op zakelijk vlak, sportieve resultaten volgden op zakelijk succes en niet andersom. Op zich wel goed om ons te realiseren. En: ajax is ook nooit uitgeblonken qua scouting.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

0-4 2 maanden geleden nog.

Edit: als reactie op Madueke.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ajax heeft waar ze nu staan helemaal zelf voor elkaar gekregen. Ze hebben de lat hoger gelegd en de sportieve prestaties hebben veel CL inkomsten en transfergelden opgeleverd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat de positie van Schmidt inmiddels zeker kritiek is. Aankomende maanden voor de winterstop worden echt cruciaal. Niet overwinteren en teveel verliespunten zal een ontslag opleveren verwacht ik. Voor die tijd verwacht ik niet dat Schmidt zijn biezen kan pakken, of er moeten hele gekke dingen gebeuren.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 24 okt 2021, 21:25
DC_PSV schreef: 24 okt 2021, 21:19


Cocu heeft ons 3 maal kampioen gemaakt, dat brengt je zeker verder.
Zeker, maar even advocaat van de duivel: het gat met ajac was toen financieel en sportief veel kleiner. Cocu is ook geen garantie op resultaat.
Dat vraag ik me af. Ajax was 4 jaar op rij kampioen geworden, met alle inkomsten die daarbij komen kijken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 24 okt 2021, 22:15
Standbeeld schreef: 24 okt 2021, 21:25
Zeker, maar even advocaat van de duivel: het gat met ajac was toen financieel en sportief veel kleiner. Cocu is ook geen garantie op resultaat.
Dat vraag ik me af. Ajax was 4 jaar op rij kampioen geworden, met alle inkomsten die daarbij komen kijken.
Het materiaal waarmee De Boer het moest doen was echt niet top. Destijds was het gat aan salarissen en kapitaal op het veld vergeleken met PSV echt een stuk kleiner. Door wat ajax heeft opgebouwd de laatste jaren is het gat gewoon echt groot geworden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 24 okt 2021, 22:09 Ajax heeft waar ze nu staan helemaal zelf voor elkaar gekregen. Ze hebben de lat hoger gelegd en de sportieve prestaties hebben veel CL inkomsten en transfergelden opgeleverd.
Geld alleen is geen reden voor het sportieve succes van Ajax, noch is het een excuus voor het onderpresteren van PSV. Als de mogelijkheden van Ajax vandaag (en eerder) worden opgeworpen als een reden van deze blamage, dan lijkt het me niet meer dan fair om dat eens door te trekken. Op de langere termijn presteren ze boven hun financiele kunnen, met name internationaal, waar ze met regelmaat een ploeg met x keer hun begroting opzij zetten. Tegelijktertijd presteren wij al over een langere periode zeer matig tegen ploegen die een fractie van onze financiele middelen hebben. Ik weiger mee te gaan in de gedachte dat onze ploeg kwalitatief niet beter kan, want tegen 95% van onze tegenstanders houdt dat argument simpelweg geen stand. Als Ajax met het grootste gemak (en al gedurende drie jaar) veel succes boekt tegen ploegen die er financieel (veel) beter voorstaan en wij keer op keer amper een vuist kunnen maken tegen ploegen die er financieel (veel) minder voorstaan, dan is het grootste probleem wmb niet hetgeen waar men zo gemakkelijk naar wijst (geld alleen, dus), maar moeten we het elders zoeken. Dat is waarschijnlijk sportief beleid (op wat voor manier dan ook), maar waar precies weet ik niet. Ik weiger echter mee te gaan in de vertogen die stellen dat we genoegen moeten nemen met een vrijwel permanente tweede plek en zo, en passant, toegeven aan de afwijkende malaise waar we momenteel (en al een behoorlijke tijd daarvoor) inzitten. Het voortdurend zonder samenhang kijken naar enkelvoudige verklaringen is volgens mij een gepasseerd station op het moment dat het een vergelijkbaar probleem over de langere termijn blijkt te zijn. Wat er dan moet gebeuren? Geen idee, maar dit gebrek aan slagkracht vindt nu al veel te lang plaats met een relatief grote diversiteit aan variabelen - onder verschillende omstandigheden en met verschillende mogelijkheden qua spelers - om Schmidt helemaal te vrijwaren. Daar moet snel iets aan veranderen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het ligt niet (alleen) aan Schmidt; het is de hele mindset binnen de club.

PSV gaat de eerste 5 jaar geen kampioen meer worden, tenzij er radicaal iets gaat veranderen. We verliezen elke cruciale pot, de financiele situatie is erg broos met een eigen vermogen van 17 miljoen en weinig kapitaal op het veld. En bij Ahax is die mindset er wel; daar staan ze juist op bij de cruciale wedstrijden, is er veel meer stabiliteit, meer vermogen op de bank (10x zoveel) en ook meer vermogen op het veld.

Ga ik gezeik mee krijgen met deze post, maar het zij zo. Dat excuus gelul en hoofd in de grond steken moet maar eens afgelopen zijn: accepteer de situatie een keer zoals die is en ga aan de slag om het om te draaien ipv in de ontkenningsfase te blijven en jezelf groter te vinden dan we daadwerkelijk zijn. Verleden zegt geen ene reet namelijk, maar het heden wel; er is geen fundament, instelling en mindset om Ajax serieus te concurreren.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Menno1 schreef: 24 okt 2021, 22:26
Ga ik gezeik mee krijgen met deze post, maar het zij zo. Dat excuus gelul en hoofd in de grond steken moet maar eens afgelopen zijn: accepteer de situatie een keer zoals die is en ga aan de slag om het om te draaien ipv in de ontkenningsfase te blijven en jezelf groter te vinden dan we daadwerkelijk zijn. Verleden zegt geen ene reet namelijk, maar het heden wel; er is geen fundament, instelling en mindset om Ajax serieus te concurreren.
Ook na vandaag is er heel veel gelatenheid. We zijn tijden gewend waarin PSV tegenstanders over de knie legde. Nu leggen velen zich er bij neer dat het nu eenmaal zo gaat.

We vallen gemankeerd aan en verdedigen doen we niet of halfzacht. Waar is de trainer die zijn ploeg op scherp zet.

Voorin maken we niets klaar. We misten vandaag helaas Gakpo en Madueke. Toch bestonden de voorste vier uit Bruma, Götze, Zahavi en Vinicius. Aan die vier heeft PSV voor PSV begrippen kapitalen gespendeerd aan transfers en/of salarissen voor die vier. Blijkbaar steken we onze zure centen in twijfelgevallen. Ofwel, het aankoopbeleid moet beter. Met hetzelfde geld kun je hele goede dingen doen.
Laatst gewijzigd door Het Kanon op 24 okt 2021, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Met je eens, we blijven als club maar smoesjes geven en doen weinig om de situatie om te draaien. Met de zelfde acties te herhalen kan je geen nieuwe resultaten verwachten.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Definitie van krankzinnigheid he, steeds hetzelfde blijven doen en een ander resultaat verwachten.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 24 okt 2021, 22:26 Het ligt niet (alleen) aan Schmidt; het is de hele mindset binnen de club.

PSV gaat de eerste 5 jaar geen kampioen meer worden, tenzij er radicaal iets gaat veranderen. We verliezen elke cruciale pot, de financiele situatie is erg broos met een eigen vermogen van 17 miljoen en weinig kapitaal op het veld. En bij Ahax is die mindset er wel; daar staan ze juist op bij de cruciale wedstrijden, is er veel meer stabiliteit, meer vermogen op de bank (10x zoveel) en ook meer vermogen op het veld.

Ga ik gezeik mee krijgen met deze post, maar het zij zo. Dat excuus gelul en hoofd in de grond steken moet maar eens afgelopen zijn: accepteer de situatie een keer zoals die is en ga aan de slag om het om te draaien ipv in de ontkenningsfase te blijven en jezelf groter te vinden dan we daadwerkelijk zijn. Verleden zegt geen ene reet namelijk, maar het heden wel; er is geen fundament, instelling en mindset om Ajax serieus te concurreren.
Ik probeer enkel even een metaperspectief te hanteren. Geld is alles behalve hét probleem als de één over een langere termijn minder mogelijkheden in (buitengewone) resultaten omzet en de ander minder mogelijkheden in (stelselmatig) achterblijven. Vergelijkbaar nationaal: de een zet meer mogelijkheden om in resultaat, de ander zet meer mogelijkheden om in kwetsbaarheid. Het is grotendeels sportief beleid en de de facto interpretatie/uitwerking daarvan; op de langere termijn is het wmb lastig volharden in particuliere omstandigheden.

Zonder vergelijkbare doemscenario’s te willen schetsen of voorspellingen te willen doen (wat vrijwel onmogelijk is een een wereld die zo snel verandert), moet daar iets gebeuren om toekomstbestendig te worden. Meer dan af en toe een grote verkoop of financiële impuls.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 24 okt 2021, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het Kanon schreef: 24 okt 2021, 22:29
Menno1 schreef: 24 okt 2021, 22:26
Ga ik gezeik mee krijgen met deze post, maar het zij zo. Dat excuus gelul en hoofd in de grond steken moet maar eens afgelopen zijn: accepteer de situatie een keer zoals die is en ga aan de slag om het om te draaien ipv in de ontkenningsfase te blijven en jezelf groter te vinden dan we daadwerkelijk zijn. Verleden zegt geen ene reet namelijk, maar het heden wel; er is geen fundament, instelling en mindset om Ajax serieus te concurreren.
Ook na vandaag is er heel veel gelatenheid.
Het is toch verschrikkelijk, we hebben met 5-0 verloren. En Schmidt staat erbij alsof het normaal is.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Je hoeft alleen maar naar de reservebank van Ajax en PSV te kijken. En Ajax kocht in december even voor 22 miljoen Haler omdat PSV op dat moment nog volop meedeed om het kampioenschap. Verder heeft Ajax dit seizoen wel heel veel mazzel met de CL loting en tegenstanders met veel blessure gevallen. Bij een Nederlandse club in de CL moet het natuurlijk wel allemaal mee zitten om ver te komen en dat heeft Ajax wel degelijk gehad. Daardoor kom je als elftal ook in een flow terecht.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

loginnaam schreef: 24 okt 2021, 22:07 0-4 2 maanden geleden nog.

Edit: als reactie op Madueke.
Pfoe, zeg. Een JC schaaltje.

Ik denk dat het knapper is om het vervolgens zo ver te krijgen dat het 2 maanden later totaal is ingestort, dat Ajax en Feyenoord je slachten en dat er met de hakken over de sloot wordt gewonnen van degradatiekandidaten.

Allemaal onder leiding van Herr Schmidt, maar nee, Phillip speelde saai kutvoetbal, dan toch liever die 5 leuke potjes per seizoen van Roger.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

ruuddevil schreef: 24 okt 2021, 22:36
Het Kanon schreef: 24 okt 2021, 22:29 Ook na vandaag is er heel veel gelatenheid.
Het is toch verschrikkelijk, we hebben met 5-0 verloren. En Schmidt staat erbij alsof het normaal is.
Moet ie staan janken voor de camera? Geloof maar dat het dondert binnen PSV.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

guus schreef: 24 okt 2021, 22:41
ruuddevil schreef: 24 okt 2021, 22:36

Het is toch verschrikkelijk, we hebben met 5-0 verloren. En Schmidt staat erbij alsof het normaal is.
Moet ie staan janken voor de camera? Geloof maar dat het dondert binnen PSV.
Ik geloof er geen reet van dat het dondert. Ja, teleurgesteld, boos wel. Maar verder gaat er niks veranderen hoor.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

guus schreef: 24 okt 2021, 22:38 Je hoeft alleen maar naar de reservebank van Ajax en PSV te kijken.
Onze vaste reserves Bruma, Doan en Guti kostten 12, 7 en 6 miljoen. De financiële mogelijkheden heeft PSV.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik geloof er ook helemaal niks van, het is sportief al weken/maanden een drama. Er moeten echt structureel naar een oplossing gezocht worden. Er zit zo extreem weinig progressie in en iedereen lijkt het maar goed te vinden en allerlei externe redenen te willen aangeven voor de resultaten en spelbeeld. Laten we eerst eens kritisch naar ons zelf kijken.

* waarom hebben we structureel zoveel blessures?
* waarom werkt onze tactiek niet en wat moeten we aanpassen?
* langdurige onderpresteren van spelers
* scouting
* uitstraling
* waarom krijgen we zoveel goals tegen?
* altijd smoesjes
* waarom zijn onze spelers altijd moe (enige club in nederland)?
Laatst gewijzigd door Sao-Mellow op 24 okt 2021, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Het Kanon schreef: 24 okt 2021, 22:48
guus schreef: 24 okt 2021, 22:38 Je hoeft alleen maar naar de reservebank van Ajax en PSV te kijken.
Onze vaste reserves Bruma, Doan en Guti kostten 12, 7 en 6 miljoen. De financiële mogelijkheden heeft PSV.
De vaste reserves van Ajax kosten aanzienlijk meer.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=395491
Spot on, WvH.

Op dat blijven van Schmidt na overigens, maar ik snap dat een Feyenoorder dat hoopt.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

guus schreef: 24 okt 2021, 22:50
Het Kanon schreef: 24 okt 2021, 22:48 Onze vaste reserves Bruma, Doan en Guti kostten 12, 7 en 6 miljoen. De financiële mogelijkheden heeft PSV.
De vaste reserves van Ajax kosten aanzienlijk meer.
We hebben twee matige centrale verdedigers (samen 15 miljoen) verhuurd. Echt, PSV heeft geld zat uitgegeven.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Madueke schreef: 24 okt 2021, 22:53 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=395491
Spot on, WvH.

Op dat blijven van Schmidt na overigens, maar ik snap dat een Feyenoorder dat hoopt.
Soms klopt er iets wat hij zegt, maar er komt ook wel veel onzin uit. Over Club Brugge zeggen dat ze geld niet als excuus kunnen gebruiken tegen City, omdat ze ook een punt pakten tegen Real? Doe even normaal zeg.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 schreef: 24 okt 2021, 22:26 Het ligt niet (alleen) aan Schmidt; het is de hele mindset binnen de club.

PSV gaat de eerste 5 jaar geen kampioen meer worden, tenzij er radicaal iets gaat veranderen. We verliezen elke cruciale pot, de financiele situatie is erg broos met een eigen vermogen van 17 miljoen en weinig kapitaal op het veld.
Ik kan mij geen team van PSV bedenken die meer kapitaal op het veld had dan dat was Gakpo Madueke en Sangaré gaan opleveren

Hoe krijg je het verzonnen dat PSV sowieso in de eerste 5 jaar geen kampioen kan worden. Dat de verhoudingen nu duidelijk zijn is zo klaar als een klontje maar het zegt niets over hoe het 2 mnd of 6 mnd later gaat.

De as is gewoon goed, spits kan beter maar ik denk dat Vinicius er komt. Ik geloof zelfs dat Drommel goed genoeg is om kampioen mee te worden, maar niet hij ons kampioen maakt natuurlijk,
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

We hebben na 10 wedstrijden een doelsaldo van +5. Lachwekkend.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt